Wat vervelend dat zoveel dames last hebben van hun litteken. Ik moet zeggen dat ik niet echt bang ben voor uitscheuren of inknippen.. misschien omdat ik ook helemaal niet weet hoe het voelt of wat de nasleep is. Hier de afgelopen tijd bezig geweest met de babykamer en mijn nieuwe werk, waar ik sinds deze week eindelijk 32 uur werk. Volgende week komen de meubels voor de babykamer en dan kan ik echt alles gaan inrichten! We hebben de naam ook zo goed als vast staan. Het is wel een hippe naam, maar in onze omgeving horen we het niet voorbij komen.
@de dames waarbij de tijd voorbij vliegt, ik wil best ruilen. Laatste weken gaat het iets sneller maar ik kijk erg uit naar de verlof en de bevalling, ben absoluut niet bang voor de bevalling maar kan me voorstellen dat jullie die al weten wat je te wachten staat het graag achter de rug willen hebben. Hier nu erg moena 2 halve dagen werken. Spugen is minder, bekkenpijn neemt weer toe.. Met name onderrug en stuit. Donderdag pas weer fysio. Iedereen zit te gissen naar de naam.. Erg irritant, maar ik zrg lekker niks
Namen.. ja bij ons is dat best een gevoelige snaar. Want als familieleden niet mogen 'meebeslissen' dan vinden ze dat niet leuk. Geen idee waarom. Wij hadden bij de eerste geen idee. Dus in de laatste maand vroegen we onze ouders en broers/zussen om ideeën. Uiteindelijk kozen we voor de naam die mijn mans broer had gekozen. Die vonden we echt mooi en hadden we bij haar geboorte gekozen. T voelde gewoon goed. T klikte zeg maar. Dit keer hebben we zelf al een kort lijstje van 4 mogelijke namen. Onze ouders en broers/zussen weten nog niet dat t een meisje wordt. Gaan we ook niet zeggen. Bij de geboorte pas. Zodat er geen heisa komt over de naam hahaha
Hoewel de zwangerschap pittig is, wil ik het liefst gewoon over 16 weken bevallen hoor . Nu al beetje bezig met kerstplannen vanwege familie. Hoop echt dat ik dan nog zwanger ben en alles met de babies goed blijft gaan. Lijkt zo ver weg, maar wat al achter de rug is, is ook snel gegaan. Bevalling helemaal geen herinnering aan qua pijn, Het ervoor en erna helaas wel. Maar alles is het dubbel en dwars waard geweest! Geen angst voor zwangerschap, bevalling of nasleep in ieder geval. @Mimi91, ah leuk die voorpret! Echt iets om naar uit te kijken! @Pln, rustig aan doen! Hopelijk helpt het om oefeningen te doen!
Mooie buikfotos dames, best veel verschil he! Zal deze week ook weer eens wat maken... Namen nog niets vast. Wel een aantal namen die we leuk vinden. Helaas is de jongensnaam die favoriet is net vergeven te dichtbij Ik heb sinds paar dagen echt veel meer last van mijn bekken... Helaas vorige week nogal een vruchteloos gesprek gehad op het werk om verergering te voorkomen dus ik vrees dat ze niet blij zullen zijn wanneer dit aanhoudt Ik ben geknipt maar ook flink gescheurd en van de knip krijg ik nu last de scheur niet.... Maak me er niet druk om voor straks want niet gevoeld tijdens de bevalling
Weer een hoop te lezen, jeetje wat fijn dames dat het allemaal zo goed gaat. Hier gelukkig ook een stuk minder misselijk. Rug begint wel op te spelen. Wij zijn vandaag begonnen met het kamertje, nu al blij met het resultaat
Fijn om te horen dat meer meiden dit herkennen.. Ik vind het soms heel lastig en probeer er enorm van te genieten maar het is toch anders.. Wow @Chezzy wat was je dochtertje ook licht zeg... hoop dat je tweeling lekker lang blijft zitten ook! Is dan maar afwachten welke maat je moet gebruiken.. @Pln bij eerste had ik dat ook veel meer hoor.. is nu misschien ook omdat het waarschijnlijk laatste keer is ofzk @Manna ohnee zul je net zien!! Balen zeg.. @Kiekieboe ook al zo irritant, heel slim om dan geslacht nog niet bekend te maken.. kunnen ze zich er ook niet tegenaan bemoeien haha Hier klein scheurtje gehad, nooit last van gehad.. knip lijkt me heel naar! @Saarrr1988 oohh ziet er zo leuk uit!!
@Saarrr1988 mooi kamertje!! Ik wil ook alles van de zolder halen maar eerst verhuizen 20 dec... geduld geduld. Bij de eerste 4 weken te vroeg bevallen van een 7.5 ponder. Bevalling zie ik niet tegenop duurde destijds totaal 6 uurtjes maar 3 uurtjes na de vliezen door breken. Ik had 2 hechtingen maar die zijn erna op de ok gezet, geen laat van gehad. Voor de nasleep, ja daar zie ik erg tegenop.... hopelijk gaat dit babytje meer lachen dan huilen ♡
Wat een mooie buikjes allemaal en wat een leuke (ideeën voor) kamertjes zijn er al gepasseerd! @ Naam Wij hebben nog een korte lijst met een 4-tal namen waar we nog niet echt uit zijn. Bij zoontje stond de naam gewoon vast, was voor vriend heel belangrijk. Nu vind ik dit veel moeilijker. Ben benieuwd naar jullie namen! @tijd. Ik vind de tijd enerzijds ook voorbijvliegen maar tel anderzijds de dagen ook af tot de 24 weken omdat dat toch de grens van levensvatbaarheid is en ze vanaf dan echt gaan behandelen en remmen. @bevalling. Ik heb bij mijn zoontje ook een kleine knip gehad maar eigenlijk nooit veel last van gehad. Eerste dagen wel gevoelig natuurlijk maar viel me beter mee dan verwacht. Nu voorlopig ook nog geen last van het litteken. Zo vervelend dat er al zovelen wel last hebben van hun litteken. @hier. Blij dat de lange werkweek er eindelijk opzit. Krijg ook wat meer last van mijn rug en ben terug veel sneller moe. Deze week nog 4 daagjes werken en dan volgende week een midweek naar centerparcs. Ben al aan het aftellen! Jij ook nog veel plezier op vakantie @Meisje93 Nu ook wel stress voor de 20-wekenecho morgen. Hoop zo dat alles goed is en het maagje ook gewoon gevuld is.
@Kiekieboe geen ene vk/gyn wilt inknippen hoor. Scheuren is toch beter dan inknippen. Zeker voor het herstel. De huisarts die mijn bevalling begeleide zet gemiddeld maar 1 knip per jaar. Ik had net de pech dat ik een dubbele knip moest krijgen. Anders was ze er echt niet uitgekomen.
@Mimi91 en bevalt je nieuwe werk? @Manna ah wat balen van die jongensnaam. En wat vervelend dat je zo'n last hebt weer van je bekken. @Saarrr1988 wauw dat ziet er al leuk uit zeg! @Eveliennn89 heerlijk dat je bijna vakantie hebt! Nog even laatste weekje doorbikkelen. thnx! Lukt goed hoor. Genieten volop. Heel veel succes morgen! Mijn duimen draaien voor je dat het er allemaal goed uit ziet.
Wauw!!! Wat gaaf!! *Knip, ik heb bij de eerste een knip gehad ik was hier heel bang voor maar voelde er niks van! Ik kreeg eerst een spuitje om het te verdoven en daarna de knip. Ik voelde vorig jaar soms het litteken als het koud was buiten maar nu voel ik het totaal niet meer. *Bevalling, mijn bevalling was best heftig maar ik kijk er met een goed gevoel op terug, ik zou het zo nog 10 keer doen. Het is zo bijzonder. Ik vind het wel moeilijk dat ik nu niet weet hoe het gaat lopen, het liefst wil ik een kopie van mijn bevalling(behalve het 2 uur persen dan) @Eveliennn89 lekker genieten van je vakantie, hopelijk kom je wat tot rust. @Christiana , poeh wat lijkt mij het heftig nu nog te gaan verhuizen, voel je je verder goed? Moet er veel gebeuren in het nieuwe huis? Dat van meer lachen dan huilen herken ik wel, ons ventje huilde heel veel(koemelkallergie)ik zat er echt doorheen. Hopelijk voor ons beide een vrolijke baby *Tijd, in het begin vloog de tijd voorbij maar nu ik het zwaarder vind worden gaat het wat trager. Van mij mag het februari zijn! Ik geniet er wel van met momenten, ik probeer mezelf er bewust van te zijn en op mijn rust momenten er even echt mee bezig te zijn.
@Meisje93 zeker! Ze houden echt goed rekening met mij en mijn zwangerschap en het werk/collega’s zijn leuk. Ik heb veel afspraken staan onder werktijd vanwege mijn vele allergieën en dat kan ik goed combineren met werk in hetzelfde ziekenhuis. Ennnnn ik hoef maar 1,5 km per dag te ‘reizen’ . Heel veel succes morgen @Eveliennn89
Ik kijk ook wel op tegen de eerste maanden en de slapeloze nachten weer.. mijn zoontje heeft zowat alle kinderziektes achterelkaar aan gehad en maandenlang sliepen we letterlijk maar 2 a 3 uurtjes per nacht. Dat brak mij op een gegeven moment op en heb ook paar maanden thuis gezeten van het werk.. Maarrr ik ben nu door sporten etc lichamelijk ook een stuk sterker en we krijgen gewoon allemaal nu hele lieve blije babies die heel veel slapen hihi
Ik viel bij Sophie 10kg af het eerste jaar....dus nadat alle zw kilo’s er af waren, nog eens 10 extra van al dat gejank in de nacht. We vonden dat gejank niet erg, maar we waren gewoon 24/7 in touw. Ze heeft het vol gehouden tot een paar weken geleden XD Overdag zoooo cute, maar zodra ze haar eigen bed ziet gaat ze van 0 naar 100 in een halve seconde. Hier weer een ks, vaginaal is ff heftig maar je bent redelijk snel weer op de been. Bij een ks heb je recht op langer plezier XD Na 6 wkn een babyborrel en ik stond serieus iedereen de deur uit te kijken pfft. Heerlijk naar CP las ik ergens! En wat een leuke start van het kamertje! Dinsdag ben ik jarig en dan gaan we naar Babypark, ik ben verliefd op de Kidsmill Nikki babykamer. Eens kijken of hij in het echt ook zo mooi is Ik baal ook zo dat ik al bijna 23 wkn ziek zwak moe misselijk blegh ben. Het is me toch een gezucht en gesteun deze zw. Ik word er gewoon sjaggo van... Soms gaat het heel hard en de rest van de tijd kruipen de secondes voorbij. Nog 16 wkn en dan komt deze plofbaby al! Dat klinkt wel ineens super hard hè!
@Semmie87 dat wil ik ook! Een kopie van de vorige bevalling. @Mimi91 wat fijn! Ideaal zo dichtbij je werk wonen. @Jillster dat klinkt inderdaad behoorlijk pittig zeg! Hopelijk nu meer geluk. @Cindy1977 pfoe pittig hoor. Enig idee wat daar de reden van is? E. is helaas ook niet zo'n hele beste slaper. Althans ze wordt nog geregeld wakker 's nachts. veel shop plezier dinsdag! Wij hebben ook een kidsmill kamertje. Erg mooi, maar kwaliteit kon beter. Mrja ik MOEST hem toen..
Ik zie ook niet op tegen de bevalling, heb de laatste paar jaar heel veel en vaak koliekpijn gehad, toen zei ik al, dit is minder erg als weeën hebben haha. Pijn kan ik heel goed hebben, van het scheuren heb ik niks gevoeld, pas toen ik thuis kwam merkte ik daar de pijn van. Heb opzich wel zin in een bevalling, maar dan wel pas over een week of 16 ofzo Vandaag een lekker druk meisje in mijn buik, heb haar volgens mij vanmorgen voelen draaien. Oh en heb ook al een hik sessie gevoeld. Haha Hier ook maar weer even een buik foto gemaakt.
@Cindy1977 elke bevalling verschilt natuurlijk, met KS ben je een tijdje uit de running maar na mijn vaginale bevalling en ontstoken/losgeschoten hechtingen heb ik ook tot ruim na de 6 weken rondgelopen met een soort gapend gat in m’n bil, waardoor zitten lang enorm pijnlijk was is natuurlijk een ander soort pijn dan bij een KS maar helaas is een vaginale bevalling ook geen garantie voor een vlot herstel. Litteken nu trouwens geen last meer van, soms steekt het nog en je moet er niet aanzitten want dat voelt vervelend, maar het is verder helemaal goedgevonden (dus niet bang zijn iedereen die voor het eerst moet bevallen ) Kamer zijn we mee bezig, maar nog niet zo ver als veel van jullie! Alleen behang getrokken en geverfd nu, nu de rest nog Haha. Meisjesnaam staat hier vast en ben er zo verliefd op! Jongensnaam lijken we maar niet echt uit te komen dus nog even brainstormen.. Jullie al op zoek geweest naar geboortekaartjes? Zo ja, welk website?
Ja ik MOET deze ook echt hebben XD Maar hij oogt iig niet fragiel, ben benieuwd. Soof blert moord en brand in de nacht, die ziet meer dan wij zeg maar. Dus wij maken er geen probleem meer van, Man rolt haar in haar matras en sleept haar als een burrito mee naar onze kamer Kan iedereen weer direct doorslapen. Voor de rest het perfecte kind, dus je hoort ons niet klagen, alleen het eerste jaar was ff wennen.