@Chezzy wat fijn dat ze beiden goed liggen nu. Mooie buik ook! Gister was ik gewoon kapot. Had te veel gedaan en was zo blij dat ik mn schoenen kon uittrekken. Mn armen en benen deden zo een pijn, ik voelde dat ik armen had en benen. Snap je? Ik kan t niet omschrijven. Daarom ineens zin in een grote bak ijs! ALS ik zulke momenten heb, wil ik echt iets zoets. Want dat kan ik niet zelf maken en moet echt uit de winkel komen. Hartige dingen kan ik gewoon thuis maken. Maar een grote ben&jerry's zou ik gewoon opeten. Dat weet mn man. Daarom bleef hij weigeren. En ik was zelf te moe om 2 min te rijden naar de Jumbo. Ja echt, 2 minuten. @Mimi91 gelukkig was alles goed! Hebben ze ook naar de baarmoederhals gekeken? Wel vervelend dat je bloederig afscheiding hebt en ook nog eens harde buiken/voorweeën. Je bent al 37 weken.. misschien wilt de baby er snel uit. Rustig aan doen hoor, met je prachtige buik!
@Maze1 peuter heeft de eerste 4 maanden in een slaapzakje geslapen toen. Ik denk dat deze baby ook in een slaapzakje gaat slapen in t begin.
@Mimi91 klinkt bijna alsof het niet lang meer zal duren haha benieuwd. Hier erg rustige buik eigenlijk. Begin me toch wat zorgen te maken. Vanochtend lag ik in bed op mn zij en toen kwam mn bijna kleuter van 18 kilo bij me liggen. Hij liep over me heen wat ik niet in de gaten had en hij stond zo met zn voet op de zijkant van mn buik. Ik schrok ervan.. weet niet ik er mee moet. Sindsdien baby amper bewogen nog. Mss toch maar even bellen... Hier gebruik ik geen slaapzakje de 1e maanden. Ik baker in met hydrofiele luier en dan strak onder de deken. Bij de 2e ging dat niet want dat was vanaf dag 3 ofzo al een buikslaper, hij sliep veel bij mij in bed toen. Maar rond de 3 mnd begin ik met slaapzakjes ong. Weet niet waarom, mss omdat ze aan de borst in slaap vallen en ik dan zo wegleg? Weet niet meer..
@MamavanHayden ook al zoveel last van voorweeën.. Moet wel zeggen dat mijn zoontje ook juist de nacht voor zijn geboorte het actiefste was. @Meisje93 tegen mij werd altijd gezegd een 10-tal keer per dag. En toch wel redelijk groots, avondfeest verwachten we een 130 à 150 personen afhankelijk van of we alle “verplichtte” mensen ook echt uitnodigen. @Chezzy fijn dat de controle goed was en ze nu beiden met hoofdje naar beneden liggen. Het aftellen kan ook beginnen! @Mimi91 klinkt toch ook wel alsof er wat gaande is en hij niet meer heel lang op zich gaat laten wachten spannend! Hier was de controle op zich wel goed. Baby werd nu op 2,4 à 2,5kg geschat, gewoon gemiddeld dus. Mag vanaf nu ook stoppen met adalat dus ook weer spannend of dat gevolgen gaat hebben. Daarnaast was baarmoederhals ook soepel en had ik 1cm ontsluiting.. Beetje afwachten of dat gewoon bij de 2de zwangerschap hoort of dat er toch echt iets aan het beginnen is.. Mooie buikjes allemaal!
Vind zo lastig om aan de bel te trekken. Ik weet dat het beter is om te vaak dan helemaal niet te doen.. maar voel me op een 1 of andere manier gewoon bezwaard. Gevoel alsof ik me aanstel. Ik kan soms ook wel snel paniekerig zijn. Zoals nu dus.. heb net wel gebeld naar de vk. Advies is om nog even een uur op de bank te liggen en even porren en kijken of baby reageert. Anders weer bellen en langs komen. Mja dan word het ook weer ziekenhuis aan de ctg. En dan zal je zien dat het allemaal prima is en dan voor me gevoel alles voor niets. Pff al die gedachtes die door mn hoofd heen gaan Sorry moest ik even delen. Word er kak onzeker van als ik de baby amper tot niet voel.
@Kiekieboe ach tijdens je zwangerschap is alles ge-oorloofd. @MamavanHayden he dat had ik bij de eerste ook op het einde. Iedere dag diarree. @Chezzy oh top dat je zo snel aan de beurt was! Wat een goed nieuws allemaal zeg. Fijn. Zal zo je afspraken erin zetten. En whow!!! Wat een buik zeg. @Mimi91 het kan delen van je slijmprop zijn. Spannend zeg! Wie weet ga je binnen een week al bevallen. haha overduidelijk een jongen. @Maze1 hier in het begin gewoon onder een laken met dekentje. In het begin liggen ze muisstil.
@Maze1 vaak zijn die verse pas geboren baby’s nog veel te klein voor een slaapzakje. Als het hoofdje door het gast past dan is ‘ie te groot en eigenlijk niet geschikt. Dekentjes leg je zelf strak vast en zo’n kleintje beweegt echt nog niet zoveel. In het begin is een dekentje dus veiliger dan een slaapzakje denk ik
Wat een prachtige buiken! ♥ @Appelmoess oei ik zou toch maar even bellen voor een check. edit. zie dat je al gebeld hebt. Hopelijk gaat de beeb snel weer bewegen en anders toch weer bellen. Snap je helemaal! Ik vind het ook heel moeilijk om te bellen. Maar toch word het me iedere keer op mijn hart gedrukt dat ik ECHT moet bellen. @Eveliennn89 hmm daar kom ik ook niet altijd aan. Leuk hoor! Vond dat zo leuk om te doen. Al die voorbereidingen. Ben bezig met de vriezer ontdooien. Wat een k*twerk is dat zeg.
@Appelmoess gewoon bellen meid! Kan nooit kwaad daar zijn de verloskundigen ook voor! Als je stress hebt is het ook niet fijn voor jou en de baby.
@krijgertje ik had een ander soort slaapzakje volgens mij is t eigenlijk geen slaapzak, maar in de winkel werd t een slaapzak genoemd. Geen idee. Als t dekentje strak ligt, dan kan er niets gebeuren denk ik. En in t begin liggen ze idd rustig. @Meisje93 ohhh succes! Ik heb t gelukkig al gedaan, maar je hebt gelijk! Echt een rotklus!
Bedankt dames, ik lijk er weer wat door te komen. Koorts zakt af en hoofdpijn wordt minder! Pfff wat een verschrikkelijke dagen. @Pln jij ook al ziek, beterschap. Idd met een peuter erbij is het wel rot om zo ziek te zijn. Daarom had ik gisteren erg veel geluk met lieve oma en opa die op wouden passen en vanochtend was ze op de peuterzaal. Wat heb ik verder gelezen uhmmm Las dat @Cindy1977 mag aftellen, WoW komt echt dichterbij!!! Verder veel voorweeen zag ik, lijkt me super vervelend zeg! @Appelmoess wat schrikken zeg, gewoon bellen wanneer je twijfelt al is het om te overleggen... Hier een superactieve peuter die regelmatig in mijn buik stompt. Maar deze baby is erg bewegelijk dus nog geen zorgen om hoeven te maken. Maar wanneer ik twijfel zou ik echt bellen. Ze kunnen ook nog eerst met de doppler luisteren naar het hartje #dekentje gebruiken wij hier ook gewoon. Slaapzakken zijn nog te groot ivm opening van het hoofd. Gebeurt bij goed opmaken echt niet wat mee...
Hier laatste 10 min opeens veel beweging. Heb flink zitten porren dus hij zal nu wel boos zijn mja ik ben weer gerustgesteld. En ja over dat staan op mn buik door peuter zei de vk dat zolang het niet beurs voelt ik er vanuit kan gaan dat het allemaal oke is. @Meisje93 de vriezer ontdooien idd een rotklus. Hier zette ik laatst een emmertje met heet water er in. En ging met warme doeken er langs en met een pollepel al dat ijs soort van wegslaan. Ging best snel toen. Overigens nu nieuwe koelkast met no frost! Scheelt weer
@Kiekieboe nee ze hebben niet naar mijn baarmoederhals gekeken/gevoeld. Was wel nieuwsgierig hoe of wat. @Appelmoess heb je ondertussen de baby al wat meer gevoeld? Je moet echt bij twijfel altijd bellen. Ik heb gister op mijn kop gehad van de verloskundige, gynaecoloog en verpleegkundige dat ik altijd moet bellen bij twijfel. Liever 10x te veel dan 1x te laat. Ik heb een puckababy piep gekocht en ben ik van plan te gebruiken voor het slapen de eerste paar weken met een dekentje strak.