Haha! Die benen is ook een rotklus. Ga daar denk maar eens ontharingscreme voor halen. We hebben zo'n modern bad met vrij rechte wanden. Ligt dus niet echt comfortabel. Hadden alleen gekeken wat mooi was voor het oog. Wat doe je dan achter je voeten? Kan ik misschien ook wel eens gaan proberen. Ik hou het nog even in de gaten. Op zich maak ik me nog niet heel erg ongerust
bijna 3 bladzijdes terug moeten lezen, druk bezig om op iedereen te reageren en bam valt mn telefoon uit van 20% na 0% gooi ik hem op de lader is die in een x weer 18% hoe is het mogelijk, maar alles wat ik had getypt is weg. En nu ben ik zowat alles vergeten dus ik reageer even op wat ik nog ongeveer weet.. Wat een fijn nieuws voor sommige dat de echo en groei goed zijn. Minder voor degene die veel vruchtwater heeft en een suikertest weer zou moeten. qua bijhouden doe ik hier ook op gevoel, en ook gewoon stom proberen om mn buik in te houden om het beter te kunnen zien hahaha dat lukt dus niet. wat een leuke newbornsetjes. Ik had er een van minnie (zie foto) maar nu heb ik er ook een gekregen met pakjesavond dus twijfel nu welke het word (zie foto) wat betreft die stria heb ik ook nu rondom mn navel, had k bij de eerste x niet. ik las ook bij iemand waar de ijzergehalte te laag is? Roosvice Ferro wilt ook nog wel eens helpen, mag samen met de ijzertabletten ingenomen worden ik zit nu heel diep na te denken wat er nog meer gezegd is maar kan het me niet voor de geest halen, ja @Meisje93 hoe doe je dat toch alles onthouden!? netjes hoor. Hier even nu van mijn kant een klaagmoment.. vandaag zoveel ergenissen, mn vriend doet nu allez qua huishouden en dus ook de was en vouwt het op zijn manier, maar hij propt het ook gewoon de kasten dat ik echt moet zoeken wat nou van mij is en erger me dus dood aan de slordigheid.. zucht. en dan niet over de handdoeken gesproken. En de rommel overal.. maargoed hij doet zn best na zn fulltime baan. Wel blij dat hij nu ouderschapsverlof heeft opgenomen en de maandagen nu vrij is. vandaa boodschappen gedaan omdat k niks meer zowat in huis had. Gelukkig waren mn ouders mee en hielpen me, maar dat is weer echt teveel voor me geweest een helse pijn in mn hele linkerkant van de bil/lies en bovenbeen en dan mn onderrug ook er nog bij blegh, en dan ook nog eens te snelle beweging gemaakt met mn zere arm/schouder om mn dochter tegen te houden die viel. Nou de tranen stonden me in de ogen.. Morgen gelukkig fysio dus hopelijk ga k met wat minder pijn weg En die vervelende aambeien zijn ook weer terug, 2stks zelfs ellendige dingen, meer dames die hier last van hebben? En mn hele huid jeukt, buik, benen, onder de voeten en ook nog uitslag morgen toch maar weer de gyn bellen of ze me een receptje kunnen geven tegen de jeuk 2 weken terug was de beeb op 1700gr geschat afgelopen dinsdag vergeten te vragen hoeveel ze nou op word geschat qua gewicht. 17dec nog een x een echo dus even na vragen als k het niet vergeet ben er wel benieuwd naar. okee genoeg #klaagmodusUIT Sorry voor wie k vergeten ben te antwoorden en of reageren. kga poging doen tot slapen. weltrusten dames
Heel wat geschreven dames! Ik moet morgen ook een extra echo ivm teveel aan vruchtwater. En evt misschien nog een suiker test vlg week. Ook voel ik het vaak niet zo goed maar komt waarschijnlijk door dat kindje in het vele vruchtwater trapt. Beetje van geschrokken maar we moeten maar even afwachten. Ik heb cd week bij Etos curanol zalf gekocht voor aambeien. Verlicht misschien iets voor je.. @TigerAngel7 Welterusten allemaal!!
Die 2e is ook zeker grappig! Je kunt evt ook boodschappen thuis laten bezorgen hè, heb ik ook een aantal weken gedaan toen ik niets mocht en via Helpling kun je bijv eenmalig een werkster inhuren. Ow jou baby loopt ook voor op de lijn, die van mij is gelukkig niet alleen Wat zijn we met veel die te veel vruchtwater hebben? De gyn zei gisteren gewoon dat ik moest bellen als ik haar weinig voelde. Maar ik ben wel bang om dan drama queen achtig over te komen eig. Ik zit daar al zoveel ... En ik ga gewoon op mijn buik liggen als ik twijfel, daar heeft ze zo’n pesthekel aan, dan krijg ik vaak meteen een por XD Vanavond met mijn Man uiteten, even iets met zijn 2 doen, heb er zin in!
@Meisje93 gave lamp! Wel groot maar dat is vaak mooier dan veel kleine prulletjes! Wat leuk hetzelfde geboorteoakhe, foto? Hier dezelfde als bij dochter, ban mijn inmiddels overleden vader gekregen. Twijfelde eerst maar vind dit wel fijn. Even warme douche nemen, glaasje cola en op linkerzijde liggen. Anders even vk bellen voor check @Chezzy stiekem heel fijn te lezen dat wij niet de enige zijn die nog zoveel moeten haha @Kippetje88 ojeee lastige mannen! De kerstboom komt vast wel. Ik hoop dat mijn mam hem vandaag neerzet dan kan ik de komende dagen versieren. Adem in, adem uit! Fijn dat je bekken wat beter gaat. Eten herken ik, vanaf eind Vd middag veel last van zuurbranden en kan dan nauwelijks eten, hopelijk snel indalen @Christiana voor jou klachten is het belangrijk niet te verl stress te hebben. Elke dag bellen zou ik dus niet doen. Je hoeft idd je werkgever niets te zeggen @Pln Op de gok haha! Gefeliciteerd met de goede uitslag @Appelmoess vervelend die striae. Hier van dochtertje veel wat nu weer meer zichtbaar wordt. Ik hoop echt dat er niets bij komt. Maar kijk er ook niet te veel naar @TigerAngel7 lastig uit handen geven he? Hier een man die soms 2x pd boodschappen doet omdat hij dan niet alles vh lijstje meeneemt, maarja doet zijn best! Rot al die klachten zeg! @Cindy1977 lekker zeg even met zijn tweeën weg! Veel plezier
@Appelmoess ja veel striemen!! De vorige keer aan de zijkant nu juist onderin voor. O bah suikertest. Succes!! @Pln scheren op gevoel. Gaat nog redelijk en anders even spieken met een spiegeltje. Bad is idd heerlijk alleen kom ik er moeilijker uit.. haha. Ja qua ziekmelding ik meld wel als ik straks bij de fysio ben geweest. Heb me wel volledig ziek gemeld.. maar het is gewoon een giga zeur! Leuke pakjes dames!! Ik heb een pakje vd hema maar zit al in mijn ziekenhuis tas. Fijn dat alle echos goed zijn! Dat de beebjes goed groeien. Ik kan niet wachten tot maandag....
@TigerAngel7 dat 2e pakje is ook wel erg leuk ja. Succes met een keuze maken. Kan je niet iemand erbij vragen voor de huishoudelijke klusjes? Vindt het al knap dat je man de was op kan vouwen. Meis, lekker die boodschappen thuis laten bezorgen joh! Doe ik al weken. Ik had na mijn bevalling heel lang last van een aambei. Vanalles geprobeerd. En toen las ik hier op het forum over neusspray erop spuiten. Dat zout erin laat hem krimpen en dan trekt ie naar binnen. En warempel hij ging eindelijk weg. Nu zit ie er helaas weer. Maar nog geen last van. Heb je al mentholgel geprobeerd voor de jeuk? Zo die wordt ook aardig groot geschat zeg. @Ank88 succes en veel plezier bij de echo. Hopelijk is een suikertest niet nodig. @Cindy1977 heb ik ook hoor. Zou nooit snel gaan bellen. Bij vorige zwangerschap 2x doorgestuurd voor een ctg. Maar dat was dan na een controle afspraak. Heerlijk! Veel plezier vanavond. @Manna dat is ook weer zo. Zal zo een foto voor je maken. Leuk dat jij hetzelfde pakje gaat gebruiken en het maakt het extra mooi omdat je het pakje van je vader hebt gekregen. @Christiana zou dan er gelijk bij vermelden dat je niet dagelijks gaat bellen naar haar. Succes zo bij de fysio. Inmiddels is de baby weer een feestje aan het bouwen in mijn buik.
Hahahaha @Kippetje88 sorry maar herken zoveel in je kerstboom verhaal (geen haat jegens de kerstboom, maar wel de reacties als iets niet lukt) Super fijn dat dat je meisje goed ligt, en dat handje langs het hoofd, Hopelijk houd ze die naar beneden! Gaan ze bij jou een knip zetten van te voren? (tegen mij zeiden ze dat ze dat alleen gaan doen als het een grote baby gaat zijn.. Wat eigenlijk bs is, Hayden was klein en trok me ook helemaal open! Eén van mijn tijgerstrepen is gescheurd!! Doet zeer!!
@Ank88 ik had ook elke x teveel vruchtwater, afgelopen dinsdag was het al iets minder geworden. Komt allemaal wel goed. Ja ik heb cluranol tabletten/zalf en dr swaab aambeiendoekjes dat geeft hier behoorlijk veel verlichting. Alleen erg pijnlijk als k na de wc moet en heb ook nog veel last van obstipatie @Cindy1977 ja dat zou een optie wezen idd, maar als ik in de winkel ben weet ik wat ik vast heb en de goeie is haha haha klopt kom je dus vergezellen haha. ja gewoon bellen, beter teveel dan te weinig. dat zei mijn gyn ook al. ik ben ook al niet zo snel van het bellen hoor. Oh lekker, veel plezier en eetsmakelijk vanavond. @Manna ja dat zeker, je wilt het liefst zoveel mogelijk zelf doen wetende dat het niet gaat. Ja als k mn kerel alleen boodschappen laat doen dan ben k het dubbele kwijt hij pakt altijd de duurste van de duurste uit de schappen en kijkt nooit na de prijs haha. Ik doe altijd boodschappen voor een hele maand dus a incl ben k vaak rond de 200euro kwijt. enige wat k dan nog wel eens moet halen is brood @Christiana ik zou echt niet elke dag bellen hoor! je hebt je ziek gemeld en daar moet ze het maar mee doen, succes bij de fysio @Meisje93 ja ik heb liever dat k het zelf in handen heb dan weet ik of k de goeie heb haha. Vind het moeilijk om hulp aan te pakken en te vragen. Mijn ouders helpen al erg veel, en als ze op visite zijn dan gaat mn moeder het huishouden doen als die nog niet gedaan zijn. Dinsdag komt ze weer helpen zei ze. Ik gebruik cluranol zalf en tabletten met dr swaab aambeiendoekjes, tot zover helpt het, heb er alleen behoorlijk last van als k na de wc moet. Heb de laatste weken alleen maar last van obstipatie maakt niet uit wat ik eet en hoeveel ik drink. Mn darmen zijn daar helaas gewoon te gevoelig voor (als baby zijnde al) Haha ook al zo lekker actief.
Nee hoor geen knip gelukkig! Wat niet meerekt scheurt wel hahaha Bee gekheid, ze wordt niet té groot geschat dus we gaan het zien.
Grappig dat elk ziekenhuis daarin verschilt. Toen ik van Hayden was bevallen zeiden ze meteen bij de volgende geboorte word er bijvoorbaat een knip gezet. Dit ziekenhuis zei, alleen als de baby erg groot geschat word. We will see
@MamavanHayden ai dat geloof ik graag! Misschien even goed smeren zodat je huid wat elastischer wordt. Lastig heh al die verschillende richtlijnen. Al zetten ze het liefst geen knip omdat het herstel langer duurdt. En kan je zeggen knip is echt geen pretje. Al denk ik dat een (sub)totaal ruptuur ook absoluut geen pretje is. Krijg nou al de kriebels als ik aan al die hechtingen denk. @TigerAngel7 voor heel de maand! Hoe doe je dat met je groente en fruit dan? Ik vind het al knap als ik het red met 1x per week boodschappen doen. (red ik nooit haha) Snap ik! Maar met online boodschappen doen kan je toch alle producten nemen die je gewend bent? Snap ik, zou ik ook hebben. Probeer nog zoveel mogelijk zelf te doen. En dat lukt redelijk. 15 min wat doen en dan 30 min rusten. Anders movicolon vragen bij huisarts. Of roosvicee laxo. obstipatie en aambeien is geen fijne combi.
Knap hoor per maand @TigerAngel7 Daar zou voor ons denk ik een grote besparingpost kunnen zitten. Soms raak ik fanatiek maar meestal pak ik wat ik wil of nodig ben en had ik beter op kunnen letten, echt wel zonde eigenlijk Hier zowel geknipt als gescheurd (van binnen en buiten) en doe mij maar scheuren inderdaad. Meer dan een uur gelegen met hechten, zucht. Knip voel ik nog steeds wel, maar de scheuren niet. Liever helemaal niet natuurljk haha. Hier moest het wel ivm vacuüm en gelukkig zeiden ze niets en hebben ze dat gewoon gedaan tijdens een wee want heb er echt niets van gemerkt. Gelukkig bijna geen last gehad van de hechtingen zelf, maar ook veel op een harde stoel gezeten na de bevalling. Was tip van fysio ivm zwelling tegen gaan. Dus voeden op de schommelstoel zonder kussentje eronder. De kraamhulp zei ook elke dag dat het er zo mooi uit zag.... Uhhh bedankt?
Ohjaa en fruit moet ik dan wel eens bijhalen haha, die haal ik altijd op de markt omdat dat langer vers blijft groente koop k altijd in blik/pot of diepvries. als ik elke week boodschappen ga doen dan ben ik geneigd sneller dingen mee te nemen die ik niet nodig zou hebben. Als ik het per maand doe dan wil het ook wel eens gebeuren maar dan maakt het niet zoveel uit haha ja denk dat dat een goed idee is om roosvice laxo te halen ja
Hier doen we 1x per week boodschappen. Fruit groente brood haalt mijn man wanneer t nodig is. Als ik ga, dan neem ik te veel mee. Dingen als afwasmiddel, vaatwastabletten, wasmiddel etc etc. Dat bestel ik online, wanneer ze in de actie zijn. Meteen een voorraad voor een paar maanden. Man en ik werken beiden in de financiële wereld, dus we rekenen altijd uit waar t goedkoper is. En of een actie wel echt goedkoper is dan een andere actie.
@Cindy1977 veel plezier vanavond, wij gaan ook samen even weg! @Meisje93 wat fijn dat er weer een feestje in je buik is! @Christiana ik ga ook alleen in bad als manlief thuis is, soms kom ik er ook niet makkelijk uit haha. @boodschappen laten we sinds een paar weken bezorgen, echt een uitvinding! Zo vergeet manlief niet de helft (maar ik soms wel, zwangerschapsdementie!?) scheelt ook een hoop onrust voor ons beide. @knippen of scheuren. Ik heb altijd geleerd tijdens mijn opleiding en stage op de verloskamers dat je beter kan scheuren als knippen! Scheuren geneest sneller en is minder pijnlijk. Ziet er wel minder mooi uit. Bij knippen gaan ze door meerdere weefsels wat langer de tijd nodig heeft om te genezen en erg pijnlijk kan zijn, geneest wel mooier. Ik wil proberen als de situatie het toe laat om in bad te bevallen. Je huid word dan week door het warme water waardoor de kans op uitscheuren ook kleiner word. We will see Wat nodig is, moet maar! @bekken mij beide heupen zijn blauw van de fysio gisteren auw auw auw. Nu lekker uurtje rusten en daarna komt m'n moeder even helpen. Zo lief en fijn!
Bij de 1ste was t een scheurtje. Inie minie volgens de gyn en alleen oppervlakkig. Was binnen no time gehecht. Jeetje, zij was niet mn eigen gyn maar haar vergeet ik nooit!! Zo lief, ze leefde met me mee. Ze kwam ook iedere dag om de 3 uur kijken of alles oke was. Toen was ze gyn in opleiding. En mn eigen gyn kwam 1x per dag kijken of alles oke was. Iemand die de olie van weleda gaat gebruiken? Om de huid down under soepel te houden.
Weet je, ik denk dat je wat betreft scheuren/knippen uiteindelijk weinig te zeggen hebt. Je kunt eventueel aangeven om te wachten met knip/alles in overleg te doen maar als je kind eruit moet dan is die knip gewoon nodig. Ze gaan je heus niet open knippen zonder dat daar aanleiding voor is bij m’n eerste dipte haar hartslag enorm, dat en het meconium houdend vruchtwater maakte dat ze er ook nú uit moest. Geen seconde meer gedacht over die knip hoor Herstel duurde overigens wel lang, maar dat had niet zozeer met de knip zelf te maken als wel dat de hechtingen waren losgeschoten en de wond dus vanzelf moest dichten. Klinkt heftig? Ach, spoiler alert: we zijn nu 4 jaar verder en geen last meer van hoor.
Zou dat echt helpen? Dat gesmeer in het wild XD Ik moet wel zeggen dat ik mijn ks litteken al een paar maanden bewerk met 1 of andere super dure crème. In de hoop dat het idd niet zo stug is. Maar of het wat doet? Of kost het alleen maar geld?