Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik denk ook wel dat het met de meeste goed zal gaan. Ik ben daar wel makkelijk in. Manlief wat minder.. Maar een met een vlotte babbel die 'm gewoon rustig uitleg geeft en niet commandeert zal het wel goed mee komen. Vriendin had 2 jaar terug een kraamverzorgster die constant zei tegen tegen de vader; en jij gaat nu de voeding doen en jij gaat nu boodschappen doen en dit en dat. Die is naar beneden gelopen en voor de tv gaan zitten met de woorden "deze papa doet even niks meer" dat was gelijk de laatste dag kraamzorg (dag 5).

Ik dacht dat er in de Cao staat dat je werkgever moet zorgen voor een plek om te kolven, en niet op een toilet! Bij ons is het vaak een lege patiënten kamer ofzo.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TigerAngel7 succes bij de dokter straks!

@Pln ah zodoende. Ook wel prettig zo'n kleine praktijk lijkt mij.
    Hopelijk klikt het!

@Cindy1977 Hahaha, zolang het maar klikt gaat het goed. Anders gaat de week erg lang duren.
    Hier had ik gelukkig een leuke meid. Zelfs nog jonger dan mij. Verveelde zich rot hier. :p
    Nu zal E. de kraamverzorgster wel bszig gaan houden.

Hebben ze verder nergens een ruimte waar je rustig kan gaan kolven?
    Dat is natuurlijk ook nog de vraag. Wil je dan iets anders gaan doen qua werk. Of lekker thuis gaan moederen?

Ga zo straks maar eens de hanglamp voor E. halen.
    Die al sinds vrijdag klaar ligt in de winkel. :)

3. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Kiekieboe hier ook een peuter die zich echt als draak gedraagd. Niet gaan slapen, in de nacht alleen nog maar bij ons willen slapen, overdag doen de oren het ook niet. Ik denk dat de spanning toch van alles ook wel mee speelt. Ze vernemen toch dat dingen veranderen. Dochter komt idd ook graag bij mij zitten en knuffelen (heeft ze normaal geen tijd voor). Maar laat papa gelukkig niet links liggen... Is denk ik een fase, is voor de kindjes ook wel een spannende tijd

Online shoppen al geprobeerd maar alles is retour, ik kan de combi tussen cupmaat en omvang toch niet goed vinden. Ik koop er gewoon 1-2 in de winkel zodat ik het weet en dan kan ok weer lekker online haha

@TigerAngel7 had graag jou cupmaat gehad hoor hahaha
    Bij jou de kleine dus ook van slag...
    Vervelend van je arm, hopelijk niets ergs!

@MamavanHayden ah kijk vandaag controle dat scheelt kan je het gelijk vragen. Succes!! En veel plezier

@Pln en @Nelllie jullie ook succes en veel plezier
    En pln wat fijn dat je gelijk de kraamhulp ontmoet zeg!

@Meisje93 4.15 uur stond de wekker naast ons. Ze snapt de slaaptrainer wel maar blijft naar ons toe komen. Ik denk toch geborgenheid zoeken, mijn man is bang dat het een gewoonte wordt. Vrijdag rn zaterdag nog Sinterklaas en dan is daar hopelijk al wat spanning van weg. Ze zal dit vast niet tot haar 18e doen haha dus idd hoop dat het weer goed is als de baby er is

@Cindy1977 wat ja iemand zijn uiterlijk dan misleidend zijn he haha. Hier hadden we een oudere dame, maar super vlot mens echt met de tijd mee heel fijn. Ervaring en lekker vlot
    Moet je echt op het toilet kolven??? Ik neem aan dat je weet dat ze horen te zorgen voor een geschikte plek wat geen toilet is? Dus afsluitbaar, beschikbaar, Prive, en met stromend water? Wij hebben niet echt afsluitbare ruimtes... Mensen met een sleutel kunnen er gewoon in, maar ik hang altijd een blaadje op dan. Idd ook geen hobby van mij, ik wil dus alvast wat voorraad kolven na de bevalling. Ook zag ik las later een handige opvang schaal die ik wil gebruiken, omdat ik toch gigantisch lek en het eerder dus altijd in een doek liep. Hebben ze ook bij Ali... Zal even een plaatje zoeken, want wou dat ik dat had geweten zeg. Al dat melk voor niets weg. Die zet je op de andere borst door hem in te drukken en los te laten zodat er vacuüm op komt en dan lekt het erin, veel enthousiaste reacties over gelezen

Hier telefonisch de intake van de kraamhulp (ivm een tweede). Grootste eis is eigenlijk geen roker dat vind ik zo goor. Heb het zo vaak op mijn werk tegenover me die lucht, nee daar wil ik mijn kleintje niet in hebben. Ze konden geen garantie geven maar zette er wel een grote uitroepteken bij haha. Hopelijk krijgen we de dame die de vorige keer is geweest!

Mijn werk belde om te overleggen en deelde min of meer mee dat ze denken dat het beter is dat ik aan mijzelf en de baby dacht en dus volledig ziekgemeld blijf. Wel even slikken en schakelen maar het geeft wel rust...

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      72,1 KB
      Weergaven:
      15
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Mijn leidinggevende heeft lak aan wat de eisen zijn voor wat iemand nodig heeft, vreselijk maar waar.

@Manna .... zo’n werkgever zijn @Christiana en ik jaloers op hoor XD Lekker proberen te genieten van de rust.

@TigerAngel7 ... mss dat de fysio nog wat voor je kan doen op de valreep? Klinkt als een knoop ergens in je schouderblad die vast zit.

Veel plezier bij het spieken zo dames! Ik ben ook benieuwd wat die mini’s van jullie wegen, ik mag morgen weer nml en dan weet ik meteen hoe afwijkend die sloopkogel van mij is XD

Christiana vindt dit leuk.
  5. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Veel plezier dames!

6. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja was ik al bang voor dat jou werkgever zo was. Belachelijk eigenlijk he, is gewoon wettelijk verplicht....

Haha ik ben benieuwd naar je sloopkogel!
    Wij mogen maandag voor de groeiecho

Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manna oeps weer vroeg erbij. Haha nee dat sowieso niet! Zou wat zijn haha.

Wat fijn van je werk zeg! Echt super zoveel begrip.

8. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja echt fijn. Het gaat wel steeds beter maar ben doodmoe, nog snel hoofdpijn en mijn bekken hebben een tik van al dat rusten gehad. Dus gelijk hebben ze wel...

9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Zo moest het een en ander ff wat teruglezen.

Hoe doen jullie dat trouwens qua traktatie dat er een zusje/broertje is geboren op de opvang/psz/school?

Ik heb bij ali van die organzizakjes besteld en kleine roze mini badeendjes.
    Die doe ik dan in die zakjes met een doosje rozijntjes. en een kaartje eraan Hoera Stacey is grote zus geworden (misschien dat k nog een andere tekst tegenkom)

Vanmorgen bij de dokter geweestz ze dacht eerst aan een scheurtje in mn schouderblad, maar omdat k bewegingen wel kon doen die je bij een scheurtje in je schouderblad niet kan doen ging ze er vanuit dat dat het niet was. Blijkbaar mn spieren die er tussen zitten heeft echt een klap gehad en is een soort van (blauwe) plek ertussen. Over 2 weken moet dat wel echt over zijn. Vrijdag weer na de fysio dus gelijk even vragen hoe of wat

Appelmoess vindt dit leuk.
  10. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Oh jee, dat is niet fijn! Ik heb soms pijn als ik slecht heb geslapen. Nou.. echt geen pretje! Beterschap!

Hier geen traktatie, want peuter gaat vanaf april naar 'school'. Maar ben wel iets aan t zoeken om in t ziekenhuis te geven, op de afdeling. Dat hadden we bij de 1ste ook gedaan. 50 luxe roze donuts. Iedereen blij! Dit keer... niet zeker... we zullen zien!

Peuter heeft van oma en opa visjes gekregen! Ik zag dat totaal niet aankomen. Guppy's zijn t volgens mij. Heel klein en ze blijven klein. Gele, blauwe en oranje. Ze vindt ze geweldig!!

11. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Zo na een uitloop van 50min zit de echo er eindelijk erop.
    En ons meisje is weer super gegroeid!!
    Ze woog nu ong 1380 gram!
    Gewoon 350gram gegroeid de afgelopen 2 weken!
    Het is dat haar buikje zo laag op de P lijn blijft anders was het een heel ander verhaal geweest.
    Als ze zo door blijft gaan mag ik miss zelfs wel tussen de 38 en 40 weken bevallen❤️
    Ze is wel nog steeds echt klein haha

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat je net dat zetje hebt gekregen. Nu kan je echt rust nemen.

Ik ben ook zo toe aan verlof, maar vooral door al het gezeur op het werk.

@TigerAngel7 hier gaat E. niet naar de psz. Dus hoef nog geen traktaties te bedenken. :)
    Leuk idee wat jij gaat doen!

misschien krijgt de fysio het wel weg gemasseerd bij je.

@Kiekieboe dat doet het altijd goed heh! :)
    Wij hadden een taart bij de huisarts laten bezorgen. Viel ook goed in de smaak.
    Nu dus weer.

Wat leuk visjes! Al hoef ik ze niet in mijn huis. :p
    Volgens mij hebben ze ook amper verzorging nodig.
    Heb je wel allemaal visjes van 1 geslacht?

@MamavanHayden ja wat goed zeg! Is het buikje wel meegegroeid?
    Dat zou wel top zijn, als ze wat langer mag blijven zitten bij je.

MamavanHayden vindt dit leuk.
  13. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    @Meisje93 wel gegroeid maar niet extra gegroeid.. Dus die blijft P5.

Ze was wel weer als een vleermuis gaan liggen haha!
    Helemaal happy iig!
    .

Manna, Christiana en Kiekieboe vinden dit leuk.
  14. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @MamavanHayden zo blij voor je!! Super goed!

@Meisje93 ja, allemaal mannetjes. Oma en opa hebben over alles nagedacht. Want echt blij was ik niet. Maar goed.. om de dag mespuntje voeding en elke week water verversen. Mn man gaat dat doen.

15. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Meisje93 hou op over gezeur op het werk. 2 weken geleden gevraagd of ze rekening kunnen houden dat ik morgenvroeg werk omdat ons zoontje studiedag heeft ivm 5 dec. Krijg ik net een appje dat ik morgenmiddag moet... maar uberhaupt ik weet niet of ik smiddags nog iets kan! Nu hang ik iedere middag op de bank met pijn in mijn bekken. Nu loopt dus alles in de soep, morgenvroeg expres man vrij genomen....

Anders bel ik morgenvroeg de huisarts, al dat gedoe op het werk kan wel janken.

Klaagmodus uit!! Sorry!

@MamavanHayden fijn dat ze gegroeid is!! Hopen dat ze mooi mag blijven zitten!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig wel mooi meegegroeid. Maar wie weet maakt die straks nog een groeispurtje. Bij de 1e groeiecho was die hier erg achter gebleven. En bij de 2e groeiecho een flinke spurt gemaakt en blijft juist het hoofdje wat achter. ;)

Haha nee dat geloof ik graag! Ik zou er ook niet om staan juichen.

@Christiana het lijkt wel alsof ze je expres tegenwerkt zeg! Ik zou mooi weigeren en morgenochtend gewoon op de stoep staan.

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dat is lekker shit met je baas zo, ik zou echt niet meer gaan werken hoor, echt niet. Ik vind dat je nog super veel inzet toont en het wordt door niemand daar gewaardeerd.

Pas ook op voor je bloeddruk zo hè, probeer zoveel mogelijk rustig te blijven. Dikke knuffel!

18. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Die is gelukkig nooit hoger dan 120/60 die is zelfs 90/45 geweest haha... ja krijg er echt een sik van!! Een hoop stress en frustratie! Anders bel ik morgen de huisarts even of de vk dit kan eigenlijk zo niet langer. Heb er echt de balen van! Echt een donkere wolk die boven heel de zwangerschap hangt...

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja je hoort juist te genieten nu, ze verpesten dat voor je. En mss is het ook wel je laatste zwangerschap, dan is het dubbel zo zonde! Ik weet zeker dat je ha vol achter je staat hoor! Gelukkig is je bd netjes.

Nou ik heb totaal geen last van mijn been en de dktp. Idd alleen als ik er op druk @Meisje93. Wel een dagje algehele malaise, ik heb een temp/koortslip/lamlendig/etc. Vriendin die basis arts is gevraagd of het van die vacc kan komen.

En serieus he!......RicA Verhoeven heeft me een blauwe plek gestampt op mijn buik! Het deed ff zo zeer dat ik bijna mijn nieuwe Wedgwood op de grond liet vallen XD Dat heb ik er bij nog geen 1 mee gemaakt zeg.

Ze zijn wel rustgevend om naar te kijken @Kiekieboe ... mss dat ik er ook maar 100 moet kopen, voor het geval mijn werk weer belt XD Vandaag rechtsbijstand ingezet, het schoot zo niet op bij HR. Wel fijn om eens iemand te spreken die naast me staat in deze zaak.

20. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat vervelend al die werksituaties. Hier zegt de teamleider niks meer, vind het wel prima en doe wat ik moet doen.. Het zit er bijna op!

@MamavanHayden wat fijn dat ze wel haar eigen lijn blijft volgen. Lekker nog blijven groeien kleine meid!

Net groei echo gehad, en ons mannetje groeit iets te goed.. Buikje is iets te groot. Loopt nu een week voor qua gewicht (nu 1850gr) word bij 40 weken 3700gr geschat als ie niet harder gaat groeien. 2 januari opnieuw groeiecho. Als ie deze echo blijft groeien geen probleem, anders extra check in het zkh. Maar we hoeven ons geen zorgen te maken. @Cindy1977 hoe groot is jouw wondertje/of hoe groot schatten ze haar met 40 weken? Over het algemeen zei ze dat grote baby's vaak zelf al wat eerder komen?

Verder viel het de vk meteen op dat ie veel haar heeft en ligt ie al erg laag. Een tevreden kereltje met een rustige hartslag. Over 4 weken weer even spieken :rolleyes:

Kiekieboe, Manna en Appelmoess vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina