Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dat zal op hetzelfde neerkomen inderdaad maar haakt mijn moeder een klein klavertje met daaraan een touwtje (zie foto). Die poeder heb ik nog nooit van gehoord, ben daar dan ook wat terughoudend in. We adviseerde in het zkh om hem droog te deppen en om de dag schoon te maken. Maar zal het eens met de vk bespreken. Inprincipe hoef je er ook niets op te doen, natuur doet z'n werk.

Schrik net wakker van een nachtmerrie bah zeg ik werd ontvoerd en ze wilde me ombrengen. Een van de mannen was een bekende van vroeger die ik echt al 18 jaar niet heb gezien ofzo. Mijn hemel. Zo maar weer proberen te slapen.

2. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ah wat een pijn vanacht! Dan zoontje die om 5 wakker is pff ik kan wel janken. Zit er ff doorheen hoor. Zit echt als een vaatdoek op de bank.

Zoon koordje lijkt me ook wel iets. Zal dat ook eens navragen.

Die steken herken ik wel, dacht meer bandenpijn/bekkeninstabiliteit. Onze kleine ligt nog in stuit soms.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Pln ai wat een akelige droom!
    Ik heb ook wel eens zulke dromen. Al droom ik iedere nacht heel erg raar met allemaal bekenden die erin voor komen. Gelukkig vergeet ik ze binnen 5 min.
    Heb je nog wat kunnen slapen?

@Christiana och meis toch! Even je man eruit schoppen zodat jij nog een paar uurtjes kan maken.

4. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Kreeg geen meldingen :rolleyes:

Poe heftig dat soort dromen @Pln rust zo lekker uit .... NOT hoe gaat het met je?

@Christiana ow naar he! Idd straks nog even liggen/slapen als je man wakker is.
    Doen we hier ook, dochter al aan het spoken vanaf half 2. Mijn man heeft dat opgevangen. Nu zit ze lekker Pieter konijn te kijken en slaapt mijn man als ik zijn ademhaling zo hoor ;)

Hoe is het met de andere dames?

Ik heb nog steeds veel last van de bijholteontsteking. Gisteren tijdens het eten was ik ineens heel beroerd en de hele avond steken in de bovenbuik en zelfde hoogte in de rug. Nu nog steeds misselijk... Ben benieuwd wat de dag brengt

5. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ah beterschap!

Gelukkig droom ik niet zoon gekke dingen. Ik lig meestal lijstjes af te werken en dingen te dromen die ik niet moet vergeten enz.

6. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Christiana @Manna @Meisje93
    Heb al vaker tijdens de zwangerschap gehad dat ik kletsnat wakker werd van een nachtmerrie. Heb vanaf half 3 ook ieder uur gezien. Ik vind de nachten verschrikkelijk omdat ik zo slecht slaap. Terwijl ik smiddags heerlijk overdag kan dutten zonder dromen en pijn in mn bekken. Moet ook iedere keer plassen als ik wakker word, had vannacht alleen 't gevoel dat ik misschien iets had laten lopen.. Ondergoed en pyjama broek waren wat vochtig. Dus maar weer omkleden want m'n kiezen zijn hartstikke schraal dus maar weer ingesmeerd. Ik zou heeel even back to normal willen. Even klachten vrij, 2 weken goed slapen. Om me te kunnen voorbereiden op de komst van de kleine. Ik denk dat ik uitgeput ben voordat die weeën beginnen.

@Christiana wat vervelend van de pijn, soms neem ik eenparacetamol voor 't slapen gaan dat lijkt wel te helpen.

@Manna als die pijn aanhoudt zou ik even naar je longen laten luisteren, daarvan kun je zomaar pijn van in je rug/bovenbuik krijgen sterkte.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manna even die pijn in de gaten houden en anders aan de bel trekken voor de zekerheid.

@Pln Echt vervelend dat je zo slecht slaapt.
    Dan gewoon heerlijk s middags gaan slapen hoor. Tijdens vorige zwangerschap sliep ik zo 4u achter elkaar in de middag. En om 20u ging ik weer naar bed. Rond middernacht werd ik wakker en kon moeizaam in slaap komen. Dan ging ik beneden wat netflixen. En daarna nieuwe poging doen. Maar zo sliep ik iig wel +/- 8u per 24u.
    Misschien dat je je dan wat minder uitgeput voelt?

8. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja daarom slaap ik iedere middag na 't werken ook even. Ene keer op de bank andere keer in bed. De nachten duren zo wel erg lang. En manlief is 't ook wel een beetje beu die word steeds wakker als ik eruit kruip. Maar goed 't het eerst komende jaar zal het niet veel beter worden dus ik wen er maar vast aan.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja lange nachten, maar als je klaar wakker bent kan je je nog aardig nuttig maken 's nachts. :p
    Haha nee voorlopig blijven die slapeloze nachten nog wel even.

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Manna .... pijn tussen je schouderbladen is idd iets om je verlos voor te bellen hoor. Het kan bijv duiden op een longembolie, of zweren in je maag. Dat hoeft totaal niet, maar houd het lijntje kort.

Ik stik hier ook van de klachten, maar zo klagen staat mij echt tegen. Sorry hoor, ik vind echt dat we vreselijk dankbaar mogen zijn voor al onze gezonde kindjes. Sommige zijn tig jaar bezig en staan met lege handen. Een piepje klagen is ok, maar niet iedere keer. Ik zal mezelf ongetwijfeld niet populair maken met deze mening XD

En dat slapen....Puber heeft ons 2 jaar wakker gehouden en Kleuter slaapt pas net door en die is 5. Ze krijgen tandjes, krampjes, stress voor de Sint, ze worden ziek, verkouden, etc. Slapen is echt voorbij hoor, dat gaat ook na je pensioen niet meer terugkomen, want dan ben je hopelijk gezegend met kleinkids waar je wakker van ligt XD

@Christiana ... dat is een goed idee hoor van @Meisje93 om PCM in te nemen. Je kan het voor het slapen in nemen, 1 gram of een spiegel opbouwen en dan 3 x per dag 1 gram innemen. En voor nu lekker terug je bedje in of heerlijk lang in de douche gaan zitten.

Wij hebben zo sinterklaas middag en dan mag gelukkig morgen de kerstboom gezet worden! Daar maken we altijd een feest van, Man kleed samen met de kids de boom aan en ik bereid een gourmet avondje voor. Zoooo gezellig! Je kunt ook altijd meteen zien welke ballen door wie opgehangen zijn, Kleuter hangt die van haar het liefst alle 10 op 1 tak XD

11. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja zit niet zo hoog als mijn schouderbladen maar net wat lager. Na het eten meer steken, denk dat het mijn maag is inderdaad. Ik hou het in de gaten. De antibiotica kan ook maagklachten geven las is.

Nou hier lekker klagen hoor!!! Hier snappen anderen dat tenminste. Maar al mijn klachten zet ik hier ook inderdaad niet neer want dan ben ik nog wat pagina's verder :roflmao: slapen is bv heel herkenbaar, dochtertje haalt de middag slaap eraf dus dat wil ook niet echt meer... En spookt elke nacht laatste weken maarja hoort erbij
    Maar deel je mening hier niet in, het is juist fijn om herkenning te krijgen of antwoord op wat vragen. En daar staat het forum en dit topic hier ook vrij in volgens mij. Ik vind je post dan ook wel een beetje sneu, want ik denk dat soort dat soort opmerkingen mensen terughoudend worden. En dat terwijl we al in een maatschappij leven waarin we allemaal super mama moeten zijn

OW heerlijk die kerstboom zeg, kan bij ons pas na volgende week ivm Sinterklaas of ik doe eigenwijs en zet hem toch vast op, maar dan moet het eerst wat beter gaan

12. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik las nog wel een keer iets over cadeautjes aan oudere kindjes. Had ik nog niet eens over nagedacht maar dat is wel een leuk idee! Iemand nog tips of ideeën voor een 2,5 jarig meisje wat grote zus wordt?

13. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Cindy1977 klagen betekent niet dat we niet dankbaar zijn he? Vind dat best een rot opmerking. Je hebt geen idee hoe een ander z’n zwangerschap verloopt en daar mag best over geklaagd worden.

14. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier druk met nieuwe gordijnen op de babykamer. Ik moet ze nog even gladstrijken en inzomen. Nu hangen ze voor de vorm alvast even te hangen en ik ben verliefd:p.

Vanmiddag sinterklaas bij mijn ouders.
    Dan kan ik mezelf weer lekker volproppen.

@Manna die steken klinken spannend. Hou het maar goed in de gaten. Liever een keer te veel bellen he?!

@Cindy1977 heel veel plezier vanmiddag!

Hier zit er regelmaat in het wakker worden snachts. Bij iedere keer omdraaien een beetje omdat ik dan het kussen mee sleep. En meestal tussen 3 en 4 uur echt wakker. Dan is de kleine vaak ook wakker. Lekker even mijn buik knuffelen en het kontje aaien (haha ik gok er op dat de kont boven ligt).Heerlijk! Even er uit om te plassen en dan snel terug op mijn warme plekje.
    Stiekem heb ik geen moeite met het wakker zijn. Misschien ook omdat ik weet dat dit echt de allerlaatste keer is dat ik zwanger zal zijn en ik er nu al moeite mee heb dat het over 10 weken klaar kan zijn.:oops: (Wedden dat ik dan roep dat ik er klaar mee ben:p.)

Pln vindt dit leuk.
  15. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik snap je mening wat betreft klagen maar nou net niet de punten die je beschrijft. Ik heb veel vriendinnen waarmee ik klets over klachten etc. Maar als ik hen hoor dan hebben ze een super relaxte zwangerschap en herkennen ze mijn klachten totaal niet. Dat geeft voor mij aan dat het echt niet makkelijk is. Daarnaast heb ik ook de angst dat het niet over zal zijn na de bevalling en er daardoor niet voor m'n kindje kan zijn zoals ik wil.

Ik sta straks iedere keer op voor m'n kind als dat moet en tuurlijk zal ik een keer zuchten en hopen dat het beter zal gaan. Maar ik zal er niet over klagen. Ik heb zelf een miskraam meegemaakt en weet hoeveel verdriet me dat heeft gedaan. Laat staan de 1,5 jaar die volgde dat ik maar niet zwanger werd. Ja ik ben hartstikke dankbaar voor een gezond mannetje in mijn buik. En Ja ik vind het retezwaar. Maar ik vind het wel jammer van je uitgesproken mening omdat ik nu nog weinig zin heb om hier mee te schrijven. Vind je een tof wijf maar laat andere ook in hun waarde.

Ik probeer mijn omgeving te ontzien met klachten, ook op m'n werk nog iedere keer mijn beste beentje voor te zetten. Heb een hartstikke kutjaar 3 naasten verloren, een familiedrama, en nu wachten we op de uitslag van mijn schoonvader. Ik vind dat mijn rugzakje weer genoeg gevuld is en dat mijn zwangerschap daar helaas veel onder heeft geleden. Maar we gaan voor een nieuw jaar met ons mooie wondertje, maar voor nu vind ik het heel zwaar.

16. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Pop met badje.
    Draagzak voor de pop.
    Mooi boek om haar uit voor te lezen (om echt momentje samen in te plannen).
    Dokterskoffertje.
    Pop up tentje (big bazaar), voor als ze zich even terug wil trekken.

17. Saarrr1988

30 mei 2018
    43
    155
    33
    Vrouw
    Wauw wat kletsen jullie heerlijk veel. Ik kan het helaas niet allemaal volgen. Maar wat ik heb gelezen, hier en daar wat klachtjes maar alle baby's zitten nog lekker op hun plek. Ik zit een zwangerschapsclub waarbij één meisje haar kleine deze week is verloren. Met 31 weken klopte het hartje niet meer, wát een verdriet en laat me ondanks alle ongemakken wel beseffen dat we maar wat blij mogen zijn met dat alle kleintjes het goed maken in onze warme buik.

Gister hebben we een 4d echo gehad, ik was altijd tegen. Maar man man man, ik kan niet stoppen met staren. Wát bijzonder!

Bijgevoegde bestanden:

• Image.jpg
      Image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,2 KB
      Weergaven:
      37
    Regenboogjee, nijntje90, Cindy1977 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Saarrr1988 wat moooi!!!

Ik moet nog een cadeautje kopen voor de peuter.. geen idee wat, ze heeft al zoveel!

Hier weer een slechte nacht gehad. Zoveel pijn! Mn maag en darmen, ik hoorde gewoon elk geluid. Dan nog diarree, last van mn maag. Dat zeurende gevoel weer en ook pijn ja. Ik hoop dat t beter wordt..

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    E. krijgt een baby born. Zodat ze heerlijk kan gaan moederen als de baby geboren is. Zit ook van alles bij. zodat we bijv. samen een flesje kunnen geven.

@Cindy1977 veel plezier vanmiddag.
    Wat een leuke traditie. Qua kerstboom opzetten.

@moonchild grappig dat jij al regelmaat hebt in het wakker liggen qua tijden.
    Extra genieten dus van deze allerlaatste zwangerschap.

@Saarrr1988 vreselijk! Wat een nachtmerrie moet dat zijn.
    Die angst had ik heel erg bij mijn vorige zwangerschap. Nu gelukkig een stuk meer vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Mooie echo! bizar heh dat dat tegenwoordig allemaal kan.

@Kiekieboe heh wat vervelend.
    Gebruik je ORS? Je moet niet weer gaan uitdrogen natuurlijk.

Kiekieboe vindt dit leuk.
  20. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Onze peuter heeft al een babyborn met alles erop en eraan! Dus extra moeilijk om iets te vinden voor haar.

Ja, ORS, Aquarius, water. Zo vervelend!

Deel Deze Pagina