Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Helaas heb ik een netwerk van het niet lullen maar poetsen mentaliteit en wilde ik zelf graag kinderen dus moet ik nu ook niet zeiken helaas...Erg jammer...

2. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Zooooo herkenbaar! Door het slaapgebrek en de hormonen trek ik gewoon niks meer en ben voor m’n gevoel iedereen de hele dag aan ‘t afsnauwen. Het is een fase het is een fase het is een fase! Jij ook sterkte, hopelijk snel beter.

@Meisje93 ik denk dat het krampjes zijn. S. had er niet zoveel last van, maar T. heeft op het moment maar drie standen: eten, slapen of huilen. Hopelijk wordt het snel beter.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    och jeetje dat is niet leuk. :(

@krijgertje hoop het ook voor je!

Hier ook even klagen.
    Bekken, stuit en rug gaan steeds meer pijn doen. Ben het zo zat!

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Idd...van een lief kind naar een kind wat alleen maar huilt en als ik niet binnen 2sec aan haar voeten lig dan gaat ze over op hartverscheurend janken ...

5. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Kippetje88 heel herkenbaar. Hier vandaag maar weer naar de huisarts. Ik wil meds voor de reflux. Zit al 3 nachten met een krijs kind die echt alles onderspuugd, Hij kan niet boeren gapen niks zonder te krijssen van de pijn.

Man zat gister even een half uurtje met hem omdat ik naar mijn paardje moest om eten te geven. En die was na 30 min al gillend gek en vluchtte weg. Fijn weer zoon déjà vu van nmr 1.

Heb moordneigingen tegenover mijn man. Kribbig op mijn kleuter. Medelijden tegenover beebje. Zelf een ontsteking of verstandskies die eraan komt (geen tijd voor de tandarts zo) dus maar ff afwachten met paracetamol. Bijna geen tijd om zelf te douche. Grrŕrr fijn zoon fase :|:|

Mijn man zou vrijkaartjes krijgen voor indoor brabant (paardensport) event. Me zo op verheugd zegt die net dat het niet doorgaat en inmiddels is het uitverkocht :cry: zo verheugd op een dagje met man samen en even geen gehuil. Valt dat even giga tegen. :(

6. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Hoe herkennen jullie reflux dan?

@Maze1 inprincipe ligt ze niet bij ons maar als ik al 2 uur bezig ben met dr in slaap krijgen ben ik er wel klaar mee!

@Kippetje88 hulp vragen kan geen kwaad toch? Zoals eerder gezegd als jij instort hebben de kindjes niks aan je....

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    We keutelen hier verder met de kV....iedere 3/4 uur 60ml anders spuugt ze alles uit.

Hoe is het verder met jullie hier?

8. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Je kunt het horen, golven omhoog halen en dan hoor je hem heel veel slikken. (Verborgen reflux) Erna meteen krijssen, een gaap niet uitgapen maar snel eindigen in krijssen. Zo wel meer dingen. Je merkt het vrij snel, zeker als het pijn doet. Hoesten als het eten omhoog komt, verslikken enz.

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Maar is dat niet normaal bij die kleintjes? Omdat dat klepje nog niet helemaal goed sluit?

Dit doet Emma nml ook en ik kan me herinneren dat de rest dat ook deed en ze daar vanzelf overheen groeide.

Pln vindt dit leuk.
  10. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @Cindy1977 daarom vraag ik het. Hier doet ze het ook namelijk. Dacht ook dat dat te maken had met het klepje dat nog niet sluit...

Pln en Cindy1977 vinden dit leuk.
  11. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @nijntje90 madame slaapt tot nu toe iedere nacht bij ons in bed! Maaaar ik heb nu speen nummer 5 dit keer van het merk bibs en hallelujah ze neemt hem!!! Wel nu pas 1 dag dus of dat echt telt maar ik ga daarnee proberen haar in haar eigen bedje te leggen (die dus tegen ons bed aan staat!)

Wat naar al die reflux verhalen. Hier spuugt ze sinds 1, 2 weken ook wat meer! Krijg dan meteen ook angst dat het reflux is. Maar de dokter zei omdat ze vanaf de geboorte tot 1 maand 1,5 kilo is bijgekomen het normaal is dat ze spuugt want het kind zit tot boven bomvol!
    En ik heb wel geluk met de duitse kraamhulp die 1x per week komt, die kan ik natuurlijk alles even vragen en kent dilara dan ook omdat ze haar wat vaker en langer ziet dan een dokter.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana hoe was het bij de dokter?

@Maze1 hoelang blijft die kraamhulp komen bij jullie?

13. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Blijkbaar zo ongeveer een half jaar, maar mag ook langer als ik het nodig zou hebben. Ze komt wel steeds minder vaak. Ligt ook gewoon eraan hoevaak je haar nodig hebt. Bij mij loopt het allemaal wel goed dus komt ze niet vaak. En ik kan haar altijd appen met vragen, of dat ze moet komen (als ze tijd heeft dan he).
    Maar ze komt echt alleen voor de baby of mijn buik te controleren (in het begin). Huishouden ofzo doet ze dus echt niet.

14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Maze1 ... jammer dat ze niet blijft poetsen hoor XD

Pln en YellowEyes vinden dit leuk.
  15. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @Christiana ik duim mee vrijdag! Hoe was het bij de huisarts? En hoop toch dat je nu iets meer hulp van je man gaat krijgen, voor jou is het even zwaar.
    Zo spijtig van de kaartjes :(

@Manna zo erg! Gelukkig gaat het al terug wat beter...

@Pln beterschap! Hoe gaat het nu met je?

@krijgertje @Kippetje88 Ik hoop dat jullie kleintjes zich snel wat beter voelen en minder last hebben zodat jullie je ook beter voelen.
    Hier trouwens ook wel herkenbaar. Door slaapgebrek en hormonen kan ik ook iedereen afsnauwen, kan ik veel te weinig verdragen van peuter en zou ik heel de dag kunnen huilen om het minste. Zeker nu L. ook weer lastigere daagjes heeft met alleen maar willen eten en huilen. Slapen doet ie ook ni, heeft vandaag een paar powernapjes van maximum een kwartier gedaan maar dat was het dan ook...

@Cindy1977 hoe gaat het met de stuwing?

@Meisje93 niet fijn dat jou fysieke klachten ook alleen maar erger worden. Had zo gehoopt voor je dat dat deze keer ging meevallen.

@Maze1 Wel fijn dat je nog zolang ondersteuning hebt.

Christiana vindt dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Maze1 is dat dan een soort vervanging van het consultatiebureau?
    Dat is wel weer jammer dat ze niet komen poetsen. ;)

@Eveliennn89 Had het ook gehoopt, maar helaas.
    Hopelijk ben ik op tijd hersteld. Zie het niet zo zitten om weer de ziektewet in te gaan.
    Mijn collega's zien me al aankomen.

17. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Cindy1977 ja echt wel! 1x per week even ramen wassen en zulke dingen sla ik niet af!

@Eveliennn89 ik vind het knap dat je dat doet met nog een kindje erbij!

Van jullie allemaal vind ik het knap hoor met nog een kindje erbij!
    Maar ook de nieuwe mama's verdienen een complimentje vind ik! Is allemaal zo nieuw, dus ook even wennen!

Ben vandaag even naar bed gegaan en man bleef onder met dilara (ben al vanaf 2u vanacht wakker, kon niet meer slapen terwijl ik echt wel moe ben!) Na een half uurtje werd ik wakker wilde opstaan de kleine pakken en naar onder gaan. Kon ik haar toch niet vinden tussen de dekens. Dekens 10x overhoop gegooid! Toen viel het kwartje... ohja ze is onder........

Chezzy, Eveliennn89 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  18. Maze1

Maze1 Actief lid

12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Meisje93 ik ga met haar na de kinderarts. Ze was nu 1x daar voor een normale controlle, en volgende week moeten we weer gaan. Hier word ze dan ook gewogen enz. Consulatie bureau mag ik ook heen omdat ik ja gewoon in NL woon. Gek he hoe anders het is overal! Duitsland is 5min van mijn huis lopen en zo een verschil al!

19. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Reflux is ook qewoon het klepje dat nog niet helemaal goed ontwikkeld is. Baby’s groeien er allemaal in principe overheen dacht ik, maar denk dat er wel verschil in zit hoe lang dat duurt en hoeveel last ze er van hebben..

20. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @nijntje90 @Cindy1977 hier inderdaad ook golven omhoog af en toe, veel de hik, mondjes spugen etc komt inderdaad door het maagklepje. Maar zulke symptomen icm ontroostbaar huilen duidt vaak op een reflex maar in feite hebben ze dat dus allemaal zoals @krijgertje al zei

@Maze1 hier vanaf begin de bibsspenen ivm start bv en deze staan aangeschreven als goede speen bij bv. Thijs weigert de rest resoluut!

@Eveliennn89 lief dat je het vraagt. 2 dagen met flinke koorts te bed gelegen, ijskoud en bloedheet, stekende hoofdpijn zo heftig, daarnaast zo duizelig dat ik bijna van mn stokje ging ook als ik zat/lag. Frequent PCM ingenomen en na 2 dagen als sneeuw voor de zon alles verdwenen! Ik dacht eerst ik zal wel moe zijn,teveel gedaan de eerste weken omdat ik mij zo goed voelde of de nachten die me opbreken.. Maar goed daar krijg je geen koorts van! Nu 2 ochtenden haasten voor bloed prikken, osteopaat en cb. Morgen doen we lekker rustig aan:)

@Meisje93 hoop zo dat je snel herstelt en anders heel vervelend voor je collega's maar nog vervelender voor jou!! Denk aan jezelf meis je lichaam moet nog een hele poos mee.

Hier gisteren dus naar cb geweest, ik ben er nu al klaar mee wat een heks. Het leek echt op een kruisverhoor, ze ging discussies over mijn werk en opleidingsniveau aan terwijl ik daar voor mn kind kom, en ze vergiste zich 2x in het dossier. Ik was helemaal verbaasd toen ik buiten stond. Ik volg toch maar mn eigen hartje. Osteopaat was onzin en kinderfysio moet komen ivm voorkeurshouding. Vandaag heel fijn consult gehad bij de osteopaat nu eens kijken hoe het gaat en hopelijk komt die fysio voor niks dikke doei. En dan heb ik nog niet verteld over hoe ze haar collega af viel included haar adviezen.

Verder doet ons mannetje het heel goed. Morgen poging tot 6 flessen! Hij is heel tevreden, steeds minder krampjes en zo alert. Morgen proberen op zijn eigen kamertje te slapen aangezien deze mama niet kan slapen van het gekreun en gekerm in zn slaap haha. Ik ben dan binnen no time klaar wakker. Ik lees nu oei ik groei over de mentale ontwikkeling en de sprongetjes. Hele herkenbare dingen, ook vanuit de ontwikkelingspsychologie die ik heb gestudeerd voor mijn opleiding. Ontlasting is hier een dingetje. Ik heb altijd al een aambeitje gehad door antibiotica die niet goed was gevallen 11 jaar geleden zo nu en dan doet dat zeer.. door die eerste keren ontlasting ma de bevalling is het dus open en dat doet zeeer en bloed. Auw. Veel vezels en drinken. Oh ja en ik vergeet nog weleens te ontbijten door ons drukke ochtendritueel haha #momlife

Deel Deze Pagina