Hier nu ook bezig met de babywasjes. Ik ben juist bang voor een reuzenbaby. Volgens de groeiecho is hij gemiddeld. Maar voor mij is dat een reusje. De andere waren wel kleiner. Dus kleiner als maat 50 heb ik niet. Ik twijfel zelfs of ik 56 ook klaar moet leggen. Volgende week de laatste groeiecho al
@Meisje93 .... stomme dingen zoals toiletpapier heb ik ook ruim op voorraad. Idd ik zie dat @morgenzon nog wel actief is hier, die andere al 21 wkn niet meer. Mss toch iets niet goed gegaan bij de zwangerschap? Ik heb alleen 56 ingepakt, de 62 hangt nog in de kast XD
Ik heb 2 in maatje 50. De rest 56. 62 ligt thuis in de kast. Boodschappen... hmm, mijn moeder komt hier helpen. Maar ik wil liever dat alles op voorraad is thuis. Om t haar zo makkelijk mogelijk te maken. Ik heb nu een lijstje op de koelkast hangen en telkens schiet er iets in mn hoofd wat ik dan meteen op schrijf. Toiletpapier en wasmiddel sla ik altijd online in, wanneer er acties zijn. Dat kopen we nooit in de winkel. Ik denk dat we volgende week alles in huis halen. Morgen komt er iemand langs voor de ketel, onderhoud. En ook meteen de verwarming checken. Ik ben vandaag niet echt 100% denk ik. Ik heb geen zin. Wil niks doen. Peuter blijft ook niet rustig bezig. Wilt de ene keer dit en dan weer dat. Raak een beetje geïrriteerd.
@Kiekieboe wat een naar bericht. Sterkte! @ boodschappen ja beschuit en muisjes, de "normale" dingen. Suiker en thee enzo. Verder is alles snel genoeg gekocht en anders moet man of mn moeder maar ff na de jumbo haha. @luiers hebben wij ook gehad met de kruidvat luiers vooral snachts! Die broekjes vind ik heel snel doorlekken! Controle was goed. Vanaf morgen mag ze komen haha
@Lenaroos hoe groot waren je andere kids dan? @Kiekieboe ben mijn boodschappen aan het bestellen, en dacht ineens aan het kraambezoek. @nijntje90 wauw morgen alweer 37 weken! Einde is dan echt in zicht.
@Kiekieboe jeetje wat heftig, waarom word het afgeraden om langs te gaan? Ivm slechte weerstand? Anders zou ik goede handhygiene en een mondkapje adviseren maar als dit zijn laatste fase is begrijp ik heel goed dat je hem nog wil zien! Sterkte @Meisje93 Hier ook boter, Beschuit, Muisjes, suiker, thee en koffiemelk. Verder maak ik nu eten voor 4 personen van maaltijden die we in kunnen vriezen zodat we die eerste week wel redelijk gezond eten maar niet hoeven te koken #babykleding ik heb maatje 50 en 56 meegenomen allebei 1 setje #dadels sinds gisteren ook begonnen vind ze ook wel lekker at ze ook altijd als ik weer bezig was met afvallen omdat ze zo voedzaam zijn. Maar 6 per dag is echt heel veel er zitten ook wel suikers in. Dus ik hou t nu bij 2 per dag, misschien laatste weken wat meer. Vind die verse dadels ook wel erg prijzig eerlijk gezegd! #luiers vriendin en schoonzus van m'n zus gebruikte altijd kruidvat, echter lekken ze nu blijkbaar en lees dat ook veel terug. Vind zelf vanuit m'n werk in zkh en kinderopvang de pampers toch wel erg fijn. Heb uit alle tijdschriften en babydozen alle kortingsbonnen gehaald en ingeleverd en daarvan 2 of 3 pakken maat 1, 2 pakken maat 2 en 2 pakken maat 3 gehaald heb vast wel meer 1 en 2 nodig maar had geen idee hoeveel ik nodig had dus heb van alles maar een voorraadje gemaakt. Verder houd ik alle acties in de gaten. @nijntje90 oooh wat spannend haha! M'n zus verveelde zich op 't werk en maakt zich overal zorgen om, veel twijfels (17 weken zwanger). Dus ben in het zkh waar we beide werken even gaan lunchen en koffiedrinken in het douwe egberts Cafe. Daarna blokje om gelopen in het zonnetje, wauw wat heerlijk! Lig nu helemaal zen op de bank met een druk mannetje in mijn buik. Soms heb ik echt het idee dat ie aandacht zoekt en trappelt ie net zo lang door totdat ik mn buik streel en z'n beentje terug duw (net een spelletje haha) daarna works ie rustiger. Herkennen jullie dat? Moet nog steeds laatste 2 wasjes doen denk morgen of overmorgen en dan de commode weer inrichten, vluchtkoffer verder inpakken en dan eind volgende week (dan ben ik 37 weken) wil ik mn moeder vragen of ze mee wil komen poetsen een dag. En dan echt even alles onder handen nemen. Alles van de kant af en afstoffen, stofzuigen alle kussenhoezen in de was etc. Dan is het daarna alleen nog bijhouden.
@Pln hij 'slaapt' al sinds gisterochtend. Ogen dicht, reageert nergens op, beweegt nog wel zn handen en armen, maar kan niet opstaan. De verpleegsters helpen enorm, maar overal waar ze aanraken krijgt ie blauwe plekken. Zn mond moeten ze openen met lauw water. De arts zei dat dit echt de laatste fase is. Hij heeft hard genoeg gewerkt. De jongste kleinkinderen mogen ook niet bij hem in de buurt komen. Alleen de kinderen vanaf 6 jaar ongeveer. T is moeilijk... maar hij moest zo vaak naar t ziekenhuis omdat t weer slecht ging. Telkens had iedereen angst, hij redt t wel toch? Maar nu hebben de artsen t zelf gezegd, om hem thuis te houden. Zodat zn vrouw, kinderen en kleinkinderen bij hem kunnen blijven. Ook dit is een fase, iets wat bij t leven hoort..
Ik herken deze situatie zowel privé als werk gerelateerd. Misschien is het dan ook wel beter maar zoiets wil je gewoon niet, dat is en blijft verdrietig. Maar mocht je er voor openstaan en hem graag willen zien is het misschien wel goed voor je verwerking. Kan me voorstellen dat dit stress voor je oplevert of juist als je langs gaat die keuze moet je zelf overwegen. Als je maar geen spijt krijgt dat je geen afscheid hebt genomen. Heb met je te doen, enorm dubbel dat er een nieuw leven in je groeit en tegelijkertijd afscheid moet nemen. Dikke knuffel!
@Pln slim! Hier kookt man liever, dus hoeven niks in te vriezen. Ja pampers vind ik erg fijn voor baby's. Maar toen peuter in maatje 4 ging overgestapt naar etos. Ze ging ineens doorlekken. Wat vervelend dat je zus zich zo'n morgen maakt. @Kiekieboe die laatste fase is inderdaad erg heftig. Veel sterkte & een dikke knuffel. ⚘
@Kiekieboe waarom word het afgeraden langs te gaan ? Sterkte!! @Cindy1977 van een gemeenschappelijke FB vriendin begreep ik dat Morgenzon dus bevallen is. Het gaat volgens mij wel goed. Jammer dat ze niet meer actief is maar misschien komt ze nog. @Meisje93 dochter was 2650 gram en zoon was 3150 gram. Beide met 39 weken. Ze worden dus steeds groter Beide werden trouwens ook nog kleiner geschat dus wie weet is deze joekel ook nog groter dan ze denken. Blijft een schatting he
Hier trouwens Lidl luiers. Nooit problemen mee gehad. De 1e maat Kruidvat omdat Lidl die toen niet had. Misschien nu wel ? Ik moet ze nog halen.
Ja wij eten ook liever vers maar we zorgen gewoon dat we 4/5 gerechten in de vriezer hebben staan als manlief geen zin heeft, of we hebben geen zin om wat te bestellen ofzo. Mijn schoonmoeder kookt supervet gepaneerd vlees drijft dan in t vet en de panneer is dan zacht ipv krokant bahhhh. dus liever laat ik die niet koken en mijn moeder zal heus wel een gerechtje brengen haar kennende dus dat komt allemaal goed! Bijzonder om te lezen dat meerdere een aantal maten tevreden zijn over een merk en dan ineens gaan lekken, vraag me dan af hoe dat dan komt?
@Lenaroos dat weet ik ook niet precies.. maar zn situatie is niet heel gezond. Ik heb hem gezien op video tijdens t bellen. Ik wil niet alle details hier benoemen, omdat je er gewoon misselijk van kan worden. Misschien ga ik wel; met mondkapje en handschoenen, van een afstandje een gesprekje voeren. Ik heb m gezien en nu ben ik wel een stuk relaxed. Ik praatte tegen hem, maar hij reageerde niet. Volgens de arts heeft ie zn situatie geaccepteerd en wilt ie rustig blijven. Hij heeft ook een paar keer een gebaar gemaakt met zn hand, zo van, t is goed zo.
@Kiekieboe wel "fijn" dat je in deze tijd kan beeldbellen he! Heftig hoor! Veel sterkte en een dikke knuffel voor jou! @Pln ja het was lekker weer he! Vooral in het zonnetje Ik vind pampers dus niks als ze groter worden. Gewoon meteen zindelijk is beter hahaha