Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @TigerAngel7 jeetje! Was t zo erg? Ik heb er zelf geen ervaring mee.. ik hoop dat t beter wordt.

Ik heb zelf last van mn buik, wanneer ik lig. Ik moet een kussen ertegen aan hebben, anders doet t pijn. Ook last van mn rug. Maar dat is niet zo pijnlijk. Ik heb ooit een hernia gehad, dus ik weet dat ik last van mn rug kan krijgen. Is gewoon gevoelig.
    Verder doen mn schouders ook pijn. En de pijn straalt uit naar mn armen. Door de groeiende borsten? Zal t navragen. Als ik plat ga liggen, dan is t minder. Maar ja, plat liggen is ook niet ideaal.

Welke vitamines nemen jullie? En hoe zit t met koffie? Hoeveel drinken jullie per dag?

#24weken!!!

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    25 wkn hier! ... en ook zo lekker diep in slaap XD

Ik drink max 2 kopjes koffie per dag, slik een multi vit en b12....2 keer per week vervang ik dat door een d vit. Eig heb ik het niet nodig, maar ik slikte dat voor ik zwanger werd en durf er nu debielig genoeg niet mee te stoppen. Ik drink verder geen andere dranken met cafeïne, alleen water en Camille thee...joepieeee.

Ik doe verder weinig, dus ook amper last van bi, vreemd genoeg had ik vorige week in Disney nog het minste last, terwijl ik toen toch een paar uur achter elkaar bewoog. Ik kan alleen niet stil staan, sta bijv dansend de aardappeltjes te schillen :)

Kiekieboe vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha! Ging je buik ook helemaal heen en weer zeker?

@TigerAngel7 Oh ja leuk idee. Benieuwd naar het eindresultaat straks. ;)

Ai wat vervelend zeg! Herkenbaar voor mij.
    Bij mij zat toen het bindweefsel klem. Op te lossen met een pijnlijke bindweefsel massage.
    Ik heb nu vooral pijn aan de onderkant. Alsof al die botten daar gekneusd zijn.

@Kiekieboe Ik slik momenteel de VSM mama.
    Koffie heel wisselend. Soms dagen niks en dan opeens 2-3 kopjes op een dag.
    Gemiddeld 1 kopje per dag in de week als je het zo berekend.

@Cindy1977 haha herkenbaar dat dansends aardappels schillen. Ook met koken. Dan ging ik maar op het aanrecht zitten. Bleek bekken niet goed te staan.
    Donderdag heeft ze die weer recht gezet en wat gekanteld. En hoef niet meer te dansen! Misschien even ritje naar fysio?

Kiekieboe en Cindy1977 vinden dit leuk.
  4. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Hier idd van die kramp billen en benen, soms ook zoon pijnscheut in mijn bekken/bil. Mijn stuitje voel ik met lopen vaak. Lang stil staan is niks maar lang zitten of liggen lukt qua rug ook niet.

Koffie meestal in de ochtend 1.

Pff ik heb al 4 a 5 dagen knallende hoofdpijn, vanacht er zelfs van wakker geworden. Zo zoonlief weg brengen naar school en dan duik ik denk ik toch maar ff terug mijn bed in. Au!

Ik mag vrijdag weer naar de fysio, ben benieuwd wat die zegt.

Succes dames!!

5. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ik hoor hier zoveel verhalen over hoeveel jullie de baby voelen. Ik voel het eigenlijk niet zoveel. Voel wel iedere dag wat maar echt niet veel en ook niet hard. Ben ik hiermee de enigste nee toch?

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Normaal voel ik haar af en toe en zeker niet dat mijn buik er van beweegt hoor, maar sinds gisteren is ze LOSSS! Terwijl ik toch echt mijn placenta aan de voorkant heb, ze trapt hem aan gort zo XD

Mimi91, Kiekieboe en Maze1 vinden dit leuk.
  7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Je mag gewoon PCM nemen als je wilt hoor, 3 x per dag 1000mg kan geen kwaad. Mss dat je hoofdpijn zo wat onderdrukt word?

Christiana vindt dit leuk.
  8. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Kiekieboe Ja helaas wel.. het draaien in bed is echt een drama. Hopelijk gaat het wat beter..

wat betreft jou pijn zal ik wel even contact opnemen met je vk / gyn ivm uitstraling vanaf je schouders na je armen.

wat koffie betreft drink k helemaal niet omdat ik het niet lust. Drink vooral sapjes en of chocomelk of cristal clear

Kiekieboe vindt dit leuk.
  9. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Die pijnscheut herken ik ook wel! Gisteravond nog, aan de linkerkant in mijn bekken/bil.. dan kan ik effe niks meer, vervelend is dat hè!

Koffie drink ik eigenlijk niet meer sinds ik zwanger ben. Die geur en smaak kan ik echt niet meer hebben, daarnaast was ik vanaf het begin van de zwangerschap steeds zo misselijk en aan het overgeven.. dus dan is koffie niet echt aan te raden haha!

Van m'n buik ook nog niet zo heel veel last, wel momenten waarop m'n buik echt gespannen is (harde buiken?). Ik kan nog steeds op m'n buik liggen slapen, heerlijk! Ben ook een echte buikslaper, al vanaf dat ik een baby was haha! :)

Kleine meid beweegt al redelijk wat, ik begin haar steeds vaker op een dag te voelen. Fijn gevoel is dat! M'n vriend vindt het ook geweldig om haar te voelen schoppen. :D

@MamavanHayden Hoe is het met jou meid? Hoop dat jullie een beetje van de schrik bijgekomen zijn en jullie snel antwoorden krijgen over jullie dochter.

10. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik slik zelf Omnibionta en ook de DHA ervan. En koffie... nooit gedronken eigenlijk. Maar koude koffie van Douwe Egberts, de rode bekers in de koeling van de supermarkt. Die zijn zoo lekker! Ik heb dagen dat ik t niet drink. Maar soms heb ik er zo een zin in! Dan drink ik er 2.
    Verder vind ik chocolade muffins met koude melk zooo lekker!!!

Ik ga morgen langs de huisarts voor de pijn in mn schouders. Die straalt uit naar mn armen en dat is zoo vervelend!

Morgen wordt onze prinses alweer 2! Wat gaat de tijd snel!! We vieren t zondag. Lekker rustig, niet te veel mensen uitgenodigd, ook niet super veel hapjes ofzo. Mn zusjes komen zaterdag al, die komen helpen met alles. We hebben een logeerkamer met een 2-persoonsbed. Dus die kunnen dan blijven slapen.

Ze wilt al heel lang een hobbelpaard, zo een grote luxe levensechte. Dus die krijgt ze van ons als cadeau. Verder geen idee wat ze van mn zusjes krijgt. Of mn ouders.

Manna vindt dit leuk.
  11. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    O.. baby beweegt echt veel! Sinds een weekje denk k. Ik heb ook een voorliggende placenta, maar zo lijkt t niet. Wanneer ik zit, sta of lig. Dan begint ze te bewegen. Maar t is niet zo dat mn buik heen en weer gaat ofzo. Mn man kan haar ook voelen. En als die heeeeeel goed blijft kijken, dan ziet ie de bewegingen ook. Blote buik dan.

12. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Lastig te zeggen, want wat is Veel? Hier dus ook een voorliggende placenta en duurde dus lang voordat ik überhaupt wat voelde :p dus nu voelt het al snel als veel omdat ik in het begin zo weinig voelde.

Het is wel heel duidelijk op vaste momenten: ‘s ochtends, ‘s middags en ‘s avonds en tussendoor is het rustig. Het wordt nu de afgelopen week ook iets harder steeds, ik voel af en toe zelfs een voetje (of elleboog of hand of hoofd of kont weet ik veel) voorbij schuiven. En op het werk af en toe zo’n rake trap dat ik er van omhoog schiet, maar dat komt vooral omdat het zo onverwacht is in plaats van dat het heel hard is :)

13. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Probeer er zo min mogelijk aan te denken, ik voel haar goed en mijn gevoel is goed.daar houd ik dan maar aan vast, miss kop in het zand steken maar we will see.

Gisteren heeft mijn vriend nog eens met de gyn gebeld.
    Smiddags hadden we een intake bij de vk voor het na traject.
    En die vond die 500 gram nog niet heel zorgelijk klinken, ze heeft aan mijn buik gevoeld en de baarmoeder zat waar hij hoorde, ze voelde waar de baby lag, en zei zelf ik zou je ngg niet doorgestuurd hebben.
    Het Zh zegt we hebben een curve en daarvan buigt ze af.
    Met 22 weken was ze 330 en nu met 24.3 500 gram, voor mij gevoel goed gegroeid.
    Maar volgens hun te weinig..
    Mijn vriend stelde vragen maar ze hield alle antwoorden heel erg open, ja het zou allemaal kunnen maar ze weet niks zeker.
    Mijn vriend heeft ook gevraagd of het nodig was km echt alles te benoemen, dat ze niet beter 2 weken kon wachten met alle ramp scenario's?
    (dan zouden ze wel wat kunnen doen)
    Maar nee dat kon niet, ze moet alles gemeld hebben voor 't geval het fout gaat en ik achteraf een klacht tegen ze heb.
    Stress lijkt mij ook niet bevorderlijk.

Vind het wel vervelend dat het gewicht van de baby volgens heel veel sites verschillend is.
    Hopelijk heeft ze gewoon over 2 weken een groeispurtje gemaakt.

14. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ohja een groeiecho over een week wilt ze niet doen want te vaak meten is niet goed want dan zien ze niet goed hoe ze nou echt groeit?

Is er trouwens een groot verschil tussen Utrecht en Nijmegen voor een te vroeg geboren baby?

15. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een rollercoaster voor jullie! En het is zo onduidelijk allemaal, wat naar. Ik hoop ook echt dat jullie meisje een goede groeispurt heeft gemaakt over 2 weken. Wie weet volgt ze haar eigen groeipatroon en is het niet eens zo zorgelijk als ze beweren. In ieder geval heel fijn dat jij zelf een goed gevoel hebt, moederinstinct klopt ook heel vaak! Ik ga hard voor jullie duimen en ik denk aan jullie.

MamavanHayden vindt dit leuk.
  16. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @MamavanHayden idd moedergevoel klopt vaak wel! Iedere kindje groeit in zijn of haar eigen tempo. Benieuwd wat ze over 2 weken zeggen.

Ik heb een ibuprofen gepakt ipv een paracetamol. Nu lees ik dat dat schadelijk kan zijn, pfff. 1 zal toch niet zoon drama zijn ofwel?
    Zo maar even paracetamols gaan halen!!

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    1 is geen ramp, maar laat ze verder maar liggen, alleen PCM mag :)

18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @MamavanHayden .... Ow blij van je horen zeg! Ik ging al bijna het ergste denken! Laten we hopen dat ze gewoon lekker haar eigen lijntje aanhoud en dat ze over 14 wkn een lief klein gezond prulletje halen <3

19. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Dankjewel voor het luisteren en toch wel gerust stellen.
    ❤️❤️

TigerAngel7, Kiekieboe, Mimi91 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana wat vervelend van je hoofdpijn! Zeker omdat het zolang aanhoudt.
    Je bloeddruk is verder wel goed?

@Kiekieboe bedoel je zo'n paard die je vooruit kan laten gaan terwijl je erop zit?

@MamavanHayden prettig dat jouw gevoel goed is!
    Zegt al een hoop denk ik. En ze is 170gr gegroeid in 2 weken. Lijkt mij netjes! Ga duimen voor je.
    Geen idee eigenlijk of daar veel verschil in zit.

Deel Deze Pagina