@TigerAngel7 gefeliciteerd! Succes met alle voorbereidingen. @nijntje90 lekker dat je moeder even komt poetsen. Kan jij nog wat extra rust pakken. @Pln wat fijn dat je er zo ontspannen van raakte. Heb je er gord van kunnen slapen? Ik vond het zwemmen niks, amper energie meer. Peuter zwemde net zo hard. @Cindy1977 heh bah. Heb je daarna nog wel wat kunnen slapen? @Christiana stomme voorweeën ook. Hopelijk kan je straks nog wat bijslapen en blijft je buik rustig. Ja gisteravond voelde ik weer wat geschuif gelukkig. Oh dat is ook niet fijn nee! Ga vandaag denk maar de vluchttas klaar maken.
@Cindy1977 @Meisje93 ik ben wel een echte waterrat maar voel mij laatste jaren niet comfi in mijn lijf dus zwom ik nauwelijks. Toevallig had ik er deze week heel veel behoefte aan maar dacht dat ik mn badpak nooit zou passen tot m'n zus me mee vroeg. Wel dus! Het was heerlijk half uurtje oefeningen op eigen tempo en terwijl je eigenlijk alleen maar kletst en daarna een kwartier in het donker dobberen en focus op de ademhaling, ik sliep bijna! Vannacht was helaas weer 10x niks. Meestal slaap ik wel tot 2 uur ofzo nu was ik er om 2 uur al 4x uit geweest om te plassen.. Daarna ging het net zo frequent door ben echt kapot! De linkerkant van mijn buik is ook echt pijnlijk, trekt, steekt voelt heel beurs. Als ik mn buik optil of tegendruk geef terwijl ik lig dan word 't iets minder. Nu is mijn buik de gehele zwangerschap al gevoelig maar niet zo..
@Kiekieboe fijn dat je toch nog eventjes bent kunnen langsgaan. @Cindy1977 wow jij kan echt beginnen aftellen. Lijkt nu allemaal al zooooooo dichtbij te komen. @Christiana leuk dat het gesprek deze keer wel eens is meegevallen. En jij krijgt ook maar geen rust met die fixe voorweeën.. @Appelmoess goed dat alles uiteindelijk toch nog in orde gekomen is en dat ze zo fair is om in de prijs tegemoet te komen @Manna heel veel beterschap! @Meisje93 fijn dat je de kleine gisterenavond nog eventjes gevoeld hebt. Maar hier ook een hele rustige baby, denk dat ik als ik alles samentel misschien juist aan de minimale bewegingen per dag kom... Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen om van de kleine wakker te liggen. Maar was bij mij bij zoontje hetzelfde, eerste weken dat ik hem voelde heel actief maar vanaf een week of 30 minimaal dus hoop dat het maar gewoon normaal is... @TigerAngel7 kort al af de trouw! Wij trouwen 14 september maar man begin er toch ook stress voor te krijgen. Nog zooooooooveel dat er geregeld moet worden... @Pln leuk dat je zo genoten hebt van het zwemmen, spijtig dat je er dan pas zo laat in de zwangerschap bent achtergekomen. En wat een k*tnacht heb jij ook weer gehad, hopelijk kan je vandaag overdag wat rusten en trekt de buikpijn ook terug weg. @netflix Nog niet veel tijd gehad om te kijken maar gisteren ook begonnen aan YOU. Ben benieuwd of het gaat blijven boeien @hier. Vanmiddag om 12u controle bij de gyn, ben benieuwd wat ze nu gaat zeggen aangezien ze er voor 85% van overtuigd was dat de kleine er ondertussen al ging zijn Ben blij dat het niet zo is en hoop dat hij nog minimaal 2 weken blijft zitten maar zo is het wel een lange periode van wachten want ondertussen vragen we ons al meer dan een maand elke dag af of dit dan de dag gaat zijn
@Cindy1977 wat fijn dat je de datum hebt! Het fijne aftellen is nu dan echt begonnen!!! Heb vannacht echt last van voorweeën gehad. Op die manier bij Hayden nog nooit gehad. En ze was zo onrustig.. Zo onrustig nog niet meegemaakt, wel fijn, want daardoor wist ik zeker dat het nog niet bevallen was
@Pln hier ga ik ook niet graag zwemmen. Schaam me zo snel voor mijn bovenbenen. Die zijn voor mijn gevoel enorm. Klinkt inderdaad wel erg fijn, alleen balen weer van je nacht. Ga je nog naar de fysio? Anders vragen of ze je buik willen liften met tape. Hielp hier enorm goed. @Eveliennn89 wat is de grens van minimale bewegingen? Ja bij dochter was dat ook het geval. Op het laatst werd ze erg rustig. Toen ook 2x doorgestuurd voor een ctg. Eenmaal uit de buik was het ook een enorme slaapkop. Jij ook succes met de voorbereidingen. Gaan jullie het groots vieren? Succes zo bij de gyn. Ja echt fijn dat deze beeb wat langer blijft zitten. Maar je wachttijd duurdt wel weer langer zo. @MamavanHayden rot heh die voorweeën. Ja is dat zo? Dat als de beeb druk is dat de bevalling nog niet begonnen is?
@Eveliennn89 succes straks! Laat de baby maar lekker zitten he? Hier ook een rustige baby. Overdag wilt ze nog wel eens tekeer gaan. Maar 's nachts is ze rustig. Af en toe wat schuiven, hikken, de ene keer voel ik haar billen, de andere keer handje of voetje. Ze beweegt wel, maar niet intens. Overdag heeft ze 2 a 3 keer per dag een druk moment van 10 minuten. Volgens de gyn geen reden om bezorgd te zijn. Nou... mijn man heeft dus geen ben&jerry's gehaald voor me. T is een en al troep zei die. Jij komt er 3 kg van aan en hoogstwaarschijnlijk heeft de baby er niks aan. En over een paar maanden ga jij weer zeuren dat je op dieet wilt en dat je t niet vol kunt houden. Dat waren zn woorden. 200% waar. Uiteindelijk een appel gegeten met pindakaas. En 2 dadels. Oh dames, ik ben niet uitgerust hoor. Ik wil mn bed weer in.
@Eveliennn89 succes zodadelijk bij de gynaecoloog! @MamavanHayden vervelend die voorweeën! Hoop dat je er minder last van gaat krijgen. @Kiekieboe haha, typisch iets wat mijn vriend ook zou zeggen tegen mij Vannacht kort nachtje gehad.. had nog een afspraak vandaag, moest om half 9 in Zwolle zijn.. dus m'n wekker ging al om 05:45 uur Maargoed, nu lekker onderweg naar huis. Mijn buik is nog steeds niet heel groot.. ben daar aan de ene kant ook wel blij mee, het zit nog niet zo gigantisch in de weg haha! Zal even een fotootje bijvoegen die ik gisteren heb gemaakt. Gisteren ook de box in elkaar gezet.. alleen nog een boxkleed kopen. Ook nog een paar wasjes die ik nog moet draaien, paar laatste spulletjes kopen en het liefst ruim ik de zolder ook nog ff op. Even kijken of dat gaat lukken! Had trouwens gelezen dat kleine vrouwen eerder zouden bevallen? Vrouwen die dit hebben meegemaakt of juist niet? Ik betwijfel het namelijk enorm haha.
Mooie buik @Meisje93 ! Hier groeit hij voor mijn gevoel niet zo snel. @Kiekieboe haha terugsturen naar de winkel! Hij heeft geeeeeeen idee hoe het is als je als zwangere ergens je zinnen op hebt gezet. @MamavanHayden joh jij ook al zulke voorweeen. De spanning begint op te lopen hier. @Christiana jeetje rust lekker uit. Ik heb zo het idee dat het bij jou ieder moment kan gebeuren. @nijntje90 lekker een schoon huis vandaag! De pakketbezorger komt hier iedere dag bijna wel langs. Hij zal wel denken....
@Meisje93 dat is een goeie, ik ga dinsdag na 4 weken weer.. Eerder was er geen plek m'n zus die heeft een bekken fysio op half uur rijden en daar staat ze ook op de wachtlijst.. Tis drama hier in de omgeving. Zit er vandaag echt even doorheen. Hoofdpijn, slijm in m'n keel, maagzuur, ik wil van alles maar ben extreem moe vandaag. Heb het helemaal gehad! Paar dagen slapen zou me goed doen denk ik. Takel mezelf zo maar weer omhoog, aankleden en even de frisse lucht in. Respect voor diegene die al een kleine hebben, zou niet weten hoe ik het zou moeten doen vandaag. Sorry voor m'n geklaag!
Wil geen paniek zaaien, maar mijn dochter was tijdens de bevalling drukker/onrustiger dan ooit daarvoor. Verschilt vast per baby en per persoon, maar zou niet zomaar denken: oh de baby is druk dus ik beval nog niet.
@krijgertje @MamavanHayden nou dat zat ik me af te vragen. Weet helemaal niet meer of nmr 1 actief was net voor de bevalling of tijdens. Maar vanacht deed alles zeer, bewegingen beebje en de voorweeen. Wordt er gek van! Beebje schopte en bewoog wel zo hard net of die de voorweeen niet wou, maar daardoor werd alles erger en pijnlijker. Ik mag maandag dan eindelijk naar de gyn voor de intake, controle en savonds rondleiding de verlos en kraamkamers. Nou ik vraag het me af hoe lang ik dit nog uitzing!!!
@Kiekieboe haha! Die had gewoon geen zin om op stap te gaan. Maare.... appel met pindakaas?? @YellowEyes oei vroege wekker inderdaad. Wel een hele mooie buik. En wie weet ga je straks een groeispurt krijgen. @moonchild haha! Lang leve het online shoppen toch? Echt een uitkomst voor de zwangere vrouw. Mooie buik! en jeetje wat heb jij een rechte rug zeg. @Pln wat slecht zeg dat er zo'n lange wachtlijst is. Kan toch niet? Frisse lucht zal je vast goed doen & daarna weer even plat gaan. Ja met een kleine om je heen MOET je gewoon door. Anders zag mijn dag er totaal anders uit. @Christiana Spannend. Dat weet ik ook niet meer, hoe dat toen met de bevalling was. Volgens mij had ik toen een rustige beeb. Als ik voorweeën heb, voel ik de beeb ook niet trouwens.
@moonchild ahh joh, die zeggen niks! Soms zeurt mijn man. Dan zeg ik: dankzij mij hebben die kerels werk. Dus niet zeuren. @Meisje93 uhm.. ja appel met pindakaas. Nog nooit gegeten hoor. Weet niet wat me bezielde.. was wel okay. Bij mn vorige bevalling was baby gewoon niet actief. Tijdens de weeën dus. De gyn kwam af en toe flink duwen en trekken aan mn buik. Hielp niet echt. Uiteindelijk dextro. Dat hielp ook niet zoveel. Kwam wel wat beweging in. Maar niet veel. Dus t hartje werd extra goed in de gaten gehouden. Verder.. ja, we kunnen proberen wat we willen, die praatjes.. weet t niet hoor. Gewoon afwachten denk ik.
Ohh ik dacht echt dat baby's juist heel rustig waren voordat de bevalling begon. Maar idd het is wel logies dat elke bevalling anders is Heb ineens een nieuwe beste vriend.. De wc!! En nee niet om te spugen Was net maar net optijd
Gister met afspraak nieuw record gevestigd: binnen 20 minuten stonden we weer buiten. Erg fijn, ook omdat gyn de echo deed. Grootste groeit weer iets meer, kleinste iets minder, maar niet verontrustend. Kunnen nu ook meetfouten zijn. Vruchtwater en doppler waren prima. En het mooiste: tweede baby ligt nu ook met hoofd naar beneden, yeah! Dus hoop dat ze beiden zo blijven liggen! Met 36,5 week willen ze er een eind aan maken oftewel datum plannen wanneer ik word ingeleid. De 23e krijgen we dat te horen. Ik verwacht zelf maandag de 28e te worden opgenomen. @Cindy1977. Kleine kans dus dat ik eerder dan jou beval Nieuwe afspraken (zou jij deze er weer in kunnen zetten @Meisje93): 17/1 Gesprek VK + echo 23/1 Gesprek Gyn + echo @Manna en @Pln. Beterschap! Rustig aan (blijven) doen! @TigerAngel7. Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een leuke dag gehad. @Eveliennn89. Hoe ging de controle? @kiekeboe. Vervelend hè zo’n man. Loop al sinds week 10 ofzo te zeggen dat ik Mc wil, maar nog steeds niets gehad….. Volgens mij gaat nu schoonmoeder wat voor me halen morgen haha. @YellowEyes. Ehm, geen idee. Zat met 39,5 week nog potdicht, dus gok dat het voor mij niet was opgegaan. Aan alle nachtbrakers. Gelukkig zijn we met een grote groep, toch nog solidariteit haha. Had gister toevallig foto gemaakt, omdat ik wel per dag lijk te groeien! Kon het haast niet geloven toen ik de foto zag, maar is toch echt bewijs.
@Chezzy klinkt goed! Hopelijk blijven de baby’s lekker zo liggen. #slapen - hopelijk kunnen de dames die slecht slapen snel nog wat nachtrust krijgen voordat alle hectiek begint! Wat een mooie buiken allemaal Gister voelde ik de baby een stuk minder bewegen en had ook wat bloederige afscheiding. Uiteindelijk naar het ziekenhuis verwezen en aan de ctg gelegen. Ctg zag er gelukkig prachtig uit en waren al best wat weeen en harde buiken op zichtbaar. Gelukkig ook nog een echo gehad en alles zag er goed uit. Baby wordt nu op 2900 gram geschat. Hij wilde ook nog even goed laten zien dat hij een jongetje is..... zie echo Vandaag verlies ik ook de hele dag al slijmerig bloed (sorry tmi) en is het flink aan het rommelen. Hij beweegt gelukkig wel zoals ik van hem gewend ben. 37 weken buik
Wat spannend zeg al die voorweeen! Ben ook erg benieuwd wie de eerste is! Wij zijn eindelijk aan de kamer begonnen! Nu alleen nog decoreren en nog 1 wasje met al omas gebreide spulletjes, hoop dat het niet krimpt. Vraagje: wie van jullie laat de baby meteen in een slaapzak slapen? Vind een dekentje zo eng door alles wat je leest online (belachelijk natuurlijk maar oke)
Ohja nog dames die ook alleen nog maar honger hebben? Vreselijk! Ik heb niet meer zin om iets te eten maar heb zo een honger!