Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    O echt dat is balen. Maar alleen omdat mensen de naam raden? Hier had 70% de naam geraden. Ook omdat hier grote broer het ook over Jip heeft. 2 vriendinnen hadden de naam al goed voordat zoonlief het wist. De vorige keer was hier geslacht en naam geheim maar ach ik kan me er nu ook niet zo druk over maken. Als jullie beide achter de naam stonden zou ik me er denk ik niet zo druk over maken. Het is wel stresse zo net voor do date

2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja we hadden Jip als 2de optie.. Maar dat vind ie ineens niks meer. Ik vind ook dat ie zich niet zo druk moet maken ook omdat we het geboorte bord en alles al hebben. Pech voor hen dat 't geen verassing meer is, geen zin om me druk over te maken hoor! Dat heb ik m gezegd, laat 'm d'r maar een nachtje over slapen want zelf komt ie ook niet met opties.

YellowEyes, Christiana en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Bij mij werd de naam ook direct door een vriendin geraden en zelfs de datum waarop ik mijn ks wil. Twee andere goede vriendinnen zeiden dat Suus heel leuk was en toen gingen we ook ff twijfelen ... maar na een dag of 3 Suus geroepen te hebben, besloten we toch dat onze eigen naam veel leuker was.

Geef het ff 24 uur en dan draait hij vast weer bij. Wat maakt het nu uit wie wat zegt...behalve mijn schoonmoeder dan. Die gokte Julia...nou als ze echt zo geheten had, had ik het ook direct nog veranderd XD

YellowEyes, Chezzy, Kippetje88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn schoonmoeder kwam onverwachts binnen toen ik aan de telefoon was en de proefkaartjes op tafel lagen die heeft ze gezien, maar op haar kaartje schreef ze niet die naam terwijl ze toen ik er nog niet was blijkbaar 100x riep dat zij de naam al wel wist. Pff. Ja weetje ik heb net zitten zoeken maar ben zo gewend aan de naam nu, geboortenord van45 euro staat in de kast dus dit word m gewoon!

5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Pln ... schoonmoeders....soms een dikke ZUCHT hoor.

Sloopkogeltje heeft de hik op mijn blaas XD

Christiana en Pln vinden dit leuk.
  6. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Geen nachtbrakers afgelopen nacht?
    Ik ben zo blij als ik weer op mijn buik kan slapen, bekken doen enorm zeer en ieder half uur draaien is echt geen doen. En op m'n rug helemaal niet ivm benauwdheid en maagzuur. Nog een poosje geduld.

Gekke vraag misschien haha maar voor diegene die al een kindje hebben hoe voelt je buik aan na de bevalling? Ik weet dat de baarmoeder nog moet samentrekken en poosje en dat je dikke buik niet meteen in een keer weg is, maar voelt het dan ook meteen heel leeg?

7. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven

Hier heel de nacht last van voor weeen gehad bah bah. Heb geen oog dicht gedaan. Vandaag ondr schooltijd maar even een uurtje pakken denk ik.

Mijn buik was vrij snel een stukje kleiner en idd een leeg gemist gevoel ook. Moest er echt weer even aan wennen dat ik weer alleen was.

Pln vindt dit leuk.
  8. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Pln dan zou ik ‘m ook niet meer veranderen hoor, zeker niet als je het geboortebord ook al binnen hebt.. je man draait vast bij straks!

Hier is het andersom: de jongensnaam staat voor mij nog niet vast, de afgelopen weken hebben we een naam “gekozen” om te zien of dat hem zou kunnen worden. Vind hem mooi, maar voelde er nog niet zoveel bij. Ondertussen was er een andere naam die ik heel mooi vind, maar waaraan net iets ontbrak. Tijdens de babyshower heeft een vriendin die tweede naam, maar dan net anders gespeld en uitgesproken opgeschreven en was direct helemaal verliefd :roflmao: Vriend heeft nog even wat overtuiging nodig, maar denk dat dat hem dan wordt haha!

Buik voelde na de bevalling héél leeg. Ik kon hem heel ver indrukken zeg maar, voelde heel maf! Maar denk ook dat dat verschilt per situatie.

Oh jongens, kerstvakantie weer voorbij! Mijn kleuter gaat weer naar school en ik ben de hele dag alleen :D maar wat rot om na twee weken weer door de wekker gewekt te worden zeg :rolleyes:

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Pln .... ja je bent geen “wij” meer maar een “ik”. Je hebt alleen pas tijd om daar over na te denken na een paar maanden hoor, in het begin heb je je handjes en hart vol aan je baby :) Daarom geniet ik nu zo van het wij-gevoel <3

Je bm is eig nog steeds even groot en je buik een plumpudding, zeker als je bv gaat geven dan voel je hem samentrekken om hem kleiner te laten worden de eerste week. Soort na wee gevoel, niet echt heul lekker, maar wel goed.

Tegen de tijd dat je weer gaat werken na 10 wkn, ben je weer op gewicht. Als je normaal was aangekomen dan :) Je kunt dan ook voorzichtig gaan sporten en je abbs incl 6 pack terug brengen, als je dat wilt iig.

Ik heb hier geslapen als een blok beton zeg, maar dat komt door de cetirizine. Die neem ik in als de jeuk te erg word en als je dat incidenteel doet, dan blijf je als bijwerking slaap hebben :)

Pln vindt dit leuk.
  10. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Even nog een buikfoto! Voel me wel echt voortaan huge.... mja wie weet hoe lang ik nog samen rondloop. Toch nog ff genieten!
    Pff ben echt misselijk en een hoop buikgezeur.

Bijgevoegde bestanden:

CaDi, Nelllie, YellowEyes en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wat @Cindy1977 zegt ervarende ik ook je bent zo druk in het begin. En ik was echt helemaal in love (nog steeds hihi) Alleen een gek plumpudding gevoel dat alles zacht is, maar omdat ik geen pas kon zetten droeg ik de eerste dagen uiteindelijk een sluitband en bekkenband. Daardoor werd het lekker strak getrokken haha.
    Dat sporten om strak te krijgen duurde helaas langer. Zo reed ik pas na 7 weken weer een mini stukje auto en was al het gesleep met een baby al een uitdaging/top sport voor mij.. Ik hoop dat het nu sneller gaat

Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh wat balen! @Pln Hopelijk draait je vriend nog bij.

Toen de placenta werd geboren, voelde ik me heel leeg. Was ook een heel vervelend gevoel vond ik. (placenta was mega)
    Maar de volgende dag lag ik alweer over mijn buik te aaien omdat ik de beeb dacht te voelen. :p
    Waren mijn darmen..... Dikke buik bleef ik nog wel even houden & daarna een heerlijke flubberzak met rimpels van de striae.

@Cindy1977 jullie hebben een hele leuke tijdloze naam. :)

Mooie buik @Christiana

YellowEyes en Cindy1977 vinden dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Whaa.
    Vandaag doe ik alweer een 36 weken dansje! ♥

Eveliennn89, Nelllie, YellowEyes en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ik vond het vooral lekker dat ik weer op mn buik kon slapen haha. Je mist het trappen wel maar zoals gezegd ben je zo druk met de baby dat je geen tijd hebt om te denken haha. Ik vond het ook wel weer prettig om mn buik kwijt te zijn. In mijn kraamweek was de baarmoeder al zogoed als terug na formaat. Wij trouwde na 10 weken (met alles erop en eraan) dus ben na een week of 4/5 weer gaan sporten. Veel met de hoelahoep in de weer geweest maar voor iedereen is het anders.

15. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Christiana wat fijn dat je je kolf hebt gevonden! Helaas heb ik ook rare mensen in de familie, die vinden t heel 'vies' als ik zichtbaar mn kindje ga voeden. Natuurlijk doe ik er een doek overheen ofzo. Maar nee, vinden ze niet kunnen. Ben ik zo vaak boos over geworden! Ik mag in mn eigen huis mn kindje niet aan de borst houden. Hoe raar is dat??! Ik ga ook een voorraadje inslaan. Wanneer ik dan zulke mensen moet facen, geef ik een flesje.

@Pln ohhh jaa ik miste mn buik!! Toen de placenta werd geboren (pijnlijk!), besefte ik dat t voorbij was. Na een paar weken wou ik weer zwanger worden! Hahaha! Hier hangende buik, striemen, niet hoe die eerst was. Eerst baalde ik daar enorm van. Want ja, ik zag allemaal instagram posts hoe andere vrouwen t deden. Maar mn man heeft toen de onzekerheid weg gehaald. Kreeg ook een postnatale depressie. Nou... alleen maar janken. Maar ik ben er blij mee. Ik heb een nieuw leven op de wereld gezet. En binnenkort nogmaals. Wat een zegen! Een geluk!!

YellowEyes, Mimi91, Cindy1977 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ik vond het echt heel erg leeg aanvoelen.
    Miste echt de bewegingen, zijn hikjes..
    En natuurlijk heb je het allermooiste dan in je armen.. Maar toch, voelde echt heel erg leeg hihi

Pln vindt dit leuk.
  17. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    In je eigen huis flesjes geven omdat andere het er niet mee eens zijn?
    Meid je bent niet goed hoor!!
    Niets zo natuurlijk als het voeden van je kind, hebben andere daar problemen mee, gaan ze zelf maar even ergens anders heen!
    Je bent volgens mij veel te lief!

18. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    @Pln wat een vervelende situatie.. Hopelijk draait je vriend nog bij.
    Neem aan dat jullie kindje die naam voor jou nu al echt heeft..

Pln vindt dit leuk.
  19. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat leuk om al jullie reacties te lezen over de lege buik! Ik denk namelijk ook dat ik met name de bewegingen ga missen maar mijn buik voelt heel de zwangerschap al gevoelig en pijnlijk aan dus ik ben er blij mee als dat over is. Ik had al geen mooi buikje, dat zal nu helemaal over zijn door de enorme striae die erop staan. Maar ik vind het een wonder dat het ons gelukt is om zwanger te worden en prijs me gelukkig dat hij na 35 weken nog steeds bij mij is. Ben heel benieuwd hoe ik het moederschap ga ervaren maar wil eerst eens zien hoe de bevalling gaat en of alles goed gaat met ons beide. Wel kijk ik er de laatste 2 maanden naar uit om weer te gaan sporten. Van 1,5 jaar 2x per week met personal trainer sporten en 1/2x per week zelfstandig naar 16 weken spugen met 36 graden en niks meer doen, gevolgd door mijn bekken wil ik wel weer aan de gang. Maar eerst die kleine op de wereld, ik weer op de been (hoop dat ik weinig bekkenklachten over houd) en daarna langzaam stapje voor stapje weer 1x in de week gaan, alleen al even er zijn en bijv even fietsen, op de loopband etc. Uiteindelijk hoop ik weer met personal training gewicht te gaan verliezen want dat was voor de zwangerschap al heel erg nodig. Ik ben nu 14kg aangekomen in de zwangerschap en begin nu vocht vast te houden (lees: schoenen en ringen passen niet meer). Ben benieuwd hoe snel ik dat eraf ga krijgen je leest altijd horrorverhalen over de zwangerschapskilo's haha. Ah fijn mijn mannetje gaat voor, eerst veel liefde, veel knuffelen, veel wakker worden in de nacht en weer een piepje ritme krijgen dan komt de rest!

20. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Neeeeee @Kiekieboe wat een belachelijke reacties! Sowieso, maar zéker in je eigen huis. Ik zou bijna demonstratief extra voeden als ik ze zag, doeiiii :p

Deel Deze Pagina