Vanochtend om half 6 vliezen gebroken thuis. 6u in ziekenhuis. 1cm ontsluiting.......... bleh!!! Heb nog helemaal nergens last van. Af en toe wat buikpijn. Is er ook geen familie kamer vrij dus zit ik met een andere vrouw op de kamer. Gaat een lange dag worden! Maar oke ik weet nu wel dat het gaat beginnen!
@Meisje93 @Kiekieboe voor ons is het de eerste dus zoiezo alles nieuw maar ik riep altijd dat word zoiezo 40 weken ook om mezelf niet teveel hoop te geven. Maar door wat anderen om me heen roepen en de vk, alle kwaaltjes hoopte ik echt op januari of dit weekend maar nee ik denk dat we nog een weekje mogen wachten.. Net als jou @Kiekieboe schiet wel door mijn hoofd dat ie erg groot word nu m'n buik groeit nog met de dag en mijn lichaam begint echt te weigeren die knieën jeetje.. Terwijl ik begin van m'n zwangerschap met wat inspanning maar met gemak 3x10 120kg op de legpress weg kon duwen.. En ik wil na al die mooie kindjes hier ook mijn kleine vriendje ontmoeten
Jeeej de vliezen gebroken! Maar moet je dan al meteen naar het zkh? Hier bel je de vk in de ochtend tussen werkuren of in de nacht als het water bruin/groen is(dan moet er wel wat gebeuren). Dan wacht je af tot de weeën frequent komen en als die pas een u lang om de 4 min 1 min lang duren bel je de vk weer. Tot die tijd heb je wel lekker je eigen spulletjes maar jij woont in België dacht ik hé?
@Maze1 zoo dan was jij wel vroeg op vandaag! Heb je wel kunnen slapen? Ik ga voor je duimen! Zet m op!
@sannez ahh wat naar! Kan me voorstellen dat je hier echt niet op gerekend had en dat je er enorm van baalt. Hoop dat de baby gauw nog draait, zodat je geen keizersnede hoeft. Ik ga duimen! @Eveliennn89 ahh wat balen van de naweeën. Lijkt me echt super vervelend. Neem je er ook al wat voor in? @Maze1 spannend zeg, vliezen gebroken! Hoop dat het snel op gang mag komen. @Meisje93 wat knap van jouw dochter, ik snap dat er werd gejuicht haha. Hier heb ik zoooo goed geslapen! Heeeeeerlijk. Heb gisteravond nog gebowld . Was wel gezellig. Merk alleen wel dat ik met slapen echt niet meer op m'n rug kan liggen, doet zo'n pijn in m'n buik.
Ja als ze breken moest ik meteen erheen. Ik woon in nederland maar precies aan de grens en ben verzekerd in duitsland. Dus ben nu in duitsland in het ziekenhuis. Ze kunnen me graag naar huis sturen! Heb nu al hoofdpijn van die hitte hier! Zo nu ophouden met zeiken en blij zijn dat het bijna zo ver is! Heb wel om 11.30 weer een ctg. Bij binnenkomst ook een gehad en was allles prima.
@Eveliennn89 gefeliciteerd! Ook al zo een knapperd. @sannez ow dat is balen! Hopelijk draait ze nog. @Chezzy ah ja is ook niet niks! Kan/mag je wel zoveel mogelijk bij de overdag? @Regenboogjee aahh wat een lieve foto!! @Maze1 oeh spannend! Succes vandaag! Dames dit was niet de afspraak he! @krijgertje en ik zouden de volgende zijn
@Maze1 spannend, toi toi toi en zet ‘m op! Hopelijk komen de weeën snel van start! Haha @nijntje90 ga jij es baren dan! Hier nog steeds eigenlijk 0 tekenen van een naderende bevalling dusssss tja
@Kiekieboe krijg je nog een extra echo? Hier ondanks een vastzittende schouder nog geen angst voor een grote beeb. Al zal het me niks verbazen, dat hij/zij alsnog 4kg zal zijn. Bij E. hadden ze ook geen 8ponder verwacht. Wie weet komt kleine meid alsnog voor de 40wkn. Krijg je nog een groei echo? @Maze1 zo jij was al vroeg in het ziekenhuis! Hopelijk komen de weeën spoedig op gang. @Pln Hier zei de huisarts de vorige keer dat ik niet moest schrikken als ik tussen de 37-38 weken ging bevallen. Nou kleinr meid kwam mooi pas met 41wkn. Nu durft hij dat niet meer te zeggen. Al had hij denk wel al een baby verwacht. Want hij belde iedere keer degene die dienst had op, dat hij het wilde doen. krijg je nog een groeiecho?
Bij mij zei de pku mevr dat de baby juist flink moest huilen, dan stroomt het bloed goed en was ze zo klaar. .... ik las geblowd.... ik dacht whaattttt! XD Te moe hier @Maze1 .... spannend! Binnen 24 uur vast een baby! @Eveliennn89 ... gefeliciteerd! Wat een droppie! @Regenboogjee ... <3!! @Chezzy ... ja en dan die hormonen er nog bij, lekker blèren hoor, ben je het kwijt en ze komen echt wel thuis hoor. Dan wil je ze vast nog weleens stieken terug brengen Hier zulke strakke tetters, als ik op mijn buik lig, dan raakt mijn hoofd amper het kussen, ik kom er bijna niet bij XD Ik kijk het nog 24 uur aan, en dan ook maar restten. Beetje een temp hier, diarree en kei hard ks litteken pfft. Emma een super witte tong, geen idee of het melkaanslag is of spruw, zij heeft ook diarree, ze snottert er op los en heeft darmkrampjes. Voor de rest TOP hoor chickies XD Nog een foto van ons geboortekaartje .. beetje rare compositie zo, maar anders zien jullie het adres en staan allemaal op de stoep om champagne te komen drinken
Er zijn vast veel mooiere, maar deze heeft Puber zelf getekend en samen met mijn Man de tekst erbij gemaakt. Ze zijn zo leuk bezig geweest, dat maakt het zo speciaal voor ons Thx!
@Cindy1977 Ahhh gossie, wat een super leuk kaartje! Echt heel mooi. Heeft jouw dochter prachtig gedaan. Hoop dat jullie snel opknappen, klinkt niet fijn! Beterschap voor jullie! ❤️ @nijntje90 en @krijgertje van mij mogen jullie voor hoor! Beginnen maaaaar!
@Cindy1977 Als je maar niet een griepje gaat krijgen. Je zou evt. kunnen kijken met een gaasje en gekookt water of je het weg kan 'poetsen' bij E. Zo kwam ik erachter dat het geen spruw was, maar gewoon melkaanslag. Ach wat sneu van die darmkrampjes. Wat een leuk geboortekaartje! Extra speciaal als puber het ontworpen heeft. @nijntje90 & @krijgertje nou hup beginnen dan! Want.... IK WIL OOK!!!!!!!!!!
@Cindy1977 heel mooi kaartje! Ik hou zelf niet van een heel druk kaartje!het maakt het extra bijzonder dat puber hem gemaakt heeft! @krijgertje ik doe mijn best maar dat kleine krengetje denkt er anders over!
@Meisje93 nee morgen laatste keer controle op de praktijk als ie er de 11de nog niet is komen ze thuis strippen en willen ze proberen 12 febr consult plannen in 't zkh voor inleiding. Ik voel wel van alles nu, naast dat ik me fitter voel YESSS! Nam vanmorgen paar slokken water, loop naar beneden en braakte alles meteen weer uit.. Terwijl dat de laatste tijd echt niet meer vanzelfsprekend was. Nu goed gegeten maar heb t gevoel dat het wel hoog zit te vervelen. Hmm ja die verwachtingen zeggen helemaal niks! @Cindy1977 wat een gaaf kaartje, heel lief en ik houd van de eenvoud en des te bijzonderder dat manlief en dochter het samen hebben gemaakt!! Maar wel heel naar dat jullie allebei niet helemaal fit zijn. Hopelijk ga je nu met wat grotere stapjes vooruit met je kleine meisje. @hielprik op de kraamafdeling warme wij het voetje op met een handschoentje met warm water gevuld in een washandje en dan ontspannen bij papa of mama maar niet voedend ivm associatie voeding en pijn. En bij huilen knijpen de vaten juist samen dus proberen zoveel mogelijk te ontspannen. Zo leerde ik het maar praktijk wees uit dat 9 vd 10 kids toch even moesten huilen, bij de ene liep 't nu eenmaal beter als de ander.
@Cindy1977 haha kan je nog niet fatsoenlijk op je buik slapen. Wat een mooi kaartje! Daar word ik helemaal blij van. Rustig aan jij he?!
@Cindy1977 wat een mooi kaartje! Ik hou ervan. Lekker duidelijk en geen onnodige poespas. @Meisje93 nope, geen echo meer. 11 februari nog ctg en controle. Maar de zogenaamde controle door gyn was maar 2 min. Heb wel laatst doorgegeven aan de vroedvrouw dat t me niet lekker zit. Laatste echo was niet goed gemeten, gyn had t kruisje 3x weg gehaald en opnieuw gezet. En tegelijkertijd aan t bellen. Ze had er wel een notitie van gemaakt.. @Pln jaaa ik voelde gister ook helemaal top! En vandaag ook! Lijkt alsof ik niet zwanger ben hahaha! Maar s nachts wel gewoon harde buiken en voorweeën. Mochten we ooit voor een 3e kindje gaan, dan wil ik niet in dit ziekenhuis lopen. Maja.. al die andere ziekenhuizen zijn zo ver. Of dit ziekenhuis moet flink gaan verbeteren. Op welke dag krijgen de baby's in NL een hielprikje? Hier doen ze t niet in de hiel, maar hand. Bij peuter was t 72u na de geboorte. Ik lag nog in t ziekenhuis. Maar blijkbaar is dat veranderd. Gebeurt tegenwoordig op de 4e dag. Bij een keizersnee blijf je 5 dagen in t ziekenhuis. Maar bij een vaginale bevalling, blijf je 3 dagen. Dus dan krijg je een afspraak om terug te komen voor t prikje 3e dag naar huis, 4e dag weer terug voor t prikje. Ik vind dat een beetje raar/dom..