Ja toch wel lastig ook, ik zou gewoon willen weten waar ik aan toe was. Alhoewel dat weten we eigenlijk nooit! Tis maar de vraag wanneer onze wondertjes zich aandienen!
Ze is iets gegroeid. Ze zit nu iets boven de onderlijn. Heeft alleen een klein buikje. Moet er wel vanuit gaan rond de 37 weken ingeleid te gaan worden. Tenzij de groei minder word dan eerder. Geschatte gewicht rond geboorte 2300 gram. Maar voor nu geen grote zorgen meer iig. Sorry voor de ego post maar ben even in de wolken. Wel even slikken, nog 10 a 11 weken..
Haar buikje was wel klein, zat op P2 maar dat was de vorige keer maar P1. Overall zit ze op P14 nu en dat was de vorige keer nog onder de 10
@Pln hier doen ze standaard wekelijks beide heupen los trekken. Pijnlijk maar wel effectief. En het bindweefsel proberen ze los te masseren. Fijn dat je morgen bij de fysio terecht kan! Herkenbaar met dat koken. Je wordt vanzelf creatief. Bij de eerste had ik een barkruk aangeschaft. Nu zit ik op het aanrecht of man kookt. @sannez leuk zeg! Veel plezier alvast. @Cindy1977 het is soms ook loodzwaar. Lekker potje janken. Lucht vaak op. @Bella28 Dus je bent nu 29 weken zwanger? Lastig hoor al die berekeningen. @MamavanHayden ja wat goed!! Maar waarom inleiden? In de buik groeien ze sneller dan daarbuiten toch. super zeg op de P14! Hier ook alles onder de 10. Alleen bovenbeentje op de P12 Nu kan je wat meer gaan genieten! Echt fijn.
@MamavanHayden wat fijn! Is t zeker dat je wordt ingeleid? 37 weken is niet zo ver meer, nee. Ik heb sinds gisteren een verstopte neus en keelpijn. Gelukkig geen hoest. Maar wel continue niezen. Ook niet fijn, want ja.... urineverlies. Mn hoofd voelt ook zo zwaar aan, ogen doen pijn. Niet fijn dit!
@MamavanHayden niks geen ego post. Ik ben hartstikke blij dat ze je gerust hebben gesteld ipv al die enge verhalen. En ze groeit! Klein wondertje dus ik hoop dat ze dit wel nog een aantal weken vast blijft houden, dikke knuffel!
wat superfijn @MamavanHayden toch nog een beetje gerustgesteld. Hopelijk blijft ze op die lijn of krijgt ze een groeispurt
Omdat het buikje wel echt veel te klein is, en kleine kindjes kunnen minder goed met stress omgaan. En ze zal uiteindelijk toch op het einde minder groeien van mij. Maar ben benieuwd. Maar die van jou is ook maar klein. Heb je ook de controles extra enzo? Dopler van gelukkig wel goed.
Ah op die manier! Ja klopt. Bungelt op de onderste lijn momenteel. Ik krijg met 30 weken weer een groeiecho. Wie weet is er dan een groeispurtje geweest.
@MamavanHayden wat een goed nieuws! Blij dat ze nu wat positiever waren. @bekkenklachten. Zovelen dat er last van hebben. Ik hoop dat de fysio’s toch wat verlichting kunnen brengen. Hier ben ik voorlopig van gespaard gebleven. @echo’s. Ik blijf deze gewoon maandelijks hebben en tegen het einde ook elke 2 à 3 weken, wordt standaard gedaan bij mijn controles bij de gyn. Kijk al uit naar 23 november dan nog eens spieken! @Kiekieboe veel beterschap! @Cindy1977 en @Bella28 ook al zo vervelend! Hier ook niet in topvorm. Keelpijn, moe, hoesten, wat hoofdpijn, met momenten echt vlekken zien en niets meer kunnen lezen.. Nog een cadeautje van de kindjes op het werk veronderstel ik want daar waren ze ook ziek...
Goed nieuws dus @MamavanHayden ! Snap niet dat ze je een paar weken terug onnodig zo bang gemaakt hebben Sterkte allemaal met jullie problemen! Lichamelijk wordt het hier ook best zwaar nu, in het huishouden pakt m’n vriend gelukkig veel op. Ik merk dat ik, op het moment dat het wel goed gaat, ook direct teveel doe. Toch nog even de was ophangen of snel even de vaatwasser legen. ‘Gelukkig’ heb ik zittend werk, maar ik merk ook dat ik na 6 uurtjes overal pijn krijg.. aftellen naar verlof, nog 6 weekjes en twee dagen gelukkig!
@Pln wat fijn dat je morgen alweer naar fysio kan.. Scheelt ff 1.5 week @MamavanHayden wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen.. Dat ze maar mooi mag blijven doorgroeien! Vervelend dat je je eigen fysio niet hebt! Blijft die langdurig ziek? Hopelijk kan degene waar je nu heen gestuurd bent je beter helpen dan gisteren. Ga jij 1x pw naar fysio? Ik heb veel pijn bij schaambot en ook SI gewricht.. Dat je soms echt niet je been meer kan optillen idd had je dit ook bij vorige zwangerschap zo erg? Bij mijn zoontje had ik pas bekkenpijn vanaf 30 weken ofzo... En nu al sinds 20 weken en veeeeel erger Mijn zoontje is idd met 35 weken geboren.. Was (helaas) geen verklaring voor. Het ging ook super snel. Ik had om 0.30u een' beetje buikpijn' om 3.30u waren we in 't ziekenhuis en om 3.45u vloog hij er in stuit uit. Ik denk zelf dat hij misschien eerder is geboren omdat ik binnen 4mnd alweer zwanger was na stil geboorte van mijn dochtertje. Ik had net 'n vreselijk gesprek op werk met HR. Ze heeft naar m'n verhaal geluisterd maar had haar besluit al gemaakt voor 't gesprek volgens mij.. Ze zei dat ik niet meer op praktijk mocht en dat ik fulltime triage aan tel achtet pc moest gaan werken, desnoods maar elke 10 min ff lopen. Terwijl ik daarvoor en na deze uitspraak duidelijk heb aangegeven dat zolang zitten juist super pijnlijk is en ik dat niet zag zitten. Dus ik zei dat ik dat al weken geprobeerd had (staan, zitten en tussendoor lopen) en zo'n dag juist heel pijnlijk is voor mijn bekken en rug. Ik stelde nog voor om halve dagen (ochtenden) te gaan werken maar het is alles of niks.. Of fulltime daar of fulltime ziek gemeld. Ze zei na overleg met de baas dat ze hun handen van me af trekken en ik zelf maar moet kijken of ik toch nog die ochtenden kom helpen.. Ze melden me volledig ziek en melden 't bij uwv en arbo arts.. en rekenen niet meer op me.. Ik was ff verbaasd en heb gezegd dat ik wel de ochtenden dan kom (heb nog geen vast contract en dacht dit is dan goed gedrag haha) maar hoe langer ik eroverna denk hoe belachelijker ik 't vind worden! Kga morgenochtend toch bellen dat ik iig niet meer kom tot gesprek met arbo arts.. Sorry voor m'n lange verhaal! Ik zit er erg mee en voel me echt in de steek gelaten door me werk moest ook heel hard huilen tijdens 't gesprek omdat ik me zo niet begrepen voelde
O jezus wat een gesprek zeg!! Snap dat je je van de beste kant wil laten zien. Mja van de andere kant, stik erin! Wat een mentaliteit van de werkgevers zeg. Ik heb deze week te horen gekregen na 10 x vragen dat ik na mijn verlof die 27 uur moet blijven werken. Er kan geen halve dag af. Nouja in mijn verlof maar eens ander werk gaan zoeken. Maar kun je in je verlof je ontslag indienen? Heb een vast contract dus hopelijk een goede keus ipv een flater. Maar ik wil ook van die alle zaterdagen werken af! Ik heb maar 1 gezinsdag per week.. Om 19 uur 4d pretecho!! En met 31 weken weer een echo bij de vk volgens mij en dan iedere 3 weken dacht ik.
Even update: Wij zijn helemaal goedgekeurd en eindelijk de groei gezien van de 20 weken echo! Alles keurig op de middenlijn behalve de benen.. Die zitten boven de hoogste lijn (p95 als ik t goed zeg..) dus het word er een met lange benen! Over 3 weken weer controle vanaf dan iedere 2 weken en over 4 weken de 30 weken echo en dan met 34 weken weer een groeiecho. Ligt nu met zin billen tegen mn ribben aan.