Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Manna fijn als alles straks lekker opgeruimd en geordend is, denk wel een beetje aan rust tussendoor hoor je lichaam geeft nu een seintje af dat 't teveel is geweest.

@Meisje93 wat sonde van de echo's van E. Ik hoop dat je kleintje nog even blijft zitten zodat je thuis mag bevallen! Rustig aan jij! Voor jou ook niet echt een ideale zwangerschap met alle kwaaltjes etc.

@Cindy1977 wat fijn dat je je weer iets beter voelt, je hoeft je hier niet te verontschuldigen hoor :) super idee om je oudste dochter er zo bij te betrekken, lijkt me voor haar ook wel heel spannen nog zo'n kleintje erbij!

Vandaag ga ik de wieg ophalen bij m'n zus met alle lakentjes etc. Als 't goed is heb ik dan echt alles in huis, op een pot flesvoeding na maar die bestel ik nog wel met de boodschappen. Ik doe mijn laatste "dansje" van het jaar en dan zo met 34 weken het nieuwe jaar in! Komende week beginnen met alle wasjes:)

Lieve dames ik wil jullie bij deze alvast een heel fijn uiteinde wensen met alle bolle buikjes, en dat we over een aantal weken allemaal onze mooie wondertjes mogen kroelen in het nieuwe jaar! :)

TigerAngel7 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  2. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb een knip gehad, 4 hechtingen ik vond het allemaal wel mee vallen hoor. Je voelt niet eens dat ze knippen dat doen ze in een wee. Na een paar dagen mochten de hechtingen eruit heeft de vk gedaan toen omdat ze trokken. Verder prima, geen last van! Wat moet dat moetv:)

@Cindy1977 bah je krijgt het wel om de oren zeg! Hopelijk is dit het laatste en kan je strakd lekker genieten!

Mimi91 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik las iets over een tampon in de anus.... okeee dan! Nu weet ik dat! Ik wist dat dus niet. Bij mn vorige was ik oppervlakkig ingescheurd, klein beetje. T hechten vond ik pijnlijk. Moest ervan huilen.

Dit keer ben ik niet bang. Omdat ik weet dat ik goed moet luisteren naar de gyn. Maar ja, misschien raak ik wel totaal in paniek over een paak weken. Je weet maar nooit.

T was mijn eerste bevalling en ik had eigenlijk niet zoveel onderzoek gedaan. Ik wou met een lege hoofd eraan beginnen en dat ging goed. Geen verwachtingen. Ik bleef kalm. Ik wist wel wat een knip was. Dus ik had aangegeven dat ik liever niet wil geknipt worden. Ik wist ook niet dat een warme doek zoooooo fijn zou zijn! Of warm water. Toen de bovenkant van t hoofdje zichtbaar werd, kreeg ik om de zoveel minuten warm water over mn vagina. HEER LIJK! Dat deee de gyn zelf. Ik zal haar nooit vergeten!! Topvrouw!

Appelmoess vindt dit leuk.
  4. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Neee niet in je anus hoor! ;)
    Je andere gat hahaha, Alsjeblieft zeg...

5. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    YellowEyes en Mimi91 vinden dit leuk.
  6. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Haha maar na het hechten steken ze dus wel nog snel even een vinger in je anus om te controleren of die niet per ongeluk is dicht gehecht.. dat vond ik wel écht heel akelig :’)

Fijne jaarwisseling allemaal! Op naar een maand waarin ongetwijfeld de eerste verse baby’s geboren worden <3

Pln vindt dit leuk.
  7. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Pln net heerlijk in bad gelegen en stiekem hoop ik op niet te veel aanloop vandaag... Wat heerlijk dat wiegje ophalen, wordt het ineens echt he! Hoe gaat het verder met jou?

#knippen/ scheuren inwendig/uitwendig ik heb alles gehad :rolleyes: in 1 bevalling :oops: meeste last heb ik gehad van de scheur inwendig dat deed pijn tijdens de sex. Daarna kwam de knip op een goede 1,5e plek ook tijdens de gezellige momenten en dat is gelijk diegene die ik nu nog wel eens voel. Dus ik scheur toch liever dan een knip, maar was geen keuze... Dus maak me er nu ook niet druk om, je hebt er toch weinig invloed op. Maak me meer druk om mijn bekken:cry:
    Genezen ging verder van beide prima, kon vooral door mijn bekken niet zitten vlak na de bevalling, de hechtingen zelf amper last van gehad. Vanaf het eerste moment elke keer op een houten schommelstoel gezeten zonder kussen om het zwellen tegen te gaan en dat klinkt heel onprettig maar met kussen was veel onprettiger. Dat vond ik in mijn geval echt de gouden tip!
    Bij voorkeur dus geen knip, maarja kind moet er toch uit:cool:

8. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    @Cindy1977 oh zo dat is niet niks.
    Gelukkig krabbel je weer wat op en wat leuk dat je puber het kaartje ontwerpt

@hier een slechte nacht gehad, elke x als ik me om wil draaien werd ik wakker van de pijn in mn rug en bekken en been bah

Gisteren de kerstboom afgetuigd hoeven we dat niet meer te doen.

Strx nog even de gordijnen ophangen en alles op de plaats zetten en dan is de babykamer zo goed als klaar. Op een zweefplankje na dan wat nog opgehangen moet worden.

Ik wens jullie allemaal een goed uiteinde en een mooi gelukkig gezond 2019!

Pln vindt dit leuk.
  9. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik dacht nog net voor ik ging slapen, zou het wel goed gaan met Cindy? Niks van haar gelezen. Wat heftig dat je zo ziek bent en in het ziekenhuis bent. Sterk maar goed aan, zodat je lekker naar huis kunt. Beterschap!

Cindy1977 vindt dit leuk.
  10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Pln ja baal er echt van. Hoop dat ik ze nog een keer tegenkom.
    Hoop het ook! Wil nog wel even van mijn verlof gaan genieten. :)
    Nee ben niet echt gemaakt om zwanger te zijn helaas. Vandaar dat dit ook de laatste zal zijn.

Leuk is het een familiewieg?
    Oh ja, flesvoeding moet ik ook maar eens bestellen.

@nijntje90 maar 4 hechtingen? Dat is niet veel voor een knip.
    Maar wel top dat je er weinig last van hebt gehad.

@Manna ai, lijkt me helemaal rot. Scheuren en een knip.
    Ga je na de bevalling gelijk weer naar de fysio? Ik kreeg het advies om 2 weken erna te komen.
    En als ik mijn bed niet uit kon komen, dan kwamen ze in de kraamweek langs.

Momenteel is de babykamer weer één grote chaos. :$
    Man is begonnen met onze slaapkamer te sausen.
    Ach is die straks ook weer helemaal schoon & opgefrist.

11. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Meisje93 ah wat jammer van alle kwijtgeraakte echo's! Hoop dat je ze nog terug kunt vinden ergens. Had je veel echo's van haar?

@Manna wat fijn dat alles nu zo opschiet! Wel rustig aan doen hoor, je moet jouw lichaam niet overbelasten. Ik moet daar zelf ook erg op letten. Tussendoor eventjes rusten/liggen?

@Cindy1977 je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Jouw gezondheid is het belangrijkste nu, wij moeten maar geduld hebben. :D

Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Fijne jaarwisseling!!
    Op naar een geweldig mooi 2019:)!

TigerAngel7, Cindy1977, Christiana en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Allemaal een hele fijne jaarwisseling en een gezond en mooi 2019 toegewenst, met onze kleintjes! :D

TigerAngel7, Cindy1977, Pln en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Dames,
    Geniet van deze laatste dag van 2018! Wij gaan niets doen vandaag, lekker op tijd naar bed. Morgen gaan we naar mn ouders.
    2019.... kom maar op! Ik ben heel benieuwd wie van deze groep als eerste zal bevallen.
    Bedankt dames voor de afgelopen 8 maanden, echt een super leuke groep! Ik wens jullie t allerbeste toe voor t nieuwe jaar! Veel geluk, liefde en gezondheid!:thumup::)

TigerAngel7, YellowEyes, Lenaroos en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Nou ben bij de verloskundige geweest! Spreekuur zat bomvol maar mocht de dienstdoende bellen en die had het lekker rustig! Bloeddruk in orde gelukkig! Kreeg een uitgebreide echo omdat ze daar wel zin in had! Dat sla ik niet af natuurlijk! ;)
    Blijkt onze jongedame van compleet ingedaald teruggefloept te zijn en nu in stuit te liggen! :eek: die zag ik even niet aankomen! Volgende week weer terug...Dan weer een echo of ze hopelijk weer gedraaid is en zo niet met 36 weken een draaipoging doen! Ik wil zoooo graag onder de verloskundige blijven! Als de draaipoging niet lukt durf ik een stuitbevalling evt wel aan..Alles om een evt. keizersnede te vermijden...Maar hopelijk draait ze nog vanzelf de komende 2 weken! Duim duim duim! Oh ja! kijk nou die voet! Ik hou dr van!

Bijgevoegde bestanden:

Appelmoess, moonchild, Manna en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @YellowEyes nee dat viel wel mee gelukkig. :)

@Kiekieboe ook lekker! Zijn jullie iig goed uitgerust morgen.

@Kippetje88 fijn dat je langs kon komen en dat je bloeddruk goed was
    Maar wat ontzettend balen dat ze in stuit is gedraaid!
    Hopelijk draait ze ook zelf weer terug.

YellowEyes vindt dit leuk.
  17. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Uitslag suikertest: start met 4.8 en de 2e keer prikken was 6.1 dus netjes. Grote beeb is dus geen suikerbeebje haha.

Vanmorgen bij de huisarts geweest vanwege koorts, hoofdpijn, verkouden, hoesten etc. Heb ik een virus en hoge onstekingswaarde, sterkere neusspray en anti biotica kuur van een weekje 3 x pd.

Verder beweegt de baby zijn best. Nog flinke harde buiken soms zelfs van een paar uur kei harde buik.
    Hopelijk gaat het slapen na de kuur weer iets beter.

De vorige bevalling had ik 2 inwendige hechtingen. Eigenlijk niet gevoeld en erna ook niet. De gyn zette een spuit en pakte de schaar omdat zoonlief klem zat met zijn arm naast zijn hoofd achter mijn schaambotje. Maar toen ik die schaar zag was die er zo uit. Kreeg er de rillingen van!! Haha.

YellowEyes en Pln vinden dit leuk.
  18. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier gaat het op en af, ik geniet van alle goede momenten en probeer me vooral niet te druk te maken alleen sinds 2 dagen echt veel harde buiken, steken van onder en maagzuur blijft. Maar we hebben het al zo lang volgehouden deze laatste weken komen ook goed! Net het wiegje opgehaald, manlief tilt 'm zo naar boven naast ons bed. Ik word alleen wel simpel van al dat geknal.

Die tip van een harde stoel adviseerde ik ook tijdens m'n werk op de kraamafdeling. Zelf geen ervaring mee maar toen ze het verschil eenmaal hadden gevoeld en het effect ruilde ze de luxe stoel altijd om met de harde stoel van manlief haha.

Manna vindt dit leuk.
  19. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93 nee ik ook niet.. Maar ik wil misschien nog wel een 2de hoor. Eerst eens kijken hoe het ons vergaat met dit mannetje en of het ons gegund is!

Fijn als jullie kamer straks ook weer lekker fris is! Nee niet echt een familiewieg hij is van de schoonzus van mijn zus die heeft 2 kindjes van 2 en 5 en ik leen 'm nu even voor onze kleine. Maar m'n zus is 4,5 maand na mij uitgerekend dus dan gaat ie weer naar mijn zus haha. Had heel lang getwijfeld zelf een chico ofzo te kopen maar vind ze zo instabiel aanvoelen. En deze kan ook als cosleeper gebruikt worden!

@Kippetje88 Aaah dat voetje! Maar jeetje zo gedraaid!! Ik hoop dat ze nog even terug draait en mee wil werken!

20. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Kippetje88 nee he gedraaid dat is niet leuk zeg!!!! Wel fijn dat alles verder goed is, maar ik hoop toch echt dat de baby weer een salto de goede kant op maakt!

@Pln ow ook nog maagzuur he. Zo naar heb er ook best wel last. Daarom slaap ik soms ook zo slecht, of pijn aan het bekken of maagzuur of een peuter die naast bed staat.
    Wat lief dat je het wiegje kan lenen. Ik heb de Chico wel gekocht in de aanbieding voor 152,- ik zag ze nog ruim over de 100,- op marktplaats staan dus zal er vast niet veel op verliezen wanneer ik hem weer verkoop. Kan die van jou ook dicht aan de matras kant?
    Ik moet hem nog uit de doos halen dus ben benieuwd

@Meisje93 ow die rommel ook elke keer he. Hopelijk is je man snel klaar en heb je weer opgeruimde kamers die schoon en fris zijn.
    Met de fysio heb ik afgesproken dat ik haar gewoon kan bellen. Ze komt waarschijnlijk wel langs, deed ze de vorige keer ook. Ik kon niet omdraaien in bed/ in of eruit komen, baby niet tillen, niet met baby vanuit de stoel opstaan etc. Ik ga er maar vanuit dat dit weer zo is dan valt het hopelijk allemaal mee. Ik moet me alleen de laatste weken nu nog even gedragen haha

Dames wat een lieve wensen! Ook namens mij een hele fijne jaarwisseling en op naar onze prachtige baby's. Het duurt nu niet zo lang meer!

Deel Deze Pagina