Eenmaal alles weer goed en iedereen thuis voelde ik me goed Alleen dat bloeden... Maar jij geeft dus ook borstvoeding en snel weer ongesteld. Hmm... Misschien horen wij dan toch bij dat groepje waarbij het sneller komt.
Dank jullie wel. Ik hoop t ook, genoeg slecht nieuws gehad voor heel 2019. Hier gaat t goed met M. Ze is nu 56cm en weegt 5080 gram. Nog steeds borstvoeding en man, wat is dat vermoeiend zeg!! Ik heb soms nachten dat ik huilend van de pijn aan t voeden ben. Mn rug, mn armen en schouders, mn nek. Ik kan ook geen fijne houding vinden in bed. Liggend gaat nu t beste. Ze komt ook om de 1.5 uur. En na t drinken spuugt ze t onmiddelijk uit. Soms denk ik echt: hoe kan je groeien als je zoveel spuugt?? Verder poept ze goed, plast ze goed. 10-12 luiers per 24u. 's Nachts slaapt ze 3 of 4 uur en dan huilt ze om voeding. Logisch. Maar ze wilt perse aan mn borst om in slaap te vallen. Speentje wilt ze niet. Volgens cb en vroedvrouw moet dit beter gaan over een week of 2. Ben benieuwd..
@kiekeboe ik herken je verhaal! Alleen spugen doet ze niet. Ik voed snachts en overdag ook wel vaker gewoon liggend op mijn zij. Speentje neemt ze hooguit 1x per dag 5minuutjes. Voor de rest ben ik het speentje...... ik hoop ook zo dat dit beter word, en dan vooral snel!
@Kiekieboe ah gecondoleerd, wat een nare tijd zo zeg! Wat fijn dat het met M. goed gaat. Wel heel vervelend dat de borstvoeding zo vermoeiend en pijnlijk is, ik hoop dat dat snel beter wordt en je op je gemak kunt voeden. @Vally85 ja, apart is dat he! Ik verbaasde me er ook enorm om.. @Cindy1977 is dus ook al zo vroeg ongesteld geworden! Gek dat ieder vrouwelijk lichaam anders reageert hè, zo zie je maar weer.. Hier gaat ook alles goed. De kleine meid groeit gigantisch en de borstvoeding gaat ook nog steeds heel goed. Slapen doet ze ook nog steeds goed, van de week liet ze er zelfs 8 uur tussen.. wat heerlijk is dat! Wel heeft de kleine meid uit het niets ineens last van baby acne (best wel veel), berg en een droge huid.. ik hoop dat dat snel over mag gaan. Donderdag weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat haar gewicht inmiddels is aangezien ze al echt van die schattige vetrolletjes heeft. Ook krijgt ze prikjes, dat vind mama wel een beetje spannend.
@Kiekieboe heel veel sterkte! Wat heb jij de afgelopen maanden al veel mee moeten maken.. Fijn dat M. het wel goed doet! @YellowEyes wow 8 uur ertussen met bv! Hier ben ik al blij dat L. soms eens een blokje van 5 à 6 uur slaapt, dat ken ik al helemaal niet van mijn andere zoontje Maar hij doet dat ook alleen maar als hij overdag amper geslapen heeft + quasi heel de tijd aan de borst gelegen heeft... Hier trouwens ook veel baby acne, allé ik hoop dat het dat is en niet het begin van echt eczeem want de broer heeft daar ook veel last van... En spannend de eerste prikjes, zo zielig altijd om aan te moeten zien, maar ze hebben het wel nodig he.. Hier L. al 7,5 week.. wat vliegt de tijd en wat groeit hij hard.. volgende week terug naar cb en ben benieuwd naar zijn gewicht.. denk echt dat hij al wel 5,5kg gaat wegen als het niet meer is
@YellowEyes oeh heerlijk. 8 uurtjes ertussen. Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat. hier ook baby acne, word wel al wat minder gelukkig. @Eveliennn89 oei inderdaad hopen dat het geen eczeem is.
Hoi meiden...hier gaat het echt niet goed...Ben na lang in de ontkenningsfase toch in een postnatale depressie gedonderd...Vandaag helemaal geknakt bij de verloskundige en kwam tot het besef dat ik echt hulp nodig heb...Ik heb vreselijke gedachten over mezelf en mijn kinderen waardoor mijn man aan de bel heeft getrokken...ik kan niet meer...ik ben gebroken, op en voel me een waardeloze moeder...
Heel knap dat je er voor uit komt! Dat is het halve werk, erkennen dat je een probleem hebt en er aan wilt werken! En houd op hoor, je bent een kei toffe goede moeder! Dat vind ik al en ik ken je natuurlijk niet eens goed, moet je nagaan wat je vriendinnen allemaal voor lovende woorden voor je hebben! .... dit ga je uitprinten en op je voorhoofd laten tatoeëren!
och meis toch! Knap dat je er voor uitkomt. En je bent alles behalve een waardeloze moeder!! Dikke knuffel, hopelijk krijg je de juiste hulp.
@Kippetje88 goed van je dat je ervoor uitkomt! En zoals de andere dames al zeggen je bent absoluut geen waardeloze moeder! Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt! En anders eens een topic zoeken of openen? Je bent ja absoluut niet alleen hierin!
@Meisje93 zo leuk he dat lachen! Hier is ze sochtends altijd erg vrolijk. Vooral bij het verschonen en kleding wisselen. En ze lacht als ze oma ziet/herkent en als papa thuis komt. Zo aandoenelijk!!! Krijg alleen geen foto ervan gemaakt!!!! Het is onmogelijk!
@Kippetje88 och meis toch, een waardeloze moeder ben je echt niet! En er is helaas niet overal een roze wolk. Maar het is fijn als je hulp krijgt en straks lekker kan gaan genieten. Ik vind het knap dat je het met ons durft te delen, dus als je een keer je hart wil luchten mag dat altijd! Goed dat je man aan de bel heeft getrokken, ook hij zal je steunen denk ik. Dikke knuffel
@Kippetje88 het heeft idd niets met een waardeloze moeder te maken. Die gedachtes zijn zo rot! Ik had het ook bij de eerste. En nu ook. Gelukkig maar een paar dagen dit keer. Durf je hier te vertellen wat je gedachtes zijn? Ik ben wel benieuwd hoe het bij andere is. Heb je veel slaap tekort ? Goed dat je er nu aan kunt werken! Stomme hormonen ook he! Hopelijk voel je je snel weer wat meer jezelf!
@Kippetje88 ik heb me ook zo gevoeld bij de 1ste, dit keer gelukkig niet. Maar een waardeloze moeder ben je echt niet!! Goed van je dat je hulp hebt gezocht, is zo belangrijk. Dikke knuffel!
@Kippetje88 knap dat je het erkent en ervoor uit durft te komen! Goed dat je man aan de alarmbel heeft getrokken en je beseft dat je hulp nodig hebt. En zoals de andere dames al zeiden, een waardeloze moeder ben je echt niet! Je bent een supermama die nog maar eens laat blijken dat ze alles wilt doen voor haar kindjes!