@TigerAngel7 oeh spannend! Hopelijk heeft het doorgezet! Hier wilt het nog niet doorzetten helaas @Cindy1977 och meis wat ontzettend naar dat je zoveel pijn hebt! Maar de oorzaak kunnen ze dus niet vinden. Veel sterkte! @Kippetje88 dat klinkt alles behalve prettig. Gebruik je al iets voor het maagzuur? @Appelmoess Hier 1 peuter in huis rondlopen. Huishouding doe ik grotendeels. Verzorging ook, al doet man E. vaak naar bed en onder de douche of in bad. Ook het eten koken neemt hij vaak van me over omdat ik te moe ben. E. is tot nu toe nog maar 2x een dagje weggeweest in 4 weken tijd. En eigenlijk was dat toch wel erg lekker. Had ik tenminste nog wat energie voor het huishouden. Kom je er toch achter dat mijn makkelijke peuter veel energie van me pakt. Als ik geïrriteerd ga lopen doen, zet ik de tv maar aan zodat ik even tot rust kan komen. Win - win situatie zie ik dat dan. En het is maar iets tijdelijks gelukkig. Verder geen hulp, al kan ik dat wel krijgen als ik het wil.
Oh en hier een rustige nacht gehad. Heerlijk geslapen. Rommelt af en toe wat maar doorzetten ho maar. Nu in twijfel of ik vandaag weer een keer ga strippen. Vaak kan dat 2e keer strippen net even dat laatste zetje geven. Wat zouden jullie doen?
@Cindy1977 wat balen! Hopelijk knap je snel op. Ah zielig voor emma! Maar ze zal nu beter drinken. @Appelmoess hier ook 2 dagen opvang. Op vrijdag gaat ie meestal na mijn moeder maar die is nu vaak hier en. Neemt hem mee boodschappen doen dan. Het is wel zwaarder vind ik. Ze vragen toch verl aandacht. Ik dacht even vannacht het gebeurt maar helaas!
@Meisje93 moeilijk. Wel fijn als het doorzet maar die garantie heb je natuurlijk niet wat zegt je gevoel? Aan mij heb je ook niks haha
@Cindy1977 jeetje sterkte, hopelijk wordt de pijn snel minder. En ja voeden doet echt wel beetje pijn met zo’n vacuümzuiger erop... maar het mag idd niet te veel pijn doen. @TigerAngel7 spannend, al nieuws? @Meisje93 ik had bij de 2e ook wekenlang voorweeen, uiteindelijk vanaf 39 weken op maandag, woensdag en vrijdag gestript en vrijdag vrij snel daarna bevallen. Ik zat na de 2e keer ook heel erg te twijfelen omdat het alleen maar rommelde en niks deed. Uiteindelijk had ik op vrijdag zoiets van: als ze het nu doet dan gaat het volgens mij wel werken. Hier doen ze helemaal niet aan strippen omdat ze niet geloven dat dat werkt.... geen idee wat wijsheid is, zolang je het gerommel trekt zou ik het denk ik proberen, maar idd geen garanties. Sterkte. @Appelmoess, hier 2 kids die hele dagen thuis waren ook ivm vakanties. Ze hebben hier veel meer voor de tv gezeten dan me lief was, maar m’n man zei ook: het is maar voor even nu, leg je erbij neer. Hij heeft wel veel huishouden overgenomen en ook vaak gekookt omdat ik einde dag echt instortte. En ik probeerde vaak wel ergens naartoe te gaan waar de kids konden spelen en ik kon zitten, dan vermaakten ze zich weer voor een uurtje. @Pln hoop dat jouw baby niet te lang op zich laat wachten en dat je een super makkelijke bevalling en kraamtijd krijgt, want je hebt je portie wel gehad zeg! @iedereen die ik vergeten ben: nog even, zet hem op en sterkte @hier, gisteren 43 en vandaag 45 graden... vannacht 30 graden, zelfs met airco aan is dat nauwelijks te doen, pfffff. Gelukkig is het nu gezakt naar ‘maar’ 32 en dat voelt al heerlijk! En ik ben net eindelijk na 10 maanden weer naar de kapper geweest (is heel duur hier), zo blij met m’n haar . Heerlijk uitgedund!
@Christiana gevoel twijfelt heel erg! Maar ga richting de wel doen, ivm weekend voor de deur etc. @sannez Thnx voor het delen van je ervaring! Ja hoor dat gerommel trek ik nog wel een poos. Heb nu al 5 weken voorweeën. Dus die paar dagen erbij kan ook nog wel. Pfoe wat een hitte bij jou zeg! Hoelang blijft die hitte nog daar?
Mijn VK zegt dat strippen alleen zin heeft als je lijf toch al binnen 1-2 dagen zou bevallen en een mislukte strippoging zorgt ervoor dat de kans op een geslaagde poging ook steeds kleiner wordt. Vind het daarom ook zo gek dat het per VK/HA (in jouw geval) zo verschilt joh! Maargoed, denk wel dat dat gewroet down under wat stimuleert, alleen is het ook niks als je weer een dag met pijnlijke voorweeën zit terwijl er toch niks gaat gebeuren, haha! Geen advies dus verder, sorry! Hoop voor je dat het snel begint! (En voor mezelf ook, kom nou baby! )
@Appelmoess ik heb een peuter van bijna 2,5 jaar rondlopen. Mijn man heeft een kantoor aan huis en deelt zn tijden zelf in. Hij helpt heel veel. Peuter gaat niet naat de psz oid. Verder woont mn familie niet in de buurt, dus even naar oma en opa gaat ook niet zo makkelijk. Ik was heel eigenwijs en zei sinds t begin dat ik t alleen wel red. Maar deze zwangerschap ervaar ik al heel zwaar. De eerste was echt easy peasy. Dus mn zusje heeft hulp aangeboden. Wou ik eerst totaal niet, maar ik moest wel en ben daar nu heel blij mee. Wij hebben gelukkig een grote huis, genoeg kamers, genoeg ruimte en we behouden gewoon onze privacy. Man kan ook doorwerken. Mijn zusje is sinds een weekje bij ons, dus ik heb mn handen vrij. Maar peuter is zooo gehecht aan mij, dus dat is nog een beetje moeilijk.
@krijgertje weer iets om over na te denken. Ja iedereen heeft weer een verschillende mening erover. Maakt het extra lastig. Ach ja, die heb ik bijna dagelijks, dus dat maakt me niet zo veel uit. Nu ook weer trouwens. Heb ze wel eens zitten timen. Maar zette helaas niet door. Ja jouw baby mag ook wel eens komen! Op naar nog meer babynieuws. Volgens mij werd @Pitaa91 vandaag ingeleid toch? @Kiekieboe Zag je peuter je zusje regelmatig? Misschien dat ze ook nog even aan de nieuwe situatie moet wennen?
Nou het is nu terug naar 25-30 voor de komende anderhalve week, dat is prima te doen! Succes met strippen als je gaat, ik zou het in jouw geval denk ik ook gedaan hebben!
@Meisje93 ik zou het ook gewoon proberen. Als je toch al zo lang met gerommel rondloopt. Ik had het gisteren ook over strippen en mijn vk zei dat ze dat pas doen na 40 weken. Want dan is de kans groter dat je lichaam er klaar voor is zei ze. Mja ik ben zelf wel benieuwd of er al wat ontsluiting is of verweking van de bmm. Mss volgende week eens vragen. @sannez zo he wat een hitte. Lijkt me ook echt naar. Succes ermee!
@Cindy1977 ahhh wat enorm vervelend zeg.. wil niet weten hoeveel pijn zoiets doet. En dan jouw arme meisje, snap dat je het heel zielig vond voor haar. Hoop dat jullie beiden snel mogen herstellen! @Meisje93 jammer dat het niet is doorgezet, ik had die tweede poging wel gedaan denk ik! Wie weet is dat net het "extra zetje". @sannez jeetje wat een hitte daar! Hoop dat het snel minder wordt, lijkt me echt niet fijn als hoogzwangere! @TigerAngel7 spannend! Hoop dat het heeft doorgezet. Hoe gaat ie? @Pln wat vervelend zeg! Hoop dat je gauw een betere nacht zult hebben en de kleine zich snel mag aandienen. Jouw zwangerschap is ook niet de makkelijkste..
Dat zijn lekkere temperaturen. 45°C lijkt me echt niet tof! Al zal het daar niet gelijk zo benauwd zijn als in NL. Thnx! Ja denk dat ik het ook gewoon doe. Voorweeën heb ik nu toch weer. En ben eigenlijk heel nieuwschierig of er wat meer ontsluiting gekomen is. Scheelt dat ik het strippen niet pijnlijk vind. Twijfel nog even lekker verder iig. @Appelmoess Ja gerommel heb ik toch al, dus dat beetje erbij maakt mij ook niet zoveel uit. Ja op gegeven moment word je erg nieuwschierig heh wat daar beneden gebeurt. Zo had ik bijv. totaal niet het idee dat het hoofdje al zo diep lag. Aangezien de beeb nog wel eens met de kont tegen mijn ribben ligt. @YellowEyes Ja zo denk ik nu ook een beetje. Even nog een extra zetje voor het weekend. Vanmiddag ga ik de knoop doorhakken. @Bella28 benieuwd hoe het met jou gaat!
Misschien een gekke vraag.. maar word de hulp die ik gisteren in het ziekenhuis heb gekregen gewoon "vergoed" door de verzekering? Want dit valt dan gewoon onder verloskundigen zorg toch?
Ja sorry meiden het is niet echt een droomzwangerschap.. Vriendinnen floten er werkelijk doorheen, beamen ze ook en zien ook dat ik het zwaar heb. Maar eigenlijk wil en mag ik niet klagen ik wilde zo graag zwanger worden en nu is ons mannetje er bijna. Daarnaast zijn de meeste van jullie al verder en moet ik gewoon geduld hebben ben nog niet eens 38 weken. Had gedacht dat het iets makkelijker zou zijn maar het lijkt wel alsof ik alle kwaaltjes heb (wat niet zo is, maar wel mijn gevoel. Ook ben ik gezond en de kleine doet het nog goed dus wat wil ik nou.. Ik kan het nog steeds relativeren allemaal maar mentaal word het steeds zwaarder ik ben zo moe. Maar we gaan zo maar eens met de gyn kletsen en wie weet komt daar wat uit. #klaagmodus uit
@Meisje93, ik zat bij de 1e keer strippen op 2 cm, de 2e keer op 3 cm en de 3e keer op 4cm en toen 3 uur daarna in 40 minuten bevallen, ideaal
@Pln nou je mag best klagen hoor, ook al wilde je zelf zwanger worden. Dat vind ik zo’n onzin. He hebt er toch niet om gevraagd je zo slecht te voelen? En ja ik snap het als vrouwen geen kinderen kunnen krijgen dat zij vinden dat dat niet mag, maar ook met kinderen mag je heus wel klagen, niet alles is rozengeur en maneschijn. Probeer te genieten van de kleine fijne momenten, dat helpt je hopelijk die laatste weken doorkomen. Goed zorgen voor afleiding helpt ook vast een beetje en voor je het weet heb jij ook je baby!
@Meisje93 jaa zeker wel! Ze vindt mn zusjes super leuk! Telkens als wij naar mn ouders gingen, wou ze daar blijven. Was altijd een gedoe om haar terug in de auto te krijgen.
@Pln zelfs zonder extra kwaaltjes is een zwangerschap hartstikke zwaar hoor. En je mag daar best van balen en over klagen. Je krijgt er iets waanzinnigs moois voor terug, absoluut, maar het is geen eitje. Lekker rustig aan doen en straks je tijd nemen om te herstellen en te genieten van jullie zoon. Al het extra is mooi meegenomen. @Meisje93 en, ga je je nog laten strippen?