@Meisje93 bedankt, kan je nu toch minder hebben he. Normaal ben ik redelijk stress bestendig haha Ahh heerlijk he in de sneeuw, toevallig afgelopen week een sneeuw met steun gescoord in de kringloop voor een tientje. Mooi van hout en amper gebruikt. Ik denk alleen dat hier te weinig ligt @Cindy1977 ik hoop het voor je! Is toch wel gezellig he haha @Christiana doe jij inderdaad maar even niks! Pittig hoor zo'n verhuizing. Gelukkig heeft je zoontje redelijk geslapen dan
@Christiana ... gefeliciteerd met jullie nieuwe schulpje! Nu lekker voetjes van de vloer en chillen maar Ow @Meisje93 .... heerlijk hè, ff 1 nachtje het grote bed voor jezelf! Had ik van de week ook, ik heb lekker dwars gelegen en doorgeslapen zeg! XD
@Manna ook wel weer logisch toch? Je wilt immers alles op tijd af hebben. Wie weet gaat er nog heel veel sneeuw vallen. Al hoeft het van mij niet. Die gladheid met een dikke buik... @Cindy1977 ja echt genieten! Voel me nog steeds doodmoe. Maar heb iig een heerlijke nacht doorgeslapen. Die gaat dus vaker het logeerbed op.
owwww heb ik weer... Wil ik morgen m'n kinkhoestvaccin gaan laten zetten ben ik nu strontverkouden en niet fit...Nu twijfel ik toch of ik het niet even moet uitstellen...maar met de feestdagen ertussen is dat gelijknweer tot minimaal 2 februari...Hmmmm morgenochtend eerst maar even overleggen denk ik...
Gelukkig heb ik beter geslapen. Wel veel wakker maar beter geslapen! @Cindy1977 en is het inderdaad een babyshower? Wat fijn dat je vriendin ook zwanger is! Hopelijk gaat alles goed
@Kippetje88 hier 0,0 last gehad van de vaccinatie! Vond het dus meevallen, zou ‘m niet per se uitstellen omdat je zelf niet helemaal fit bent. Maar goed, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk wilde je alleen even een positief bericht geven dat je niet per se last krijgt haha. Grom, we hebben net adapters voor de joolz gekocht zodat se maxi cosi erop kan, zijn het de verkeerde. Blijkbaar voor de joolz day 1 i.p.v. de day 2, kunnen we weer terug kunnen m’n hormonen niet tegen haha!
@Kippetje88 hier ook niks geen last gehad van de vaccin. Zou hem dus niet verder uitstellen aangezien het beste effect t/m 32 weken is. ah dat is balen! @krijgertje Zit de winkel wel in de buurt?
@Meisje93 jawel, dorp verderop dus dat is het probleem gelukkig niet. Maar als m’n hormonen iets geregeld willen, dan moet dat ook nú
Jaaaaaa babyshower gehad! Super verwend! Ze moesten allemaal iets kopen wat verband had met een situatie die met mij te maken had gehad. Ik moest dan raden bij wie het anekdote cadeautje hoorde en dan kreeg ik een kaart met hele persoonlijke tekst erop Ook een sjieke high tea gehad, super mooie zilvere armband met 3 infinity bedels eraan met de namen van de meiden gegraveerd, en nog stik meer! Zucht kweel <3 Ik was zelf een piepje hangerig van die dktp prik, ik snap wel dat die kids ook wat uit hun hum zijn na een vaccinatie. ... ik lig nog te shinen van mijn feestje!
heeeeeel begrijpelijk! Yehh. Toch nog een babyshower gehad. Leuk hoor, had het je heel erg gegund. Je bent goed verwend zo te lezen. Nu heerlijk nagenieten.
@YellowEyes. Fijn dat de echo zo geslaagd was en dat je zoveel beeldmateriaal hebt. @Manna. Hopelijk had je vandaag een rustige dag! @Cindy1977. Wat super leuk en origineel bedacht! Nu lekker nagenieten. Kon je nog verrast reageren? En wat fijn voor je vriendin dat ze ook zwanger is! @Christiana. Heerlijk even met de voeten omhoog nu (zover het kan) en om je heen kijken en denken: yes, ik heb het gered #sneeuw. Ja hier is manlief er met dochter ook op uit geweest. Ze kan nog steeds de wanten en muts van vorig jaar op haha. Ze vond het ook geweldig. Wel fijn dat het nu weer weg is, gladheid is niet fijn nu #geboorteplan. Zijn jullie al bezig met het geboorteplan? Heb as dinsdag gesprek met verpleegkundige over wie er allemaal rond mn bed zullen staan etc. En de week erna wordt mn geboorteplan door besproken met gyna. Bij vorige bevalling best wel chaotisch gegaan en achteraf had ik beter geïnformeerd willen zijn. Wil het nu zo min mogelijk medisch houden. Hopelijk gaan ze erin mee! Vandaag ook kruiken opgehaald. Volgens mij is de babyuitzetlijst nu zo goed als compleet.
Evt tip voor de gene met een etos spaarkaart die vol is. Bij mijn etos stond een rek met producten met oa. Een doosje met 2 spenen en weleda creme voor een baby.
thnx voor de tip! Vond die vorige spaaractie veel leuker van ze. @Chezzy hier geen geboorteplan. Loop via de huisarts, die staan er ook wat nuchterder in volgens mij. Een bevallingsgesprek heb ik nl. ook niet echt. Wil iig zo min mogelijk mensen in huis. Vorige bevalling is huisarts 3x even langs geweest. Ging met 8cm ontsluiting zelfs nog de deur uit. Kraamverzorgster ook op het allerlaatste moment pas gebeld. Die kwam binnen toen ik al aan het persen was. Enorm goed bevallen. Wil het gewoon weer grotendeels samen met mijn man doen. Wat jammer dat je vorige bevalling vrij chaotisch was. Zou dat inderdaad bespreekbaar maken.
@Chezzy wat vervelend dat het zo ging. Goed om dat te bespreken en op papier te zetten. Zelf hou ik het beknopt: - bevallingsplek afhankelijk waar ik mij goed bij voel of noodzakelijk is - borstvoeding zeer belangrijk dus zo snel mogelijk aanleggen - zelf baby aanpakken wanneer dit mogelijk is - mijn man het geslacht laten bekijken en vertellen ipv 1 Vd anderen - aanvulling op vorige keer; eventueel tussen hechten door andere houding ivm bekken (heb nog een uur moeten liggen ivm hechten met de benen in de beugels). - inleiden liever niet tenzij noodzakelijk natuurlijk Verder zien we wel, wanneer ik te veel vast leg en wil kan het voor mij alleen maar teleurstelling opleveren... Voor een ander wellicht juist rustgevend Mijn man heeft als opdracht: - wanneer ik gespannen ben of verkeerd ademhaal mij hierop attenderen. Ontspannen betekent voor de meeste makkelijker bevallen. Dus geen onnodig gegil ook, want verlies van energie en blokkeren van je lichaam. Bij de eerste was ik zelf super zen hopelijk nu weer - mijn verzoekjes beantwoorden tenzij ze echt vaag zijn haha Ps ik zie net dat iemand een topic in het bevallingsdeel heeft staa , misschien ter inspiratie?
Hoi dames, Bewust een aantal dagen niet meegeschreven, af en toe wel wat gelezen maar ik ben erg beroerd geweest. Nog steeds niet fit zwaar hoofd, overal spierpijn en veel slijm. Was ook ineens heel benauwd zaterdag waardoor ik een beetje in paniek was. Manlief is meteen naar huis gekomen en 2 van zijn pufjes ventolin genomen waarna het gelukkig wat afzakte. Ik ga zo wel proberen te werken want na 3 dagen alleen maar plat liggen ben ik het wel beu. Wat leuk dat je toch een babyshower hebt gekregen, wat stiekem toch onverwachts kwam @Cindy1977 @Chezzy hier een paar weekjes geleden al begonnen aan geboorteplan. Niet omdat ik daarin zo'n strakke planning wil hebben maar wel omdat ik over bepaalde punten nagedacht wil hebben en met mijn man besproken wil hebben. Ook omdat er nogal wat familieleden met elkaar in de clinch liggen duidelijk beschreven wie er wel of niet langs mogen komen. Verder nagedacht mbt pijn medicatie ik kan bijv absoluut niet tegen morfine dan spuug ik constant heel de boel onder en voel ik me heel naar. Verder zou ik als de situatie 't toe laat in bad willen bevallen geen idee hoe ik dat vind maar het idee lijkt me heerlijk. En hier ook de keuze voor borstvoeding dus als de situatie het toe laat meteen op de borst en aanleggen. Daarnaast kies ik voor een navelveter ipv een navelklem omdat dit voor mijn gevoel vriendelijker is op zo'n klein teer buikje. Mijn moeder heeft ze zelf gehaakt en ze zijn al uitgekookt. @Meisje93 heerlijk doorslapen, wil ik ook wel een nachtje. Krijg jij een beetje schoonmaakwoede van mij haha. #trakteren laatste werkdag. Ik denk dat ik rocky road met blauwe Muisjes maak ook omdat het de dag voor kerst is. Ik hou wel van gezelligheid en wat lekkers @Christiana wat fijn dat jullie nu over zijn, wel een beetje rustig aan doen hoor. Denk goed aan jezelf en de kleine! Nu kun je wel echt de laatste dingen voorbereiden. @Eveliennn89 wat vervelend dat de situatie wat zorgelijk blijft, ik duim voor je dat de kleine nog even veilig bij jou blijft! @YellowEyes mooie echo, wauw! @nijntje90 hier ook lastig om te accepteren dat ik soms wat hulp nodig heb waardoor ik gauw teveel doe. Echter heb ik zulke lieve mensen om mij heen die me er wel toe dwingen haha. Kraamverzorgster zei ook dat ik dat echt los moet gaan laten voor de kraamweek, en ik weet dat alles doordraait als ik er niet ben en dat het niks uitmaakt als er wat op de grond blijft liggen maaar ik ben gewoon heel erg netjes in huis en graag voorbereid op alles. Maar het gaat steeds beter. Zo heeft manlief alle was weggewerkt dit weekend en gisterochtend kreeg ik wentelteefjes en een bakje fruit dus ik heb echt niks gedaan! @Manna ik hoop voor jou dat de verbouwing er snel op zit, niet fijn die stress en onrust. Daardoor slaps je waarschijnlijk ook minder goed. 32 weken dansje!
@Pln ah balen dat je niet lekker was/bent. Hopelijk beetje afleiding met werken dan! Ik hoop het ook, vooral de lekkage (bij stroom) was even schrikken... Trakteren op het werk gaat hem hier niet meer worden, ben zo plotseling gestopt... Ik wil nog wel even op het kerstetentje langs gaan om iedereen nog even gedag te zeggen. Mijn holtes en oren beginnen ook weer pijn te doen, kom er niet echt doorheen. Ken ik echt niet van mijzelf, ik ben normaal van het type in t shirt nog naar buiten wanneer het vriest om bijv iets weg te gooien en nooit echt last gelukkig. Iemand nog tips? Wou nog beginnen met probiotica, kijken of dat helpt