Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Nelllie oh neee, ik hoop echt dat t minder is nu. Paracetamol nemen misschien? Of even in bad gaan, misschien wordt t minder door de warmte. Jeetje! Dikke knuffel!

2. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @nijntje90 o spannend!! Heel veel succes! Toitoi

@Appelmoess jippi!! Hopelijk zet het door! Klinkt goed in ieder geval! Succes!

@Nelllie o au!! Miss idd even ontspannen onder de douche of bad. Beterschap!

Spannend dames die aan de rommel zijn! Hier is het rustiger dan gister. Zoontje kwam net blij thuis!!! Jippi!!! Zijn eerste kinderfeestje, trots op mijn jongen!
    Hij is wel moe, nou mooi even verantwoord netflixen samen, ben ook zo gaar als iets. Pff

3. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
  4. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    Nou ik weet et niet... wel weer net naar toilet geweest. Dus dat is fijn dat mn darmen zich legen. Ik heb af en toe een lekkere voorwee. Vk zei ga maar lekker even rondlopen dus dat doe ik maar. Alhoewel ik het liefste wil zitten. Ik had even goede hoop maar nu heb ik zoiets van dat het em vandaag niet gaat worden. I dunno...
    Nja ben benieuwd. Zou idd wel leuk zijn met precies 40 weken bevallen.

@Nelllie heh niet leuk. Lekker klagen hoor. Nu rustig aan doen. Dikke knuffel!

@nijntje90 ohh spannend zeg! Vind je het spannend dat ze afwijkt? Vaak zijn die groeiecho's ook maar een meting. Bij mij klopte het toen bij mn 1e zoontje totaal niet. Maar ziekenhuis neemt altijd et ckere voor het onzekere. Succes in ieder geval! Lekker duidelijkheid. Vond dat echt relaxed met inleiden. :D

5. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Toch een voordeel om een paar dagen later bij te lezen en ineens veel leuk babynieuws te zien! Maar had stiekem toch gehoopt dat iedereen bevallen was ;).
    Succes nog voor alle zwangeren, het einde komt toch echt snel in zicht (al lijkt dat niet zo). Zet hem op!

@Maze1. Gefeliciteerd met jullie dochter! Alweer paar dagen oud, wat gaat het snel! Heel veel geluk.
    @Ank88. Gefeliciteerd met jullie zoon, geniet van de kraamtijd!
    @sannez. Jeej, daar is ze. Gefeliciteerd met jullie dochter, hoop dat ze de hitte een beetje kan verdragen . Geniet van elkaar.

#hier.
    Op zaterdag, zondag en maandag 3,5 uur per dag kraamhulp gehad. Heel raar zonder baby's, maar wel fijn dat iemand licht huishoudelijk werk op zich neemt.
    Als babies klaar zijn, gaan we uitgestelde kraamzorg aanvragen.

Hier leven we half thuis, half in het ziekenhuis. Vandaag voor het eerst zelf weer gereden. Emotioneel gaat het weer de goede kant op, wordt normaal om alleen naar huis te gaan.
    Moet het lichamelijk wel erg rustig aan doen, net zoals bij iemand met ks.
    VK kwam maandag voor controle hier en heeft geconstateerd dat ik op dit moment een vrij ernstige vorm van diastase heb (10 cm), Dus draag nu sluitband. Baal wel dat er in zk er niets van heeft gezegd, want anders had ik week eerder kunnen beginnen met sluitband! Hoop dat het minder wordt en dat het later met fysio naar redelijk ook verminderd kan worden. Rustig aan dus (in hoeverre dat mogelijk is), want zit niet te wachten op meer klachten.

Tweeling gaat de goede kant op. Beiden gister geholpen aan tongriempjes en bovenlip bij KNO arts. Kreeg heel veel bekijks in de ziekenhuishal haha en veel ahh's en ohh's gehoord ;). Hopen dat de borstvoeding nu na deze behandeling ook beter zal gaan.
    Ze zitten nu op 7 x 50 ml. Zelf vind ik dat er nog relatief met de sonde naar binnen gaat...
    Eerste voorzichtige prognose is dat ze einde weekend het ziekenhuis mogen verlaten.

Als de tweeling thuis is en ik daardoor ook weer thuis zal zijn, verwacht ik ook meer op jullie berichtjes te reageren. Maar schiet er nu even bij in. Sorry daarvoor!

Nelllie, Maze1, TigerAngel7 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Appelmoess spannend hopelijk zet het snel door en heb je gauw je beeb in je armen

@nijntje90 spannend, succes zet hem op!

7. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    Egopost: Ook hier even een update. Gister is ballon geplaatst m, laat op de avond 3 cm ontsluiting. Vanochtend wilde ze vliezen breken maar ze lag ineens weer in stuit! Wat een vreselijke domper, even flink verdrietig. Na overleg kwam de gyn ook even kijken, toen lag ze dwars en de navelstreng voor de uitgang een draaipoging was toen ook geen optie meer. We moesten naar huis en later deze week terug komen voor een echo. Vlak voor we wilde gaan dacht ik dat de baby weer was gaan draaien, weer een echo gemaakt en inderdaad ze lag ineens weer goed!! Ze wilde vliezen breken maar wel met de kans dat het een spoedkeizersnede zou worden als de navelstreng naar buiten zou komen. Ze konden niet bij de vliezen omdat de baby nog te hoog lag en ze werd zo druk, wat denk je ze lag ineens weer dwars en navelstreng weer voor de uitgang ze moesten direct stoppen! Nu is er een keizersnede gepland want dit is gewoon te gevaarlijk. Man wat een rollercoaster echt slopend emotioneel! Ik ben echt gebroken door hoe deze dag is gelopen. Ben er zo klaar mee.

8. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Chezzy neem vooral de tijd voor jezelf en je kleintjes, wij horen je verhaal later weer we weten dat je aan ons denkt:) geniet van je kids.

@Semmie87 ohnee wat een tegenvaller zeg:( maar inderdaad gevaarlijk! Hoe ben je er verder onder dat het een ks word? veel vragen stellen en je goed laten voorlichten. Wil je delen wanneer de ks gepland staat of hou je het liever voor jezelf? Dikke knuffel, sterkte

Chezzy vindt dit leuk.
  9. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    @Pln , ik ben blij dat ze hiervoor gekozen hebben want ik vond het zelf ook erg eng en spannend. Toen ze de vliezen wilde breken zeiden ze van te voren al dat ze alles klaar legde voor een spoedkeizersnede en als het zover kwam het er erg hectisch aan toe kon gaan en er veel mensen ineens om mijn bed konden staan.. zenuwslopend natuurlijk. Voor de baby is dit het meest veilig! Vrijdag is de keizersnede. Ik moet nu blijven in het ziekenhuis omdat als er nu wat gebeurd ik tenminste al op de juiste plek ben zodat ze meteen kunnen ingrijpen. Ik had het mij allemaal anders voorgesteld. Ik kijk wel wat op tegen de ruggenprik en keizersnede maar het is niet anders.

10. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    Spannend semmie! Dit had je je vast heel anders voorgesteld. Eigenwijze baby daar in je buik ;) dat het nog kan draaien zeg!
    Fijn dat je in goede handen bent. Nu dus afwachten tot vrijdag.

11. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja logisch dat je er tegenop ziet, je schetst toch een plaatje voor jezelf. Fijn dat je daar mag blijven dan ben je in ieder geval in goede handen als er iets gebeurd, maar kan me voorstellen dat je natuurlijk veel liever thuis zou zijn! Wel heel fijn dat de artsen eerlijk zijn en goed uitleggen wat er kan gebeuren. Nog even 1,5 dag mentaal voorbereiden op de ks nu en dan is je kindje er! Knuffel

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana fijn dat het goed gegaan is op het feestje!

@Appelmoess hopelijk gaat het doorzetten bij je. Duimen draaien iig.

@Chezzy wat vervelend van je diastase! Zal zo eens opzoeken wat dat precies inhoudt.
    Hopelijk mogen jullie kindjes snel naar huis. Lijkt me erg pittig zo.

@Semmie87 och wat een eigenwijs meisje. En wat slopend dit allemaal
    Heb je er vrede mee dat je een keizersnede gaat krijgen?

Chezzy en Appelmoess vinden dit leuk.
  13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Mijn vriendin met een 2ling heeft ook een ernstige diastase. Haar buikslagader ligt 5mm onder de huid, door niets beschermt. Kost bijna 8.000 euro om het te fixen .... gaat totaal nergens over. Maar wel zo gevaarlijk dat er snel gehandeld moet worden,

14. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Chezzy wat naar zeg die diastase, vreemd dat ze het in het zhs niet hebben opgemerkt. Hopelijk helpt de sluitband en dat voldoende!
    Ik duim dat de kleintjes snel in huis zijn, lijkt me echt slopend dit

@Semmie87 oei wat spannend zeg. Snap je teleurstelling, maar goed dat het nu gepland is dan.

Sorry heb alles wel gelezen, maar heb nog steeds hoofdpijn. Ik zie wel weer normaal gelukkig. Ik denk dat mijn bijholtes weer gaan opspelen. Alhoewel ik dat gekke zien niet eerder heb gehad. Morgen weer controle bij de vk
    Ben ook super emotioneel, mijn man is tot laat weg voor het werk en daar moet ik echt om huilen (alhoewel hij meteen terugkomt wanneer ik dat vraag hoor). Dochtertje mocht wel bij opa en oma blijven maar ook daar moest ik bijna om huilen omdat ik haar nog graag bij me wil hebben. Pff ken dat zo niet van mezelf

Chezzy vindt dit leuk.
  15. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    Wat lief van jullie meiden! Ik ben nu ook dood op door alle emoties en het huilen. Inderdaad even mentaal voorbereiden en in gedachten houden dat we haar vrijdag kunnen vasthouden.
    Keizersnede is de veiligste weg voor haar dus het is goed zo!

Voor jullie allemaal toi toi toi!! Nog eventjes meiden en dan hebben we straks allemaal een kleintje. Heel veel succes!!

Chezzy, TigerAngel7, Kippetje88 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @Appelmoess bij de 1e voorspelde ze een heel groot kindje maar was ook maar een kleintje!

#update: de ballon geplaatst, die viel er met plassen uit, opnieuw aan de ctg, kwam de gyn later kijken had ik al 4 cm! De ballon heeft er denk ik net 2 uurtjes in gezeten. Morgen breken ze de vliezen. Heb nu wel om de 5 minuten een harde buik. Manlief komt zo nog even terug die is de kleine man na opa en oma brengen.

Nelllie, TigerAngel7, Cindy1977 en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    Spannend zeg! Dat gaat lekker zo. 4cm!

@Manna ahh dikke knuffel voor jou! Raar he die hormonen ook..
    Wel bijzonder dat je zicht opeens vaag werd. Heb je daar nog een dokter voor gebeld? Ik zou er van schrikken. Wel fijn dat dat weer normaal is. Nu hopen dat die hoofdpijn snel weggaat.

Hier zet het niet echt door. Nog wel voorweeën maar niet boeiend.
    Mn eigen vk appte me wel net dat ze morgen om 7uur in auto moet zitten en dat ze de afgelopen nacht een bevalling had en nu dus gaat slapen. :( heel logisch natuurlijk! Helaas moet ik dus diensttelefoon bellen en heeft er een waarneemster dienst. Beide waarneemster 1x gezien in deze zwangerschap. Dus eigenlijk hoop ik dat het nu dus gewoon niet doorzet. Mja zo wel dan is het zoals het is. :) ik blijf benieuwd!

18. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @nijntje90 ik hoop dat je vannacht nog wat uurtjes kan pakken zodat je er morgenvroeg volledig voor kan gaan.. Aftellen!! Succes

@Appelmoess jammer dat het niet heeft doorgezet! Komend weekend is er bij ons ook een waarneemster die ik nog nooit gezien heb.. Behalve zaterdag avond/nacht. Begrijp wel dat je liever je eigen vk hebt maar de kleine komt wanneer die wil haha, je hebt er zo lang op gewacht dat maakt alles vast en zeker goed:)

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oeh 4cm al! Spannend hoor.

@Appelmoess ah jammer! Dan nog maar even wachten tot ze weer beschikbaar is. :) Ik wil ook persé mijn eigen huisarts erbij hebben.

Hier dacht ik vanmiddag even dat het begonnen was. Maar helaas nu weer rustig. Behalve een soort beurs gevoel bij schaambot.
    Zul je net zien dat de beeb precies morgen gaat komen. De dag die ik absoluut niet wil. :p

20. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @nijntje90 wauw, 4cm al! Ik hoop dat je nog kunt slapen, zodat je nog wat energie hebt voor t echte werk!

@Appelmoess hmm... dat is minder ja. Maar de baby is de baas, die beslist.

Hier rommelt t nu al sinds 17u. Ik voel echt alles! Peuter vraagt vandaag al heel de dag of alles goed met me gaat. Ook als ik even niet in t zicht ben, begint ze meteen te zoeken en roepen waar ik ben en of alles oke is. Moeder heeft me al 3x geappt of alles goed gaat met me. Ze heeft t gevoel dat ik me niet echt lekker voel vandaag en dat t misschien in de nacht begint. En net appte ze: tot morgen. Terwijl ze morgen iets had gepland met haar vriendin.

Geduld geduld geduld

moonchild vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina