Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wow.. m'n moeder stond vanochtend op bevallingswacht, waren vanochtend gewoon meer dan 10 bevallingen. Wat een drukte. :eek: Hopen dat één van ons dan ook vandaag mag bevallen. :p

TigerAngel7, Chezzy, Pln en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @TigerAngel7 wat een mooi meisje zeg! Fijn dat het goed gaat bij jullie daar:)

@Meisje93 nee dat kan ik begrijpen, wel heel vervelend van die kriebelhoest.

Ja die nachten vind ik echt heel vervelend ben echt heel moe maar het gaat gewoon niet.. Jij had dat vorige zwangerschap dus ook? Mn bekken doen zeer, m'n banden beginnen weer pijn te doen als ik op 1 kant te lang lig, plassen is wel iets minder en maagzuur gelukkig ook! Maar nu snotter ik als de beste echt niet normaal. In de ochtend toch wel koorts maar met pcm neemt het wel af gelukkig. In bed nog wat liggen draaien/gerust.

@Christiana heb jij nog een beetje geslapen?

@sannez oh 40 min.. Jeetje ja ik snap wel dat ze je dichterbij willen hebben geeft jezelf misschien ook meer rust.

Ik ga mn bedje maar eens uit. Schoonmoeders komt zo de boel even stofzuigen en dweilen beneden en mijn maag rommelt maar heb echt nergens zin in.

TigerAngel7 en sannez vinden dit leuk.
  3. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    TigerAngel7 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @nijntje90 zeker spannend. Maar vooral erg leuk. :)

Wow dat zijn er nog eens veel!

@Pln yep zat elke nacht een paar uur beneden. Man en ik sliepen ook veel gescheiden zodat hij wel aan zijn rust kwam.
    Toen was ik echt heel moe. Iedere avond lag ik om 20u al plat.
    Nu ben ik ook erg moe, maar in slaap vallen lukt niet. Of ik word kotsmisselijk wakker en het ochtendritueel herhaalt zich weer.
    Maar nu peuter niet meer slaapt tussen de middag gaat het sowieso niet meer lukken. ;)

Anders even lekker stomen etc. Zodat het allemaal goed los gaat komen.
    Beterschap!

Pln en YellowEyes vinden dit leuk.
  5. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    @sannez: Oeh spannend dat je zondagmorgen ingeleid wordt!! Is hier een reden voor? Ik lees dat alles oke is. Of denken ze dat baby niet spontaan zal komen?
    Ah… ondertussen lees ik dat je al antwoordde. Maar… is er dan geen kans dat ze vroeger komt dan zondag?

@Pln: Bah bah, niet leuk! Zal je inderdaad goed doen het nachtje in het ziekenhuis.

@TigerAngel7: Hihi wat een mooi popje! En een deugniet ook, zie ik op de foto dat ze haar middenvingen al uitsteekt, hahaha!:roflmao:

@krijgertje: Jaaaaa inderdaad, je bent bijna 40 weken. Dan kan het ieder moment gebeuren natuurlijk. Spannend he die onzekerheid wanneer beebje komt…
    Pfff en dan nog het geslacht niet weten. Ik zou helemaal gek worden :D

@Meisje93: Waauw ook jij weet het geslacht niet. Extra spannend allemaal. Kan me wel inbeelden dat het op het moment zelf een nóg intenser gevoel geeft wanneer je het geslacht te weten komt eenmaal je kindje geboren is. Speciaal!:rolleyes:

@YellowEyes: Ah doe maar hoor, ik hoef vandaag niet perse J Maar wel benieuwd naar andere baby’s in de groep uiteraard!!! Altijd leuk!!:p

TigerAngel7, Pln en YellowEyes vinden dit leuk.
  6. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Moet trouwens zeggen dat het niet weten van het geslacht me heel erg is meegevallen! Alleen in de eerste 10-12 weken wilde ik ‘t graag weten, daarna kon ik het prima naast me neerleggen en maakte het me eigenlijk helemaal niets uit. Nu we dichtbij zijn ben ik wel weer heel nieuwsgierig :p

Appelmoess, TigerAngel7, Chezzy en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @krijgertje en @Meisje93 ik ben gelukkig niet de enige dus die het niet weet maar ook niet echt een voorgevoel heeft. Dacht dat ik alleen was op deze wereld :p ik wordt ook steeds nieuwsgieriger

@Pln beterschap, hopelijk slaap je wat bij in het ziekenhuis. Ik herken het vooral Vd vorige zwangerschap. Ik sliep gemiddeld een uurtje of 2/3. Nu heb ik het gelukkig niet elke nacht maar af en toe. Bij de eerste sliep mijn man de laatste weken in de logeerbed. Want op de bank kon ik niet liggen met mijn bekken en zo kregen we beiden nog een beetje rust. Snap je precies, echt rot! Kan je beter wakker zijn door je baby dan heb je wat te doen en wat te bewonderen

@sannez spannens, je kan gaan aftellen. Wat snel je eerste bevalling. Ik vond de mijne al snel met 5 uur maar 40 min jeethe. Niet veel last erna gehad?

Pln en krijgertje vinden dit leuk.
  8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Nelllie heel speciaal met de bevalling. :)

Zou dat komen doordat je alles al in neutraal hebt?
    Dat is hier nl. wel het geval.
    Nu hoefde ik amper wat aan te schaffen, waardoor je ook niet tegen al die dilemma's aanloopt.

@Manna je bent zeker niet de enigste! Zo leuk dat er meerderen zijn hier die het niet weten. :)

Wat voor kleuren hebben jullie aangeschaft qua kleertjes?

9. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    @Nelllie ja ze kan natuurlijk wel eerder komen, maar vorige 2 waren net voor de 40 weken, dus nu met 39 weken inleiden. En anders scheuren we maar naar het ziekenhuis ;)

@Manna het was de 2e die zo snel was, de eerste was ‘gewoon’ 8 uurtjes of zoiets.

@Pln hopelijk een goeie nachtrust en daarna snel een baby ;)

@alle wachtenden.... sterkte, maar echt super lang gaat het gelukkig niet meer duren!

@geslacht, deze zwangerschap lijkt enorm op die van m’n zoon en totaal niet van m’n dochter. Ik heb ook lang m’n twijfels gehad (slechts 1 echo met een echoscopist die niet al te overtuigend was), maar vandaag zei de gyn toch echt te denken dat het een meisje was... gelukkig maar anders konden alle meisjeskleren zo naar het goeie doel hahaha

Al nieuws van @Chezzy?

@TigerAngel7 wat een popje!
    @Cindy1977 hahaha die kraamzorg met dat pakje, hebben ze bij m’n zoon ook een keer gedaan, een vreselijke combi aangetrokken, sindsdien zei ik altijd: ik wil zelf de kleertjes uitzoeken ;) #tipvooriedereen!

Cindy1977, Pln en Manna vinden dit leuk.
  10. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @sannez ow sorry niet goed gelezen. Ik ben zelf ook wel bezig met of de 2e nu niet te snel gaat. De eerste ging fysiek en mentaal eigenlijk al te snel voor mij. Fysiek zal denk ik minder erg zijn gezien het al een keer gelukt is... Hoe heb jij dat ervaren? Fijn om nog even bevestiging te krijgen van het geslacht, zou anders ook wat zijn zeg

@Meisje93 ja super leuk dat hier meerdere zijn! Ik heb geen idee bij mijn dochter had ik dat ook niet, maar ik zei toen blijkbaar wel vaker zij en meisje..
    Wij hebben hier vooral wit/grijs. We hebben nog wel 1 shirtje voor een jongen gekocht en 1 voor een meisje. De rest komt vanzelf en meisjes kleding hebben we natuurlijk heel veel haha

Poe net toch die vriezer gedaan want man was er nog steeds niet aan toe gekomen. Blij met het resultaat maar mijn lijf!!! Auw auw

Pln vindt dit leuk.
  11. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel allemaal! Vk zei ook dat we misschien gescheiden moesten slapen maar manlief vind het onzin en we hebben geen logeerbed. Als ik dan toch wakker lig dan kan ik net zo goed beneden even zitten of als ik wil nog liggen darlt werkte vanmorgen wel. Vind vanavond in het zkh slapen wel gek voelen maaar heb er goede hoop op. Schoonmoeder heeft beneden weer lekker alles gepoetst en manlief boven gestofzuigd lekker fris alles. Morgen een schoon bed dan is alles weer fris. Zit nu aan de dadels en fruit en groente dat is ook het enige waar ik trek in heb, ga ik zo lekker even rusten. Koorts is wel gezakt gelukkig.

Ik hoop voor de dames die tegen de 40 weken lopen dat onze mini's zich nu toch wel gaan laten zien. We moeten allemaal nog even volhouden tot onze mooie wondertjes er zijn!

Manna vindt dit leuk.
  12. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    @Manna, ja fysiek was het pas achteraf zwaar door de naweeen. Mentaal vond ik het niet zwaar, maar het moest wel even indalen. Ik dacht echt de eerste paar uur, hè is ze er al? Dat kan niet, dat moet veel langzamer gaan, ik moet nog veel langer pijn hebben. Dus snap wel wat je bedoelt. Toen de verloskundige zei je mag persen zei ik: je maakt een grapje? En floep met een halve perswee was zeker al. Maar ik kijk er heel positief op terug hoor! Alleen nu voor de derde gaf het wel wat stress. Gelukkig met op tijd inleiden is dat wel wat weg nu. Ik vertrouw er wel op dat baby blijft zitten nu tot zondag!

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @sannez wat een verschil qua tijd van je bevallingen zeg!
    Doe mij toch maar een "normale" bevalling.
    18u hoeft dan weer niet. :roflmao:

Gelukkig maar dat ze denken dat het nog steeds een meisje is!

Hier liggen allemaal setjes klaar incl. sokjes en mutsje.
    Als het dan nog fout gaat...

@Manna ben heel benieuwd! :)
    Ja meisjeskleding ligt hier wel in een lade voor het geval dat. Al heb ik het meeste weg gedaan.
    En als het een jongen is, mag ik los met internet shoppen. :D

Och jeetje, nu even goed je rust gaan pakken meis!

@Pln En doe je nog middagdutjes? Dat deed ik toen wel veel.
    Haha je man ligt duidelijk niet graag alleen. :p
    Hoelaat moet je je melden vanavond?

sannez vindt dit leuk.
  14. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb 3 setjes in maat 50 en 5 setjes in 56 kon me net niet inhouden dus in de sale nog 5 setjes 56 gekocht. Aangezien ik er een hard hoofd in heb dat maat 50 gedragen gaat worden hier.
    Wel alles wit blauw en grijs dus er kan lekker gemixt en gematched worden. 62, 68 en 74 heb ik nog kei veel merkjes van. Goedkope baby zo, gerum bijna alles 2e hands van grote broer :roflmao::oops:

Net op de fiets naar school geweest amai, conditie wat is dat!? en ik scheur uit mijn jas :p:eek: dadelijk maar terug met de auto haha.

Ik had vanmorgen nog een beetje gedoezeld maar meer niet. Wil miss zo even een uurtje gaan liggen. Maar moet eigenlijk ook poetsen o_O

Ik wil miss aan de frambozenblad thee is er hier iemand die het drinkt? Omdat ik al veel voorweeen heb, krijg ik deze daardoor meer? Want daar zit ik niet op te wachten. Maar qua bloedverlies wil ik het wel proberen. Iemand ervaringen?

Manna vindt dit leuk.
  15. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik doe wat ik kan smorgens, beetje rommelen, gezond ontbijten en mezelf verwennen. Sinasappeltjes persen en een smoothie ofzo en soms naar vk of fysio, kjlein boodschapje waar ik me goed bij voel dan ga ik echt even liggen soms in bed soms op de bank waar ik zin in heb maar ik ben gewoon wakker, soms wel hazeslaapjes echt van 10/20 minuutjes das dan wel fijn. En daarna komt manlief meestal thuis en kook ik in de avond doe ik niet zoveel en we gaan optijd te bed. Dus ja ik doe dutjes maar echt lukken wil het niet. Maar moet verplicht even liggen van mezelf zodat ik wel rust!

Hij is niet graag alleen nee, als ik nachten werk grapt ie altijd dat ie blij is als ik weg ben maar stiekem ook heel blij als ik weer bij 'm in bed lig. Ik moet er om 20 u zijn, dan ctg en uitleg enzo. Scheelt dat ik 75% van de verpleegkundige daar ken haha.

#kleertjes.. Ik had er niet over nagedacht maar daar bemoei ik me uiteraard graag zelf mee. Ik stuur manlief wel even van de ene naar de andere kamer om wat te laten zien haha

sannez en Manna vinden dit leuk.
  16. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hey meiden, sorry voor late reactie.
    Maar goed nieuws! Gisteravond om 20.04 bevallen van een dochter, Enzi (2195 gram / 42 cm). Groter dus dan geschat was en mijn dochter bij haar geboorte! Om 20.09 bevallen van een zoon, Espen (2220 gram / 48 cm). Hij dus kleiner dan geschat. Placenta kwam er weer 4 minuten later uit, dus maar weinig hoeven te wachten haha.

Was pittige bevalling. Zondag dus ballon geplaatst, maandag rond 10.30 ingeleid. Was toen ruim 3cm. Veel last gehad van rugweeen, maar ontsluiting ging niet zo rap. Was flink werken. Halverwege de middag 5 cm en kon op gegeven moment de weeen niet goed meer opvangen, omdat die stomme moeheid weer toesloeg. Ruggenprik gehad, maar werkte pas na drie uur omdat de dosis te laag was.. terugkijkend ben ik dan ook onwijs trots op mezelf dat ik me staande heb gehouden. Gyn verwachtte dat ik voor 1800 zou bevallen, maar om 1845 had ik pas volledige ontsluiting. Toen moeten wachten tot ruggenprik uitgewerkt was, want voelde de persweeen niet. Uur later zijn we het gaan proberen. Voelde wee wel maar nog steeds niet de druk. Gelukkig had ik die ervaring al bij m'n dochter haha. Persen ging goed (wel kleine knip want hoofd kon er niet door) en na bevalling van ruim 30 uur kwamen de kleine yuppies eruit. Mentaal wel zwaar, omdat ik had verwacht dat bevalling sneller zou gaan dan van dochter, maar duurde dus veel langer. Tip: stap er open in, echt iedere bevalling is anders!

Tweeling deed het eerst heel goed. Gelijk goed drinken en veel slapen. Glucose was top. Enzi spuugde wel veel. Nu doet Espen gezellig met haar mee. Dus verpleegster heeft al 5x outfit moeten vervangen... Glucose nu wel tegen grens aan (2,5) dus afwachten of het beter gaat of dat ze aan infuus moeten. Nu liggen beiden in couveuse omdat ze zichzelf niet warm kunnen houden. Dus verwacht dat we nog wel eventjes in ZK moeten doorbrengen.
    Zelf ben ik nu ontzettend moe en verwacht ik echt paar dagen nodig te hebben om bij te komen (in hoeverre dat kan met de nachtvoedingen ;)). Maar alles is het dwars en dubbel waard geweest!

Hoop dat jullie ook snel jullie babies mogen vasthouden!!

Cil88, Nelllie, Regenboogjee en 13 anderen vinden dit leuk.
  17. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Chezzy jeeeeeej ze zijn er!! Van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan!

Chezzy vindt dit leuk.
  18. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @TigerAngel7. Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een rappe bevalling, hopelijk lichamelijk daardoor niet al te veel klachten nu? Geniet van de kraamtijd! En wat leuk dat ze dezelfde geboortedag hebben!

19. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Jaaaa van Harte Gefeliciteerd met je twee baby's!!!! @Chezzy

Lekker genieten tussen alle voedingen en slaaptekort ! Is de jeuk al weg ?

Chezzy vindt dit leuk.
  20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Chezzy ja daar zijn ze! En wat leuk! Een jongen & een meisje.
    Maar wat een pittige bevalling heb je gehad. Maar toch heb je het geflikt om een tweeling op de natuurlijke manier op de wereld te zetten! Powervrouw.
    Geniet van jullie mooie gezin.

Chezzy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina