Ik durf ook niet echt kleding aan te schaffen. Ivm mijn gewicht heb ik kans op een groot kind, heb me dat een beetje aan laten praten. Maar ik heb vandaag maatje 62 gekocht. Echter vind ik noppies in vergelijking van de rest van de kleding erg klein uitvallen.. Heb ook al veel gekregen dus wil na de bevalling verder shoppen
Kleertjes... Wanneer de babykamer klaar is ga ik even kijken wat ik nog heb. Heb ook al wat dingen gehaald en heb denk ik dus wel genoeg haha @Maze1 als je baby lekker ligt te slapen dan haal je hem waarschijnlijk niet uit de autostoel. Plus wanneer het regent oid ga je ook niet bij de auto staan te knooien toen wij de kinderwagen kochten kreeg je de autostoel inclusief adapters er gratis bij
Bij mijn vorige was ik ook te zwaar, schatte ze mijn dochtertje groter dan gemiddeld en ondanks dat ik beviel met 40 weken woog ze minder dan 3000kg dusja kan alle kanten op. 62 vind ik al best groot...wel super leuk pakje!
Ik ga na de verhuizing rond 21 dec even kijken wat ik nog heb en wat ik nog moet halen. Zoiezo een boxkleed en wipstoel, die hadden we net verkocht, niet slim! Nou wat een verschil in de ochten mijn buikje of na een dag staan. Zwart is van vandaag, spijkerbroek vd week smiddags. Mijn bloeddruk raakt de 100 weer bijna aan jippi! Gelukkig voel ik me weer wat beter. Als ik zit dan voel ik echt dat mijn baarmoeder al klem zit, ook veel ribben pijn en de aanhechtingen op mijn rug. Mja de vk moest lachen dat het allemaal al zo hoog zit... ik kan strx weer rollen...
He wat balen zeg! Buikgriep is echt het ergst, hoop dat hier nog even niet toeslaat. Ik heb toevallig vorige week een dik vestje gekocht(zal zo even een foto plaatsen), ik had van zoon nog een noppies vestje maar die is niet echt dik. Ik heb in t dikke vest maat 62 maar dit word waarschijnlijk ook weer een erg groot kind, zoon paste ook maar kort mt 56. Ik heb ongeveer 6 setjes dit moet wel voldoende zijn, kan altijd wat bij bestellen tegen die tijd. @Pln en @krijgertje , ik vraag mij ook af waar die grens ligt en waarom er de ene keer wel op getest word en de andere keer niet. Het is denk ik per VK verschillend en misschien ook of je het zelf graag wilt of niet. @TigerAngel7 , hopelijk is het een fase en is die snel voorbij, gelukkig wel een rustige nacht! @Maze1 , ik gebruikte de maxi cosi soms op het onderstel van de kinderwagen, vooral bij korte uitstapjes. Als we langer dan een uur op pad waren dan nam ik de kinderwagen bak mee, ik gebruikte trouwens de maxi cosi alleen op het onderstel als we ook met de auto op pad waren. Je hebt inderdaad adapters daarvoor nodig. Ah wat een leuk pakje! Geweldig he die schoentjes en kleren! Ik moet mezelf telkens in houden hahaha. @eerste pakje, ik denk dat ik eruit ben(ik heb nog wel even haha)Zal daar zo ook even een foto van plaatsen.
Inderdaad een verschil! Maar wat heb je een mooi buikje! Ben een beetje jaloers, ik krijg regelmatig de opmerking goh jij zal vast snel met verlof gaan
Super leuk setje! Mijn zoontje was 4710gr en 56 cm maar heeft toch 1,5 tot 2 maanden in 56 gepast(ook noppies). 62 is echt wel groot.
@Pln dan denk ik dat je het daarom krijgt. hier vroegen ze ook al of er diabetes voor kwam in de familie. wat een leuk setje! @Christiana oh inderdaad een verschil! oei nu al dat gevoel, dat wordt nog wat voor je ribben. je boven of onderdruk naar de 100? @Maze1 in een autostoel mogen kindjes niet langer dan 1.5u (?) liggen. Dus die gebruikte ik alleen voor korte uitstapjes. Anders nam ik de bak mee. Maar als je even naar de winkel moet is het ideaal om de autostoel op je kinderwagen onderstel te klikken. Zeker in de winter. @Semmie87 dat vestje!!! ♡ super schattig.
Wat een leuke kleertjes allemaal. ik heb het een en ander ook al van gekocht, vd week even de zolder op en kijken wat ik nog kan gebruiken wat ik heb bewaard van mn dochter. ik heb een 3in1 kinderwagen. maxicosi, bak en adapters. Ik gebruik ik het begin gewoon de maxicosi en zet deze vast in de auto. dan kan ik haar er zo uittillen mocht ze slapen en op de kinderwagen klikken. Voor al te lange afstanden zal nauwelijks tot niet voorkomen.. misschien een rare vraag maar hebben jullie ook zn opgezette schaamlippen, en soms een drukkend gevoel dat het lijkt of je al bevallen ben haha
Oke nou dan klinkt een kinderstoel op wagen indd wel handig voor de kleine uitstapjes met auto. Ik heb het gevoel alsof ik de enigste ben die geen flauw idee heeft wat ze moet kopen hahaha! Ik lees zoveel op het internet en overal staan dan weer van die enge gevaren erbij! Vreselijk! Lijkt wel alsof alles wat je koopt je baby meteen in kan stikken! Matrasje noem het maar op zeg! En kwa kleding ik heb al zoveel!!!! Alleen veel voor jongens haha omdat mijn gevoel en herr dokter zei het werd een jongen. Weer een vraag! Ik heb mss nietzoveel plaatst voor een baby box in de woonkamer. Waar kun je de baby nog even "kwijt" onder als je na de wc moet of kookt of iets. Ik zie zo een baby nestje maar is blijkbaar ook weer levens gevaarlijk.....
@Pln mijn eerste woog ruim 4 kilo en die heeft ook gewoon in maat 50 en 56 gepast hoor Het verschilt natuurlijk per baby maar maat 56 is sowieso handig om voldoende van te hebben. Wij moesten er in de kraamweek al echt tegenaan wassen en hadden midden in de nacht na een poep explosie in de kraamweek ook nog maar één pakje over. Gelukkig waste de kraamverzorgster elke dag meerdere keren Haha! @Maze je leert het gaandeweg! Ik wil inderdaad ook adapters voor de maxi cosi, makkelijk voor een snelle boodschap inderdaad. Maar ze mogen niet te lang in die stoeltjes, dus als ik vrouwen uitgebreid zie winkelen of lunchen of dineren met hun kind in die verrekte maxi cosi dan vind ik dat altijd zoo sneu voor die kleine baby’tjes
In het begin rollen ze echt nog niet dus toen lag die van ons vaak op de bank. Verder op een speelkleed op de grond kan er ook weinig gebeuren en als jij 1 minuut op de wc zit stikt je kindje ook niet zo snel in een babynestje hoor dus: in de kinderwagen, in een wipper, op de grond, op de bank, in bed: als je online leest zou je je kind geen seconde alleen mogen laten, maar ik heb die van mij ook gewoon in bed laten huilen als ik nog uit de douche moest komen hoor je gaat toch niet oppas regelen voor elk toiletbezoek toch?
@TigerAngel7 hier ook wat opgezette schaamlippen. Komt door de doorbloeding. Maar dat beurse gevoel herken ik niet echt. @Maze1 ach brand maar los hier hoor met je vragen. alternatief voor een box kan een wipstoeltje zijn. nemen ook niet veel plek in beslag. wij hebben een babykuipje op de stokke kinderstoel. Ideaal maar wel behoorlijk prijzig.
@Maze1 , inderdaad een wipstoel, speelklaar, op de bank(eventueel met een kussen ernaast voor het geval ze toch rollen). Ik ga wel een babynestje aanschaffen maar dan voor op de bank of box, dan ben ik er altijd bij. Is een ronde box een idee? Die nemen minder ruimte in beslag.
@Manna @krijgertje @Semmie87 Ja klopt ik verwacht ook dat dit niet zijn eerste pakje word hoor! Maar heb al zoveel en vind het sonde als ie t dan niet aan kan en wilde toch zelf iets kopen. Ik heb nu 4 setjes maat 50 en 4 setjes 56. Ik verwacht met de babyshower nog een en ander te krijgen dus het kont vast wel goed.
Dankjullie wel voor alle super tips! Ik moet eens goed opmeten hoeveel ruimte ik heb voor de box en dan online eens zoeken lijkt me toch wel erg handig. Die wipstoeltjes zie ik ook overal dan schaf ik die al eens aan. Ik vind het zooo vreselijk spannend allemaal! Gelukkig heb ik een lieve familie die me goed zal gaan ondersteunen met vragen. En mijn beste vriendin gaat de zeepjes en crempjes voor me regelen. Lees je ook zoveeeeeeeel over! Mss moet ik eens minder lezen haha!
Echo gehad.. Ze is klein. Is het zorgelijk? Nee nog niet. Ze was namelijk wel gegroeid, ze volgt een eigen lijn en die lijn is gewoon onder het gemiddelde. Verder doet ze het goed, ze is actief, beweegt goed, organen waren goed. Ben wel overgenomen door een andere Gynaecoloog met meer medische kennis. Moet elke 2 weken terug gaan komen voor groei echo's.
Bij mijn 1ste zwangerschap zei de gyn dat ik een grote baby zou krijgen en dat ik niet moest rekenen op een vaginale bevalling. Nou... oke. Dus ik had in mn achterhoofd: keizersnede. Uiteindelijk viel t mee. Ze was verbaasd. Dochter woog 3995 gram en was 53 cm. Normaal bevallen, geen knip o.i.d. beetje ingescheurd, dat wel. Maatje 50 heeft ze niet aan gehad. Tot 3 maanden heeft ze 56 gedragen. Dit keer heb ik niets in maatje 50 gekocht. Meeste in 56 en ook wat in 62. Onze dochter was toen geboren in oktober. Wij zijn toen maar 1 keer naar buiten geweest, maxi cosi hebben we nooit op de kinderwagen gehad. Toen ze wat ouder was, gingen we wel af en toe naar buiten, maar toen lag ze in de reiswieg. Zo noem je dat toch? Als je een nieuwe kinderwagen koopt, krijg je heel vaak extra's erbij. Luiertas of maxi cosi. Dat verschilt per merk en per winkel. Wij hadden toen niks erbij gekregen, omdat de kinderwagen afgeprijsd was van 1100 naar 400. Maxi cosi hadden we ook in de actie gekocht, 70 euro ofzo. Voor de dames die wel eens in Tilburg komen. Van Asten Babystore heeft dit weekend een magazijn uitverkoop. Dus niet in de winkel, maar magazijn. (Tip!) @Meisje93 ja, ik vind t echt ideaal. Mag meteen op de spaarrekening!