Vaccineren is hier geen twijfel over. Kinkhoest kan levensgevaarlijk zijn voor die kleine baby’s dus als ik dat enigszins kan voorkomen door mezelf te laten vaccineren dan doe ik dat. Bovendien schijnt hier een kinkhoest uitbraak te zijn, dus ik bel binnenkort gewoon even met de GGD. Waarom zou je het eigenlijk niet doen?
@Meisje93 getsie die misselijkheid! Aangezien het er nu wel weer voor wordt, chocolademelk al geprobeerd? In de tijden dat ik nauwelijks kon drinken dwong ik mezelf elk half uur een slokje te nemen, zette er zelfs de wekker voor, zodat er wat binnen bleef. Kinkhoestvaccinatie is hier ook verplicht voor mij en man. Moet hem over 2 weken halen. Vaccineren is hier in Australië sowieso verplicht, anders kom je niet op de opvang, niet op school en krijg je geen toeslag. Alleen om medische redenen kun je uitzondering krijgen. Ik hoor er ook eigenlijk geen discussies over. Volgende week ook suikertest, ook standaard hier bij de zwangerschap.
Ohh de kinkhoestvaccin. Hmmm lastig vind ik het, ik weet er nog te weinig van. Wou eigenlijk de wetenschappelijke onderzoeken lezen die de rivm aanhaalt maar door vermoeid en drukte nog niet aan toegekomen. Iemand hier die daar verder op in heeft gelezen?
Ik ga het niet doen. Verder krijgt ze wel alle vaccinaties als ze geboren is! Hier moet je het zelf betalen. Ik dacht dat het per 1 januari wel vergoed werd
@Meisje93 heh bah! Zo vervelend! Ik drink zelf ook te weinig. Wat ik dan doe, ik eet iets droogs. Dus crackers ofzo. Daarvan krijg ik dorst en kan ik alsnog 2 grote glazen opdrinken. Ik heb eigenlijk geen redenen gehoord om geen kinkhoest vaccinatie te nemen. Ik loop een beetje achter misschien. Maar sta wel open voor meningen van anderen. En vind dat ook prima. Mama's die m niet gaan nemen: wat is de reden?
Wauw wat kletsen jullie veel haha Over de vaccinatie heb ik nog niks over gehoord, is dit per provincie/land verschillend ofzo? Ik ben net terug van de controle bij de gyn. De kleine meid gedraaid (denk gisteravond want mn buik ging alle kanten op) Haar beentjes en buikje zijn nu boven het gemiddelde en hoofdje was nog goed op het gemiddelde, ze was lekker op de navelstreng aan het sabbelen (zie foto hieronder) En was al te zien dat ze wat haartjes had op haar hoofdje. Ik krijg nu over 2 weken een extra guo echo ivm dat haar hartslagje de ritme af en toe oversloeg, hier wouden ze extra na kijken, ze zei dat ik me er niet heel veel zorgen om moest maken omdat het met de fertiliteitsrijp (ofzo iets) te maken heeft en dat vaker heeft gezien. Maar toch uit voorzorg in de gaten word gehouden. Mijn vruchtwater was nog meer geworden dan dat het al was en ook dit word nou goed in de gaten gehouden, als het nog meer word, dan word ik getest op infecties enzo.
Niet normaal hoor dat sommige het zo lastig hebben op het werk! Ik heb wss kinkhoest word volgende week nog eens nagekeken en in duitsland mag je juist geen spuit krijgen tijdens zwangerschap! Terwijl ik hem eigenlijk nu wel graag had gehad om het de baby te besparen als ze eruit komt. Maar dit word volgende week nog eens goed besproken. Man is nu onderweg om de spuit te halen. Zo raar dat er zoveel verschil is tussen 2 landen die naast elkaar liggen! Woon in nederland en binnen 5 min ben ik daar.
Ik las per de zomer van 2018! Niet om verder een discussie op te laaien hoor, maar waarom wel haar vaccineren als ze er is maar deze vaccinatie niet? Ben nieuwsgierig naar de beredenering Haha,
Over de andere vaccinaties is meer bekend over de gevolgen op langer termijn en dit us nieuw dus voorbij spannend daarom
@werkgevers. Wat een miserie allemaal.. Snap echt niet dat ze niet wat begripvoller kunnen zijn @Christiana wat spijtig van de pretecho! @Meisje93 oohnee terug overgeven... Je blijft ook echt niet gespaard. Voor het drinken niet echt tips, ik probeer een glas in de buurt te zetten en drink naast wat glazen water ook vooral dingen die ik lekker vind (rekening houdend met niet te veel caffeïne). Maar als je misselijk bent is dat natuurlijk niet allemaal even evident... @kinkhoest. Ik krijg hem ook maar is hier in België inderdaad wel standaard. Maar zou het anders ook sowieso nemen, als het niet grondig onderzocht was op veiligheid dan zouden deze ook niet standaard gegeven worden.. En kleine baby’s met kinkhoest zijn geen lachertje... @hier. Toch ook weer wat ongerustheid. In Nederland wordt er volgens mij niet standaard getest op CMV maar in België wel als je met kleine kinderen werkt. Nu was er op ons werk al een gekend patiëntje wat ik dus niet mocht verzorgen maar gisteren te horen gekregen dat een ander kindje ook positief getest heeft wat ik wel verzorgd heb. Heb nu zelf ook de meeste symptomen van een besmetting bij volwassenen en ben zo bang dat ik dit aan de kleine doorgeef (40%kans). Want moest hij het krijgen is er weer een kleine kans op gehoor- en zichtproblemen en mentale problemen variërend van heel lichte tot zeer ernstige handicaps
@Christiana Een virus dat via lichaamsvochten wordt doorgegeven en waar volwassenen meestal weinig van merken en dat voor gezonde kinderen ook een gewone verkoudheid is. Maar als je het tijdens de zwangerschap oploopt en je hebt nog geen antistoffen kan het dus wel gevolgen hebben voor de baby... En nu afwachten vrees ik.. Ik vroeg een paar weken geleden al aan mijn huisarts om me voor de zekerheid nog eens te testen maar zij wou geen bloedname doen omdat ik dan alleen maar meer stress zou krijgen als ik positief testte en ze nu toch niets konden doen. En omdat de kans “maar” 5% is dat het kindje er serieuze gevolgen van zou hebben als ik positief test. Maar nu ik echt schrik heb om het virus te hebben vind ik die 5% niet meer zo maar...
@sannez thnx voor de tip! Chocomel valt helaas niet zo goed meer op mijn maag. Wekker zetten is wel een goeie. @Kiekieboe maakt niet uit wat ik eet. Krijg nergens dorst van. Gisteravond om 20u dronk ik voor het eerst wat... (koffie) oeps. @TigerAngel7 kleine meid groeit dus goed! Fijn dat ze je goed in de gaten houden. Wat een schattige echo foto's ! @Eveliennn89 ja baal echt! Lunch zit ook alweer te irriteren in mijn maag. Ik ben niet gemaakt om zwanger te zijn helaas. och snap je bezorgdheid! Zou toch weer proberen bij je huisarts. Deze onzekerheid is ook niet fijn!
@krijgertje ze word daarna alsnog er voor ingeënt dus het zou voor 1 maand zijn en zoals manna zegt er is relatief weinig over bekend nog. Dat zei de vk ook. Verder is er geen reden om het wel/niet te doen eigenlijk. Heb gevraagd of er verhoogd risico is omdat ik geboren ben met astmatische bronchitus maar ze zei het is een virus je krijgt het of niet... @Christiana ow dat is schrikken! Wanneer krijg je daar de uitslag van?
@Meisje93 ohnee wat vervelend dat je weer moet spugen!! Ik ben niet misselijk maar merk echt dat ik mn lunch en avondeten in 2 porties moet gaan nemen.. Het lijkt of ik heel veel eet. Maar ik eet heel vaak kleine beetjes. @vaccinaties ik ga er toch nog even achteraan. @krijgertje volgens het rivm staat pas dat t in 2019 vergoed word.. Woensdag toch nog maag een 4D echo, wil het gewoon een keer meemaken en ben zo nieuwsgierig naar het gezichtje haha. Vandaav eerste werkdag zittend werk, was heel gezellig collega's hielden me alleen constant van het werk af haha. Geen avonden meer en nog maar 1 weekend. Verder mag ik zelf tijden bepalen dus als ik smorgens even op moet starten mag ik half 9 ipv half 8 beginnen of 9 uur. Dus dat is wel heel fijn. Moest een lijstje maken met concrete taken hoe ik mijn tijd ga vullen. Wil ook wel iets te doen hebben als ik er ben! Fysio heeft net alles weer gemasseerd (AUW, ZUCHT) en ingetaped. Alles aan de linkerkant zit muurvast. Vannacht kraakte dr vannalles toen ik draaide, bekken stonden ook weer scheef.. Nu opzoek naar een bekkenband en gelijk maar weer 2 data ingepland aangezien ze zo vol zit.
Wat fijn om een aantal goede berichten te lezen! Knuffel voor alle dames die last hebben van zwangerschapsklachten! Heb zelf zeer waarschijnlijk vorig jaar kinkhoest gehad, gelukkig een heel milde variant en een half jaar ofzo heel veel moeten hoesten. (HA wilde test niet officieel doen, omdat er toch geen remedie voor bestond en het alleen ER zou kosten). CMV is idd niet standaard in NL. Vorige week getest op CMV ivm de groeiachterstand van één van de twee. Nooit gehad en nu ook niet, dus dat was geruststelling. Volgende week weer echo, hopen dat kleinste weer boven p10 uitkomt.
@Pln Leuk dat jullie een 4D echo gaan doen. Super dat het werk wat je nu doet bevalt! @Chezzy mijn duimen draaien voor je.
Mwao zo'n 20min rijden ongv. Maar in die nacht duurde 't maar 10/15min denk ik. Al voelde 't een eeuwigheid als je niet mag persen hahaha.. Ben zo benieuwd ! Vandaag wiegje opgehaald ❤️ een co sleeper... Morgen een nieuw junior bed voor m'n zoontje.. En over 2 weken nieuwe kast voor hem en dan kunnen alle 'baby meubels' naar de babykamer ❤️❤️❤️ en kan ik eindelijk een overzicht maken van alle kleding en spullentjes... Ik blijf maar shoppen... Heerlijk
dat valt mee. Ja op zo'n moment lijkt het veel te lang te duren. Leuk! Gaat je zoontje ook over naar een andere kamer? Of alleen een ander bed? Ik wil ook aankomende week alle babyspullen van zolder halen en uit gaan zoeken. Vanmiddag bezig geweest met de geboortekaartjes. 2 proefkaartjes zijn al besteld. Man vond mijn favorieten ook het mooist.