Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @TigerAngel7 ik was behang aan t verwijderen, en had het inderdaad al nat gemaakt, zelfs gestoomd maar het is rot behang! Mn moeder zit nu in een spoedverhuizing dus we gaan eerst haar appartement afmaken (gisteren ikea leeggeshopt) maar vandaag eerst gepoetst en schilderen. Ik doe heel rustig aan kleine dingen weet dat ik al snel te veel doe dus zij fluiten mij ook terug. Als dat klaar is komen zij het behang doen haha.

2. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Wat naar zeg die situaties op t werk. T is zo belangrijk om naar je lichaam te luisteren.

Ik heb zelf wakker gelegen tot 2 uur. Peuter had koorts 39.5. Ze bibberde zo erg. Zetpil en na een half uurtje was ze weer oke. Toen kreeg ik weer last van mn buik. Man man man zo ongemakkelijk!! Kon niet liggen, niet zitten, niks.

Vanochtend peuter weer koorts, 38.9. Huisarts gebeld. Als t morgen weer zo is, dan mag ze met me mee naar de huisarts. Ik had al een afspraak staan voor mn schildklier. Gelukkig slaapt ze nu, dus ik ga ook zo een dutje doen.

Mijn ouders hebben dat ook gehad, vervelende oude behang. Idd natmaken, nachtje laten inwerken en dan gaat t makkelijker. Zij hebben zelfs een woning gehad met 5 lagen oud behang. Niet normaal!

3. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ook pittig!! Succes! Ik werk ook 3 dagen 28 uur maar ik vind het echt veel pittiger dan nummer 1 zwangerschap.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Snap dat je bang bent voor de reactoe van je bazin.
    Maar je vk adviseerd dit niet voor niks. knuff!

yep dat blijft doorgaan! Kan je je zoontje evt. af en toe wegbrengen? Zodat jij even je rust kan pakken?
    Ik pak momenteel mijn rust tijdens haar middagslaapje. Dan maar even geen huishouden doen..

@Pln ach die mensen lekker laten kletsen hoor. Op gegeven moment sliep ik meer dan dat ik wakker was. En baby had in de kraamweek al een ritme. :eek:
    Ze sliep alleen maar. :D

@TigerAngel7 harde buiken mogen niet pijnlijk zijn dacht ik.
    vk al gebeld?

@Chezzy fijn dat het gesprek goed ging!
    Het is ook prettig om je nog nuttig te kunnen maken. Zolang het nog lukt natuurlijk. :)

Pln vindt dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kiekieboe ah beterschap voor je kleine meisje! Hopelijk knapt ze snel op.

6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Meisje93 ja heb gebeld moet even wachten op een telefoontje terug, omdat ze gaan overleggen.

@Pln oh kijk heb je goed bekeken mooie deal haha

@Kiekieboe ah dat is ook niet fijn dat je peuter niet lekker in zn vel zit. Heeft ie het hele gebitje al of moeten er nog tandjes/kiezen doorkomen? Want mn dochter had dat ook koorts op en af en bleken haar laatste achterste kiezen door te komen.

7. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    En dan zet je de wasmachine aan, lekker lang programma... Tot je na een paar minuten beseft dat je er helemaal geen was in hebt gedaan..
    Uhmm oké.
    Mag ik dit op de zwangerschap gooien?:|:roflmao:

Nelllie, Pln, Semmie87 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
  9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    hahaha @MamavanHayden ahh scheelt zo doe je een trommelreiniging haha

Ik werd gebeld door de vk en moest gelijk langskomen. Beeb doet het goed, morgen moet ik urine inleveren omdat ze willen kijken op blaasontsteking ivm ook de buikpijn. Ook moet ik me morgen ziek melden en de 1e komende dagen mag ik niks tot weinig doen en moet ik echt rust nemen, mijn baarmoeder is nu zo erg geprikkeld dat ze anders bang is dat het overgaat na weeen, schrok daar echt van. Nou dat rustig aan doen word nog wat, kan niet eens stilzitten, maar het moet nu gewoon. En was ik net weer beter gemeld op het werk, kan k me dus weer zoek melden. Voel me daar zelf ook zo kut over terwijl ik weet dat de baas het begrijpt. Zit er erg tegenop te kijken om te bellen. Werk ma wo en vrijdag (24u pw)

10. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Jeetje @TigerAngel7! Even goed aan jezelf denken en probeer je rust te nemen... je baas weet ook wel dat je het liever anders had gezien toch?

11. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja dat moet nu ook echt, mn ouders die helpen nu mee mocht het echt nodig zijn. gelukkig doet vriendlief ook al erg veel qua huishouden enzo. Ja dat hoop ik wel. Morgen word ik gebeld om evt verder te bespreken desnoods toch 4uurtjes per dag te gaan werken

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hahahahaha geweldig!

@TigerAngel7 oei daar zou ik ook wel erg van schrikken. Goed gaan rusten nu dus.
    Netflix/videoland aan & verplicht op de bank gaan liggen!

13. Jillster

Jillster Bekend lid

30 nov 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    @TigerAngel7 oehh bah! Echt even stap terug doen hoor! Blijft een mindfuck he.. je wilt er op je werk zijn maar soms gaat dat gewoon even niet of minder..

@Christiana wat belachelijk..zo weinig begrip! Je zou juist denken dat er juist in jouw vak veel begrip voor zou moeten zijn want je moet zoveel staan! Is lichamelijk zo zwaar.. zou toch eens om me heen kijken ja! Pas goed op jezelf!

@Meisje93 haha zoontje slaapt bijna nooit meer smiddags maar als ie es een uitzondering maakt, lig ik ook hoor... daaag huishouden, dat komt over een jaar wel weer es haha

Hier gelukkig veel begrip op het werk, lichamelijk is het makkelijk maar lesgeven is ook constant aan staan en je hoofd erbij houden.. merk wel dat ik iets sneller moe ben en korter af ben tegen mijn leerlingen..zullen ze blij mee zijn haha.. ze helpen me nu vaak wel even als ik even geen puf meer, top!

Hee weet iemand hoe het zit met zwangerschapsverlof en uitbetaling? Ik heb begin dit jaar onbetaald ouderschapsverlof voor het hele schooljaar opgenomen zodat ik 3 dagen kon werken, terwijl er 4 op mijn contract staan.. nu zei een collega dat ik dat onbetaalde verlof moet stopzetten als mijn zwangerschapsverlof begint en dat ik dan gewoon weer wat op mijn contract staat uitbetaald krijg.. klopt dit? Of gaan ze uit van hoeveel uren ik nu werk?

14. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Maken ze niet gewoon een berekening van wat het gemiddelde van het afgelopen jaar of is dat alleen bij een 0-uren contract? Zo gaat het bij mij in ieder geval. :)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Jillster klopt die moet je stopzetten! De overige uren bewaar je weer. En kan je evt. later weer gebruiken. :)

16. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Nou ik heb me net ziekgemeld en ik ben lekker uitgekafferd door mijn bazin. Het was mijn eigen schuld omdat we mijn huis nog gingen verkopen en strx in dec nog moeten verhuizen. En zij is nu de lul voor mijn stomme prive keuzes. Nou en bedankt voor de prettige samenwerking.... not!!! God wat een kutgevoel kun je een werknemer geven zeg.

17. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg, wat heb jij een verschrikkelijke bazin. Wat onfatsoenlijk! Is zij überhaupt al eens zwanger geweest? Vind het zo vreemd dat ze op deze manier reageert. Iedere vrouw is anders, dus ook elke zwangerschap. De een heeft er meer last van dan de ander.. en het is zo belangrijk dat je dan naar jouw lichaam luistert! Dat zou ze toch wel moeten weten?

18. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Die spoort niet hoor!!
    Laat je niet gek maken door zo'n naar persoon hoor.
    Lekker ziek blijven en na de geboorte een baan zoeken met een baas die wel begrijpt dat sommige dingen in het leven anders lopen dan gepland!

19. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Wauw, dat is echt niet normaal meer. Net of jij er zelf voor kiest. Niet elke zwangerschap is hetzelfde. Heb je een vast contract daar of voor een bepaalde tijd? En wat jij in priveleven doet heeft zij niks mee te maken. Lekker rustig aan doen en je geen zorgen maken over dat uitgekafferde gedoe van haar

20. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Ja stop zetten vlak voor je verlof en dan zit je gewoon weer op je 4 dagen contract. Tis heel krom, maar dan krijg je dus idd meer betaald als je met verlof bent :). Ik heb dat bij m’n 2e ook gedaan. Werkte eerst 5 dagen, toen na m’n 1e ouderschapsverlof en 4 dagen werken en toen ik met verlof ging van de 2e gewoon weer terug naar 5 dagen :). Zodra je weer begint kun je resterende deel opmaken of ouderschapsverlof van nummer 2 inzetten! Je baas merkt hier overigens niks van, want die kan gewoon voor de 4 dagen vergoeding krijgen hoor!

Jillster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina