Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Cindy1977 @Mimi91 ohnee ik vind jullie verhalen niet hoopvol maar ga gewoon een poging wagen!! Succes dames! :)

Ik ben alvast begonnen met spullen verzamelen voor de kraammand van mijn zus. Ik wil voornamelijk kleine dingen zodat ze iedere dag iets uit kan pakken 7 dagen lang. Ik heb al bibs spenen daar is ze fan van, iets lekkers voor de papa en mama, wilde nog iets van een kledingstuk doen als ik weet wat het geslacht is na de geboorte. Hebben jullie nog originele ideeën?

2. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Pln ik deed een vriendin ook een prentenboek cadeau, evt cadeaukaart voor Hema of een andere babywinkel, van die kettinkjes als ze tandjes krijgen, zo’n placemat dat vacuüm zuigt aan tafel en ze dus niet om kunnen gooien, haha.

Pln vindt dit leuk.
  3. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Meisje93 goede tip, zal zo even wat urine meenemen... dat stomme bekken he

@TigerAngel7 ik had na de bevalling van de eerste veeeeeel meer last dan tijdens de zwangerschap. Bevalling niet persee meer last gehad. Het op laten tillen vd benen tijdens de bevalling door anderen is iets wat je liever niet doet ivm asymmetrie, maar nood breekt soms wet... heb je nog heel veel last? Idd de spreidoefening die meisje noemt is een goed begin na de bevalling.

@krijgertje ik vind dat jij eerst mag ja haha

@Mimi91 je vraagt in tips, dus hieronder tips van mij. Maar allereerst wanneer jou het beter lijkt om over te stappen naar flesvoeding maakt jou dat echt geen loedermoeder oid. Iedereen doet wat het beste past in zijn situatie.

Wanneer de dingen die je op noemt eten en drinken zijn die je in de zwangerschap ook gegeten en gedronken hebt zou dat geen krampen moeten geven, dat is een beetje achterhaalt. Met uitzonderingen op allergieën zoals bv koemelk. 10-12x drinken pd is eigenlijk heel normaal voor bv kindjes zo vlak na de geboorte en ook heel goed voor de productie. Alhoewel het echt slopend kan zijn... ik kijk uit naar de bv maar de frequentie die eerste weken wat minder haha
    Waar ik me meer druk over zou maken is dat overstrekken, dit zou voor mij reden zijn om een lactatiekundige in te schakelen, het kan bv reflux, koemelkallergie zijn of wellicht heb je overproductie die krampen geven. Wanneer je over gaat op flesvoeding betekent dit dus dan ook niet persee dat het beter gaat.Mocht de lk niet kunnen helpen zou mijn volgende stap een osteopaat zijn, dit heeft bij mijn dochtertje ontzettend geholpen bij de verborgen reflux.
    Zij had mn in haar nekje door de vacuüm iets niet helemaal lekker, na 2 behandelingen was het een totaal ander kind. Ik zou nu nog naar die beste man toerennen tijdens mijn kraambed. Succes het is zo lastig soms met die kleintjes. Je mag me ook altijd pb en als je dat fijn vind.

Chezzy, Kiekieboe, Mimi91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Zwaar herkenbaar...blij dat je je verbaal deed! Ik heb ook een laag Hb, slik 1 ferrofum per dag, schiet niet echt op. Ben daar ook wat jankerig van, puur de vermoeidheid XD En ik twijfel ook de hele tijd hoor, zeker met die waterdunnne spuitluiers, het lijkt wel urine ipv ontlasting. Paar stik kapotte mini kadetjes erbij...alles bij elkaar opgeteld wil ik ook zeker 2 keer per dag stoppen :)

5. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @krijgertje thanks ik was even inspiratieloos! Hier ken ik mee verder:)

6. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Cindy1977 & @Mimi91 poh, klinkt erg pittig. :o: Succes dames, hoop dat het snel beter te doen is!

@Pln wat leuk dat je dat voor jouw zus maakt, geweldig. :) Misschien een speenkoord of een bijtring oid? Heb zelf een heel mooi speenkoord en bijtring gekregen! Zal ff een fotootje bijvoegen. Zijn dan ook precies de kleuren die terugkomen bij ons op de babykamer, toevallig. :D

Hier inmiddels nog veel meer slijm aan het verliezen, ik gok dat ik die slijmprop dus in delen aan het verliezen ben. :o:

Bijgevoegde bestanden:

Nelllie, Appelmoess, Pln en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Iets met muziek vind ik ook altijd leuk. Of iets wat zelfgemaakt is/ met de naam erop (zou je als 1 vd laatste dagen kunnen toevoegen zodat je het nog kan bestellen). Een cadeaubon voor avondje oppassen met iets leuks erbij ofzo.
    Iets moois om alles in te doen, een mand of Speelgoedkist maar goed dat ligt eraan hoe gek je het wil maken natuurlijk

Pln vindt dit leuk.
  8. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ow die zijn ook super leuk zeg! Weet je waar ze vandaan komen?

Spannend hopelijk zet het wat in gang bij je!

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb Nijntje milestone kaarten, zijn ook stik leuk!

Manna en Pln vinden dit leuk.
  10. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Heb het even voor je opgezocht!
    https://www.labelsix6.nl hier komt het speenkoord vandaan.
    https://www.doornat.nl hier komt de bijtring vandaan. :)

Jaaa ik hoop het ook, maar we wachten maar weer rustig af haha. :)

Manna vindt dit leuk.
  11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Pln leuk! Ik had bij E. ook zo'n kraammand gekregen. Zaten dan bijv. blikje met nijntje pleisters in, muziekdoosje, tandenborstel, boekje, Lepeltjes voor fruithapje. tuitbeker & vast nog wel meer.

@Mimi91 drink je al roosvicee ferro?
    Werkt ook als een tierelier.

Pln vindt dit leuk.
  12. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Mimi91 @Cindy1977 o borstvoeding kan zwaar zijn. Succes dames! En idd naar je eigen gevoel luisteren.

Pff ik ben zo ontzettend gaar vandaag. Buik is ook giga rustig. Ga vanmiddag als zoon weer naar school is maar even liggen. Ben kapot! :|

Van de ene kant please baby kom nou!! Of wacht tot maandag. Ik weet het niet meer! Wachten duurdt lang.... striemen komen steeds hoger bleh :cry:

Nelllie en Manna vinden dit leuk.
  13. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @YellowEyes ja ik maak zelf van zulke speenkoorden dus die heeft ze al gekregen haha:) ik denk nog een speelgoedje en een cadeaukaartje ofzo. Dankje voor het meedenken:)

@Manna heb bij de action een herinneringendoosje gekocht van hout super schattig.

@Cindy1977 ik ben zelf absoluut niet van nijntje (schaam schaam) maar ik heb die Milestone kaarten ook gekregen van een vriendinnetje haha misschien stop ik ze d'r wel bij.

@Meisje93 dat zijn ook hele leuke ideeën!

Dank jullie wel allemaal :)

Ik heb net de koelkast gepoetst, lekker fris. Ik heb alleen net in rust ineens weer vet veel pijn links onderbuik en lies. Kan alleen stil zitten en even rustig proberen om adem te halen. Vk zei dat ie dan met zijn hoofdje in het bekken draait.. Aan die kant ligt zijn rug/nek dus het kan niet zijn dat ie me schopt bijv. Maar auw!!

Manna en YellowEyes vinden dit leuk.
  14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Vlug eventjes update hier van de controle bij de gyn:

Baby mooi ingedaald, ligt juist. 1,5cm opening en beetje verkorting van baarmoederhals. Maar gezien het een 2e is wil dit niet echt iets zeggen zei de dokter.
    Hij schatte de baby nu al tussen de 3,7kg en 4kg. Omg!!
    Moest ik nog niet bevallen zijn, dan heb ik op 13 februari een volgende afspraak.
    Ik had de indruk dat hij gezien het gewicht van de baby niet van plan was om me lang te laten overtijd gaan.

Dusja... verder afwachten he :)

Eveliennn89, Manna, Appelmoess en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Pln hier is t een rustig dagje vandaag. Geen pijn oid. Wel last van mn maag. Bah.

@Meisje93 ja snap ik. Nu werk ik niet natuurlijk. Maar normaal gesproken kan ik zelf mn tijden indelen. Toen peuter jonger was, hadden we vaker moeilijke nachten. Maar niet veel invloed gehad op mn werk. Streng zijn moet ook kunnen vind ik. Ik probeer t zo vaak, maar t lukt me gewoon niet. Ben een softie denk ik.

Vandaag lekker weer hier. Zon schijnt. Heerlijk! Straks even naar buiten met peuter, paardjes kijken.

Manna vindt dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana hier ook zo gaar. Maakt niet uit of ik wel/niet goed slaap.
    Sterkte met de laatste loodjes.
    Krijg je veel striemen erbij laatste dagen?

@Nelllie Zo dat is al een flinke baby. :)
    Fijn dat er al wat ontsluiting is.

@Kiekieboe ach zo maakt iedereen zijn eigen keuzes qua opvoeden toch?
    Zolang je er zelf maar achter staat.
    Geniet van het weer.

Kiekieboe vindt dit leuk.
  17. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Christiana ooh ja mijn buik is ook echt een en al streep.. Manlief vroeg hoe 't met mij "buiktekening" grrr haha. Ik moet 1 a 2x per dag koelen van de vk omdat ik 1 hele grote brede scheur heb aan 1 kant die doet pijn..

18. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ja hier ook lekker veel striemen. Niet onder, niet boven maar lekker in t midden:o: niets aan te doen. Ik blijf nog steeds smeren als een bezetene. Maar ja..

Pln vindt dit leuk.
  19. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier gaan de oude striemen verder... achja was toch al verloren zaak, maar het voelt zo naar/pijnlijk

Even update: bloeddruk was goed, ik heb een migraine aanval. Daarom was mijn zicht gisteren niet goed en heb ik hoofdpijn. Dus rustig aan en dan trekt het wel weg

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk trekt het snel weg! Lijkt me erg vervelend.

Deel Deze Pagina