Iets heeeeel anders! Hoe komen jullie toch aan die week aangeef dingetjes onderaan je post!? Volgens mij heb ik wel gevonden waar je het doet maar geen idee hoe ik dan zo een balkje krijg die de weken, dagen telt.
@Maze1 als Je op een van onze banners klikt dan kun je er zelf ook een uitzoeken dan krijg je een code en die moet je in je handtekening plaatsen!
Je kan zo een ticker/banner aanmaken op verschillende sites. Als je alles hebt ingevuld, dan moet er ergens een link staan. Die kopieer je en plak je hier weer in je handtekening. Snap je?
@Regenboogjee ik hoop ook dat het niets is! @Pln sterkte! En het zit bij jou ook allemaal niet mee... @Mimi91 sterkte! @Kippetje88 ook jij veel beterschap! Goed dat je de beslissing dan genomen hebt
Dames.. er zit mij iets dwars. Ik heb sinds de geboorte van onze peuter een trage schildklier. Daar was ik maanden later pas achter gekomen. In die maanden was ik super veel aangekomen! Minimaal 20 kg. Ja echt! Sinds we daar achter zijn gekomen, heb ik daar medicijnen voor. En t ging goed. Ik viel weer af. Raakte zonder problemen weer zwanger. Om de 6 weken moet ik bloed laten prikken. In de eerste 20 weken ongeveer heb ik een verhoogde dosis ingenomen. Dat moest van de huisarts en de gyn. Omdat mn schildklier iets te traag was. Na die 20 weken werkte mn schildklier iets te snel. Dus dosis weer verlaagd. Sinds die dosis is verlaagd, ben ik in 1x veel aangekomen (vind ik). Toen ik nog de verhoogde dosis nam, kwam ik wel aan maar met mate. Kindje deed t ook goed. Nu heb ik weer een normale dosis sinds een week of 5/6 en ben in die 5/6 weken 4 kg aangekomen. Ik vind dit veel. Ik heb t al besproken met gyn en huisarts. Maar ze zeggen dat ze t goed in de gaten houden en de baby doet t ook prima. Bloed wordt ook gecontroleerd. Alles is goed. Maar toch vind ik t raar dat ik zo veel begin aan te komen. Ik let op mn voeding, beweeg nog steeds elke dag. T knaagt gewoon aan me.. nu moet ik 21 november langs de huisarts voor de kinkhoest vaccinatie. Dan wordt weer bloed afgenomen. De kg's krijg ik er uiteindelijk wel af. T gaat me om de baby.. ik zit nu +8 kg.
Ik heb op mijn 17de ook een te trage schildklier gehad, was in 3 maanden tijd 18 kg aangekomen. Echter mocht ik na 2 jaar stoppen met de medicatie omdat ze aan een ontsteking destijds dachten. Waardes zijn altijd goed gebleven, heb het regelmatig laten controleren omdat afvallen niet lukte, zwanger worden langer op zich liet wachten en omdat ik zoveel moe was. Toen ben ik maar selenium en magnesium gaan slikken waarna ik mij beter voelde. Voor mijn gevoel helpt dat. Wat betreft het aankomen, ik durf niet op de weegschaal te gaan staan dat doe ik eigenlijk alleen bij de controle van de vk. maar ik ben zeker al wel 10 kg aangekomen. Ik denk ook dat dat bij iedereen anders is. Ik eet gezonder als voor mijn zwangerschap. Veel groente, fruit en yoghurt. Dus aan mijn eten ligt het echt niet. Ik denk dat mijn lijf zo gewoon is tijdens de zwangerschap. Als de artsen aangeven dat je waardes goed zijn dan zou ik daar op vertrouwen als ik jou was. Wel vervelend dat je er een rotgevoel bij hebt, evt. nogmaals bespreekbaar maken?
Dankjewel voor alles steun meiden. Volgende week uitvaart, fysio moeten verzetten naar 20 november eerder kon niet!! En verloskundige naar volgende week donderdag. Vanmorgen ziekgemeld bij vervangende leidinggevende, echter moet ik maandag terug bellen of ik eind volgende week weer kom werken en de klachten minder zijn? Ik was toch echt duidelijk dacht ik.. Nu heb ik er natuurlijk het hele weekend stress van bah zeg.. Ik weet ook dat zij niet degene is die bepaalt dat ik volledig de ziektewet in gaat maar goed nu verwachten ze weer dat ik er volgende week waarschijnlijk weer ben.. oh help toch
Eens kijken of ik hem heb! Ik las net bij iemand kinkhoest vacinatie. Ik heb dus blijkbaar kinkhoest en krijg geen spuitje omdat dat in duitsland niet mag... moet 3 maanden voor zwangerschap of zodra de baby eruit is. Moet maandag na de baby dokter die contact had met de gewone dokter en dan kijken wat ze met me doen. Mn man moet wel een spuitje gaan halen.
@Pln 20 november pas! Ik zou dan toch gaan kijken naar een andere fysio hoor. Volgens mij is jouw behoefte veel hoger. @Kiekieboe snap dat het je niet lekker zit! Maar aankomen hoeft niet perse aan je schildklier te liggen. Anders proberen of ze je bloed tussendoor nog willen prikken. @Regenboogjee en heb je al contact gehad?
Jaaaa . Net terug. Inwendige echo gehad om te kijken hoe lang baarmoedermond is.. En die was gelukkig goed qua lengte en geen ontsluiting oid! Ook genoeg vruchtwater en geen verzakkingen ofzo Wordt nu nog getest op blaasontsteking, krijg ik vanmiddag de uitslag van. Anders denkt de gyn dat 't toch door de Bekkenpijn komt.. En adviseerde ze bekken therapeut . Toevallig heb ik daar volgende week 'n afspraak voor staan.. Maar hoop tkch echt dat dat gevoel beneden dan al aardig weg is Nu iig tich enigszins gerustgesteld dat de baby er niet zo uit kan vallen hihi (zo voelde 't vannacht echt pfff)
Wow dat duurt nog 3 weken! Heb Jr wel al tips en oefeningen gekregen /opgezocht? Alle kleine beetjes kunnen helpen.. Vervelend van je werk! Ik wil nu ook aan gaan geven minder te willen werken maar ik durf nog niet echt
@Pln gecondoleerd, sterkte!!! Ik vind de wachttijd bij je fysio belachelijk. Zou gewoon weer bellen dat het echt niet gaat of naar een ander! @nijntje90 wil je laten weten of de slaaptrainer werkt? Zit er hier soms ook over te denken
@Meisje93 nee klopt. Ze checken mn bloed nu wel vaker. Laatste keer was bij de suikertest, dus ook meteen schildklier laten checken. Was gewoon goed. 21 november weer bloed prikken. Dat is dus veel eerder dan die 6 weken. Misschien moet ik t gewoon loslaten en accepteren dat ik wat meer aankom dan bij de 1ste zwangerschap. Want ik loop alles te vergelijken met toen. Ook niet echt handig..
Vandaag 26 weken. Ergens voelt het als een hele geruststelling dat ik daar nu ben. Ik hoop nog zo lang mogelijk zwanger te zijn. Maar nu ik deze bereikt heb kan ik weer een beetje ademhalen.. Gek he? Ik ga mijn telefoon uitzetten en lekker een heel weekend van een beetje rust genieten. Tot na het weekend lieve mama's en mama's to be!
@Regenboogjee gelukkig zit alles nog potdicht! Dat hoop ik ook voor je. Lijkt me een vervelend gevoel. @Kiekieboe iedere zwangerschap is anders! Dus zou zeker niet gaan vergelijken. Bij E. zat ik nu al op +15kg. En nu nog niks aangekomen. totaal niet te vergelijken dus. Toen liep kindje voor en nu achter. En ga zo maar door. @MamavanHayden iedere week erbij is weer mooi meegenomen! Ik herken het wel een beetje. Geniet van je weekend!