..... tja hier ook zo’n stik lelijk mobiel XD Gekregen van de beste vriendin van mijn Moeder, hebben haar kleinkids onder gelegen. Prachtige moderne ronde box, schitterend handgemaakt boxkleed er in en dan zo’n lelijk winnie the pooh ding erboven... Maar ik weet uit ervaring dat de mini’s dat het mooiste vinden en ik vind het zo lief dat ze constant aan mij denkt nu mijn Moeder dat niet meer kan. Dus toch maar keurig opgehangen
Haha! Klopt die vinden die afschuwelijke kleuren zo geweldig! Hier een mobiel van tiny love, verschrikkelijke kleuren maar dochter vond hem toen geweldig. En ik ben vooral fan van de afstandbediening. Ja dat is wel enorm lief van haar!
Wat schattig die muziekmobiel @Pln zo lief zelfgemaakt! Haha @Cindy1977 zo herkenbaar. Heb nu snel zelf een muziekmobiel gekocht aan het begin Vd zwangerschap maar idd lief wanneer ze aan je denken. Primaire kleuren bah haha Zijn er ook dames die de hydrofiel doeken niet gaan strijken? Vind het echt onzinnig en doet me te veel pijn. Ik dacht als de kraamhulp het persee wil mag ze het zelf doen heb er zoveel...
@Manna Dan toch lekker niet strijken Hier had ik ook lichtelijk spijt dat ik eraan was begonnen. Zoveel pijn erna.
@Mimi91 Ja zo'n bal ligt hier ook om de woonkamer. Dat scheelt inderdaad ook, eigenlijk zit ik er te weinig op. @Meisje93 ik weet niet of ik met de bevalling meer pijn ga krijgen. Op zich is de endometriose door zwangerschapshormonen rustig. Alleen die band blijft gevoelig en zal ook verkleefd zijn. Ik ga het wel zien, kleine moet er toch uit. Daarnaast ben ik wel wat gewend qua pijn vind ik zelf. Wat vervelend dat de kleine zich zo weinig laat voelen. Kan je partner het hartje goed horen? Ik kan regelmatig zelf het hartje opnemen met mn telefoon! En hij beweegt best veel, dat vind ik echt een hele geruststelling elke dag. Zou toch onzeker worden als ik dat niet zou hebben. @Pln wat een hoop hydrofielen zeg. Ben je vast even mee bezig geweest. In ieder geval wel achter de rug nu. Super leuke boxmobiel! Ik ga die van mij vandaag in elkaar zetten. Vrees alleen dat niet alle diertjes even zwaar zijn, dus hoop dat ik hem in evenwicht krijg. @Kiekieboe klinkt goed wat je verteld over het ziekenhuis! @Cindy1977 heb je een afstandsbediening bij de boxmobiel? @Manna ik ga ze wel strijken, mn moeder zei dat het wel nodig is. En die strijkt liever niks, ze zal het wel weten als verloskundige.
Er zit geen afstandsbediening bij, maar de box staat op wieltjes. Dat leek me wel handig met onze ruime woonkamer, kan ik haar overal naartoe rollen XD En van de zomer lekker via de tuindeuren de tuin in rollen. Ik heb mijn grote hydrofiel doeken van Aden&Anaïs ook niet gestreken hoor. Alleen de normale maatjes en dat was meer uit verveling XD Ik zit me nu al lekker te maken op dat ik straks kan gaan stofzuigen, als de kids uit bed zijn. Gaat echt totaaaaal nergens over XD
Hier idd ook een lelijke mobiel en babygym mja bij mijn zoontje waren destijds die lelijke kleuren wel favoriet. Nu nog maar niet opgezet haha, ligt nog lekker in de kast. @Meisje93 heb jij dat ook dan ineens van kei veel naar niks een dag? Vind het zo raar. @Kiekieboe fijn dat de rondleidimg goed was. Klinkt in ieder geval super! In het jbz helaas geen bevalbad... Hydrofiele heb ik gister ook gestreken meer voor de mooi en verveling. Al vind ik die hygienisch gezien wel fijn om te strijken. Maar of ik dat bij nummer 2 ook weer ga doen betwijfel ik. Vandaag komen de laatste dingen binnen en dan is de babykamer klaar!!! Jippi!
@Manna, ik strijk niks . Nooit gedaan bij de eerste 2 en nu ook niet (ik strijk überhaupt nooit iets haha). M’n kraamzorg heeft ook nooit Iers gestreken, ze gebruikten de strijkplank alleen om was op te vouwen. #rondleiding lijkt me best fijn! Ik weet niet eens waar ik moet zijn, dus ga het maar brutaal vragen bij m’n volgende afspraak. Goed idee! #mobiel en speelgoed, zo stom dat ze de lelijkste altijd de mooiste vinden... dag mooi verantwoord houten speelgoed, hallo lelijk felgekleurd plastic. Gelukkig ligt ons huis er al half vol mee, valt minder op! @Cindy1977 ik wil ook een afstandsbediening op de mobiel, ideaal! Vandaag naar de Ikea geweest voor een bedje, de rest had ik inmiddels, wat de eerste 3 maanden ook als box moet dienen, want daar doen ze niet aan hier. @Pln hoe was de test? Geen suiker? Anders is er nu ook niet zo heel veel meer aan te doen misschien? Oh ik ben heel benieuwd wanneer de eerste baby komt!!! Wordt er iemand ingeleid? Of al keizersnede gepland?
@CaDi dat is zeker waar. Ja als ik me ongerust voel moet ik gelijk gaan bellen. Heeft mijn man nog niet geprobeerd of hij het hartje zelf kan horen. Ik heb een afstandbediening bij de muziekmobiel. En dan draait ie 10-15min. dacht ik. Ideaal. @Cindy1977 haha jij hebt echt nesteldrang! Vandaag komen eindelijk de opbergbakjes binnen van ikea. En dan langzaam aan de keukenkastjes aanpakken. @Christiana Ik heb wel dagelijks afscheiding. Maar ene dag nauwelijks wat en andere dag blijft het er soort van uitlopen..
Net terug van controle. Whaa het komt ineens in zicht.. het einde. Hij wilt me evt. met 38 weken al gaan strippen. Nog even over nadenken of ik dat zelf ook wil. Klysma is voorgeschreven zodat ik wat meer rust heb met de bevalling. Bij de eerste stopte ik met persen omdat ik zo bang was dat ik zou gaan poepen. En moet alvast wat beval houdingen oefenen om te kijken wat ik prettig vind.
Oe spannend!! Dat is al best snel. Waarom willen ze eventueel strippen? Ja idd soms eruit lopen letterlijk en dan ineens niks. Maar gelukkig niet de enige dan Oja poepen bij de bevalling ik helaas 2x zelfs. Schaam schaam!!!!! Keukenkastjes enz ga ik echt niet doen. 1 voordeel van verhuizen op het einde van je zwangerschap. Voordat we alles inruimde hebben we het goed gepoetst. Dus dat geloof ik wel
@Meisje93 ik vond de rondleiding heel nuttig! Veel informatie was nieuw, dus het was zeker handig dat we waren geweest. Door die rondleiding krijg je wel echt het gevoel dat het allemaal een stukje dichterbij komt haha! Heb er zo ontzettend veel zin in. Lekker genieten van onze baby en voor de eerste keer trotse ouders mogen worden. Lijkt me het prachtigste wat er is. Oh en wat fijn dat ze je al zo snel willen strippen! Waarom willen ze dat zo snel al doen, vanwege de misselijkheid en jouw bekken?
@Meisje93 38 weken is niet lang meer. Spannend! Ik had bij de bevalling een soort zetpil gekregen, waardoor ik ineens naar t toilet moest. Nou... mn darmen waren helemaal leeg. Rondleiding wou ik eigenlijk ook overslaan, maar ik had geen idee hoe wat en waar wanneer t zover is. Nu ben ik relaxed, ik heb alles gezien en weet ook hoe ze te werk gaan. Ze zei ook dat ik meteen langs moet komen, wanneer de bevalling begint. Omdat t proces sneller verloopt bij 2e (3e, 4e etc) kindjes. Hoeft niet. Maar over t algemeen wel. De koppels die hun 1ste kindje verwachten moeten thuis timen, wanneer ze minimaal 1 uur lang om de 5 minuten weeën hebben, mogen ze langskomen. Bij gebroken vliezen en/of slijmprop, binnen 1 uur. Wat ik wel heel irritant vind: mn man moet teruglopen naar de balie om een bedrag vooraf te betalen. ZO IRRITANT! Dus ik alvast lekker Weeën opvangen, hij moet dan even weg. Papierwerk regelen en betalen. Vorige ziekenhuis was t heel anders.
@Cindy1977 2 xl doeken 6 met een kleurtje/printje en nog 10 witte ofzo haha.. 10 washandjes, 10 spuugdoekjes, 2 setjes voor de wieg en 3 setjes voor het ledikantje (molton, hoeslaken en lakentje) en 2 gebreide dekentjes, en 2 zelfgemaakte lakentjes 1 is wafelstof met fleecestof 6 met een kleurtje/printje en nog 10 witte ofzo haha.. 10 washandjes, 10 spuugdoekjes, 2 setjes voor de wieg en 3 setjes voor het ledikantje (molton, hoeslaken en lakentje) en 2 gebreide dekentjes, en 2 zelfgemaakte lakentjes 1 is wafelstof met fleeces tof en een wafelstof met katoen. Dat was m'n eerste wasje haha. Volgende wasje is vooral witte kleding en omslagdoeken etc. Heb al zoveel gekregen en ik weet dat het op de babyshower nog veel gekker word haha. Allemaal jonge vriendinnetjes die door het dolle heen zijn. Mijn commode ligt bomvol jij mag straks nog lekker aan de shop haha. Aangezien ons mannetje wat groter is verwacht ik dat ie maatje 50 zo voorbij is. Dat beertje kreeg ik van de kaartclub van m'n schoonouders vind 'm zo lief. @Meisje93 haha ja ik mocht de kleuren zelf kiezen, deze lag al klaar toen ik een mk kreeg. Heb 'm in een doosje laten zitten totdat het goed ging en nu in elkaar gezet felle kleuren zijn ook niet mijn ding. Doe mij maar pastel. OH waarom willen ze al strippen? 38 weken is nu ineens zo snel! Wat denk je zelf te willen, en ben je er klaar voor! @Kiekieboe dat is stom dat je van te voren moet betalen, daar staat je hoofd helemaal niet naar. Lekker klantvriendelijk zeg.. Ik denk dat je bisocadyl hebt gekregen dan worden je darmen wel leeg ja, had je daar geen darmkrampen van?? @Manna hier ook eerste en laatste x dat ik ze strijk hoor.. Wij strijken nauwelijks kleding alleen af en toe een spijkerbroek en blouse de rest hangen we direct op vanuit wasmachine of droger en kleding ziet er echt wel netjes uit anders strijk ik. Maar nee dit ga ik niet blijven doen haha. @CaDi ze adviseren inderdaad om alles eerste keer te wassen en te strijken om alle bacteriën te verwijderen. Maar goed daarna ligt het nog een aantal weken in de kast en ziten er zo weer bacteriën op dus ik vind het onzin. Ik wil alleen graag met een schone leij beginnen en een nette commode @sannez dat hoop ik vandaag te horen.. Ik denk zelf ook dat er niet veel meer aan te doen is heb 't al vanaf week 30 aangekaart maar zij zullen wel weten wat ze doen toch? Ik acht de kans wel klein gezien met 24 weken nuchter 4.5 was en daarna 6.2 dus dat is keurig. ik dnek dat het gewoon een groot kind word door mijn overgewicht en evt eetgedrag in de zwangerschap al eet ik over het algemeen heel gezond maar heb ik wel dagen waarin ik ineens alles naar binnen kan werken..
Ik krijg de 10e te horen wanneer ik de ks krijg, idd vet SPANNEND! Ik vind dat getrappel in mijn buik heerlijk, maar gewoon mijn eigen medicijnen weer op kunnen starten vind ik ook heerlijk XD Plus ik zie weer overal ellende verhalen, daar ben ik nogal gevoelig voor. Zit ik gisteren voor de lol te googlen op baby met dikke lippen....dat zegt elke echoscopiste nml en mijn Man denkt nu dat ze van negeroide afkomst is....lees ik alleen maar stil geboren kindjes verhalen. Gaat totaal nergens over, ik zocht het op voor de lol en krijg zoiets onder ogen. Daar raak ik gestresst van pfft. @sannez .... in de zomer strijk ik ook bijna niets hoor, hangt de was buiten te drogen en zitten er nauwelijks kreukels in, maar in de winter waait het niet binnen hier in huis...helaas XD Dus dan moet ik wel dingen strijken. Mijn Man draagt overhemden naar zijn werk nml. @Meisje93 .... ik dacht eig dat strippen alleen kon als je bm mond een piepje open stond? Ze moeten bij je vliezen kunnen toch? Bij Puber ben ik toen vrij hardhandig gestript, maar die moest ook komen, en dat begon na een paar uur resultaat te geven
@Cindy1977 spannend zeg! Dan kun je echt gaan toeleven naar een bepaalde datum. Oh en die ellendige verhalen, herkenbaar hoor! Ik word ook altijd helemaal panisch van die verhalen over baby's die stilgeboren zijn of daarna nog komen te overlijden.. en mijn schoonmoeder helpt mij daar ook niet bepaald bij. @Manna ik ga het ook niet strijken hoor! M'n moeder is kraamverzorgster en die zegt dat dat helemaal niet zo nodig is, net als de babykleertjes.
@Cindy1977 ooh jij weet de datum ook al bijna! Ik ben echt een regelmuts net geen control freak maar heb graag de touwtjes in handen. Daar heb ik me nu bij neer moeten leggen en dat lukt prima maar heerlijk dat jullie ongeveer een begin weten. Andere kant vind ik de spanning ook leuk maar hoop ik op 38 tot 40 weken maar reken ik maar gewoon op 42 weken. Dus nog ruim 7 weken! Klinkt best lang als je bedenkt dat ze @Meisje93 over een ruime 2 weken al willen strippen haha.
@Pln ik heb geen idee wat dat was. Maar dit keer krijg ik t weer. Geen last van gehad oid. Gelukkig niet. Bij mn eerste zwangerschap at ik echt alles en continue. Ik kwam niet zoveel aan en baby woog net geen 4g. Nu... ik eet over t algemeen gezond. Heb tot 33 weken iedere dag minimaal 30 minuten aan beweging gedaan. Geen zakken chips, of koekjes.. niks. Geen frisdrank. Maar alsnog krijg ik een grote baby. Dus ja..
Ow gelukkig ben ik niet de enige die niet strijkt haha. Ik heb nog heel veel van mijn dochtertje wat ik weer gebruik dus het is niet nieuw nieuw. Maar de nieuwe die ik bijgehaald heb zal ik anders wel even strijken, mooie middenweg haha. Die leg ik dan wel bovenop Ow spannend zeg @Cindy1977 dat je bijna weet wanneer de kleine gaat komen. En @Meisje93 dat zou al snel zijn, waarom willen ze dat?
@Christiana Vanwege mijn klachten. Nee volgens mij is het ook echt een typische zwangerschapskwaal. Het is ook wel heel normaal, maar doordat ik geen persdrang had stopte ik gewoon met persen. Groot gelijk! Hier moet alles toch even goed uitgezocht worden. En gesorteerd. @YellowEyes fijn dat je het nuttig vond! Ja dan komt het ineens erg dichtbij allemaal heh! Schrik daar soms wel een beetje van. Ja vanwege de klachten. En loop via de huisarts, die zijn daar ook een stuk makkelijker in. Moet alleen zelf kijken of ik het wel wil. @Kiekieboe nee dat duurdt niet meer zolang. Al zegt het niks natuurlijk dat het dan ook komt. Oh ja die werken ook goed. Ging je eerste bevalling snel? Oh dat is ook niet fijn! Op zo'n moment wil je niet dat je man weggaat. @Cindy1977 oeh zeker spannend! Heb je een datum waar je naartoe kan leven. Oei niet meer op google kijken, daar kom je de ergste verhalen tegen. Klopt, je moet ontsluiting hebben om te kunnen strippen. Bij een 2e heb je al sneller ontsluiting dan bij een 1e. Toen kon ik pas met 40.5 gestript worden. @Manna vanwege de klachten. En als ik het wil, wilt hij me met 38 weken strippen. Nog even goed over na gaan denken wat ik wil. Aangezien dit geen groot kindje is, maar die bewegingen enzo zit me ook niet altijd heel erg lekker. Heb nog de tijd.