Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kiekieboe Vervelend dat je je niet echt gehoord voelt. Was het snel te verhelpen?

@Christiana Ja dat wel, maar denk dat ze dat wel begrijpen.
    Enne... papa is er ook nog heh. :)

@Maze1 fijn dat de CTG goed was. Wel vervelend van je hoge bloeddruk. Hopelijk is die straks weer wat gedaald.
    Je word iig goed in de gaten gehouden.

2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Lief he! Hij wil zo graag iets doen maar hij gaat achteruit kan 'm moeilijk de boel laten stofzuigen enzo, een boodschapje is kleine moeite issie even de deur uit. M'n oma is net als ik grieperig sinds ze uit het zkh is. Maar geen aanvallen meer gehad. Nu weer wat vertrouwen krijgen in dr eigen lichaam maar dat zit wel goed gelukkig:)

Christiana vindt dit leuk.
  3. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    De vorige bevalling ging heel goed. Dus geen reden meer om weer medisch te worden. :)

Christiana vindt dit leuk.
  4. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Meisje93 nou die papa is meestal pas net rond 19 uur bedtijd thuis. Die zien we qua speeltijd niet veel. Vrdr is die altijd moe, gaat veel te laat naar bed (mijn mening) en gaat in het weekend vaak veel te veel doen zoals nu de carnavalsclub enz. Wel gezegd gister dat ik zijn gezeur over het moe zijn even niet wil horen. Dat die straks toch flink mee aan de bak moet en niet net als bij nummer 1. Toen is die nooit snachts eruit gegaan of iets voor zoon betekend. Toen werkte die altijd dat stond echt op 1. Nu nogmaals maar even erover gehad voordat nummer 2 er is. Hij vind het wel spannend hoe die het gaat redden.... hij is zenuwachtig geworden denk ik toen die mij erdoor heen zag zitten van de week.. ik kan ook niet alles alleen.

@Maze1 fijn dat ze je goed in de gaten houden!

Regenboogjee, sannez, YellowEyes en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    @Christiana ergens herkenbaar wat je zegt. Mijn man kan ook echt veel klagen over moe zijn. Word daar soms ook echt gestoord van.. het is ook wat voor die mannen. Niet dat ik al dat gedrag wil goed praten. Maar ik denk dat wij vrouwen zo onwijs bezig zijn met de zwangerschap, onze hormonsters, onze nesteldrang en willen coconnen etc. Ik vergeet soms dat mn man ook soort van mee zwanger is. Oke dat klinkt stom maar hij verwacht ook een kindje. Heb vorige week wel een fijn gesprek ook met hem gehad. Mja mannen blijven mannen he... ze komen van mars en wij van venus. :p
    Daarom is vast ook zo'n zp forum popilair onder veel vrouwen. Lekker klagen en babbelen over alleen maar zwangerschaps gerelateerde onderwerpen. Heerlijk :thumup:

Chezzy, Cindy1977 en Christiana vinden dit leuk.
  6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hmmm sinds een uurtje een vervelend menstruatie achtig gevoel in m’n buik, echt zeurderig.
    Maar zal wel zijn omdat ik naar de osteopaat geweest ben waarschijnlijk :rolleyes:

Mimi91, YellowEyes, moonchild en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @nijntje90 @krijgertje spannend echt de 40 weken aangetikt! Hoop dat jullie snel jullie baby’s in handen mogen hebben.

@nijntje90 Ik hoop dat het strippen effect heeft, spannend!

@Pln beterschap!

@MamavanHayden fijn nog zo een goede nacht! Maar spannend, nog eventjes en jij hebt je kleine meid ook echt vast.

@Meisje93 Vervelend van je bekken, snap dat je het er zo wel helemaal mee hebt gehad. Hopelijk meldt de kleine zich snel al is 6 februari op die manier ook wel een mooie dag voor jullie :)

@Appelmoess Moet ook schrikken zijn geweest de 1ste bevalling. Zoontje zit hier momenteel ook veel meer voor de tv dan me lief is, maar het gaat nu eenmaal niet anders. Ben blij dat hij 2 dagen naar de opvang kan en daar zijn energie wat kwijt kan.. En ik probeer voor de rest toch ook wel een dagje een paar uurtjes met hem ergens naartoe te gaan. Niet altijd een even goed idee want maandag in monkey town nog als een zot achter hem aan kunnen kruipen omdat hij voor ik me geïnstalleerd had i.p.v. naar de peuterzone al in het deel voor grotere kinderen was gekropen en daar wel wat gaten instaan waar hij door kan vallen :roflmao: En rustig is het nu al een uitdaging om daarmee in te gaan maar als je je dan nog eens moet haasten :roflmao:

@Christiana Fijn dat de voorweeën eventjes weg zijn, hopelijk is het stilte voor de storm.
    Goed dat je het hier met je man over gehad hebt, aan bepaalde zaken van zijn moe zijn kan hij zelf dus wel iets veranderen... En niet meer dan logisch dat hij je mag helpen, het is ook zijn kindje. Snap dat de partners iets minder doen, zij moeten ook veel sneller terug gaan werken maar het is niet dat wij overdag hele dagen op de bank kunnen liggen :)

@Kiekieboe ook al een vastzittende schouder. Goed dat je dit (en je bezorgdheid) overal hebt aangegeven zodat ze er hopelijk deze keer rekening mee houden, alleen vervelend dat ze er zo niet echt iets mee lijken te doen.

@Maze1 Fijn dat ctg goed was en dat de bloeddruk goed in de gaten gehouden wordt. Hopelijk is hij straks gewoon oké!

@datum Hier altijd gewoon gehoopt op ten vroegste 2 januari, verder zelfs niet echt nagedacht.. Afspraken voor februari stonden ook niet allemaal gepland omdat gewoon iedereen ervanuit ging dat we daar niet zouden geraken. Ondertussen ben ik zelf overtuigd van 18 februari, die koppigaard zal nu wel gewoon blijven zitten tot ze hem gaan halen :roflmao:

krijgertje vindt dit leuk.
  8. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Oh @Christiana het klinkt echt heel herkenbaar! Bij de eerste draaide ik eigenlijk voornamelijk op voor alles. Gruwelijk irritant vond ik het als ik wegging en haar ritme stap voor stap met hem moest doornemen! Ik heb wel goede hoop dat het deze keer beter is. Ik wil best de nachten doen, maar dan kan ik niet ook nog eens om half 7 opstaan met kleuter, dus hij zal ook door die tropenjaren moeten ;) Bovendien is ‘ie zo’n goede steun geweest tijdens deze zwangerschap, ik kan echt al maanden niet meer de was doen bijvoorbeeld en hij heeft eigenlijk het hele huishouden opgepakt, naast z’n werk! Zo blij mee! Ook al gaat het niet altijd zoals ik het zou willen, haha. Moet dat ook naast me neerleggen nu.

@nijntje90 oeh spannend! Hier ook wel ongesteldheidsgevoel, alleen weet niet of het m’n baarmoeder is of m’n darmen :p heb namelijk als ik ongesteld ben ook altijd veel last can m’n darmen haha.

Appelmoess vindt dit leuk.
  9. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Het word boor ons allemaal spannend.
    @meehelpen; mijn man en ik gaan er beide uit snachts, 1 verschoont alvast de luier de ander maakt de fles en om de beurt geven we de fles. Tis net zo goed zijn kind! Dan dr bij is het niet dat wij de volgende dag helemaal niks doen. De 1e was de hele dag wakker! Ik kon echt niks!!!! Ben benieuwd wat de baby nu doet haha. Ik ben heel eerlijk ook niet van plan overal voor op te draaien..sorry daar pas ik voor! Hahaha zp is elkaar steunen en zeuren over de mannen! Heerlijk toch haha

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat is wel weer erg fijn!

@Christiana gaat hij 's ochtends later weg, of maakt hij zulke lange dagen?
    Lijkt me behoorlijk pittig voor jou, dat de meeste zorg op jouw schouders terecht komt
    Goed dat je dat aangegeven hebt. Het is immers een kind van jullie samen. Waar jullie samen voor moeten zorgen.

@Eveliennn89 ja 6 febr. is dan ook nog wel te overzien. mrja het kan wel nog langer gaan duren. :p

@nijntje90 wij hebben dezelfde nachtroutine als jij!
    De een maakt de fles en de ander doet luier verschonen en tempen. Ging perfect. En dan was je ook zo klaar.
    Heb nu zo'n difrax flessenverwarmer gekocht. Maar die kan pas vanaf 90ml. :(
    Anders was het helemaal snel.

11. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Zo net geweest voor de bloeddruk en was weer oke. Moet me gewoon wat rustig houden. Maandag had ik sowieso een afspraak dus is ook wel fijn zo snel weer.

#mannen.. ja wat moet je daarvan zeggen haha!
    Mijn man is nu wel erg behulpzaam en lief maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het gaat worden als de baby er is! Het blijft toch een man he!

Waar blijven de babys!!!!!!

Chezzy, Manna en moonchild vinden dit leuk.
  12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Christiana ....mijn Man vertrekt iedere dag om 5:30 naar zijn werk en komt rond 18 uur thuis. Ik kook dan, want ik heb liever dat hij die tijd tot bedtijd met de kids doorbrengt. Na het diner brengt hij altijd Kleuter naar bed, iedere avond. Daarna samen een bakje koffie :) Nu met Baby doe ik voeden in de nacht en het meeste gekeutel, maar hij doet bij elke voeding het boertje en de pamper. Ik maak geen grapje als ik zeg dat hij echt 80-100 uur per week werkt en dan nog moet hij iedere week de badkamer poetsen van mij. Vreselijke heks ben ik eig XD Maar we hebben hier samen voor gekozen :) En ja....hij kan ook best soms scheit vervelend zijn hoor :)

@Maze1 oef gelukkig was je bd goed!

Ik vind het ook moeilijk om mijn Man dingen met Baby te laten doen, ik zou het liefst de hele tijd tips gillen naar zijn hoofd, maar dat ondermijnd vast zijn zelfvertrouwen XD

Vandaag voor het eerst ff buiten geweest en waar ga je dan naartoe...naar de Lidl om de hoek XD Heerlijk eens de juiste boodschapjes halen ipv dat ik moet afwachten waar Man mee thuis komt. Daarna ook nog een gebakje gegeten op het dorp, ff showen met mijn Baby :)

Nog 7kg en ik zit weer op mijn startgewicht, dat gaat wel snel als je zoveel pijn hebt gehad XD

@Pln ... mennn jij blijft ook maar aanmodderen zeg, ik hoop zo op een goede nacht voor je!

Soms gaat het nog steeds langs me af, sorry hoor. Gisteren kreeg ik een bd van 170/100...12 uur aan een stuk. Ik dacht echt dat ik gek werd van de hoofdpijn. Verlos is nog extra geweest, maar het hoort er gewoon bij. Die moet nog stabiliseren zucht.

Chezzy en Pln vinden dit leuk.
  13. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Nou dames fijn om te horen dat ik niet de enige ben met mannen issues haha. Met zijn 2e eruit vind man echt overbodig dan slaapt die liever lekker door want 1 iemand kan toch alles dan beter doen. En werkelijk die slaapt of (nepslaapt) echt door. Man werk nu minder lange dagen dan bij nmr 1 toen van 5 a 6 uur tot 20 a 21 uur. En ook regelmatig buitenland zoals 3 maanden singapore 3 weken duitsland enz.
    Nu vanaf 6 a 7 tot 18 a 17. Mja de spoed klussen zoals amsterdam afgelopen zaterdag niet meegeteld.

@Cindy1977 fijn even de deur uit!! Lekker even genieten. Geen extra pijn naderhand?

@Maze1 fijn dat nu alles weer rustiger is.

Nu moet man trouwens wel met het kinderfeest helpen en trakteren enz op school. Weet niet eens of ik dan mobiel ben :roflmao: :rolleyes:

Cindy1977 vindt dit leuk.
  14. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Cindy1977 jep.. Tis wat! gewoon griepje te pakken denk ik beetje jammer wel zo laatste weken. Maar die tensie van jou is ook niet best hoor... Doe maar rustig aan.

@mannen ik ben heel benieuwd hoe het hier gaat verlopen, eerste instantie riep man dat ik alles maar moest doen want bv. Maar eerste week gaan we het samen doen in de nacht als hij moet werken ga ik het proberen alleen te doen in de nacht. Maar als het niet gaat dan gaat ie me helpen hebben we afgesproken.

Even een grap hier. Ik heb 1, jawel 1 hele slaappil gekregen voor maar liefst €14 euro.. Wat een giller dan te bedenken dat ik al 100 euro kwijt was aan anti misselijkheids medicatie (emesafene pillen en zetpillen, omeprazol en 2 flesjes Antagel). Dure Beeb maar goed laat het maar helpen!

Chezzy vindt dit leuk.
  15. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    Hier doe ik de nachten eigenlijk gewoon zelf. Man moet werken dus vind het dan bijna sneu om hem te vragen mee te helpen. Heb liever datie wat fris en fruitig van werk komt en me dan mee helpt tijdens de spits.
    Plus ik zal ook bv geven en aan kolfen doe ik niet aan. Dus dat komt sowieso voor mijn rekening. Eerste nachten mss luier in de nacht verschonen standaard bij een vvoeding. maar volgens mij ging ik bij nr 2 al snel over alleen verschonen als het een poepluier is. Off een onwijs dikke plasluier. Anders deed ik de moeite niet. :)

Nja ben benieuwd hoe het nu zal gaan. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe mobiel ik zal zijn na de bevalling. En ik ben ook wel het type die het liefst alles zelf doet. Hahah vreselijk :rolleyes:

@Pln hahaha 1 slaappil! Zit vast wat goud in verwerkt ;)

Pln vindt dit leuk.
  16. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    @Pln €14?! Wauw idd zit er goud in verwerkt :roflmao:

@Cindy1977 let je wel goed op jezelf?! Wel heerlijk even de deur uit... even een andere omgeving.

#mannen - hier doe ik de nachten alleen. Ik geef borstvoeding en heb een cosleeper dus schuif Luuk naar mij toe en verschoon zijn luiertje. Afentoe krijg ik een aaitje over mijn rug van mijn man :roflmao: , vult hij mijn Dopper met water of vraagt hij of hij mij kan helpen maar hoor ik hem 2 seconde later verder snurken. Morgen begint hij bij zijn nieuwe baan dus probeer hem lekker te laten slapen. Luuk’s laatste voeding is 12 uur en dan meldt hij zich 4 uur/half 5 ongeveer weer een keertje, soms maak ik hem daarvoor wakker. Na de voeding meldt hij zich rond 8/half 9 en we doen in de middag nog lekker samen een dutje.

Trouwens! Ik had afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek en ik ben aangenomen. Weer in het ziekenhuis dat failliet is gegaan en is overgenomen. Direct met vast contract! Dus ik ben helemaal blij :thumup:

Chezzy, Nelllie, Regenboogjee en 12 anderen vinden dit leuk.
  17. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @Cindy1977 ja lekker he! Ik ging de geboorte kaartjes zelf op de bus doen voelde me toen heel wat haha.
    Man doet hier de boodschappen met een lijstje dat ik maak haha.
    @Meisje93 ik hoorde dat je tegenwoordig gewoon warm water uit de kraan mag halen. Wij warmen het op in de magnetron! Kijk al wel uit na het feit dat manlief de fles met zn ogen dicht maakt en er achter komt dat ie er al 2 scheppen in heeft zitten ipv 1 ofzo:roflmao:heb ik vorige keer erg om gelachen! En idd je bent zowat tegelijk klaar en de ander kan lekker na bed. Je bent zo moe dat je meteen slaapt!
    @MamavanHayden klaar voor morgen?

18. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Pln Een goede nacht is goud waard!:p

@Cindy1977 niet leuk zo'n last van je bloeddruk nog!

Nachten....nog niet over gehad hier eigenlijk. Bij de eerste twee kids hielp hij tijdens zijn verlof. Eenmaal aan het werk deed ik het zelf. Dan kon hij fris en fruitig naar zijn werk. Ik kan mij wel herinneren dat ik af en toe met een vuile blik naar hem heb gekeken als hij sliep en ik aan het voeden was:mad::rolleyes:, puur jaloezie. Gelukkig heeft hij daar nooit iets van gemerkt :thumup:.

De donderdag zit er bijna op. Ik kan de verloskundige geen gelijk geven helaas.

19. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @Pln woow ik zou die pil niet doorslikken hoor:roflmao:
    @Mimi91 wat fijn zeg! Meteen een vast contract ook super fijn!! Gefeliciteerd!

Pln en Mimi91 vinden dit leuk.
  20. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Mimi91 wauw powervrouw! Gewoon even op sollicitatie gefeliciteerd!!

Mimi91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina