@Kiekieboe zou misschien wel het indalen kunnen. Hier voelde het lopen vanochtend ineens ook niet zo prettig. Ah super schattig! Ja daar ben ik ook zo benieuwd naar. @MamavanHayden haha ja beetje omgekeerd heh. @Manna nou echt heh! Jij dus ook vanaf 5u wakker. Oei wat vervelend dat je bekken achteruit gaat. Wat zegt de fysio erover? @Pln jij hebt genoeg op de planning staan dus. Dat is inderdaad beetje dubbelop. Kan toch allemaal tegelijk. Is 2 minuten werk. @Cindy1977 echt vervelend van je astma! Lijkt me inderdaad erg vermoeiend.
@Meisje93 dat dacht ik ook ja haha @Kiekieboe betekent niet dat ik dat allemaal nog ga doen hoor. In m'n verlof geld niks moet, niksen mag. Dus als ik me verveel heb ik iets te doen anders lekker opt gemakje! Wel vervelend hoor dat je geen vast gezicht hebt. Daar hecht ik wel waarde aan dus heb een praktijk gekozen met 2 vk en een vaste waarneemster ivm vakanties. Maar goed als puntje bij paaltje komt staat er straks zomaar ineens een onbekende gyn, arts assistent en een co aan je bed haha. Ik had net ook een vervanger bij de huisarts, hele jonge knappe dokter. @Cindy1977 dat weet ik eigenlijk ook wel dat ie nu een groeispurt maakt. Maar gewicht is altijd een ding voor me geweest tot nu nog niet druk om gemaakt maar dus toch wel. Dankjewel voor je compliment! En inderdaad vocht.. Kon eergisteren voor 't eerst m'n ring niet meer zo makkelijk af doen. Wat vervelend dat je zoveel last van je astma hebt. Ik snap helemaal het idee achter de laatste loodjes zijn het zwaarste iedere dag een beetje meer. Maar ondanks een slechte dag gisteren is het 3de trimester wel mijn beste trimester. Net dus bij de huisarts geweest heb nu antischimmel waar ik al weken mee smeer icm de laagste hydrocortison crème. Dat mag ik nu gewoon 2x daags smeren en mocht 't niet helpen mag ik nog een iets zwaardere. Hij zag wel dat alles wat ik al toegepast heb iets effect heeft gehad an het vuurrode was er vanaf. Gelijk flesje Antagel mee tegen de maagzuur, dat werkt perfect. Vanaf nu echt gaan genieten van die laatste snelle weken!
@Pln....lekker proosten met je antagel op oudejaarsavond Ik voelde me meteen schuldig met je to do list van een meter....dus 150 foto’s laten afdrukken en albums besteld, kan ik mooi alles inplakken en leuke verhalen bij schrijven in januari
@Cindy1977 OMG, ik moet dat nog doen! Niet met albums, maar wel foto's sorteren. Mijn telefoon zit helemaal vol! Krijg telkens de melding dat geheugen vol zit. En straks wanneer de baby er is, dan ga ik ook weer om de uur foto's maken. @Pln ik hoop dat je er snel vanaf bent. Hier gaat t beter, gelukkig. Voor t slapen gaan 1 rennie en als ik 's nachts wakker word, ALS, dan haalt mn man eerst een glas melk. Meestal is dat voldoende. Zo niet, dan nog een rennie. Dus max 2 rennies. Overdag heb ik er geen last meer van. Heb net een fles wasmiddel gehaald, voor de kleertjes van de baby. Zonder die sterke geuren en al die extra dingen die niet nodig zijn. Speciaal voor baby's. Dan heb ik dat alvast in huis. Wanneer ik zin heb, begin ik eraan. Indalen... ik hoop t! Maar ik moet nog 2 weken wachten, dan krijg ik weer een echo. En zullen we zien of ze al is ingedaald of niet. Bij de laatste echo lag ze al behoorlijk diep met haar hoofdje. Maja.. wat is behoorlijk diep?
@Pln hopelijk is je huid daar snel weer hersteld. @Cindy1977 succes! Ik hou het maar bij digitale fotoboeken. Heb iedere keer ruzie met die upload programma's. @Kiekieboe zeer herkenbaar die overvolle telefoon. Ik vreet een doos rennies per week leeg & dan ook nog omeprazol erbij. En dan nog steeds last. Ik ga heel eigenwijs met robijn zwitsal wassen. Ruikt toch het lekkerst
Zo, net naar de kapper geweest. Kan weer maanden vooruit haha. #voorzorgsmaatregelen Volgens mij heeft een baby met 34 weken bijna net zulke goede kansen als baby vanaf 37 weken. Mag een vrouw trouwens zelf aangeven dat ze niet langer dan 40 weken zwanger mag zijn? Denk dat er dan wel meer vrouwen dit zouden doen?
De kansen zijn zeker goed, gelukkig! Alleen hebben ze dan wel een hoop opstart problemen. Bijv slikreflex, zichzelf op temp houden, soms de longen, geel zien, etc. Volgend mij hebben we in Nederland weinig te willen qua draagtermijn. Je moet of een voorgeschiedenis hebben of een goede verlos/gyn. Ik ben benieuwd hoe lang jij het vol gaat houden Bff is bevallen van twins met 38,5.... die was nog boos dat het al begonnen was XD Twee heerlijke kids kwamen eruit van 3kg.
@Cindy1977 oh wauw! Wat een mooie termijn! Voor een tweeling is dat echt super goed!! @Chezzy t hangt van veel dingen af denk in. Welk ziekenhuis, welke gyn, je eigen gezondheid, of je t nog kan volhouden en hoe t met de baby gaat natuurlijk. @Meisje93 ahhh echt? Omeprazol is op voorschrift toch? Mijn moeder gebruikt die. Maagzuur is heel vervelend ja! Zwitsal geur is lekker he? Ik ben toch maar begonnen met de dekentjes, lakens en hydrofiele doeken. Manlief gaat vanavond lattenbodem van ledikant verhogen. En dan gaat de ledikant naar onze slaapkamer. DENK IK. Ik weet t nog niet zeker.. Eerst wou ik de co-sleeper naast ons bed hebben. Dus ledikant zou een tijdje leeg blijven. Maar... wij hebben geen box beneden. Bij de 1ste niet gehad. Dus nu ook niet aangeschaft. Dat wiegje, als co sleeper, wil ik beneden hebben. En de ledikant in onze slaapkamer. Dan hebben we beneden iets en boven ook iets. Ik weet t niet. Misschien koop ik alsnog een box. Geen idee.
Ik lig al een uur aan de ctg. Voelde de baby niet meer. Het eerste 3 kwartier harde buiken om de 3 min, nu die wakker is zijn de harde buiken zo goed als weg. Ben benieuwd wat ze zo zeggen. Lig al dik een uur aan de ctg.
Ah nee, al een uurtje?! Is er nog niemand langs geweest om je te updaten? Om de 3 min klinkt niet goed...
@Kiekieboe ik heb het op recept. Maar je kan het ook bij de drogist halen. Ja best wel, vooral als het zo je mond in loopt. Ja die ruikt zo lekker! En dan doe ik ook nog een heel klein beetje zwitsal wasverzachter bij. Lastig heh om die keuzes te maken. Als je bij de eerste de box niet hebt gemist, zou ik die ook niet meer zo snel aanschaffen. @Christiana oei weer regelmatige harde buiken. Gelukkig voel je de beeb nu wel weer. Hopelijk krijg je snel wat te horen. Bij de eerste lag ik ook altijd zolang te wachten. Iedere keer bang dat ze me vergaten.
Lig inmiddels al 2 uur. Maar het bovenste monitor is afgesloten dus zullen ze wel zijn overleggen ofzo.
@Meisje93 ja klopt. We hebben ook geen plannen voor een 3e. Om nu een box aan te schaffen... tjah... hoeft niet echt. @Christiana 2 uur? Ik werd al gek van die 45 minuten. Zo ongemakkelijk, op mn rug. Hopelijk heb je snel nieuws.
@Cindy1977 haha ja proost . Neee niet schuldig voelen.. Ik doe wat van m'n lijstje als ik me verveel maar daar ben ik niet bang voor, m'n vk wel haha. Hoe lang moet je nu nog ongeveer want jij bent een van de eerste gok ik zo! @Kiekieboe fijn als je het zo kan doen met melk en rennies. Hoop dat m'n liezen ook snel over zijn! Bij mij lag ie bij de pretecho met 26 weken al diep en nie aan het indalen. Maar ze hebben nog tijd @Meisje93 blijkbaar werkt een rennie maar van korte duur en word het daarna erger, misschien is het wel wat waard om Antagel te proberen, zou het gewoon even aan je huisarts vragen. Mag bij 3 maaltijden en 1x voor de nacht helpt als een tierelier @Christiana ohnee dat klinkt niet fijn, hou ons op de hoogte ik duim voor je! Gewoon even op 't belletje drukken hoor.. Die onzekerheid zorgt voor stress dat is niet goed voor jou en je baby!
@Pln ik had antagel al opgeschreven. Mocht t niet minder worden. Maar gelukkig is t minder nu. Oh ik ga weer aan de aquarius en fruitwater. Heb diarree. Water krijg ik echt niet door mn keel. Fruitwater van capri sun is echt super fijn voor mij. 2 liter normaal kraanwater lukt me echt niet. Uitdrogen wil ik helemaaaal niet! Manlief gaat straks strijken. Ik ben echt een bofkont!
Ik ben net thuis. Gelukkig is alles goed gekeurd! Baarmoeder is nog mooi lang en gesloten. Wel regelmatige voorweeen maar deze zorgen dus gelukkig voor niks. Baby zit op p90 nog net geen suikertest. Vk moest de groei enz wel goed in de gaten houden zei ze. Fijn ziekenhuis het jbz.