Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Oh jeetje, al die schoonmoeders. Mijn schoonfamilie woont niet in de buurt. Ze moeten dan echt een uur of 10 voor vliegen om hier te komen.

Zit nu in de wachtkamer en krijg te horen dat ik bij een andere gyn moet zijn (???) Uhm.. je vertelt me iets wat ik niet weet. Zo stom! Ik heb nog een kwartier. Was ruim een uur van te voren vertrokken, voor de sneeuw. Gelukkig lag er niks. Maar was wel super druk onderweg en op de parkeerplaats hier ook.
    Ben benieuwd.....

2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Manna nou het punt is dat ik eigenlijk alleen m'n eigen naaste buren kan aanspreken want die andere woont 1 tegenover en de rest niet in onze straat maar om de hoek ofzo maar ik ken hen niet en alles gaat als een lopend vuurtje hier. Maar goed we gaan nu achter de garage uit dus ze zien die maxicosi niet enzo dat scheelt. Hoop stiekem dat 't snachts gebeurd.

Overigens hoop ik ook heel erg op een spontane bevalling hoor maar ik moet wel aan mezelf denken en als ik het niet meer trek is een inleiding tussen 40 en 41 weken voor mij de beste oplossing denk ik. Ben heel benieuwd naar wat de gynaecoloog vind vrijdag.

Ooh schoonmoeders mijn hemel haha. Mijne alvast voorbereid dat ik eerst met zijn 3 wil zijn en pas thuis wil bellen en dat ik ook niet wil dat ie meteen van arm op arm op arm gaat. Ze is namelijk ook een soort tweede moeder voor een dochter van vrienden en die heeft 3 kids gekregen daar mochten we meteen na de bevalling komen kijken. Zij was heel makkelijk alle 3 de kids mochten meteen bij iedereen zitten, vond ik ook leuk natuurlijk mits mama's 't goed vond. Maar zou daar zelf niet zo gauw voor kiezen. En daarbij wonen ze om de hoek dus we bellen eerst m'n zus en moeder dan hebben die voorsprong en daarna hun pas. Overigens komt de kraamzorg ook meteen heb 't idee dat het allemaal zo druk word dan ineens:eek:.

3. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,

Hier een behoorlijke slechte nacht gehad, veel pijn gehad met draaien door mn bekken en rugpijn.

Peuter wilt de laatste nachten zonder luier slapen, dus die stond vanmorgen half 7 naast mn bed beetje jammerig dat ze had geplast.. haar verschoond en gewassen en bij ons in bed gelegd gelukkig is ze weer in slaap gevallen en was ze half 10 wakker...

#schoonmoeders en buren. Wauw ik sta soms versteld van sommige reactie wat opdringen betreft.. En de nieuwsgierigheid.

Heb een hele erge hechte band met mn ouders, staan altijd voor ons klaar. Wat mijn schoonouders betreft zijn merendeels wat afstandelijk en kijken haast niet om na peuter toen ze geboren werd zijn ze 2x langs geweest meer niet en zagen haar dan ook vaak alleen met verjaardagen. Vaak gezegd dat ze wel wat meer belangstelling mogen tonen. En een x spontaan lang mogen komen etc.. maar helaas ze zijn er dan wel bij met verjaardagen en sinterklaas en kerst om cadeautjes te kopen en brengen voor dr. Verder hebben wij er ook een punt achter gezet en gaan er niet meer constant achteraan. Dus ben erg benieuwd hoe het gaat als de 2e zich aankondigt.

#sneeuw hier zou vanmiddag na 12 uur sneeuw vallen nou ben benieuwd moet het dan altijd eerst zien voor k het geloof

@Kiekieboe wat vervelend zeg. Is dat niet een grote wachtruimte dan? Dat is in het deventer ziekenhuis wel, veel kamers en 1 grote wachtruimte

4. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Uiteraard! :p:p

YellowEyes, Nelllie en Cindy1977 vinden dit leuk.
  5. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Update: toch maar ctg, omdat ik de baby heel de dag niet heb gevoeld gister. En vandaag eigenlijk ook heel weinig. Dus dat doen we dan maar he.

Christiana vindt dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @YellowEyes oh vreselijk. Daar zou ik echt niet tegen kunnen. Tegen dat emotionele gedoe.
    Groot gelijk om dan pas te bellen hoor.

@Pln Dat is zeker waar! Benieuwd of de gyn dat ook vind.

@TigerAngel7 heh wat vervelend. Hier ook steeds vaker veel pijn 's nachts.

Hoe gaat dat? Zonder luier slapen?
    Lekker hoor nog even tot half 10 slapen.

Ben benieuwd!

Hopelijk is alles goed! Hier zijn de bewegingen ook nog steeds erg wisselend. Gisteren amper gevoeld. En zondag was het big party.

Hier een ongeduldige peuter die in het raamkozijn zit te kleuren en te wachten op een mooie sneeuwlaag. :D

YellowEyes vindt dit leuk.
  7. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93 ik weet dat ze dat vaker doen en de vk vraagt erom gezien het ook een groot kind is. Dus ik verwacht min of meer dat ie daar wel mee in gaat stemmen. Maar niet eerder als 40 weken. Een oud collega haar vriendin is ook eerder ingeleid om dezelfde klachten, ze hebben haar de week van te voren 2 nachtjes gesedeerd in het zkh zodat ze wel wat uitgerust was. Dus wie weet.

Schoonmoeder is medicatie ophalen voor mij maar ze doen zo moeilijk. Al 3x gebeld.

8. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    O klinkt echt als mijn schoonmoeder. Precies dezelfde acties en niet luisteren. Ook qua allergie niet o dat ene koemelk papje maakt toch niet uit. Nee godver, wij zitten thuis weer met een jankend kind!! Pfff.

O @Cindy1977 dat meen je niet qua datum. Die is niet wijs haha.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Qua buren zullen ze zich rustig houden hier. Dan vind ik als je dat ziet van familie of vrienden dat je de keus nog bij hun zelf laat wann de tijd rijp is, als dat zo is zullen ze echt wel bellen.

Ik zie nu al zo op tegen die tijd met familie enz. Pfff. Hier idd ook een schoonmoeder gehad die klaagde bij de huisarts dat ik een depressie had, puur om er zelf beter van te worden. De huisarts verlulde zijn eigen vorig jaar. Terwijl dat ik altijd heb geweten dat zij dat was geweest.
    Hopelijk staat mijn man nu meer achter me. Mja hij zegt van wel, even afwachten dan ;)

Denk niet dat ik ingeleid gaat worden voor de grootte van de baby, de baby doet het heel goed. Dan willen ze hem zoiezo niet eerder halen dan 40 weken. En erna is even afkijken.

Als ik 9 febr ben uitgeteld en op ma do en za werk wann moet ik dan weer werken? Volgens mij klopt er iets niet. Wie is hier makkelijk in. Ben met 34 weken officieel met verlof gegaan.

10. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    #dagen doorkomen. Met al die afspraken gaan de dagen snel voorbij, maar heb ook langere periode gehad dat ik de minuten wegkeek. Alleen nu geen idee meer hoe ik die ben doorgekomen, denk met netflix/videoland haha. Want goede voornemens om fotoboeken te gaan maken zijn wel heel snel gesneuveld.

#datum. Geen moeite mee om de datum tegen anderen te vertellen. Maar zijn ook mensen die niet constant appen/bellen met de vraag of ze er al zijn.

#bellen na geboorte. Vorige x bevallen om 7.00 en rond 8.30 grootouders, ooms/tantes en overgrootmoeder gebeld. Alleen grootouders mochten gelijk komen. De ooms/tantes pas saafs. Vrienden en kennissen hadden we whatsapp bericht gestuurd op de geboortedag en volgens mij dag later op facebook. Maar ja, lagen met z’n alleen in het ziekenhuis en dan is het makkelijker te regelen dan als je thuis bent en zoete inval mogelijk krijgt.

#inleiden. Ja, jullie hebben gelijk. Inderdaad veel inleidingen in onze groep. Ben het even kwijt hoor, maar wie weten er nu allemaal een datum?

@Cindy1977. Laatste dagje met dikke buik!..... Geniet er nog even van nu het kan!

11. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @Christiana? Woon je in NL? Volgens mij staat op de brief van het UWV wanneer je verlof begint en het afloopt. Mijn verlof ging op een zaterdag in en eindigt op een vrijdag. Op zaterdags werk ik niet. De maandag erop zou dan mijn eerste werkdag zijn (29 april). Mits er geen periode ZW achteraan zal komen. Arbo arts was heel makkelijk om mij evt. langer verlof te gaan geven.... Ja, ik heb een pittige zwangerschap gehad maar dat betekent niet dat ik automatisch ook aansluitend ZW nodig zal hebben.
    En wat vervelend van je schoonmoeder. Zou ik ook echt niet tegen kunnen!

12. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hahaha @Cindy1977 gooi er anders even een datumprikker uit :p

@Meisje93 dat is echt stom! Doen jullie mannen hier niets mee met de schoonmoeders?
    Ik heb echt geluk met de mijne, enige vervelende de vorige keer was dat ze maar bleef hameren op dat mijn dochter zo op mijn man en mijn schoonzusje lijkt. Allerlei babyfotos uit de oude doos, maar nooit naar een foto van mij vragen. Ook elk karaktertrekje van die kant etc. Net of ze niets van mij mocht weg hebben. Terwijl ik weet dat dit niet het geval was vond ik het wel steken. Komt ook omdat ik zelf vrij kort erna mijn ouders niet meer had en dus nooit iemand wat over mij kon vertellen van vroeger

De buren hier zijn niet nieuwsgierig maarja het valt gewoon echt op, wanneer je langs rijdt zie je precies welke auto's er staan

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana echt kwalijk vind ik dat! Zeker bij een allergie.
    Hier ook iedere keer stiekem snoep oid geven. Mrja, verder is het een hele lieve vrouw. Maar luisteren kan ze niet echt.

Je laatste dag van je verlof is 20 april. Als je voor de 40 weken bevalt dan heh. ;)

@Manna Mijn man bracht het nog wel een tactisch. Maar het kwam gewoon niet binnen. Luistert dan gewoon weg niet.
    Eens kijken of ze nu wel wat beterder gaat luisteren. Wil ook niet bitchie gaan doen.

Oh dat is inderdaad vervelend. En wat verdrietig dat je je ouders zo vroeg bent verloren. Zeker als je net zelf mama bent geworden.

14. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
  15. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Hier pakte mijn man zondag de telefoon niet op heeft ze rond verteld dat ze dacht dat ik bezig was omdat hij niet oppakte! De moeder van mn man is overleden dus dit is een bonusschoonmoeder. Nou heb er weinig bonus aan kan ik je vertellen! Gelukkig wel heel veel aan mijn ouders. Mijn moeder is ook bij de bevalling. Ik krijg ineens de manie dat de wasmanden leeg moeten en het flesje/tut uitgekookt!

@Cindy1977 ow ja want het ziekenhuis past zich natuurlijk ook aan wat zij wilt haha.....

16. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Oh mennnn die schoonmoeder verhalen!!!! Wat is dat toch met schoonmoeders? Ik ben ook niet echt dol op de mijne, type: alles is uniek en bijzonder en alles is liefde... en dan alles goed praten van een narcistische schoonvader met het sociaal vermogen van een kleuter...
    Gelukkig hoef ik niet bang te zijn dat ze zomaar op de stoep staat, hahaha, minimaal 24 uur vliegen, dat zijn ze voorlopig niet van plan. Gelukkig maar, zowel man als ik moeten er niet aan denken om ze in ons huis te hebben. Dan worden we echt gek!

17. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Goed! Baby ligt ingedaald en vast. Hartje klopte goed, niets aan de hand. Tijdens de ctg was ze gewoon actief. Geen harde buiken. Nu ik thuis ben heb ik weer harde buiken.

Baby geschat op 3088 gram. Maar ik denk dat ze vandaag niet goed de kruisjes heeft geplaatst. Want bij de vorige 2 echo's was de baby 2 weken voor op groei. En vandaag maar 2 dagen. Is wel veel verschil denk ik...

Volgens de richtlijnen van t ziekenhuis moet ik vanaf nu elke week voor ctg en controle gaan. Maar de gyn zei oh nee hoor. Kom maar lekker op 11 februari terug voor ewn ctg. Over 3 weken dus. Raar. Ik bleef zeggen dat ik toch eerder wil komen, maar ze wou niet luisteren.

Chezzy vindt dit leuk.
  18. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    UITGEREKEND 1 feb t/m 15 feb 2019

31 januari (4)
    Bella28 - 2e kindje - 31 jaar
    Pitaa91 - 3e kindje - 26 jaar
    Nijntje90 - 2e kindje - 27 jaar
    Krijgertje - 2e kindje - 27 jaar

1 februari (1)
    Morgenzon - 7e kindje - 30 jaar

2 februari (1)
    Bloemetje376 - 1e kindje - 26 jaar

3 februari (1)

TigerAngel7 - 2e kindje - 27 jaar

4 februari (1)
    Meisje93 - 2e kindje - 25 jaar

5 februari (1)
    Saarrr1988 - 1e kindje - 30 jaar

6 februari (4)
    Cindy - 3e kindje - 40 jaar
    maps - 2e kindje - 34 jaar
    appelmoess - 3e kindje - 32 jaar
    Jillster - 2e kindje - 30 jaar

8 februari (1)
    MamavanHayden - 2e kindje - 29 jaar

9 februari (3)

sannez - 3e kindje - 35 jaar
    Christiana - 2e kindje - 30 jaar
    Manna - 2e kindje - 30 jaar

10 februari (1)

Lenaroos - 3e kindje - 33 jaar

11 februari (5)

Kippetje88 - 2e kindje - 30 jaar
    Ank88 - 4e kindje - 29 jaar
    Pln - 1e kindje - 27 jaar
    moonchild - 3e kindje - 33 jaar
    Ianne - 2e kindje - 26 jaar

13 februari (4)
    Vally85 - 1e kindje - 32 jaar
    Nelllie - 2e kindje - 31 jaar
    Kiekieboe - 2e kindje - 27 jaar
    YellowEyes - 1e kindje - 22 jaar

14 februari (2)

Eveliennn89 - 2e kindje - 28 jaar
    Semmie87 - 2e kindje - 31 jaar

15 februari (1)
    Regenboogjee - 3e kindje - 28 jaar

18 februari (1)
    Chezzy - 2e en 3e kindje - 32 jaar
    --------------------------------------------------
    Totaal - 31
    jongen (12) | meisje (12) | verrassing (5) | onbekend (2)
    Kimm24, Sylvie866, Mommy90, Dexendon, Pandabeer87, Mammielove, lidu1, zoef, babywens93, lievemandie, jolicoeur, fluitekruidje, Ila, Eslief (22wk bevallen)

Afspraken:

Januari
    23 - Chezzy - gesprek gyn + echo
    23 - Meisje93 - Controle + strippen (proberen) 9.40u
    24 - Regenboogjee - controle/echo gynaecoloog
    24 - TigerAngel7 - Controle + echo + en evt ballonkatheter
    25 - Eveliennn89 - controle/echo gyn
    25 - Pln - afspraakk gyn 11.15u
    28 - mamavanhayden - groeiecho 10.00u
    28 - Pln - controle vk 15.30

BEVALLINGSLIJST
    Januari

11 - CaDi - 28 jaar - 1ste kindje - 36+3 - Quin
    15 - Mimi91 - 27 jaar - 1ste kindje - 37+5 - Luuk

19. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Meisje93 de ene keer gaat het goed en is ze de nacht droog doorgekomen. Maar vaak nog wel een klein ongelukje met plassen. Maar ze wilt nu ook steeds vaker zonder luier overdag, en dat gaat al aardig goed. Soms 1 of 2x een ongelukje de rest geeft ze het aan om op de wc een plasje te doen.. Dus hopelijk snel zindelijk scheelt weer in de luiers haha.

@Kiekieboe dat is inderdaad een behoorlijk verschil idd. Vervelend dat he gyn moeilijk doet, anders vragen na een ander gynaecoloog? Wel fijn dat de beeb het goed doet, zul je altijd zien dat ze extra actief zijn bij de ctg scan.

@Cindy1977 voor jou komt het ook al aardig dichtbij hoelaat moet je binnen zijn? Heel veel succes morgen

20. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @TigerAngel7 ja precies! Ze was daar super actief en alles weer goed gekeurd. Ze heeft veel minder ruimte nu om te bewegen. Vruchtwater is wel voldoende nog.

Ik voel me niet 100%. T lijkt alsof mn lichaam aan t rillen is. Alsof ik niets heb gegeten. Ook een beetje hoofdpijn.

Deel Deze Pagina