Kraampakket: als het goed is krijg ik dat deze maand thuisgestuurd vannuit Ohra zorgverzekering. Ook komt deze maand volgens mij de kraamzorg kennismaken. Luiers: op het kdv gebruikte we altijd pampers die vond ik erg fijn maar zijn wel duur, vriendin gebruikt kv maar die vind ik niet zo prettig. Heb nu adhv alle reclames (bv 1+1 gratis en kortingsbonnen uit blije doos etc) een aantal pakken maatje 1, 2 en 1 pak maat 3 ingeslagen. Bang dat ik anders teveel van een maatje heb haha. Namen: we komen er niet uit. We hadden de naam Thijs, echter bedacht ik dat ik Jip ook leuk vond. Manlief blijft hangen op Jip maar zegt dat ik moet kiezen.. Mensen verwachten allemaal Thijs, die naam hebben we al veel voorbij horen komen.. Mijn naam begint net de P en van manlief met de J. Klinkt allebei goed ook bij de achternaam. HELP! Fysio: alle fysio in de buurt zijn erg druk.. Dus ik doe rustig aan, doe mn oefeningen en wacht geduldig af. Werk: ik moet proberen om dinsdag heel duidelijk te zijn en te zeggen dat ik volledig de ziektewet in wil. Maar ik vind het doodeng! Bewegen: ik merk ook dat de kleine drukker en sterker word. Soms kan ik m van de buitenkant voelen maar alleen als ie met zijn beentjes naar rechts ligt, placenta ligt links voor.
Haha lastig he die naam ik persoonlijk vind Thijs mooier. Jip heb ik niets mee maar volgens mij vinden veel Jip denk ik mooier. je kan ook eventueel wachten tot bij de bevalling. Ik hoor vaak dat als je de baby dan ziet je vanzelf daar een gevoel bij heb qua naam. Succes dinsdag! Snap dat het eng is. Maar gewoon op je strepen staan.
Ik heb met moeite alles opgemaakt van zwitsal. De geur begon saai te worden. Nu gebruik ik Naif of Rituals. Voor de baby denk ik Naif. Ik denk dat ik in januari dan alles klaar ga zetten. Alles weer uitpakken en schoonmaken. Tas voor ziekenhuis misschien eerder. Oh gosh, t is al NOVEMBER! Ik vraag echt veel he... hihi! Wie van jullie gaat een newborn shoot laten doen? En een fotografe tijdens de bevalling?
Wij hebben ook al een naam. Maar als back up zeg maar nog een naam. We wachten af tot ze er is. T moet wel passen bij haar. Beetje moeilijk uit te leggen. Maar t voelt vanzelf goed. Wij hebben de naam aan niemand verteld. Ze raden wel altijd, tot nu toe heeft 1 iemand t goed geraden. Maar dat hebben we niet bevestigd. Ons geheimpje!
@Pln ik vind Thijs zo leuk, stond bij ons ook op het lijstje op de tweede plaats. Uiteindelijk voor een andere naam gekozen helaas wel een top 10 naam blijkbaar, maar in mijn omgeving nog niet voorbij horen komen. Succes dinsdag, probeer het je weekend verder niet te veel te laten beïnvloeden.. Ik wil graag Zwitsal gaan gebruiken omdat het (nu nog) zo lekker ruikt, maar met al mijn allergieën weet ik niet of dat verstandig is. Maar misschien dat proberen geen kwaad kan. Zelf doe ik echt alles met kokosolie. De box staat nu nog op het kamertje maar ik krijg toch elke keer kriebels om het neer te zetten, maar helaas denkt mijn man daar anders over
@Pln oh ja kraamzorg. Nog niks van gehoord. Al krijg ik nu een telefonische intake. Komen alleen bij de eerste langs. och ja lastig heh! Namen, ben er eerlijk gezegd nog niet super veel mee bezig. Jongensnaam staat vast. Maar moet nog een 2e naam. En qua meisjesnaam. Vindt er zoveel leuk! Maar man blijft daarin (gelukkig) wat standvastiger. Persoonlijk vindt ik Thijs leuker dan Jip. Maar een wachttijd van 3 weken vindt ik niet normaal hoor. Ik zou het niet redden zolang zonder. Maar volgens mij hebben we ook niet dezelfde klachten. Hopelijk bieden de oefeningen je voldoende verlichting. @Kiekieboe ja tijd vliegt voorbij! Voor we het weten is de baby er al. Geen behoefte aan geboorte fotografie, bij E. wel een newbornshoot gedaan. Maar die had ik gewonnen. Denk dat ik nu vriendin ga vragen. Die is hobby fotografe. Jij?
@Meisje93 wij hadden geen newborn shoot. Ook geen geboorte fotografe. Dit keer wil ik wel een foto shoot samen met peuter, maar niet meteen na de bevalling. Ik vind die newborn shoots super mooi bij andere baby's, maar t is niet echt mijn ding: baby wikkelen in doeken etc etc. Ik heb haar liever in kleding. Bij peuter hadden we een cakesmash fotoshoot en een normale foto shoot. Eerst dacht ik: is echt niet nodig. Ik heb genoeg fotos in mn telefoon. Maar fotogtaaf fotos zijn echt anders! En veel mooier! Wat leuk, dat je t had gewonnen! Scheelt weer geld! Die shoots zijn ook wel prijzig..
Ja heel prijzig. Anders had ik het niet gedaan. Ook erg leuk ja met peuter erbij. Ga me er eens in verdiepen. Nog niet echt over nagedacht.
@Cindy1977 he wat balen, wel een mooi buikje op de babykamer Hier al heel de week an het snotteren, groen/geel snotneusje, word net wakker met knallende koppijn en opgezette lymfeklieren in mn hals. Ieder jaar heb ik rond okt/nov keelontsteking dus ik zal ook dit jaar mee doen. Zolang ik geen koorts heb zing ik het wel uit maar als ik fikse koorts krijg moeten we toch kijken of er antibiotica mogelijk is anders ben ik echt wekelang beroerd weet ik uit ervaring. Bah.. #26 weken
@Pln ja irritant dan heh! Wat jammer dat je geen leuk weekend hebt gehad. Mooi buikje. @Pln oei hopelijk nu geen keelontsteking. Hier is ook iedereen in huis verkouden en een zere keel. Straks al mijn moed en kracht verzamelen om naar de IKEA te gaan. E. is zo blij met haar nieuwe kamertje dat we nu toch wel snel het kamertje af willen hebben zodat ze er kan slapen. Nu al 2 avonden gehuil dat ze daar wilt slapen.
Oeps je wilde denk ik @Cindy1977 taggen. Succes met de reis naar de ikea, ik kruip maar met thee en fruit op de bank onder een dekentje.
@Cindy1977 oh dat is balen zeg bleef het niet staan in het bericht?. mooi buikje hoor! @Pln erg vervelend ik ben al strontverkouden sinds mn positieve zwangerschapstest gelukkig had ik ook bij de eerste en keelontsteking in het begin gehad. weet hoe het voelt. je hebt tegenwoordig antibiotica voor wat je in de zwangerschap mag gebruiken. Beterschap! @Meisje93 ah leuk toch. ff alles bij elkaar spronkelen en lekmer rustig aan doen shopse! hier was mn dochter om 10:30 wakker, wauw dat is een lange tijd geleden dat zs zo goed heeft uitgeslapen haha. hier vanmiddag even voor de zekerheid mn gyn bellen. Ben al 3x een slijmprop verloren binnen 1,5 week tijd. 1e x was echt zoveel met beetje bloed erbij. 2e x afgelopen zaterdagavond en gisteravond weer. Maak me toch een beetje zorgen als ik zo die verhalen lees op google.
Je slijmprop.... mennn dat is niet goed hoor! Je gyn moet je even doorlichten hoor! Nee mijn bericht bleef niet staan, was mss maar goed ook, was nogal een depressief zeur verhaal XD Mijn kleine vriendje heeft net een super duur mandje gehad, hopelijk kan ze daar lekker in snuffelen en mist ze haar vriendin wat minder. Mijn nieuwe wasmachine komt ook vanmiddag, super mooie Bosch Ik wilde 1 of ander cheapass ding, was al die super dure zo zat, maar de Baas wilde een fatsoenlijk merk....want hij wast er uiteraard ook altijd mee NOT XD Veel plezier bij de Ikea! Het is nogal een uitdaging idd, ik heb laatst aan een medewerker een short cut gevraagd toen ik gesloopt was. Hopelijk slaapt E vanavond heeeerlijk! Uitslapen tot 10:30.... ik weet niet meer wanneer ik dat gedaan heb Heeeeerlijk!
Nee precies vandaar ook mn zorgen en bel ik na het douchen zo even erheen. oh dat is dan weer balen, voor niets getypt. ahh wat leuk, is ze nog aan het rouwen over haar vriendje? Anders misschien even iets van je overleden maatje erbij leggen waar haar geur ernog aan zit als je dat nog hebt? Oh super toch, ik wil ook graag een andere nieuwe wasmachine. Mijn wasmachine is nog maar 2/3jaar oud maar de kortste programma is zowat 2/2,5uur!! en gaat 5kg in. Dus loop heel vaak achter met de was. En nu er een 2e op komst is wil ik een wasmachine met een betere programma en 8kg inhoud haha.
@Cindy1977 mooi buikje! @Meisje93 veel succes bij de Ikea! Hopelijk zonder al te veel last. @TigerAngel7 ja ik zou ook bellen, want dat is wel vaak op korte tijd. En meestal is het onschuldig en groeit hij gewoon terug aan maar uit eigen ervaring zou ik het toch zeker laten checken! @bewegen Hier met momenten ook een hele actieve baby met buik die je heen en weer ziet gaan maar op andere dagen voel ik hem dan weer amper. Hopelijk betert dit door meer rust te nemen. Jeeeej straks en morgen laatste 2 daagjes werken, nu komt vakantie wel heel dichtbij
Is het wel de slijmprop, ik dacht dat je die namelijk maar 1x kon verliezen? Ik weet vanuit mijn opleiding dat veel vrouwen vaak denken dat ze de slijmprop verliezen, terwijl zij gewoon veel afscheiding hebben. Ik heb ook de laatste week meerdere dagen al flink veel taai, wit/troebel slijm afgeveegd of in het toilet gezien. Vandaar mijn vraag. Maar ik zou net als jij toch ook even de gyn bellen, even laten meedenken wat het zou kunnen zijn. Dan word je hopelijk gerustgesteld en dat betekent minder stress voor jouw en je kindje
Ik heb geen idee maar de eerste x dat ik het verloor was echt onwijs groot/veel ong 7a8cm half doorzichtig en half lichtgelig met beetje bloed erbij. de 2 en 3e keer was een stuk minder maar wel ong 5cm en meer gelig. Ook erg taai en dik. Ik moet om half 3 na het zkh ze willen het toch even voor de zekerheid nakijken of het wel een slijmprop is of onwijs veel slijmvlies (het ziet er ook uit als een soort stolsel)
Sorry ik lees wel mee maar weinig geantwoord laatste tijd! Ik heb mij vanochtend helaas ziek gemeld.. Al weken last van rug en bekkenpijn en na dat gedoe van afgelopen vrijdag en langs gynaecoloog zei iedereen dat ik eens om mezelf en kindje moest gaan denken... Dus meer rust pakken.. Kben helemaal niet zo vh ziek melden maar aflopen 5 weken werd 't alleen maar erger. En na lang nadenken dacht ik.. Nee dit hou ik niet nog 10 weken vol tot m'n officiële verlof ingaat. Dus zou binnenkort wel langs arbo arts moeten. Morgen gelukkig (eindelijk) intake bij bekkenfysio en woensdag weer controle gynaecoloog. Heb ik wel weer meer tijd om hier mee te kunnen lezen /antwoorden