Ik wilde vol trots komen vertellen dat ik vanacht van 12u tot 6u heb kunnen slapen..... Dan lees ik @TigerAngel7 berichtje... Haha! Wat vervelend @Pln dat hij nog niet is bijgekomen! Nu lekker het mutsje op en hopenlijk morgen eindelijk aan de frisse lucht! Hoelang is de kraamzorg eigenlijk op een dag bij jullie? Hier is ze ong 30min/ 1uurtje hier en beantwoord wat vragen van mij en weegt de baby. Ze komt vanaf vandaag om de week en daarna weer korter.
@TigerAngel7 heerlijk dat Dylana zo lekker heeft geslapen! Zal jullie ook goed doen. @Pln balen dat je niet naar buiten mag vandaag, maar als je van het weekend met het lente weer naar buiten mag dan kan je extra genieten (heb je nu niets aan... maar toch) en laat die kraamtranen maar lekker lopen! Voor alle dames met kraamtranen ‘het komt wel goed schatje’ en uiteraard schuif ik een groot glas limo jullie kant op of wijn.. mag ook. Bij mij begonnen de kraamtranen toen ik met Luuk naar huis mocht na 5 dagen. Ik zette de maxi cosi neer en . Ik heb een gesprek gehad met de verloskundige, gyn en kinderarts. Een soort afsluitgesprek van de heftige bevalling. Luuk is na de bevalling gereanimeerd en had een apgar van 2 (na 15 minuten was dit een 7). Mijn lichaam maakt geen goede placenta’s aan blijkbaar. Ik had een bijplacenta die volledig los had gelaten en Luuk had te veel bloed binnen gekregen. De kans dat dit bij een tweede zwangerschap gebeurd is ongeveer 90% denken ze. Maar het ergste vond ik nog om te horen dat dit ook had kunnen gebeuren op een andere dag, waardoor de baby in mijn buik het niet had overleefd. Dit risico wil ik absoluut niet lopen... Maar extra genieten van Luuk, die vandaag al 5 weken is! Waar is mijn baby gebleven?!
@Christiana gefeliciteerd!! En wat een heftige bevalling. Ik hoop dat je vlot herstelt. 2 liter bloed is niet normaal veel. De rest... ik heb alles snel snel bijgelezen. Maar reageren gaat niet zo makkelijk nu. Zodra er wat regelmaat terug is in onze levens, haha, zal ik uitgebreid reageren.
@Maze1 Hier is de kraamzorg er 8 dagen, en 6 uurtjes van 8.00 tot 14.00. Echt een topvrouw overigens. Wat lekker dat je zo'n fijne nacht had! wij mochten ook 5,5 uur aan een stuk slapen, heerlijk! @Mimi91 Mijn hart breekt telkens in stukjes als ik aan jouw verhaal denk. Echt enorm heftig kan me voorstellen dat dat dan ook niet zomaar kraamtranen zijn het is hartstikke heftig hoor! Dan ben ik gezegend met een misselijk kindje.. lekker genieten van je mannetje. Wel fijn dat je en exit gesprek hebt gehad, goed voor de verwerking denk ik zelf. Wij gaan er zeker naar toe werken om morgen in ieder geval naar buiten te gaan en zondag even naar papa kijken bij de voetbal met 16 graden! @Kiekieboe Heel herkenbaar, voelde me niet eerlijk tegenover de meiden die nog de laatste loodjes door moesten en ik niet meer zo fanatiek meer meeschreef maar de eerste dagen wil ik mega genieten van de babybubbel en daarbij had kleine Thijs het niet fijn. Die gaat dan toch even voor ondanks dat ik jullie allemaal hartstikke tof vind! Hoop dat iedereen echt aan het genieten is, hier schijnt het zonnetje heerlijk binnen, dus ondanks de kraamtranen en dat ik niet naar buiten mag geniet ik toch en zeker van mijn mannetje!
@Pln is hij weer afgevallen of blijft hij stilstaan? F. groeide eerst ook niet. Sinds gisteren pas groei te zien. En zit nu nog 100gr. onder startgewicht. Hopelijk helpt die extra rust! Hoe meer ze slapen hoe beter ze groeien. @Chezzy fijn dat ze nog zo trots is. Ja voor hun ook een hele verandering. merk ik hier ook hoor. oh dat zou wel erg fijn zijn! Kan je weer op adem komen @Maze1 oh dat is niet veel. hier had ik 48u verspreid over 7 dagen. Als ik borstvoeding had gegeven had ik nog meer uur gekregen. @Mimi91 hier moest ik wel even een paar keer slikken toen ik jouw berichtje las. Wat ontzettend heftig wat jullie mee hebben gemaakt. En dat jullie soort van gedwongen zijn om jullie kinderwens af te sluiten. Hoe gaat het met jullie? Jullie hebben wel echt een prachtig mannetje op de wereld gezet. ♡
@Meisje93 Geboorte 4395gr Dag 1 4395 Dag 2 4200 Dag 3 4130 Dag 4 4170 Dag 5 4130 Dag 6 4130 Dag 7 4130 Hij blijf nu hangen terwijl ie elke dag 10cc per voeding omhoog is gegaan. Ze zei dat grote baby's sneller afvallen en moeilijker aankomen. Maar vandaag houden we 'm goed warm en even geen bezoek en alleen bij papa en mama. Proberen nu de difrax ipv dr. Brown tegen de krampjes. Maar morgen is ie een week en hij zit nu 165gr eronder. Morgen zou ie wel echt aangekomen moeten zijn anders gaat de vk de kinderarts bellen. We gaan t zien morgenvroeg!
oh ja. Probeer wat vertrouwen in te hebben. Gisteren zat F. ook nog op -150gr. Vandaag ineens een groeispurtje van 50gr. E. zat dacht ik zelfs nog op -210gr aan het einde van de kraamweek. Als je wilt, kan ik het zo voor je opzoeken.
Hier precies hetzelfde! ik krijg er maar 60cc in overigens hoor...strak elke 3 uur maar het wil niet echt vlotten...ben benieuwd...
@Pln o wat vervelend met het gewicht. Hier vandaag voor de 1e keer thuis gewogen en van 4480 gram geboorte nu naar 4240. Jip was ook veel misselijk de eerste dagen, vandaag gaat het iets beter. Vanmorgen is zijn tong gekliefd en hopelijk kan die dan ook beter drinken. Ik heb sinds gister middag de keus gemaakt om volledig op kv te gaan. Mijn lichaam heeft nog wat moeite met het bloedtekort dat ik liever het beetje energie in Jip en grote broer Puck steek. Ook qua aanhappen enz ging niet (tongriempje) dus hij kreeg al kv. Jip doet het eigenlijk best goed. Ben benieuwd wat de nacht brengt. Vind het zelf wel moeilijk qua bedrust tegenover kindje nmr 1. Ben al 8 kilo kwijt haha, voordeel grote baby. Ook het kraamverband ligt al opgeborgen kan met de maandverband prima door. Voordeel van de ok heb de vorige keer ook maar 1 miss max 2 weken gevloeid. Wel nog wat naweeen maar met paracetamol goed te doen. Ook voor de hoofdpijn wel fijn Ik zie hier alle oude beebjes al goed groeien en aansterken. Wat gaat het hard dames. Fijn @Meisje93 dat de kleine inmiddels mooi aankomt.
@Mimi91 jeetje wat heftig zeg! Lijkt me ontzettend naar om te weten dat het ook mis had kunnen gaan. Extra genieten van dit mooie mannetje! Dikke knuffel want het is niet niks om dit te horen en te verwerken. #kraamtranen, vandaag gekregen. Huilend gevoed met een baby dat zich verslikt in de ladingen melk. B krijgt er nu ook krampjes van en spugen. Zo zielig ik brak ineens en echt even gehuild ondanks dat ik weet dat ik er zelf weinig aan kan doen. En ik ook weet dat het wel goed komt want dat kwam bij zus ook. Vandaag een plan gemaakt met de lactatiekundige zodat de productie hopelijk snel wat minder wordt. Gisteren kolfde ik na een voeding 450ml af... geen wonder dat hij het niet aan kan. De rest met kraamtranen ook lekker even huilen. Het is ook niet niks al die hormonen in ons lijf en alles wat er gebeurt
Wat een uren tussen de voedingen allemaal zeg! Hier echt max 3 uur, maar die van mij groeit dan ook 50 gram per dag XD Ik heb niet de puf om te reageren op alles, ze heeft er nu ook al 24 uur darmkrampjes bij, of spek pijn Want dat spekje groeit zo hard, zal vast niet pijnvrij zijn. Constant kroelen en schommelen, ik doe het met zoveel liefde, maar het is wel vermoeiend. Plus ik probeer mijn conditie wat op te bouwen, sleep ik mezelf met kinderwagen naar buiten om daar wat aan te doen. Fietsen er jongeren voorbij en die vragen of het wel gaat. Schijnbaar is die zombie look niet geruststellend XD
@Christiana wat sneu van zijn tongriempje. Lijkt me zo rot om te zien. krijg je nog iets van ijzertabletten? Of moet je het op eigen kracht doen? goed je rust nemen hoor, zeker met je bloedarmoede nu. Nummer 1 gewoon lekker zijn speelgoed op je bed laten deponeren. Komt het helemaal goed. Enne, kraamzorg kan ook wat met hem doen. @Manna mijn duimen draaien voor je meis. @Cindy1977 haha geweldig, maar ook wel een beetje verontrustend. kom je wel een beetje aan je slaap? Gisteren gewoon om 21u in slaap gevallen. werd om 23u even wakker omdat man F. de fles gaf. En weer heerlijk in slaap gevallen.
@Mimi91 wat heftig zeg! Moet je toch niet aan denken... @Cindy1977 nou hier ook maar 3 uur ertussen hoor! Mevrouw is nogal hongerig!!
En hier een hongerig meisje vannacht gehad. Ze bleef maar drinken. Om 2.30 60 cc. om 3.15 30cc. om 4.15 30cc. Daarna heeft ze geslapen tot 6.00 weer honger. 40cc op. en weer gaan slapen.
*note to myself* Wakker blijven om om half 1 nog een laatste voeding te geven, niet meer doen! Gewacht tot half 1 om nog even te voeden (wilde sws om 12 uur wakker zijn voor Hayden dus dat half uurtje was goed te overzien) Pixie gewoon met geen mogelijkheid wakker gekregen. Half slapend had ze uiteindelijk om kwart voor 2 30cc gedronken.. Ik dacht ja dikke doei, ga wel slapen, komt ze vast over een half uurtje.. Om 5 uur werd ze rustig aan wakker voor melkje Dus om half 10 nog 2 borstjes en 60cc gedronken. Een beetje in de nacht en gewoon erop door gaan..
Thijs heeft om 00.00 laatste fles gehad en toen om 3 en 5 uur wat gemopperd daarna bij mij verder geslapen en om kwart voor 6 zijn fles helemaal op. Echter issie niks aangekomen. Hebben ook een andere weegschaal laten komen maar helemaal niks. Verloskundige al wel gesproken die komt zo nog langs die zei ook dat grote kindjes vaak veel afvallen en maar langzaam aankomen in gewicht. Vrijdag pas weer wegen en komende week nog aankijken. We zijn in ieder geval heerlijk even buiten geweest!
@Pln ... is het dan niet beter om hem om de 3 uur te voeden? Dan kost het hem minder energie en kun je mss meer aanbieden? Ik heb er geen verstand van verder hoor, maar bv bevat geen afval stoffen, dus dat kun je oneindig aanbieden zeg maar. Met kV gaat dat niet, maar mss wel het maximum aanbieden? En ze mogen tot 10% afvallen eer er wat gedaan word. Bij Emma was dat net op tijd gestopt en kwam ze goed aan.
*breek (weer) eventjes in* Ons eerste kindje woog bij de geboorte 4710gr, hij dronk de eerste weken/maanden erg slecht en groeide niet goed maar deed het verder wel goed. Wij zijn toen zelfs nog bij de kinderarts geweest en nadat alles meerdere keren onderzocht was bleek hij gewoon zijn gewicht wat recht te trekken. Inderdaad lijkt het erop dat grote kindjes zelf regelen dat ze weer op een "normaal" gewicht gaan zitten. Ons meisje is morgen 2 weken en zit ook nog niet op geboorte gewicht. Was met 39 weken 4050gr en is de afgelopen 2 weken vaak stil blijven staan of zelfs wat afgevallen. Gelukkig drinkt Thijs goed en ook fijn dat ze hem goed in de gaten houden. In ieder geval succes ermee meid! Nog even een tip, wij gebruiken nu Sab Simplex gekocht bij de apotheek in Duitsland en dit helpt echt als een malle tegen krampjes!!