Gelukkig haat het steeds beter @Pln ... op je kadetjes na dan Hier juist zoveel leuke lui op het cb! Gisteren ook weer 1 die meteen gilde dat ze niet van de bv maffia was en allemaal lieve dingen zei tegen mij toen ik wat zat te blèren daarover XD Jammer dat het niet leuk voor jullie is daar. Voorkeurs houding ook evt te verhelpen met fles op de andere arm geven hè, maar dat weet je vast zelf wel Hier de gratis difrax spenen, maar ik denk dat het haar geen kont had uitgemaakt. Net als met flessen, ze pakken hier alle 3 gewoon wat ik ze aanbied. Nu al eten wat de pot schaft zeg maar XD Ze krijgt iedere 4 uur 90ml, maar ik denk dat ze behoefte heeft aan meer. Straks maar eens 30ml extra doen en hopen dat ze de hele boel niet uitspuugt. Wat geef jij Thijs @Pln?
@Maze1 dat is even beroerd wakker worden, als je je kind kwijt bent in bed. @Pln fijn dat de koorts weg is! De hoofdpijn ook inmiddels? Ja dat is ook weer zo. Ga iig mijn lichaam niet weer verknallen. Gaan het wel zien. Ga iig het advies volgen van de fysio, als het einde van verlof in zicht komt. Leuke 1ste ervaring heb jij gehad op het cb. Goede indruk laten ze gelijk achter zeg. Hopelijk doet de osteopaat al goed zijn werk.
@Pln nou wat stom zeg! Snap dat je dan niet meer met een fijn gevoel teruggaat.. je mag ook best vragen de volgende keer of je een andere arts mag he! Wij gaan volgende week pas voor het eerst. Maar ik ken het al van S. dus ik verwacht gelukkig weinig problemen. Benieuwd wat hij is aangekomen, want bv loopt toch nog niet helemaal lekker. Hij smakt heel veel en heb het idee dat hij daardoor ook extra veel lucht binnen kwijt, met nog meer krampjes als gevolg. Even een lk inschakelen dus! Hier een bib speen. Overdag tenminste, ‘s nachts pakt hij hem niet. Maar dan kan ik hem na het voeden gelukkig goed wegleggen. Heb ook diffax geprobeerd, maar die wil hij helemaal niet
@Cindy1977 ik had veel negatieve verhalen gehoord van vrienden en kennissen maar die zitten in andere gemeenten en daarbij had ik bij het huisbezoek echt een schat. Dus ik ging er zo blanco mogelijk in. Maar dit was echt een heks! Maar ik volg toch mn hartje en ik heb veel ervaring vanuit mijn werk in de kinderopvang en mijn afstudeerstage op de kinderafdeling. Wat betreft voorkeurshouding ken ik de tips met geven van de fles, zithouding slapen, hoofd draaien, andersom in de box, speelgoed geluid etc aan de andere kant ga maar door. Maar ik zag ook al veel verbetering met 2 weken geleden dus maak me geen zorgen! Thijs kreeg 7x 100cc (90water en 3 schepjes) t op advies van het 1e gesprek met cb. Ik ben toen zelf in de avond een schep meer gaan geven maar ik kreeg dus een standje dat dat te weinig was. Nu word het om en om 3 en 4 schepjes. 7 u 4 schepjes 11 u 3 schepjes 15 u 4 schepjes 19 u 3 schepjes 23 u 4 schepjes 03 u 3 schepjes Benieuwd of m dit gaat lukken. Emma mag best wat meer denk ik inderdaad al is dat Zeker na de overstap met bv even zoeken. Probeer anders ook om en om ze laat staan wat ze niet meer wil hoor @Meisje93 eerst genieten van je verlof hoor, werk komt later weer je doet je best Hoofdpijn is ook weg, alleen wat moe dus deze dagen verplicht middagdutjes Thijs had een onrustige nacht, ik dacht misschien door alle energie en het gefriemel van de osteopaat. Gevolg dat ie nu zijn fles niet leeg drinkt en als een blok in slaap valt haha. @krijgertje volgens mij was het een jeugdverpleegkundige maar ik ga proberen om weer bij diegene van het huisbezoek terecht te komen. Vond het mega slordig dat ze het dossier 2x verwarde. "Hij is geholpen met de vacuüm hè" uh nee helemaal niet! Op eigen kracht, in 5,5 u zonder pijnstilling en kleerscheuren met een klein hulpje bij het draaien. En daar ben ik best trots op bij een kind van 4,4kg (net zo trots als op alle andere vrouwen die hun kinderen die dragen en baren natuurlijk, met ks of kunstverlossing een voor een power vrouwen). Dus ga weg met je vacuüm heks en doe je werk haha. Oh ja Thijs weegt inmiddels 4880gr bij 55cm bij 4 weken (was 4395gr en 50cm). Kind wat groei je hard!
Blij dat man zijn wekker om 7u afging. F. had om 22.15 laatste voeding gehad & lag nog heerlijk te pitten. Gauw maar wakker gemaakt voor een fles. 9u ertussen en dan nog protesteren dat ze wakker werd gemaakt. was wel erg lekker zo'n lange nacht.
Oh @Meisje93 heeeeeerlijk zeg! Lekker van blijven genieten hoor! Op zich heb ik ‘t redelijk met de nachten. Hij slaapt vaak 3 uur aan een stuk, dus dat is eigenlijk 2 uur slaap voor mij steeds, maar ik kan hem wél gewoon wegleggen en dat hij dan doorslaapt. In dat opzicht is hij gelukkig wel een redelijk makkelijke slaper. Zit heel erg te twijfelen of ik de bv ga afbouwen, wilde net zo lang als bij de oudste (4 maanden) maar ik word helemaal gek van de slechte voedingen en het gehuil en getrek aan m’n lijf opeens. Maar steeds als ik denk dat ik besloten heb af te bouwen volgt er ineens weer een hele fijne voeding, alsof ‘ie zegt: nee mam, ik heb ‘t nog even nodig :’) en heel eerlijk, ben ook bang dat ik zonder borstvoeding geen manier heb om hem te troosten ofzo.. als hij nu krijst en ik krijg ‘m echt niet stil dan leg ik hem aan en is het rustig. Denk dat ik dat toch ook zou missen.
@Meisje93 lekker nachtje hoor haha @krijgertje hier tot 2 dagen terug ook om de 3 u dus steeds 2,5 u slaap voor mij. Sinds gisteren over op 6 flessen 3 om 4 scheppen en hij komt nu keurig o m de 4 uur en sliep vannacht voor t eerst op zijn eigen kamer in het ledikant ipv wieg. En ik leg m terug na de fles en hij slaapt *kloptditmeteenaf #karma Hieronder babyspam
Heerlijk @Pln! En wat een prachtige foto’s <3 t. maakt vaak één lange ruk van 8 tot 12 ongeveer of van 10 tot 2 en daarna echt structureel elke 2-3 uur :’)
Thijs maalt die ruk hier ook tussen ochtend en middag maar helaas niet in de nacht heel herkenbaar ondanks dat wij kv geven..
Voor jullie niet leuk, maar toch ergens ‘fijn’ om te horen.. je hoort zó vaak dat kindjes met kv veel beter slapen en krijg dat ook Sl regelmatig als advies. Maar bv/kv hoeft wat dat betreft dus echt niks te betekenen gelukkig
@krijgertje ik denk ook heel vaak zou ik liever kv geven dan slaapt ze langer! Wat ik wel heb is dat ze zoveeeel drinkt! Dagen dat het wel lijkt alsof ze non stop aan mn borsten hangt! Terwijl de melk soms wel eruit spuit, dus dat ik te weinig heb neem ik eens aan van niet. Heb jij dit soms ook? @Pln heb nog aan je gedacht vanochtend over hoe de nacht was gegaan! Ben ik natuurlijk dan direkt weer vergeten te vragen! Maar fijn dat de nacht goed ging! @Meisje93 stik jaloers en aan de andere kant snap ik wel dat je ff schrikt en haar wakker maakt voor wat te eten. Of ik deze schrik binnenkort eens mag meemaken haha! Al mag ik ook niet klagen! Sinds 2 nachten van 11.30 tot 04.00 en dan weer tot 8.00 en rond 10u moet ik haar dan wakker maken omdat we ergens heen moeten. Schreef dit al op fb, in mijn zwangerschap werd ik maanden lang bijna iedere nacht om 04.00 wakker, madame word al om 04.00u wakker sinds we thuis zijn!
@Pln wat een leuke foto's! @Maze1 dat zijn ook al heerlijke nachten. Grappig dat ze altijd om 4u komt. @Manna hoe gaat het nu met jou meis? @Christiana hoe is je sollicitatiegesprek gegaan?
Hier slaapt ze wel langer op de kV, maar dat kan uiteraard ook toeval zijn. Ze krijgt 60ml kv met 30ml bv, maar de bv neemt nu echt wel af, dus ik denk dat we binnenkort wel op volledige kV zullen zitten. Ze wil niet meer dan 90ml, dan braakt ze alles uit. Ze is wel slanker aan het worden nu, dus van de week maar ff wegen zoals ze al voorspeld hadden. Gisteren nog met haar naar de ha geweest, van spuitluiers 8 keer op een dag naar niet kunnen poepen. Zo zielig, dus lactulose stroop gekregen tot het loopt. Gelukkig zelf een medische achtergrond, want de apo had een dikke doseringsfout gemaakt. Als je wilt stoppen met bv, niet impulsief doen, er 48 uur over nadenken. Wil je dan nog steeds stoppen, helemaal prima! Ze hebben het belangrijkste binnen hoor! No SHAME! En idd heb je onze baan binnengesleept @Christiana?!
@Cindy1977 eens met dat afbouwen hoor, je kan niet meer terug in principe. Bovendien waren de dagen afgelopen week voor mij persoonlijk best grijs en donker, nu met wat meer slaap en een vriend die helpt (lang leve weekend) is het direct een stuk kleuriger voedingen gaan een stuk beter en ik voel me ook beter. Dus we kijken het nog even aan!
@Pln prachtige foto's van een prachtig knulletje. Wat een mooie haarbos, prachtige kleur, om jaloers op te worden! @Cindy1977 ah wat zielig dat E. niet kon poepen. Maar goed dat je idd zelf een medische achtergrond had, ivm die doseringsfout! Hoop dat het snel beter gaat met het poepen. @Christiana hoe is jouw sollicitatie gegaan? Hier nog steeds met de borstvoeding bezig en dat gaat tot nu toe heel goed. Hoop dat er binnenkort wel iets meer regelmaat in komt, want het verschilt wel echt per dag hoe vaak en hoe veel ze drinkt. Maar ze groeit goed en is over het algemeen heel tevreden, dus niks te klagen hier. een vraagje aan jullie, dames.. slapen jullie baby's al op hun eigen kamertje of nog steeds bij jullie? Ik zit een beetje in dubio wat we moeten doen.. het liefst heb ik haar bij ons op de kamer, maar m'n man begint er last van te krijgen.
@Cindy1977 wat sneu dat ze ineens niet meer kon poepen Hopelijk doet de lactulose zijn werk. Vies plakspul. Wel erg slordig van de apotheek. @YellowEyes Hier ligt F. nog in haar wiegje op onze slaapkamer. Heb er zelf niet zo'n last van. Maar wil wel beginnen met overdag in haar ledikantje te laten slapen.
@YellowEyes hier slaapt ze nog tussen ons in. Ben al blij als ze in haar cosleeper zou slapen! Maar wil dit toch echt gaan proberen hoor (zeg ik dagelijks maar oke). En hier heb ik ook geen regelmaat met borstvoeding. Snachts wel. Maar overdag is ook zo verschillend. En 9 van de 10 keer krijgen we haar ook alleen maar rustig of slapend aan mijn borst. Vind borstvoeding helemaal niet leuk! Ik ben altijd maar de enigste die haar kan voeden! Ze is verslaafd aan mn borsten! Als ze niet stopt met huilen is het altijd hier ga maar naar mama. Ik heb zo een rugpijn omdat ik altijd in stomme posities ga zitten om haar te voeden (zelf schuld). Ze slaapt als een roosje totdat mijn eten voor mn neus staat, dus madame hangt aan mn borst en ik moet lastig met 1 hand eten en laat de helft op haar vallen! En iedereen zegt me : borstvoeding is het mooiste wat het geeft! Sorry moest even klagen! Wat wel helpt is als ze dan drinkt is ze zo tevreden! Zo lief kijkt ze dan. En snachts heb ik natuurlijk melk bij de hand, hoef niet mijn bed uit.
@YellowEyes hier slaapt T. nog in het cosleeper ledikant bij ons! En zolang ik degene ben die op moet om hem te voeden blijft hij daar lekker liggen. In welk opzicht heeft je man er last van? Omdat ‘ie z’n ruimte terug wil ook voor intimiteit ofzo of omdat hij er echt slechter van slaapt? Mijn vriend slaapt er gewoon doorheen gelukkig. @Maze1 ugh herkenbaar! Als anderen hem niet stil kunnen krijgen is het al zo snel: volgens mij heeft ‘ie honger! Lekker makkelijk om ‘m dan weer in mama’s handen te drukken. Het heeft voor en nadelen. De nachtvoedingen vind ik een groot voordeel, ik leg ‘m zo aan en doezel zelf ook wat verder. Het feit dat hij en ik zo afhankelijk van elkaar zijn vind ik weer een nadeel en benauwd me inderdaad ook regelmatig. Een flesje geven kan, maar dan moet je zelf ook alweer kolven, stom!