Ah, zo te lezen ook nog op jullie slaapkamer (of zelfs op of tussen jullie in ). Wanneer zouden jullie over willen gaan op de baby's volledig laten slapen in hun eigen kamer? @Maze1 ik snap best dat je borstvoeding niet zo leuk vindt.. ik vind het jammer dat ik niet onbezorgd even weg kan zonder te kolven. Voor de rest vind ik het prima, zolang ik dus maar niet weg hoef.. @krijgertje hij slaapt er slechter van, met name door alle geluiden die zij 's nachts maakt. Wat fijn dat jouw vriend er gewoon doorheen slaapt, ideaal!
Ze adviseren tot 6 mnd op je slaapkamer, laat je vriend het maar niet horen XD Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, mss oordoppen voor je vriend?
Ik werd er ook debiel van, altijd alleen maar kunnen drinken bij mij. En dan kreeg ik nog super stress als drinktijd viel in een tijdstip wat niet kon. Zoals bijv om 8 uur in de ochtend terwijl we om 8:10 naar school moeten voor kleuter. Of wanneer je even bij de kapper zit en je man gestresst gilt door de telf dat ze dorst heeft, etc. De combi kV en bv geeft mij zoveeeeel rust. En Emmy maakt het geen kont uit, die vindt elke fles goed en de inhoud boeit haar ook niet.
Bedankt voor alle beterwensen! Nog wel verkouden maar geen adrmstops meer gemerkt.... Sommige dingen die jullie schrijven herken ik bv van de eerste wel maar de tweede nu weer niet. Ik merk dat ik nu echt anders erin sta, maar ik heb ook niet continue pijn en een baby die continue wil drinken (bij de eerste wel). Nu vind ik het dus ook makkelijker loslaten zoals bv een ritme en meer genieten omdat ik nu weet hoe snel dat afhankelijke ook weer voorbij is. Dus wanneer ik in de nacht het gevoel heb dat ik omval bedenk ik me direct dat dit elk moment kan veranderen en die ook maar een fase is (en nu geloof ik mezelf ook wanneer ik dat zeg ) Dus super veel herkenning maar nu gelukkig zelf geen last van. Oja iemand vroeg nog over op de kamer slapen. Hier hopelijk tot ongeveer een half jaar weer. Mijn man heeft er niet veel hinder van en anders doet hij maar oordoppen is
@YellowEyes de oudste bleef 3 maanden op de kamer slapen, hoe lang hij nu blijft zien we wel. Dan wil ik in ieder geval nog max 1 voeding, want ik wil er niet eindeloos vaak uit moeten voor een voeding #borstvoeding, ik heb sltijd begrepen dat voeden op verzoek ook op míjn verzoek mag zijn. Dus moet ik straks de oudste halen, dan leg ik hem snel even aan voor een snelle slok bv zodat hij onderweg geen honger krijgt. Of als ik een afspraak heb. Op m’n goede dagen vind ik dat inderdaad ook fijn hoor! Merk de afgelopen twee dagen ineens ook dat ik geen tijd meer bijhoud met de voedingen overdag. Dan raak ik ook niet gefrustreerd als hij na 2 uur alweer komt, dat brengt wel rust lastige is alleen inschatten wanneer hij echt honger heeft en wanneer het meer algemeen verdriet is.
Precies wat jij zegt voeden op verzoek kan soms ook je eigen verzoek zijn. Dus idd gewoon even kort aanleggen zodat je eigen planning niet in de soep loopt... Fijn dat je de klok ook kwijt bent hihi. Soms wat lastig inschatten idd en soms leg ik hem ook wel aan ook al weet ik dat het troost is maar dan wel aan de kant die het leegste is
@YellowEyes de eerste ging over naar haar eigen kamer toen mijn verlof erop zat. Wil dat nu ook weer gaan proberen.
Ik zoek tips!!! Ze is overdag echt lief! Huilt vrij weinig en dan eigenlijk alleen met een rede dus honger luier of ff knuffelen. Maar savonds!!!!!!!! Gisteren van 16u tot 00:30 drama!!!! Ze had gedronken dus ff wakker "spelen" toen sliep ze 30min en toen huilen huilen huilen. Valt tussendoor 10min in slaap dan weer huilen. Voed of laat haar 100x sabbelen. Ben met haar naar bed gegaan in het donker, met licht aan heb alles geprobeerd! Ze huilt niet persee uren non stop heeft wel kleine pauzes waar ze in slaap valt of wat rond kijkt. Speentje pakt ze 10minuten en dan weer huilen. Nja huilen het is krijsen! Heel wild met haar armen wapperen. Inbakeren lijkt haar nog gekker te maken. Het is niet iedere avond zo extreem maar wel bijna iedere avond 2uur zo. Toen ze eindelijk sliep was het wel weer oke. Normaal ritme 04.00 en 06.00uur. Oververmoeid denk ik.... maar wat kan ik dan nog meer doen!? Man zegt buikpijn. Ik zeg van niet. Voel me dan zo machteloos en daarna ook beetje boos op haar en voel me dan weer schuldig. Ik scheld dan natuurlijk niet op haar ofzo. En sochtends is ze dan weer zo lief. Nu slaapt ze dus nog vredig. Is het de dag verwerken? Maar zolang?
Het klinkt heel stom, maar helaas is dit heel normaal baby gedrag. Het kan een regeldag zijn, maar het kan ook clusteren zijn. Hier is dat ook zo, niet elke dag maar wel vaker in de week, is ze vanaf eind van de middag tot ergens in de avond ook zo aan het huilen/krijsen en lijkt niks haar te troosten. Helaas hoort dat erbij en kun je er niet veel aan doen.. zoek maar eens op: clusteren. Je zult het herkennen.
@Maze1 ... Emmy doet het ... nog....niet, maar Sam@Sophia gilde de hele boel bij elkaar iedere avond en het grootste gedeelte van de nacht. Erg gezellig voor kraamvisite die bijv van ver kwamen, dan jankte ze alleen maar. Het is de dag die eruit komt, wij kletsen hem eruit en hun gillen hem eruit. Gewoon geduldig vasthouden en rondjes mee lopen bijv. Probeer niet gefrustreerd te raken en weet dat we bijna allemaal het zelfde meemaken. Als je het echt niet meer trekt, ff ruilen met je partner.
@YellowEyes @Cindy1977 doet me goed om te horen dat het normaal is! Ik heb al veel online gezocht en indd dat clusteren ook gelezen en regeldag. Kloppen de "symptomen" indd! Man is gelukkig savonds gewoon thuis en loopt dan ook de hele avond met haar door het huis! Doet me echt goed jullie antwoord! Heb net alles gezogen ook op de kamer waar ze slaapt naast het bed, ze blijft gewoon slapen hoor! Savonds mag ik mijn pink nog niet bewegen word ze al woedend haha!
@Maze1 wat @YellowEyes zegt inderdaad.. het klinkt me niet heel vreemd. T. heeft zo ook z’n huiluurtjes, vaak ‘s avonds waarbij het krijsen is, dan even tien minuutjes slapen, en dan weer opnieuw. Maar als je zelf denkt dat er meer aan de hand is dan kun je het beste bij het cb of de HA aan de bel trekken natuurlijk. Hier helpt de draagzak wel, al wil ik dat ‘s avonds ook niet te snel doen want dan heeft ‘ie z’n huiluurtjes wanneer ik net wil slapen en da’s nog erger :’) Vriend en ik wisselen elkaar steeds af. En lopen lopen lopen houdt hem ook rustig, maar zodra we gaan zitten of stilstaan begint het helaas weer. Beste advies: het is een faaaaase, ook dit gaat voorbij en het wordt écht écht écht beter.
Ik krijg dinsdag te horen of ik het wordt. Het zou 3 dagen zijn, 18 uur dus financieel wel flink op achteruit en dan toch 3 dagen dagopvang voor jip regelen. Dus dat is even nadenken of we het gaan doen. Wel de kans om door te groeien binnen hun bedrijf en opleidingen binnen de zorg. Dus dat zou een mooie kans kunnen zijn. Vind het financieel wel een beetje eng, en ook dat ik mij vast contract dan kwijt ben mja we zien wel, even laten bezinken. Jip heeft vannacht op zijn eigen kamer geslapen. Moet zeggen dat ik zelf lekker heb geslapen tussendoor. En de laatste voeding om 22.15 en erna om 4.15 dus dat was ook wel een x fijn ipv iedere 3 uur. Jip zijn sprongetje zit er bijna op! Gelukkig al is die wel blijer sinds de voeding en meds. Hopelijk blijft het zo als de nexium op is. Gister eindelijk met kleuter weer naar de dierentuin geweest. Even heerlijk met mijn manneke samen!!! Genieten! @Cindy1977 balen van de obstipatie zeg! heeft kleuter ook heel erg gehad, lactulose tot zijn 1.5 jaar. Helaas hier nu ook keutels, al krijst die het nog niet uit bij het poepen. Of het aan de voeding ligt weet ik niet, miss aan de nexium ofzo. Eerst kregen we spuitluiers van de johannesbrood en nu dit weer. Terwijl de johannesbroodpitmeel al een tijdje hetzelfde is. Vissen maar weer...
@Kippetje88. Hopelijk gaat het ondertussen wat beter met jullie! Wat jammer dat je omgeving zo reageert. Dikke knuffel voor alle mama’s met slapeloze nachten en/of huilende baby’s. @Meisje93. Balen dat je klachten meer worden, helpt fysio? En heerlijk die nachten, al snap ik het schrikken wel! @Christiana. Klinkt pittig, hoop dat je medicijnen krijgt en deze aanslaan! @Pln. Idd, gewoon je eigen gevoel volgen hoor! Hier dus ook gedaan door meer voeding te geven en wat denk je? Ze zitten nu bijna op de hoeveelheid adviesvoeding. Hadden het waarschijnlijk nodig vanwege een groeispurtje oid. En maak je Thijs wakker voor de voeding omdat je over kon op minder flessen? @krijgertje. Ah lastig besluit. En als je nu een keer gaat kolven om aan te kijken hoe het gaat? Dan loopt je productie ook niet zo ver terug mocht je besluiten om door te gaan. @Maze1. Oh, dat zijn ook fijne nachten! Hoop voor je dat dit ritme minimaal zo blijft En knap dat je bv blijft geven ondanks dat het je zwaar valt! Maar is wel fijn als je weg gaat dat je niet met flesjes hoeft te zeulen lijkt me. Hier kolf ik 5x per dag (sla 1x in de nacht over). @YellowEyes. Hier na een halve week uit ziekenhuis op hun eigen kamer gelegd. Was wel erg vol in onze slaapkamer en konden dan alsnog naar hun slaapkamer om te verschonen etc. Daarnaast ligt onze slaapkamer naast die van peuter, dus risico was groter dat zij wakker werd. Overigens heeft peuter een half jaar op onze slaapkamer geslapen. Was handig met bv geven en ze sliep met twee oud ook door, dus hoefde er niet uit om haar te verschonen ’s nachts. #spugen. Het spugen wordt hier een stuk minder (ook omdat het boeren beter gaat), maar vooral bij zoon kan het vrij veel nog zijn. Hij blijft wel vaak nog 10 minuten melk uit z’n mond navloeien, waardoor er veel wassen worden gedraag met alleen hydrofiele luiers... Hij blijft een “chill-modus” houding aan houden en vindt dus alles best… 1x in de nacht hem door spuug echt nat aangetroffen dat ze arm helemaal koud was, maar hij geeft dus geen kick. Als hij heeft gepoept daarentegen hoor je hem wel. #Cb. Aardige mensen, maar qua adviezen geven helaas niet echt top. #slapen. Zit meestal 4 uur tussen. Is toch lastig met een tweeling, omdat je de ander wakker moet maken en laat nou net het niet zo zijn dat steeds dezelfde komt haha. Eergisteren zat er een keer 6 uur tussen. Zat gelijk in de stress wanneer ze voor het laatst voeding hadden gehad haha. #hier. Beiden groeien nog goed. Zoon is nu bijna 3,5 kilo, dochter 3250 gram. Eerste regeldag van zoonlief overleefd, pff, was echt heel pittig, omdat ik eerst ook dochter erbij wakker maakte en het hele schema zo in de war liep (ook omdat dochter op een gegeven moment niet snapte waarom ze wakker werd gemaakt en zij ook daardoor ging huilen maar dan om deze reden). Dochter heeft nu al wel ruim 1,5 week groene poep. Begreep dat het te maken had dat de voedingsopname niet helemaal 100% is en dat het niet wekenlang mag duren. Dus als het einde van de week nog is, maar weer met cb bellen. Gister en eergisteren twee kraamfeesten gehad. Erg druk, maar ook gezellig! De tweeling heeft zich voorbeeldig gedragen. Heerlijk stil erbij gelegen en niets gemerkt dat ze zoveel prikkels hebben gehad. Gelukkig zijn ze gewend om met lawaai overal dwars door heen te slapen (lees: doorslapen als broer/zus een huilmomentje heeft). M’n diastase is flink verminderd. Rugpijn blijft dus hoop dat ik volgende week ruimte in onze agenda’s heb om naar de fysio te kunnen. Gelukkig wordt de rugpijn wel minder. Vraagje: weten jullie hoe het werkt met het tellen van regeldagen en sprongetjes? Tweeling is met 37 weken geboren. Ik dacht dat bij regeldagen het aantal weken na de geboorte telden en sprongetjes (en daarbij behorende ontwikkeling) de weken na de uitgerekende datum. Maar weet niet zeker of dit klopt…
@Christiana genoeg om over na te denken dus. Dat is wel top, dat er doorgroei mogelijkheden zijn. @Chezzy fysio helpt wel redelijk. Maar als ik maar weer iets te lang loop of zit is het weer ellende. knap hoor hoe je het allemaal doet. Drinken ze dan wel goed als ze wakker gemaakt worden voor een voeding? Hier is dat drama namelijk. Wat fijn dat de diastase minder wordt! Wel balen van je rugpijn. Hopelijk kan je er snel terecht. Dacht dat je inderdaad vanaf je uitgerekende datum moet tellen. Heb me er nu nog niet in verdiept.
@Meisje93 wat vervelend dat je lichamelijke klachten hebt! Was dit voor je eerste zwangerschap ook al zo? Of is het echt allemaal begonnen tijdens en na de zwangerschap? Hoe is het met jou maagzuur? Ik heb het toch nog wel een beetje dagelijks. Lang niet zo erg als tijdens de zwangerschap! Kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit heb gehad voorheen, duurde ook even voordat ik wist dat ik maagzuur had! Had geen flauw idee wat dat was en hoe dat voelde. Ik las net bij @Chezzy iets over regeldagen en de leeftijd van de babys. Ga eens online zoeken wat dat betekend. Heb van een vriendin het boek oei ik groei zag ik ook iets van staan, moet ik maar eens lezen dan! Trouwens petje af voor jou @Chezzy een tweeling en nog een kindje! Kun je ze trouwens uit elkaar houden of lijken ze niet zo heel erg? Op mijn werk zijn 2 jongetjes en die zijn ook altijd hetzelfde gekleed!!! Wist nooit wie wie was, klasgenootjes trouwens ook niet!
Hallo dames, Laat ik ook maar eens wat van mij horen.. sorry schaam mij diep! Ben zo druk dat ik soms dit forum vergeet terwijl ik het altijd zo leuk vind om te lezen.. Tijn groeit als kool.. vanmorgen 5875 gram en 57.5 cm.. echt een ieniemienje baby heb ik niet gehad.. maar hij is super lief! Heeft enorm veel moeite met inslapen.. dus voor de nacht een pacco aan.. Deze hongerlap slaapt nog niet door hoor .. 2 nachten in onze handen mogen klappen maar meneer vond vannacht 4u wel tijd voor n ontbijtje Mijn herstel gaat beter.. zo'n keizersnede hakt er wel in hoor! Maar de tijd gaat zo hard.. kunnen straks al weer aan het werk mis dat zo niet!!! Haha.. Ik zal vaker komen spieken op het forum *Beloofd
@Maze1 bekkenklachten zijn tijdens de 1ste zwangerschap ontstaan. Helaas na de bevalling de pijn genegeerd. Tot ik het een jaar erna de pijn zat wat. Helaas foute boel. Weer de ziektewet ingegaan & zo goed mogelijk gerevalideerd. Helaas nooit pijnvrij geraakt en een zwakke plek gebleven. Toen ik van de 2e 6 weken zwanger was, begon het gedonder weer. En nu helaas veel meer klachten/pijn dan na de 1ste. Het zal toch echt definitief zijn dat er geen 3de komt. Maagzuur is volledig weg, misselijkheid nu ook bijna. Al smaakt nog niet alles lekker. Wat rot dat bij jou het maagzuur nog niet weg is. Anders een weekje omeprazol slikken. Zodat de maagwand wat kan herstellen. @Bella28 wauw wat een beer al. helpt de pacco een beetje? Fijn dat het herstel goed gaat. Neem je tijd.
@Meisje93 balen zeg van je bekken. Sneu zeg dat je lichaam er zo onder te leiden heeft. @Bella28 o de pacco die had nmr 1 hier ook. Heb hem nog in de kast liggen. Vond het zoon dwangbuis maar werkte wel idd. Fijn dat je je zachtjes aan iets beter gaat voelen. @Chezzy idd vanaf de uitgetelde datum. Al zat nmr 1 die te vroeg was geboren precies tussen de uitgetelde datum en de bevalling datum in. Nu klopt de uitgetelde datum wel goed. Ik ben aangenomen als huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Nu even gaan uitrekenen wat de opvang enz zou kosten.
Gefeliciteerd! @Christiana Hoe gaat het met alle kindjes? Hier zitten we nu een weekje op 5 voedingen. En dan nog vaak wakker moeten maken. Valt vaak net voor de nieuwe voeding in slaap . 2 ochtenden was ze niet echt tevreden na de ochtendfles. Nu 150/5 aangeboden. Eens kijken hoeveel ze ervan op krijgt.