Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Net terug van de gyn. Was gelijk aan de beurt alleen ze moesten op mij wachten omdat ik eerst op de wc zat haha.
    De kleine meid doet het hartstikke goed, hartje slaat nu veel minder vaak over dan afgelopen weken en raakt nu aardig in balans gelukkig. Ze is wel goed gegroeid en ze word op dit moment nu op 2840gram geschat.. Verder was mn vruchtwater weer normaal. maar omdat ze nu stijgende lijn maakt met haar buikje gaan ze weer overleggen wat betreft insuline en of medicijnen. zou vorige week al gebeuren maar is er niet van gekomen, dus maak me er ook niet meer zo druk om. Ze is ook nog niet ingedaald, wel een leuke 3D echo meegekregen alleen de placenta lag voor haar oogjes. Dat is wel weer jammer.

Ik ben tot nu toe 14kg aangekomen, dus dat valt nog mee in vergeleken bij de eerste zwangerschap (21kg)

#feestdagen mag hier nu wel snel voorbij gaan, heb het wel gehad haha

#navel ohh hier is ie er allang uitgeplopt, lijkt wel een soort van extra tepel. Vind het echt lelijk, maarja niks aan te doen.

#iemand vroeg over extra echos. Heb ze in de 1e zwangerschap gehad en nu weer dit ivm zwangerschapsdiabetes zodat ze groei van het kindje in de gaten kunnen houden. Als je zo weinig echos krijgt is het alleen maar een goed teken want dan betekend het dat je beeb het goed doet;)

Chezzy, YellowEyes, Kiekieboe en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @krijgertje bij mij het advies om in het zkh of kraamhotel te bevallen. Ik zat rond de 98kg dus het zou op 't nippertje kunnen. Inmiddels ruim 13 kg aangekomen. Ik wil zelf ook niet thuis bevallen dus ook niet verder uitgezocht maar had inderdaad te maken met boven of beneden wat @MamavanHayden zegt. Alleen moet er dan wel beneden ook een bed staan op de juiste hoogte en zorgen voor voldoende ruimte. Ergens lijkt me thuis ook heerlijk maar ik heb teveel gezien tijdens mijn werk en wil evt angsten voor zijn doordat ik weet dat er altijd een team klaar staat ook ken ik de kinderartsen, gynaecologen, en vpk daar dus vind ik wel geruststellend. Maar we gaan in eerste instantie voor de huiselijke sfeer in het kraamhotel dat zit in de gang er tegenover:)

@sannez mijn laatste trimester is ook het beste:) fijn dat je je goed voelt. Denk ook een beetje aan jezelf tussen het werken door he!

@Cindy1977 wat fijn dat je wel thuis bent maar enorm schrikken allemaal. Geniet nog maar even van je buikje voor je het weet zijn onze kleintjes er al!

Voel me vandaag wat meer uitgerust wel weer wat meer pijn met liggen in m'n bekken. Vandaag lekker naar de sauna, voorlopig de laatste keer. Lekker pronken met m'n buik incl tijgerstrepen! Gezonde smoothies en lekkere salade en vanavond nog een avondje gezellig weg. Heerlijk nu het winterstop is. Manlief hoeft geen training te geven, is gestopt met voetballen bij de selectie en 2 weken vakantie. Nog even optimaal genieten voordat ons wereldje door ons kleine mannetje gaat veranderen.

MamavanHayden vindt dit leuk.
  3. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ik heb zoveel last van maagzuur:cry::cry::cry:
    Zit al op 80mg omeprazol per dag, maar het komt er gewoon doorheen.
    Doet gewoon pijn op mijn rug, mijn keel brand en kan gewoon niet liggen want dan zit het in mijn mond:cry:
    Gisteren tijdens het zwemmen werd het ineens erger dan ooit te voren maar 't is ook nog niet weggegaan :cry:

4. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ahnee wat vervelend!!
    Het enige waar ik je mee kan helpen is kleine porties eten
    Geen gekruid, pittig eten, koffie, kauwgom, koolzuur etc.
    Veel rechtop zitten/slapen

Evt toch Antagel aan je huisarts vragen. Mag je na iedere hoofdmaaltijd dus 3x en dan een uurtje nadat je hebt gegeten en voor het slapengaan. Ik heb daardoor echt veel minder last. En mijn zus is nu 15 weken en gebruikt het ook al een aantal weken en heeft geen klachten meer sinds ze het gebruikt. Dus ik ben voorstander. Omeprazol had ik toen ik zoveel moest braken icm emesafene en metocloperamide. Maar merkte daarvan niet zoveel verschil bij m'n maagklachten. Sterkte! We zijn er bijna :)

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TigerAngel7 Fijn dat alles goed was!

Veel plezier in de sauna @Pln

@MamavanHayden och wat vervelend dat met zo'n dosering je maagzuur nog niet onder controle is. :(
    Hoelang gebruik je omeprazol? Want het heeft wel zijn inwerktijd nodig.

6. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @MamavanHayden oh nee, ik begrijp je heel goed! Ik denk de meeste wel.. bij mij hielp koude melk, vla en rennie. Maar ik denk dat t bij jou erger is.. proberen kan geen kwaad natuurlijk. Antagel proberen misschien. Ik hoor daar goeie verhalen over. Op dit forum maar ook van bekende.

7. Appelmoess

Appelmoess Actief lid

6 jun 2018
    377
    668
    93
    Vrouw
    Zo he... soort van alles in hoog tempo bijgehouden. Niet goed alles gelezen want jullie gingen zo snel.

Ik wou eigenlijk alleen even mn buik showen. Ga snel weer wat meer reageren. :)

Bijgevoegde bestanden:

Nelllie, sannez, YellowEyes en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93 dankjewel, het was echt heerlijk! Iedereen keek naar m'n buik haha voel me echt helemaal opgeladen! Helaas was dit voorlopig de laatste keer..

moonchild vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha ja soms gaat het lekker rap hier.

Mooie buik! Groeit goed zo te zien

Haha leuk, vind de sauna verschrikkelijk. :roflmao:
    Mijn ouders gaan er iedere avond in.
    Ja als de beeb er eenmaal is, word zulke dingen echt plannen.

Ben die voorweeën nu al zat.. :$

10. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Fijn dat de meeste een fijne kerst hebben gehad. Hier ook echt aan het bijkomen hoor!

#navel Hier al snel een plopnavel, nu lijkt het eerder op een krater….
    #kilo. Zit nu 4 kilo boven begin gewicht. Was wel in eerste weken 4 kilo kwijt, dus +8 als je vanaf het laagste gewicht rekent.

@MamavanHayden, hoop dat de medicijnen snel aanslaan en maagzuur afneemt.

#onrust. Sinds de kerst voel ik me heel erg onrustig. Veel meer ongemak en ook indalingsweeën. Krijg nu ook het gevoel dat alles klaar moet staan en gewassen moet zijn. Iemand die zich hierin herkend?
    #zwangerschapskleding. Afgelopen dagen erachter gekomen dat mn kleding toch te strak gaat zitten of niet over mn buik heen past. Had alleen maar jurken aan of van de hele lange truien die net boven je knieën uitkomen. Broeken nu dus met band naar beneden en bovenkleding draag ik zwangerschapskleding L van mn schoonzus (heb normaal XS), en het staat geen eens zo gek haha.

moonchild en Christiana vinden dit leuk.
  11. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    # Onrust: hier ook ja.
    Vandaag het behang uit de vaste kast gehaald en opnieuw behangen. De wasmachine draait op volle toeren en ik blijf maar opruimen, verplaatsen en uitzoeken. Mijn bekken neemt mij dat niet in dank af, maar ik wil alles af hebben. Gelukkig begint mijn man ook de schoonmaakkriebels te krijgen. Hij gaat dit weekend de keuken een grote poetsbeurt geven had hij zelf bedacht:thumup:.
    # kilo's : nu op + 11 kilo. Dit was waar ik vorige zwangerschappen ongeveer eindigde, dus ik ben nu maar even wat minder gaan snaaien:rolleyes:.
    # zwangerschapskleding: ik wil zo graag naakt de laatste weken door. Ik wil niets meer om mijn buik heen voelen. Misschien maar even op bezoek gaan bij @sannez :p.
    @MamavanHayden niet leuk dat vele maagzuur! Hoop dat er een manier is om het te stoppen.
    @Pln wat leuk dat je lekker kon pronken en en genieten in de sauna!
    @Appelmoess mooie buik! Nog een paar weken en dan alweer de laatste buikfoto's.
    @Cindy1977 hoe is jouw dag gegaan?
    @TigerAngel7 yes, dat is goed nieuws! Fijn!

Mijn enkels beginnen weer lekker te spekken aan het einde van de dag. Gelukkig passen ze dan goed bij mijn kont:p.
    Slaap lekker allemaal!

Chezzy, TigerAngel7, Christiana en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Heb je nu verlof :)?

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    ..... bijwerking van de methyldopa, slapen. Vandaag zelfs bij de ha in de wachtkamer XD

Ik ben serieus amper wakker en als ik er ben zit ik uit mijn ogen te kijken of ik net 16 oxycodon op heb XD Ik kan niet eens goed rechtop lopen.

Gelukkig kan ik wel nog goed over mijn buik wrijven :)

moonchild vindt dit leuk.
  14. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93 oh iedere avond hoeft van mij niet maar zo een dagje naar de sauna, lekker hapje eten vind ik heerlijk. Maar manlief geeft er niets om dus ga altijd met vriendinnen en 1x per jaar altijd met zus, moeder en oma. Wat vervelend dat je zoveel last van je voorweeën hebt.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Chezzy nee die orust herken ik nog niet. Maar deze week is zo druk, dat ik er nog niet eens aan kan denken.

Haha wel handig dat je die kleding nu past. Scheelt weer met aanschaffen voor die laatste weekjes.

@moonchild Misschien je klusjes wat beter doseren? Of heb je daar de rust ook niet voor. ;)
    Wel lekker dat je man ook de schoonmaak kriebels heeft!

@Cindy1977 och jeetje dat is ook niet fijn.
    Hopelijk voel je er snel wat fitter bij.

@Pln leuk zo'n soort traditie.
    Ja en dat zal ws. nog wel een paar weken zo doorgaan.

Pln vindt dit leuk.
  16. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Goede morgen dames! Hier een hele slechte nacht gehad. 4 uur in slaap gevallen. 8 uur weer wakker. Net even een rol plakband erbij gepakt om mn ogen open te houden. Man was ook onrustig, krijg net te horen dat ie barstende hoofdpijn had. Hij wou mij niet lastig vallen. Gelukkig gaat t nu beter met hem. Ik heb hem gedwongen om een paar dagen te rusten en niet te werken. Hij loopt op schema, of ja, hij loopt voor, dus een paar dagen geen laptop is niet erg.

Ik had vooral last van een hele vervelende gevoel in mn onderbuik, richting mn vagina. Stekend gevoel, 1000 naalden die eruit wouden. Man vroeg me 3x of ik niet aan t bevallen was. Hij dacht dat ik persweeen had. Maar dat was niet zo. Ze mag nog rustig blijven zitten.

Laatste weekend van 2018 dames!

17. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Kiekieboe nou wat vervelend, ik ook slecht geslapen. Zeg gisteren tegen mn zus dat ie allang mat zijn ruggetje links ligt en ik z'n schopje rechts alleen voel, begint ie vannacht toch flink te bewegen en pijnlijk woah. Ook van onder pijn. Gelukkig wel tussendoor wat geslapen. Maar vanmorgen om half 8 pas echt slaap gevat tot 11 uur toen stond m'n blaas op knappen en ben ik eruit gegaan. Voordeel van een eerste kindje natuurlijk dus ik neem het er nog even van!!

Mijn man was ook echt overwerkt voor mijn gevoel. Is in februari begonnen met het bouwen van een huis, veel afscheid moeten nemen van familie, veel voorgevallen in de familie, daarna nog 3 maand in die hitte ons huis verbouwd en alle spullen over gedaan na 5 mnd bij schoonouders te hebben gewoond en ik zo bleef spugen en maar 5x in de week naar de voetbal en overwerken. Het was dus echt op. Hij komt nu wel weer bij dat merk ik aan alles, ook fijn dat ie nu zo betrokken is bij de zwangerschap en ons aanstaande ouderschap! :)

Op naar een nieuw jaar met hopelijk wat meer rust (op hetgene wat ons mannetje gaat doen na dan) in de familie, in werk en andere bezigheden. Focussen op ons gezinnetje!

Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Man op pad gestuurd om verf te kopen.
    Had het denk ik beter zelf kunnen doen. :roflmao: Nu al 3 telefoontjes gehad. :rolleyes:

YellowEyes en Kiekieboe vinden dit leuk.
  19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Pln @Kiekieboe hier nog een man die wat overwerkt is.
    Gisteren barste hij ineens in tranen uit..
    Schrok ik wel heel erg van. Het is ook zo'n type die alles opkropt.

@Kiekieboe zou goed kunnen dat je het indalen voelde.

@Pln heerlijk dat je dan inderdaad in de ochtend nog kan slapen.
    Nog even flink van gaan nemen! :)

Pln en Kiekieboe vinden dit leuk.
  20. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ach gut, ja manlief hier uit ook niet echt zijn gevoelens.. Maar nu die zoveel vrij is! Lijkt ie heel ontspannen en open. Vandaag issie een dagje met de mannen op pad:)

Deel Deze Pagina