Door het traject (hoop emoties, teleurstellingen, injecties enz) zijn wij al erg dankbaar dat het achteraf best snel gegaan is. We hebben nog 2 embryo's in de vriezer... In het begin had ik zoiets van dat wil ik een kans geven, maar nu de zwangerschap ook zo pittig is vanaf het begin weet ik niet of ik dit wel nog een keer wil. Zowel mijn man als ik hebben nooit zoiets gehad van we willen zoveel kinderen. Dat scheelt ook wel weer.
♡UITGEREKEND 1 feb t/m 15 feb 2019♡ 31 januari (5) ♡ Bella28 - 2e kindje - 31 jaar ♡ Pitaa91 - 3e kindje - 26 jaar ♡ Nijntje90 - 2e kindje - 27 jaar ♡ Krijgertje - 2e kindje - 26 jaar ♡ Mimi91 - 1e kindje - 27 jaar 1 februari (1) ♡ Morgenzon - 7e kindje - 30 jaar 2 februari (1) ♡ Bloemetje376 - 1e kindje - 26 jaar 3 februari (1) ♡ TigerAngel7 - 2e kindje - 27 jaar 4 februari (1) ♡ Meisje93 - 2e kindje - 24 jaar 5 februari (1) ♡ Saarrr1988 - 1e kindje - 30 jaar ♡ CaDi - 1e kindje - 28 jaar 6 februari (4) ♡ Cindy - 3e kindje - 40 jaar ♡ maps - 2e kindje - 34 jaar ♡ appelmoess - 3e kindje - 32 jaar ♡ Jillster - 2e kindje - 30 jaar 7 februari 8 februari (1) ♡ MamavanHayden - 2e kindje - 29 jaar 9 februari (4) ♡ sannez - 3e kindje - 35 jaar ♡ Christiana - 2e kindje - 30 jaar ♡ Manna - 2e kindje - 30 jaar 10 februari (2) ♡ Lenaroos - 3e kindje - 32 jaar ♡ YellowEyes - 1e kindje - 21 jaar 11 februari (5) ♡ Kippetje88 - 2e kindje - 30 jaar ♡ Ank88 - 4e kindje - 29 jaar ♡ Pln - 1e kindje - 26 jaar ♡ moonchild - 3e kindje - 33 jaar ♡ Ianne - 2e kindje - 26 jaar 12 februari (1) ♡ Eslief - 2e kindje - 32 jaar 13 februari (3) ♡ Vally85 - 1e kindje - 32 jaar ♡ Nelllie - 2e kindje - 31 jaar ♡ Kiekieboe - 2e kindje - 26 jaar 14 februari (2) ♡ Eveliennn89 - 2e kindje - 28 jaar ♡ Semmie87 - 2e kindje - ? jaar 15 februari (1) ♡ Regenboogjee - 3e kindje - 28 jaar -------------------------------------------------- Totaal - 33 -------------------------------------------------- jongen (8) | meisje (2) | verrassing (4) | onbekend (19) -------------------------------------------------- ☆ Kimm24, Sylvie866, Mommy90, Dexendon, Pandabeer87, Mammielove, lidu1, zoef, babywens93, lievemandie, jolicoeur, fluitekruidje, Ila☆ -------------------------------------------------- Afspraken: Augustus 21 - Mimi91 - geslachtsbepaling 19.30u 21 - moonchild - geslachtsbepaling 19:30 22 - Nelllie - echo 16.15u 22 - Jillster - geslachtsecho 13.25u 23 - Tigerangel7 - controle vk 15:45u 25 - Regenboogjee geslachtsbepaling 13uur 27 - Manna - pretecho 16.00 uur 27 - Pln - geslachtsbepaling 28 - MamavanHayden - Gyn ♡je luisteren 29 - YellowEyes - geslachtsbepaling 18:45u 29 - Meisje93 - controle vk 30 - Manna - controle vk September 1 - Kippetje88 - geslachtsbepaling 9.00u 4 - Regenboogjee - Co gesprek bij vpk 4 - Cindy1977 - controle vk 5 - moonchild - controle vk 6 - Mimi91 - 20 weken echo (SEO) 19:30u 6 - Regenboogjee - Guo echo 2/3 bij 17 weken 14.20u 7 - Saarrr1988 - 20 weken echo 8 - CaDi - 20 weken echo 10 - nijntje90 - 20 weken echo 10.30u 12 - nijntje90 - controle vk 18 - Cindy1977 - 20 weken echo 19 - Meisje93 - 20 weken echo 16.15u 19 - Jillster - 20 weken echo 20 - Vally85 - 20 weken echo 20.00u 21 - Appelmoesss - 20 weken echo 9.30u 24 - TigerAngel7 - 20 weken echo zkh 8:00u 24 - MamavanHayden - 20 weken echo 24 - Pln - 20 weken echo 25 - Christiana - 20 weken echo 9.15u 28 - Lenaroos - 20 weken echo
@Meisje93 .... wij wilde kids en dan vind ik dat je ze moet geven wat je kan. Ik ken iemand met 3 kids op 1 slaapkamer....wil er eig nog wel meer en weet ook niet zo goed hoe ze later alles moet gaan betalen. Ik vind dat zoooo frustrerend. Ze leven echt niet van de liefde hoor, ze hebben ook gewoon geld nodig om fatsoenlijk op te groeien. Ik wil ze gewoon zwemles en een rijbewijs kunnen geven, hun scholen betalen, fatsoenlijk eten kunnen geven en een goede fiets. Ze moeten hun hele leven werken en zorgen zodra ze de deur uit zijn, dat wil ik ze zo lang mogelijk niet laten doen. Zelfs toen ik gescheiden was, heb ik iedere maand krom gelegen om te sparen voor haar toekomst. Ik snap dat oprecht niet hoor, dat ze hun eigen zorgverzekering moeten betalen en hun eigen rijbewijs. Worden ze hard van? Dat wil je juist als ouder zijnde toch totaal niet? Als je het echt echt niet hebt is het een ander verhaal uiteraard.
Ik ben heel onafhankelijk opgevoed en heb ook altijd eigen zorgverzekering en rijbewijs moeten betalen en vind dat dus ook normaal, was ook op mn 18e uit huis.. je wordt er juist heel zelfstandig van, ik werkte naast mijn studie en kon het allemaal prima betalen. Kwamen er dan onverwachte kosten of kon ik even minder werken tijdens toetsweek oid , dan betaalden mn ouders soms huur van kamer of even boodschappen! Ik ging pas op mn 24e voor mn rijbewijs en was al 6 jaar uit huis.. dan zou t voor mij gek voelen als mijn ouders dat zouden betalen.. Ik ben het wel met je eens dat het goed is om voor ze te kunnen sparen en ze een mooi potje mee te kunnen geven
Zodra ik m'n eigen centen verdiende moest ik ook m'n eigen zorgverzekering en de rest van de kosten betalen. En 100euro kostgeld (moest toen van de bewindvoerder van m'n ouders omdat ze gekort werden op alles wegens extra inkomen) ik moet zeggen dat ik hierdoor wel heb geleerd om met geld om te moeten gaan. Vakanties dat ken ik niet konden m'n ouders niet betalen. Mocht blij zijn als we een x een dagje uit hebben. Sparen dat konden ze niet voor mij en m'n broers maar kregen wel geld als het er was. M'n oma heeft voor mij en m'n broers gespaard tot onze 18e. Nadat m'n ouders een erfenis hebben gekregen, hebben wij heel veel van ze gekregen en hebben ze onze make over voor de tuin betaald (meer dan 10.000) ze zeiden omdat we jullie vroeger niet alles konden geven kan het nu wel. En heb echt een fijne jeugd gehad hoor ondanks dat ik zelf veel moest betalen nadat k me eigen geld ging verdienen
@TigerAngel7 wat fijn dat ze dan nu wel iets extra's hebben kunnen doen! Fijne vakantie dames die op vakantie gaanlekker even genieten! Er was iemand van hier die vandaag geslacht nog zou komen onthullen maar ben het even kwijt wie het isof heb ik het gewoon helemaal gemist? Ik ben vandaag bij de reuzen in Leeuwarden wezen kijken, wat een spektakel!
Ik snap jouw punt ook goed. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit graag zo willen doen voor hun kinderen. Mijn ouders zitten ook echt niet verlegen qua geld en kunnen veel voor ons betalen, maar om ons een beeld te geven hoe je met geld omgaat hebben ze ons de zorgverzekering, studie (mbo/hbo) en rijbewijs zelf laten betalen. Ik vind dit helemaal niet erg en heeft mij juist erg geholpen om met geld om te gaan. Ik leerde werken voor mijn eigen geld en te sparen. Ze hebben wel het een en ander voor mij betaald toen ik uit huis ging.
Het blijft iets moeilijks om over te praten en we denken allemaal dat we het goed doen. Ik ben redelijk verwend en kreeg een smak met geld mee toen ik op mezelf ging. Ik heb er net zoveel van geleerd als iemand anders. Toen ik ging scheiden kon ik ook prima voor mezelf zorgen. Sam en ik hadden 50 euro per week om alles van te doen, maar ik was de koning te rijk en heb mezelf nooi zielig gevonden of zo. Mijn kids zijn nu ook best verwend, maar Sam kan ook prima met geld omgaan en beult ook gewoon bij in de friettent. Of we nu een week naar NY gaan of een dagje naar DomburgStrand, het gaat er om dat je het gezellig hebt met je kind. Prachtig dat je ouders dat daarna nog konden geven, wat zullen ze trots geweest zijn En jullie blij met zo’n mooi kado!
Ik ben opgegroeid zonder vader, wij verhuisde bijna elk jaar en deelde een slaapkamer. Wij zijn ondanks dat we letterlijk in armoede leefde nooit wat tekort gekomen. En dat terwijl ons avondeten vaak uit brood bestond, geen uitjes, geen dure kleding enz. Alles hebben we zelf moeten (mee)betalen zodra we werkte (bijbaantje op 15) en vind het helemaal niet erg dat het zo is gegaan. Sterker nog, we zijn erg zelfstandig en hebben al jong geleerd dat het leven niet altijd even makkelijk is ondanks dat mijn moeder 6 dagen in de week werkte. Op mijn 17e ben ik bij mijn vader gaan wonen en die heeft de eerste paar rijlessen betaald voor mijn verjaardag en omdat ik al werkte moest ik gewoon mijn zorg, eten, kleding enz zelf betalen. Niks mis mee, zo sta je voor minder verrassingen als je op jezelf woont (deed ik op mijn 19e). Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent en mijn kind(eren) ook op die manier zou opvoeden.
Ja maar je schetste het beetje als voorwaarde om meerdere kinderen te kunnen nemen je moet ze zeker normaal kunnen onderhouden maar een rijbewijs oid voor ze betalen vind ik daar los van staan.. Kennissen van ons hebben vier kinderen, vijfde is onderweg en wonen in mini flatje..Ja daar zou ik zelf dus ook nooit voor kiezen.. Daar heb je zeker gelijk in, quality time met je kind is het allerbelangrijkst! Ik ben docent en ik zie zovaak dat ouders maar werken en werken om maar veel geld te hebben en die kids hebben de duurste kleding en spullen...maar hangen wel tot savonds laat bij school rond omdat er nooit iemand thuis is.. vreselijk vind ik dat. Dan maar iets minder geld en meer tijd voor je kind! En weer zijn mijn emoticons weg..raarrr
Ik ben btw ook week terug gezet! Weet even niet meer wie dat vroeg.. maar vond het heel raar want had 7dpo al positieve test en wist mijn eisprong precies..
Voor mij is dat ook een soort van voorwaarden. Ik wil ze geven wat ik gehad heb, een prachtige zorgeloze jeugd waar een hoop mogelijk was en mijn moeder ook alle tijd voor mij had. Daarom is het ook een moeilijk onderwerp, voor iedereen is dat anders.
Ik denk dat het inderdaad heel erg ligt aan hoe je bent opgevoed. En wat je daarin zelf wel of niet prettig vond. Eerste vervolgstudie en rijbewijs wil ik graag kunnen betalen. Mits ze hun best doen met hun opleiding en een bijbaantje. Zo niet jammer dan, dan mag je er zelf voor gaan werken. Mijn ouders hebben dit ook gedaan. Tweede studie zelf betaald en helft van alle kosten voor mijn paard, maar mocht er iets belangrijks zijn dan kon ik daar altijd op terugvallen. Mochten wij toch voor een derde gaan dan wordt het ook een slaapkamer "probleem". Tenzij we de extra kamer beneden als slaapkamer zouden gebruiken, maar die ligt niet prettig kwa ligging in het huis mbt geluiden. Ik vind 2 kinderen op 1 kamer geen belemmering, waarom zou je daar slechter van opgroeien. Verder wonen we ruim (buitenaf) en is verhuizen dus geen optie eigenlijk zijn we tegenwoordig wat verwend met eigen kamers, merkkleding, vakanties, regelmatig uit eten, dagjes weg etc
En ik bedoel het echt niet verkeerd hoor, zoals ik zei, iedereen probeert het beste te doen voor zijn kids!
Je eerste berichtje hierover kwam mij heel veroordelend over. Al denk ik je nu genoeg te kennen hier op het forum dat ik al dacht dat je niet zo bedoelde als het overkwam.
Ik snap je punt. Maar net wat je in je eerste zin zegt: "dat je ze moet geven wat je kan" En dat is voor iedereen weer anders. Wij hebben de luxe dat we nu flink kunnen sparen voor de toekomst. Maar geen garanties dat deze situatie er ook is over 15 jaar. Kids zullen zoals het er nu uit ziet, bijv. hun rijbewijs van ons krijgen. .Maar een zorgverzekering vind ik wel weer dat ze dat zelf moeten betalen. Zullen toch immers een keer gaan leren dat ze vaste lasten/verantwoordelijkheden hebben. Al was ik vroeger erg vroeg met alles volgens mij. Had op mijn 18e een auto gekocht, baan met vast contract, klaar met school & huis (eengezinswoning) gekocht. Dus een zorgverzekering betalen vond ik doodnormaal.
Dat is wel heel apart. had je dat ook aangegeven? i know. Dit zijn één van de onderwerpen waar iedereen een andere kijk op heeft.
Ookal ben ik bijna 100, ik leer ook nog een hoop per dag Ik probeer nooit kwetsend over te komen hoor