Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manna haha hier ook! De eerste keer dat kraamzorg kwam checken vroeg ze aan welke kant de hechtingen moesten zitten.
    Halloooo ben helemaal opengeknipt, zie je dat dan niet. o_O

@TigerAngel7 aha! Dat scheelt alweer ja.
    Alsnog knap hoor 1x per maand. Maak je dan een maandmenu?
    Ben hier altijd wel 100,- kwijt aan boodschappen per week. Als het niet meer is. :oops:

Jij ook veel plezier! @Pln
    Wat heeft de fysio wel niet met je gedaan?

@Kiekieboe wat een lieve gyn zeg dat ze zoveel interesse toonde.

Vraag me af of dat echt zou helpen.
    Hier paste het gewoon niet waardoor ik geknipt moest worden. Hoofdje zakte niet verder.

@krijgertje wat rot dat de hechtingen los geschoten waren. Wel mooi geheeld?

Manna en krijgertje vinden dit leuk.
  2. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Meisje93 geen idee, zie het zelf toch nooit :roflmao: Zit wel een litteken en die is wat gevoelig af en toe, maar da’s met goeie hechtingen ook gewoon zo denk ik. :o:

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @TigerAngel7 ..... wij hebben 2 jaar geleden ook gekeken naar ons weekbudget. We zijn van 175 naar 100 teruggegaan, dat vond ik al een staande ovatie waard XD Wij woonde minden in het centrum toen, dus heel makkelijk shoarma of frietjes halen. Nu bakken we zelf frietjes en dat is net zo lekker!

Maar voor minder dan 100 euro lukt het mij niet hoor, ik eet ook graag die vers pakketten van de Lidl bijv. Lekker soepje maken of couscous. Ik weet dat diepvries eig nog verser is dan verse groente, maar de Lidl heeft niet zoveel variatie daar in. En ik ben gek op doperwtjes, maar iedere week 2 keer levert hier oorlog op XD

En ik vind het super belangrijk om genoeg groente/fruit binnen te krijgen, ik lees weleens op het forum hier van die 1,25 euro maaltijden en eig ontbreekt daar heel vaak de groenten.

Het werkt wel verslavend hè, goedkoop leven :) Wij hebben het echt super goed, maar moesten in 1 jaar 30.000 euro sparen voor het nieuwe huis. Dus toen ging ik van een potje dagcreme a 175 euro ineens naar die van de Lidl van 3 euries :) Ik merk aan mijn huid eig niet eens veel verschil, tot overmaat van ramp XD Nu hoeft dat zware bezuinigen niet meer, maar ik kan het bijna niet laten. Ik zit dan zwaar sjaggo te kijken als de appie de boodschapjes thuis komt bezorgen en het 50% meer kost dan van de Lidl XD

Ik ben overigens super dankbaar hoor, voor alles wat we hebben hier en deel ook graag uit.

nijntje90 en Kiekieboe vinden dit leuk.
  4. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik sta godver morgen nog gewoon open om te werken. Hebben ze een plaat voor hun hoofd ofzo!!! 17.30 fysio ben benieuwd wat die zegt...

Bijgevoegde bestanden:

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet gaan! Je hebt je immers ziekgemeld.

Haha. Ja klopt.
    Al moet ik heel goed zoeken waar die zit.

@Cindy1977 en toch eet ik liever verse groenten. :p
    Vind vooral fruit erg prijzig.
    Haha word het hoog tijd dat ze ook gaan bezorgen. ;)
    Ik doe eigenlijk alle grote boodschappen bij Jumbo en de tussendoor boodschapjes bij AH en soms Emte

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja ik kan ook zeer in mijn nopjes zijn als ik zelf verse erwtensoep gemaakt hebt hoor, heerlijk al die verse groentes! .... ik wist btw niet dat er zo’n truttige Martha Steward in me zat hoor. Ik schiet haar na de bevalling meteen neer XD

Meisje93 vindt dit leuk.
  7. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Nee maak geen maandmenu maar maken vaak maaltijden wat we 2 dage ook van kunnen eten, oa italiaanse pastas, stanpotjes, nasi/bami dus dan gaat het wel goed. ik koop altijd mn boodschappen bij de AH. en kijk goed na de prijzen. alleen frisdrank haal ik bij de lidl. fruit op de markt ik heb vaak 3kg bananen, 10 appels, 10peren, 2 dozen druiven, 30manderijnen en soms af en toe aardbeien. en ben vaak op dr markt rond de 12 tot 15euro kwijt.

we kunnen het ons makkelijk veroorloven hoor, maarja zo hou k wel meer over voor andere dingen

ubij mn eerste ben ik ook volledig uitgescheurd en het herstel was een hel. maar gelukkig totaal geen last van verder

Kiekieboe en Cindy1977 vinden dit leuk.
  8. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen last van dat is het rare. Heb gister het pilletje een half uur voor het eten ingenomen en werd er zo ziek van! Vandaag gebeld, moet het weekend aankijken. Neem hem nu 2 uur na het eten in kijken wat het dan doet! De waarde dinsdag was 5.6, woensdag bloedgeprikt was 6.2 en moet 6.3 zijn zei ze. Maandag zelfs spinazie op! Wil morgen even kijken voor roosvice ferro(of hoe dat heet) volgens mij eten we al best ijzerrijk maar goed we zullen zien!

9. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Mijn man doet hier de boodschappen. Ik maak een lijstje hij haalt ze! Goed verdeeld haha. Wij eten bijna altijd verse groente, alleen sperziebonnen soms uit pot en erwten en wortellen. Spinaze en rode kool vind ik zowiezo vies als het niet vers is! Ik ben helemaal niet prijs bewust ook!

10. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @Meisje93. Ja, staat nu 65 uren geïndiceerd vanwege borstvoeding en tweeling.
    In 2016 was er bijna nog geen maatje 44 in de gewone winkels te krijgen. Had toen ook veel unisex kleertjes, dus kunnen een deel weer gebruiken voor de kleinste verwacht ik.
    @Kippetje88. Hmm, hoop op een betere bevalling dan voor je. Fijn dat groeiecho goed was.
    @Pln. Gewoon op gevoel, met een check van manlief soms, net voor controles haha. Hopen dat pijn wat minder wordt. `
    @Appelmoess. Yep, hier ook straie onder mijn buik. Zie het nu gelukkig nog niet hihi.
    @TigerAngel7. Klagen af en toe lucht enorm op hoor. Zwanger zijn is niet altijd even gemakkelijk. Ben blij dat het in NL ook goed geregeld is als je uit moet vallen wegens je zwangerschap.

Hier ook veel last van harde buiken, maar geen idee hoe ik het nog rustiger aan kan doen haha. Vandaag gelukkig was minder last gehad, maar afgelopen 2 dagen was het vrij veel. Maar denk dat het ermee te maken heeft dat beiden erg actief zijn sinds twee dagen. Dus gok dat zij de oorzaak ervan zijn.
    Heb ook al weken last van pijnsteken linksboven in buik, net onder borst. Heb lage bloeddruk, dus volgens vk van zk kan het geen kwaad. Maar lijkt nu ook iets dikker te worden van beursheid? Iemand ervaring hiermee.

#boodschappen. Picnic komt al weken de boodschappen brengen. Bestellen doen we één keer per week en soms haalt manlief nog wat uit de super als dit nodig is. Scheelt hem ook tijd, zeker met de verbouwing waar we nog middenin zitten.
    #knip. Bij vorige bevalling ook een behoorlijke knip gehad, omdat ze geboren moest worden. Anders was het keizersnee geworden (geen idee hoe ze dat dan doen, als ze zo dicht bij de uitgang zitten, maar goed…..). Eerste weken echt gebonden aan bed geweest, maar is heel netjes hersteld. Totaal geen last meer van, behalve nu bij deze zwangerschap is het weer gevoelig.
    #ijzer. Hier al weken aan de ijzertabletten, om bloedarmoede aan eind te voorkomen. In het begin wel last van obstipatie, maar nu niet meer. Ferro laat ik nu ook weer staan.

Hier nog geen 30 weken dansje, maar morgen officieel verlof! Nou ja, heb 9 weken pre verlof gehad..... Maar verlof klinkt beter dan ZW. Denk zelf dat het UWV een fout heeft gemaakt, omdat ik maandag 30 weken ben en dan ook mn verlof in zou moeten gaan volgens de regels. Maar ach, weekend meer of minder maakt ook niet uit ;).

Pln vindt dit leuk.
  11. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL

Krijg je met een tweeling eerder verlof? Word je niet ziek van de staalpillen?

12. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ja, het meerlingenverlof is sinds april 2018 minimaal 20 weken voor zwangerschapsverlof en bevallingsverlof samen. Eerst was dit ook 20 weken, maar volgens mij met een maximum van 6 weken voor zwangerschapsverlof. In de praktijk konden vrouwen bij een vroeggeboorte dan geen aanspraak maken op die 20 weken, omdat gemist zwangerschapsverlof niet bij bevallingsverlof werd opgeteld. Advies is ook bij week 20-24 4 uur per dag te werken en bij 26-30 weken volledig te stoppen.
    Als je in ZW zit moet je 10 weken voor uitgerekende datum met verlof, Anders mag je ook tot 8 weken voor die tijd met verlof gaan. Maar omdat je gemiddeld 3 weken eerder bevalt, geeft de uitgerekende datum natuurlijk wel een vertekend beeld. Ik zeg tegen mijn omgeving dat ik eind januari/begin februari beval ipv rond uitgerekende datum 18-2-2019.

Nee, ben gelukkig nooit ziek van geworden van ijzertabletten. Heb deze al wel eerder geslikt, maar nog niet zo lang hoeven slikken als nu. Dus even afkloppen!

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Volgens mij duwen ze de baby terug het geboortekanaal in en dan via de buik eruit. Gelukkig ben je dan flink verdoofd...

Ow wat heerlijk zo lang verlof, maar je zult het ook wel nodig hebben ook met 2 van die kleine mini’s :)

Net heerlijk 2 uurtjes met mijn Man uiteten geweest, ik moest stik lachen. Ik had weer een pareltje gevonden op SocialDeal XD Op de website zag het er echt leuk uit, in het echt bleek het een soort kantine te zijn op een camping. Stonden we dan, opgedirkt incl Chanel tas. Ik ging helemaal stuk, mijn Man zei dat ik kosten nog moeite voor hem spaarde en dat hij dat zo waardeerde XD Maar oké, lekker gegeten en gezellig gekletst.

Regenboogjee, nijntje90 en Kippetje88 vinden dit leuk.
  14. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik plas iedere keer bijna in mijn broek als beebje beweegt. Zoon rare druk/pijnscheut dan... herkenbaar voor iemand?

Mag van de fysio ook niet meer werken. Dus de bazin een update geappt, die was dus boos omdat het via de app ging en dat het bericht duidelijk was. Maar ik wou ook bewijs dat ik me toch echt ziek heb gemeld. Ondanks dat ik me gisteren netjes telefonisch had ziek gemeld.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Chezzy oh ja dat scheelt weer.
    is je hb wel mooi aan het stijgen nu?

@Cindy1977 haha geweldig!!
    Maar gelukkig hebben jullie alsnog een leuke avond gehad.

@Christiana haha ja dat herken ik! Een heel apart gevoel.

och het blijft maar doorgaan heh. :(

Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @Christiana jouw bazin is hard leers dus goed van je dat je het geapt hebt!
    @Chezzy ow okee dan! Dat wist ik niet:) lekker voor alle feestdagen thuis!
    @Cindy1977 hahaha heb jij weer. Ach zolang het gezellig was is het prima toch? Wel lekker gegeten?

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik herken dat ook wel een piepje hoor, ik doe dan meteen weer wat kegel oefeningen. Mijn blaas is idd een kickboks object XD

Ja we hadden eig best lekker gegeten, mooie verse producten. Viel niet tegen :)

nijntje90 en Christiana vinden dit leuk.
  18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo schattig! ♥
    Beeb had de hik. Nog nooit eerder gevoeld.

19. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Christiana herkenbaar ja. Ik voel de baby met name in mijn blaas en bekkenbodem trappen, super fijn, niet dus. Maarja wat doe je eraan
    Ik zou mijn poot nu echt stijf houden, laat ze wat krijgen op je werk. Zo ga je niet met mensen om, laat staan zwangeren

@Cindy1977 haha sta je dan! Gelukkig was het eten lekker

@Meisje93 ahhh schattig zeg! Hier de hik nog niet gevoeld

Ik kan niet slapen, zucht.... Ik ga maar even mijn 31 weken dansje doen

20. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ook wakker @Cindy1977 ?

Ik wordt gek vanacht, was zo moe toen ik naar bed ging.....

Deel Deze Pagina