Bij Sam heb ik 12 uur thuis liggen lellepoten en ook nog 14 uur in het zkh. Ik dacht echt dat die nooit meer kwam XD Bloed zat daarna tegen de kastjes en het plafond, dus was blij dat thuis geen optie was. Sophie had ik een torenhoge bloeddruk en na 5 dgn aan het infuus is ze toch met een spoed sectio gekomen. Nu weer een sectio, te gare bm vindt mijn gyn om zo te bevallen. Hij durft de perseeeen niet echt aan. Maar nu ligt mijn placenta aan de voorkant, dus ff kijken hoe dat nu verder gaat eig. Ik heb niets met rommel....ocd achtig hier....dus helemaal prima in het zkh. En staan er meteen 20 collega’s te trappelen achter de deur om al mijn moois te mogen bekijken
Ja 2uur is ook echt wel heel snel. Beide keren verbaasd gewoon. Vooral de eerste keer. Je hoort al die verhalen en toen ze na 1,5 uur gingen checken had ik 6 cm en direct verloskamer. En een halfuur later was mn oudste er. Ik weet nog dat ik voelde dat ik moest persen en dat ze ging kijken en dat ze vervolgens zei ja hoor pers maar mee. Ik riep heel hard; Neee joh dat kan helemaaal niet zo snel. Hahaha
Wow appelmoes dat is inderdaad lekker snel!! Ik vind het ziekenhuis een veilig gevoel. Bij de bevalling van mijn zoontje heb ik thuis van 2 uur snachts tot 17:00 Savonds weeën opgevangen en pas 2 cm ontsluiting. Eenmaal in het ziekenhuis had ik binnen 2 uur volledige ontsluiting. Nog een uurtje persen en daar was hij eindelijk.. ik was compleet uitgeput maar gelukkig geen knip of scheur. Ik zou ook graag in bad bevallen maar in Leiden hebben ze dat niet. Warme douche hielp wel super tegen de weeën pijn. Denk ook dat zitten & lopen de boel wel versneld. De zwaartekracht een beetje laten helpen .
@Appelmoess oh wauw wat snel zeg.. kon je het wel bevatten dat het zo snel gebeurde? Een kennis van mij die voelde de weeën niet en binnen 20min was de kleine al geboren, zei vindt het geen fijne ervaring omdat het te snel ging. Ik zelf ben ook ingeleid en nadat de artsen naar me kwamen der ik volop in de weeën zat keek ik ze verbaast aan ja maar ik voel helemaal niks? Toen hadden ze de weeën opwekkers dosering omhoog gegooid en binnen 5min kwamen ze hoor. Van 8 tot 13:00 weeën gehad kon ze ook makkelijk opvangen onder de douche, totdat ik de rugween erbij kreeg. Uurtje persen en toen was m'n dochter er. Was wel bijna van voor na achter uitgescheurd en heb ook 4 dagen plat op bed moeten liggen en mocht er alleen uit om te douchen, na wc gaan en spoelen. Ik hoop dat deze bevalling wel anders gaat
Kben medisch dus moet in 't ziekenhuis.. Wat ik ook helemaal niet erg vind. Hoop alleen dat ik er optijd ben Bij mijn zoontje was ik om 3.30u in 't ziekenhuis. Om 3.34u braken m'n vliezen (overstroming) en om 3.44u was hij al geboren.. In stuit! Wel met 35.2wk Daarvoor had ik 2 uurtjes 'n beetje buikpijn gehad dacht met dit termijn vast voorweeën maar opeens werden 't persweeën en naar 't ziekenhuis geraced.
@Regenboogjee oh men, ik dacht dat ik snel was @bevallen, bij de 1e zkh, bij de 2e heerlijk thuis. In Melbourne is helaas zkh bevallen verplicht, of je moet heel veel (te veel) voor een dure private verloskundige betalen als je thuis wil. Ik ben alleen een beetje bang voor de afstand. M'n 2e was er met 40 minuten. Ik moet nu 30 minuten naar het zkh rijden..... In de auto bevallen staat echt niet op m'n lijstje! @straie, bij de 1e niks, bij de 2e hoppa sprongen ze er allemaal in . Ik smeer gewoon bodylotion tegen droge huid en als de jeuk weer komt (zo erg bij de 2e) gaat de mentholgel er weer op! @kamertjes, hier gaat nummer 2 bij nummer 1 op de kamer, die heeft een super grote kamer nu en zij vinden het heel gezellig! Baby krijgt een eigen kamer, wel zo fijn om de andere 2 zo min mogelijk wakker te maken. Wij huren en mogen helemaal niks op of aan de muren doen (super streng hier), dus ik ga nog even bedenken of en hoe ik het kan onleuke. Hopelijk mogen we ook in ons huis blijven (je kan er hier zo uitgegooid worden en dat hoor je 2 weken van tevoren) anders moeten we half maart nog verhuizen ook.
Hier in België bevallen de meeste vrouwen in het ziekenhuis. Thuis bevallen vinden ze raar. Ik ga net als bij de eerste in het ziekenhuis bevallen. 10 minuten rijden. Bij mn eerste bevalling begonnen 3 uur 's nachts de weeën en was ze geboren rond 21.30. Ik was MOE!! Striemen heb ik al. Ik geloof niet zo in in wondermiddeltjes. Ik smeerde trouw elke dag 2 keer. Heb ze alsnog gekregen. Maar ik vind t niet erg. Ik heb er iets super moois voor in de plaats gekregen.
Vorige bevalling wilde ik ook in het ziekenhuis bevallen. Was op zich prima, alleen toen het medisch werd niet meer. Vond de ondersteuning vanuit het ziekenhuis zelf heel slecht. Tijdens én na de bevalling. Ik kon m’n eigen kind niet eens uit haar wiegje halen dus moest daar iemand voor bellen, toen ze na 20 minuten kwamen werd me wel even duidelijk gemaakt dat dat niet helemaal de bedoeling was. En dat ze waarschijnlijk huilde omdat ik geen melk had. Zo slecht begeleid. Niemand had me verteld waar verderop de kraamverbanden lagen en ik kon nauwelijks opstaan dus ik lag uren door te lekken, dat soort dingen. Als het even kan beval ik dit keer liever thuis.
Ik heb ook zoon nare ziekenhuis bevalling gehad. En heb erna bijna 3 maanden gezeten totaal. Ik ben ook medisch nu, maar ik ga naar een ander ziekenhuis. Ipv 10 min is die andere een klein half uur rijden. Mja kijk wel of we het halen op tijd anders bel ik 112 wel haha. Alles beter dan weer naar het oude ziekenhuis.
Half uurtje klinkt vaak verder dan het is, red je vast Ik ben inmiddels ook verhuisd, dus ander ziekenhuis, maar vriendin van mij had een soortgelijke ervaring bij dit ziekenhuis, dus ben nog steeds niet overtuigd..
Sneu zo'n eerste ervaring.. Hier ook met de 1e. Ik werd ingeleid. Bevalling ging heel snel. Ik moest twee nachten blijven. Maar mocht ook veel zelf uitzoeken idd. Ze kwamen onverwachts en gingen weer. Ik zou het nu ook anders doen maar toen was ik voor her eerst moeder en onzeker. De ene zuster was chaggie dat ik dochter zelf had gepakt want ze moest eerst bijvoeding. De ander zei toen ik belde Je kunt haar ook zelf pakken het is jouw kind hoor. Tweede lekker thuis. Kleine 3 uur over gedaan. Toen vk kwam had ik al 10cm. Ideaal. Ik wil nu dus zeker weer thuis!!
Ik had hele leuke verpleegsters! Ik kwam wel in de wisseling van de wacht waardoor alles wat langer duurde! Maar verder prima! Savonds 10.uur begonnen de weeën, half 6 na het ziekenhuis, 12.54 is ie ie geboren. Wel even een weeën stop maar toen ze opwekkers wilde geven dacht ie nou laat ik mam maar helpen!
@Cindy1977 heftig zeg je eerste bevalling! maar goed dat het niet thuis was met al dat bloed. @Appelmoess wel erg lekker zo snel. Geen last van naweeën gehad? @Maps och jeetje zolang weeën en dan maar 2cm. Ja ik moest van de huisarts bij 4cm alleen maar lopen. Ze zei ga de hond maar uitlaten.. uhhh wat denk jezelf? Dus maar een uur in huis rondjes gelopen en toen maar op de bank geploft. Ben pas van de bank toen ik volledige ontsluiting had. Super dat je geen scheurtje of knip had. Dan gaat je herstel nog beter! Hier helaas een dubbele knip gehad. @TigerAngel7 ai dat is wel heel vervelend dat je zo bent uitgescheurd. @Regenboogjee wow!!! @sannez een auto bevalling lijkt me ook niet tof! zo wat streng zeg! en zo anders vergeleken NL. @Kiekieboe och jij ook al zo'n lange bevalling. Hopelijk gaat de 2e wat sneller. @krijgertje zit met verbazing je bericht te lezen! Wat super slecht van het ziekenhuis! @Lenaroos wat fijn dat je 2e bevalling zoveel beter was! @nijntje90 haha net op tijd geen opwekkers nodig gehad dus.
Wat een verschillende bevallingen zeg! Het is altijd heftig maar sommige zijn wel erg naar.. die van mij duurde 12 uren, ben ingeleid.. duurde uuuuren voordat ik maar mini beetje ontsluiting had, uiteindelijk ruggenprik (die ze 8 keer hebben moeten prikken want het lukte niet tussen wervels te komen ) en wat een verademing was dat! Geen knip oid.. wel ook slechte ervaring met verpleegkundigen. Moesten twee nachten nog in zh blijven en voelden ons totaal niet gesteund door de nachtploeg steeds..overdag hadden we gelukkig wel een hele lieve verpleegkundige Maar wat een bizarre ervaring is het toch.. Wie had er vandaag ook alweer geslachtsecho?? Kan de lijst even niet terugvinden..
vandaag hebben @Mimi91 & @moonchild hun echo! Veel plezier vanavond meiden. Wat is jullie voorgevoel?
och wat vervelend dat het maar niet op gang wilde komen! En dan ook nog eens 8x moeten prikken voor de ruggenprik. bizar zeg! Je verwacht toch juist dat de verpleging heel begripvol is etc. Schrik hier echt van. Hoop nu des te meer. Dat ik weer thuis kan bevallen.
@Meisje93 ja duurde lang. Maar achteraf dacht ik t was echt goed te doen. Ik had alle tijd om t te verwerken zeg maar en maakte alles bewust mee. Ik vond dat wel fijn. Ik ben bevallen ik België. Dinsdag bevallen en vrijdagavond mocht ik naar huis. Ook fijn. Ik belde heeel vaak als ik iets niets wist of hulp wou hebben. Soms moesten ze om de 5 minuten komen. Ik dacht ik ben er nu toch dus laat me goed gebruik maken van alle hulp. T enige wat niet goed ging, was het plaatsen van de infuus. T ging echt een paar keer mis en toen werd t pijnlijk. Er begon gewoon bloed te spuiten. Dat was echt niet fijn. Maar voor de rest.. super tevreden! Maar dit keer een andere ziekenhuis, omdat we inmiddels zijn verhuisd. Ben heel benieuwd...
#striae hier door een slechte schildklier 8 jaar geleden in 3 mnd tijd bijna 30 kg aangekomen dus bekend met striae op buik, en borsten, binnenkant benen. Die zijn er nog steeds lijken niet meer te worden. #bevalling graag in het zkh met eigen vk zolang dat kan. Heb teveel gezien tijdens mijn stage op de verloskamers en vind het een prettig idee dat er een team klaar staat. Ook in het zkh waar ik werk dus grote kans dat ik met mijn oudcollega's te maken krijg maar dat mag. Afhankelijk van hoe ik me voel mogen er best collega's langskomen. Van morgens emesafene vergeten gevolg dat ik nu misselijk in m'n hangmatje lig. Blehh. En die heupen/bekken wat kan dat pijn doen zeg auw! Zwemmen, traplopen en draaien in bed is niet fijn. Wel mini Allstars en een Levi's shirtje gekocht #unisex.