Ik dacht in het begin dat ze er dan met een hamertje of zo op gingen slaan XD Maar dan w8 je tot hij niet meer klopt eer je hem doorknipt. Als ik het goed zeg hoor! Edit... er zitten vooral veel voordelen aan als je in een minder welvarend land leeft lees ik net. Las ook wat over Lotus bevallingen....dan laat je de placenta er ook gewoon aanzitten. Daar word ik persoonlijk een piepje misselijk van. Maar iedereen mag doen wat hij wil uiteraard. Opeten kan ook
Haha krijg nu gelijk trek @Cindy1977 . De placenta mogen ze mooi mee nemen. Bijzonder om even te zien, maar daar laat ik het bij. Voor het geboorteplan heb ik weinig opgeschreven. Liefst zonder knip , liefst zonder pijnstilling en een ervaren prikker als ik een infuus nodig heb...anders blijven ze maar weer prikken met mijn rollende aderen. Tijdens het opvangen van de weeën ben ik het liefst op mezelf. Arme man, die mag stilletjes toekijken. Ik kijk er weer helemaal naar uit. @Appelmoess ahh balen zeg! Ik eet ook alles wat los en vast zit. Om het daarna weer op te boeren als straf. @TigerAngel7 wat een moppie. Zo bijzonder dat het in je zit. Zo af al. @Christiana jaaa hier ook een hijger. Soms echt al na de stomste dingen zoals bukken. Nog 1 werkdag morgen en dan begint mijn vakantie en verlof. Zooo aan toe. Ik kan mij ook echt niet meer concentreren. Ik prop mijn collega's lekker vol morgen met chocoladebrokken vol lekkers. En dan ga ik beter mijn best doen om op iedereen te reageren ipv alleen trouw meelezen. Hier een buikfoto van vandaag. Het begint nog wat te worden zo.
@nijntje90 rocky road is eigenlijk veel te veel chocolade waar je alles doorheen kan mikken. Koekjes, gedroogd fruit, noten, marshmallows wat je lekker vind. En dan laten uitharden en in stukken breken. Als je googled heb je zo 't recept. En ik gooi er voor de leuk Muisjes overheen eigenlijk hetzelfde als de chocoladebrokken die @moonchild beschrijft denk ik haha. @Cindy1977 haha ja toen ik die lotus las vroeg ik me af "hoe dan?" waar houd je die placenta dan als je met je kind knuffelt, in bad doet, aankleed? Jakkie. Nee ik geef de voorkeur aan uitkloppen als het kan en daarna lekker die navelstreng door en een navelveter erom (zie foto heeft moeders gehaakt). En natuurlijk lekker naar mama!
Bij mijn laatste afspraak bij de gyn wilde ik persee geen nieuwe afspraak bij de verpleegkundige een afspraak om het geboorteplan vast te leggen. Ik wil juist geen plan.. Dan ga ik mezelf ergens aan vast houden wat toch niet gebeurd. Maar mijn toffe Gyn nam even rustig de tijd voor mij en heeft me overtuigd om toch maar naar die afspraak te gaan. Woensdag gaan we weer even kijken hoe ze het doet.. Heb het idee dat ze helemaal verkeerd ligt weer. Gevoelsmatig ligt ze overdwars tegen mijn tits aan Heb al de hele dag steken in mijn aars. Word er niet goed van.. Klein meisje beweegt rond dit tijdstip zo erg dat het echt gewoon pijn doet, soms lijkt 't wel of ze er gewoon al uit gaat komen. Over 1.5 uur is ze weer rustig en kan ik slapen.. Nu hopelijk zonder dromen en kramp. P.s ik droom elke nacht dat ik een sigaretje rook. Die vannacht was echt lekker hèhè. Nog een paar maanden...
Ow te schattig die vetertjes! Een plastic clip is echt niet vervelend hoor, maar jou vetertjes zijn wel super leuk voor het oog! Ja die placenta bewaar je dan gezellig in een doek....ja serieus 10 dagen! Die geurrrr! Dat ligt dan gezellig naast je hoofdkussen in de nacht XD @moonchild .... mooiii! Jij bent echt slank van jezelf, dan kunnen wij goed zien wat baby is! Ik maak mensen wijs dat de baby ook op mijn rug en enkels zit nml XD Ik merk dat ik steeds meer zin heb in een wijntje, zit je gezellig met vriendinnen in een cafeetje te kletsen. Iedereen zit aan de heerlijk ruikende wijnen en ik zit overal aan de Spa blauw. En nu het koud word vind ik port en stinkende kaasplankjes ook zo gezellig! En al die heerlijke vlees braad dingen in de supermarkten zien er ook zo goed uit! Zou bijna een hele dag aan verpakkingen kunnen likken XD En ik baal wel een piepje van mijn beperkte outfits. Ik geef toch meer om kleding dan ik eig dacht. Maar er is hier in de buurt zo slecht aan wat leuks betaalbaars te komen. Voor de rest geen geklaag hoor XD Ik zou ook echt niet willen dat ze nu al kwam, ik zit zwaar te stralen met mijn buik overal. De hele dag ben ik mijn eigen grootste fan, ik voel het liefste zelf als ze haar voet uit steekt en pas na 40 keer mag Man ff snel voelen XD
Vervelend van die suikers.. Ik had het ook en moest toen door naar gyn. Zij stuurde me door naar diabetes vpk en heb nu een heel weekend bij mezelf geprikt waar ik maar 1 waarde bij had die te hoog was. Ik eet nu koolhydraat arm brood. Weinig zoet beleg en geen sapjes en snoepjes meer. Nu blijft het mooi op gewenste waarde gelukkig. Morgen tel. Consult dus dan horen we weer verder. 24e echo en weer kijken naar vele vruchtwater. Plan: nog niet besproken, wil niet teveel erin zetten. Liefst zonder pijnmedicatie. En als het lukt thuis, maar zh is ook prima. 32 weken vandaag.. de tijd gaat snel!
Gatverdamme neee echt niet haha knip maar door! Ik weet dat die kleintjes er geen last van hebben, is vooral mijn gevoel met zo'n lomp ding op een klein buikje dus wil dit gewoon proberen!
Klinkt als een super leuke babyshower @Cindy1977 @TigerAngel7 ahhh echt al een heel mensje! Prachtige echo. Ik besef het toch nog niet helemaal hoor.. @moonchild mooie buik #geboorteplan wordt hier wel geschreven, gewoon om er samen iets bewuster mee bezig te zijn. Ik heb ook nagedacht over een navelveter, maar toch de cord ring besteld (2 stuks). Ook wil ik een halve Lotusbevalling en veel huid op huid contact, als dat natuurlijk allemaal mogelijk is. Ik heb er ook in geschreven dat overtijd lopen mijn grootste angst is..... nadeel van in een ziekenhuis gewerkt te hebben op de afdeling pathologie . Bij een volledige Lotus wordt de placenta volgens mij elke dag ritueel gewassen met bladeren bv. lavendel en gepekeld met zout. Maar ook niet echt mijn ding . Schijnt wel dat het dan eerder loslaat.
@Pln leuke navelveters geworden en super mooi dat je moeder ze gemaakt heeft. Geeft het toch veel betekenis.
Hoe gaat een halve lotus bevalling dna in zijn werk? Ik heb toevallig net ook 2 cordrings besteld op aanraden van vk. Dat vind ik ook al veel vriendelijker. Dus in principe hoeven de vetertjes dan niet maar moeders wilde iets te doen hebben haha. Vind het klavertje ook wel een mooie betekenis Waarom is overtijd je grootste angst als ik vragen mag? Icm je verleden op de pathologie?
@moonchild je bent de eerste hier die er naar uit kijkt volgens mij. Veel plezier met je laatste werkdag vandaag. Daarna lekker genieten van de rust. Prachtige buik @MamavanHayden benieuwd of kleine meid nog goed ligt. haha, wat je allemaal wel niet droomt heh. @Cindy1977 me to! En vooral nu net de kerst voor de deur. Dan ga ik de wijn helemaal missen. Online bestellen een optie? Hier een paar jurkjes en daar ga ik het maar gewoon mee doen. Laatste zwangerschap en geen behoefte om voor die laatste dagen nieuwe kleding te kopen. @Ank88 wat goed van je waardes! Hoe vind je je dieet?
Nee dat is ook zo, voor die paar weekjes nog maar hè. Ik heb gisteren nieuwe schoenen gekocht, kei leuke, mss dat die vandaag de boel opvijzelen Ik ben maar uit bed gegaan en heb een flinke schaal fruit en yoghurt gegeten, ik had me toch trek zeg pfft. Ik probeer niets aan te komen en wortelen enzo tussendoor te eten, ik heb serieus genoeg spek overal, de mini komt niets te kort XD
Of lekkere stretch dingen kopen. Kan je het daarn ook nog aan. Leuk! Ik moet nog nieuwe laarzen kopen, maar nog niks leuks gezien.. Haha! Ach je lichaam heeft nu immers meer voedingsstoffen nodig. Hier zit ik vrijwel standaard aan een reep kruidkoek 's nachts
Goedemorgen! Hier geboorteplan ook zodat ik me wat bewuster op kan stellen naar de bevalling toe. Uiteindelijk weten we niet hoe het zal zijn lopen en laat ik het ook op me afkomen Hier mss ook een cord ring. Vanmiddag bevalling gesprek met de vk. Die ging vorige keer niet door. Dreumes heeft hele nacht geslapen zonder wakker te worden!! Slaapt nog steeds. Net even om et hoekje gekeken of er nog geademd word. @Ank88 ik wil ook zelf prikken. Heb je zelf zo'n apparaatje aangeschaft of had je die al? Kben ook benieuwd wat mn dieet zal doen...
Grappig ik ken dat totaal niet nachtelijke honger. Haha ik eet heeel veel overdag. Na het avondeten eet ik bijna nooit meer wat. En ochtend stel ik ook altijd uit omdat ik gewoon nog geen trek heb. Maar vind het altijd wel leuk om te lezen hoeveel er in de nacht gegeten word. Haha
Is dat zo ja? Oh dat wist ik helemaal niet.. Maar ze houden toch niet voor niets 37 tot 42 weken aan? Hmmm Wat een bagger nacht! Overdag veeel minder last van mijn bekken maar in de nacht! Ik kan nauwelijks nog op mijn zijde liggen dat doet binnen ene half uur echt pijn, en op m'n rug krijg ik weinig zuurstof. Hele veel liggen draaien. Zo maar eens naar de fysio!
Goede morgen dames! Lekker gekletst hier, leuk! Die cord ring lijkt me idd veel prettiger. Ik ga ook maar bestellen. Ik heb voor mezelf geen nieuwe kleding gekocht. Ik draag normaal gesproken vaak jurkjes. Dus mn buik past er prima in. Overhemden en blouse gaan niet meer.. maar goed, ik werk ook niet meer. Dus t is geen ramp. Bij de eerste had ik niet echt een plan. Ik zei alleen tegen de gyn dat ik niet geknipt wou worden. En dat ze mij moest blijven vertellen wat ze hebben gedaan. En dat deed ze. Ik weet niet waarom, maar op dat moment leek me dat fijn. Dit keer heb ik geen vaste gyn. En ik heb tot nu ook geen echte klik gehad met 1 van hen. Dus dit keer ga ik t wel opschrijven en bespreken met mn man. Daarna ook bespreken met de gyn. Geen lange lijst met wensen, maar 2/3 dingetjes. Ik kan niet zoveel eten. Ik word misselijk. Krijg last van mn maag en maagzuur. Maar t is me wel opgevallen dat de baby heeeel actief wordt als ik een keertje wat meer heb gegeten. Echt meteen na 5 minuten. Is dat niet raar?
O heel herkenbaar! Gelukkig, nu ik volledig in de ziektewet zit en het rustiger aan doe, kan ik redelijk liggen en slapen. Succes bij de fysio!!! Snachts honger enz heb ik ook niet echt. Ook geen gekke dingen qua eten. Grote lijnen wil ik deze keer wel in een geboorteplan zetten. Zeker omdat ik pas met 36 weken doorgestuurd wordt naar de gyn en het jeroen bosch zhuis. (Al denk ik echt niet dat ik 36 weken haal) Ik kan bijna niet meer autorijden, dat zitten doet zo zeer onderin. Soort druk en ongemak, ook mijn blaas is echt kreupel. Moet voor mijn gevoel na 10 meter lopen alweer plassen en met zitten check ik regelmatig of er geen natte plek in mijn ondergoed zit Kan me dit toch niet herinneren bij zoonlief zijn zwangerschap.