Hier ook zo hoor lieverd! Voorbeeldje: avondritueel is altijd aan Pappa...Douchen, verhaaltje en bed...Als ik het deed was het niet goed alleen Pappa mocht dit...Sinds 2 dagen MOET ik het doen anders dikke hommeles en hysterie! Ik moet hem dan het liefst wiegen als kleine baby...Voorbereidingsproces is duidelijk gaande...Ik laat het een beetje begaan en mijn man houdt zich een beetje op de achtergrond en vertel ik elke keer dat het echt niet aan hem ligt en dat weet hij gelukkig ook wel...Ik voorzie hier thuis echt flinke jaloezie als ze er is...Maar ik snap dat maar al te goed Het komt wel weer goed hoor denk ik! Ook bij jullie! ❤
Een dikke dikke proficiat! Kijk uit naar je verhaal (mss dat je het al plaatste, heb gelijk meteen gereageerd toen ik je berichtje zag). Wat een mooi mannetje!! Hopelijk alles goed x
@Kippetje88 jaa in slaap wiegen!! Ik dacht echt: huh?? In slaap wiegen? Dat heb ik al langer dan een jaar niet gedaan. Ze doet ook echt zielig af en toe, nep huilen voor mijn aandacht. @Meisje93 als ik weg ben, dan blijft ze dus op me wachten. En DAT breekt mn hart..
Hier is de peuter in de uit probeer fase! Alles doen wat ie niet mag, dingen doen die hij nooooooit deed, niet luisteren, drammen, aan de andere kant heel lief, knuffelen, kusjes geven, babyzus(zoals hij de baby noemt) knuffelen, mn buik aaien.
Dames, hebben jullie allemaal een cosleeper of een wiegje op jullie eigen slaapkamer voor de eerste tijd met de baby?
Hayden is ook heel erg aanhangelijk de laatste tijd. Ineens niet meer bij papa slapen. (terwijl hij dat al bijna 5 jaar doet). Komt ineens weer tegen me aan hangen. Is de hele dag met zusje bezig.. Vragen of zusje trots op hem is ivm zwemles, vragen of zusje hem gemist heeft. Komt uit school en kust meteen mijn buik en zegt: ik ben weer thuis hoor zusje.. Het is ook echt heel spannend allemaal.. Foto van mijn kleefaan..
Ik dacht dat mijn Taliban erg was, hier ook alles moet mama doen, tenzij ze bij opa en oma is dan moet opa alles doen. Maar daar slapen wilt ze totaal niet en wilt ze echt bij mij zijn. Ondeugende dingen doen, driftbuien spullen van haar afgooien en ze was zelfs voor het eerst ondeugend op de psz! Speelgoed afpakken van andere kindjes en weggooien, kindjes duwen. Terwijl ze normaal echt niet doet. Maar ze kan ook lief zijn. @YellowEyes hier staat het ledikantje gewoon op haar eigen kamer. Afhankelijk hoe de bevalling verloopt en evt herstel zetten we het ledikantje 1 week bij ons op de kamer..
@MamavanHayden @TigerAngel7 ah okee, bedankt voor jullie reactie! Zit zelf nog een beetje in dubio met wat we willen doen.. zal er eens even over nadenken. Het lijkt mij persoonlijk best fijn om de eerste tijd de baby dichtbij te hebben, ook ivm borstvoeding. Even kijken wat handig is.
@YellowEyes hier halen we de zijkant van het ledikant en zetten het dan vast tegen ons bed! Rooming in wordt vaak aangeraden, zeker in de eerste week. Je kunt altijd aankijken hoe het gaat. Als je 164940202 keer wakker wordt van kleine geluidjes dan slapen jullie beide misschien beter op aparte kamers maar tegelijkertijd is het ook fijn als je niet uit bed hoeft om te voeden haha. Kun je een beetje half door snoezen
och gut dat snap ik! Lijkt me ook erg moeilijk. Wij hebben een (familie)wiegje. Zal zo even snel een foto maken. @MamavanHayden ah ook wel weer heel schattig. Gedraagt zich nu al als een grote broer.
@krijgertje ja dat zei m'n moeder ook.. dat het wordt aangeraden dat de baby de eerste tijd zoveel mogelijk bij ons slaapt.. helpt bij de hechting en daarnaast is het voor het voeden ook makkelijk inderdaad. Ga even kijken of het met ons ledikant ook gaat lukken! Is dan wel het fijnste denk ik. @Meisje93 wauw! Wat een mooi wiegje.
Hier ook een kleuter die sinds een kleine week opeens weer baby wil zijn. Dan zegt ze voortdurend in babytaal: “Ik ben een klein baby’tje! Wrijf eens over m’n kleine baby buikje!...” Of ze zit te doen alsof ze weent en dergelijke. Ik ga er half en half in mee. Afgesproken met haar dat ze als wel boven zijn een baby’tje mag zijn. Eenmaal beneden is ze terug groot, anders is helemaal niet te doen dat ze constant aandacht vraagt op zo’n manier. En daar houdt ze zich eigenlijk wel aan Het zijn ook allemaal zo’n grote veranderingen voor die kleintjes. Wij beseffen maar half wat er komen gaat, laat staan dat zij het kunnen inschatten. Helemaal niet zo gek dat ze er onzeker van worden.
Mijn buikje met 35+5. Wordt een heel vrachtje zo. De eerste baby geboren! Van harte gefeliciteerd hoor!!
Zo hier een feestje gehad op de valreep. Net pas in bed, ben kapot maar twas wel even leuk. Hier komt baby ook op onze kamer. Heb zijkant ledikant er ook afgehaald maar tstaat totaal niet stevig nu. Dus doe denk ik toch maar weer zijkant er op. Of man moet nog een handige oplossing er voor vinden. Slaap lkkr iedereen! Ben benieuwd wanneer baby 2 komt.
Hier ook een wieg, rooming-in wordt zelfs tot 6mnd aangeraden. Dus toen gilde ik ZES MAANDEN?! Keek de kraam me raar aan, tot ik zei... Kleuter heeft het nml 5 jaar vol gehouden XD
Hier heeft Puber vooral ineens spontaan behoefte aan mij....allemaal zemelen wat we dit jaar samen gaan doen. Terwijl ze 18 is! Maar oké XD Kleuter had haar eerste zwemles gehad gisteren, meteen kleurtje oranje binnen gesleept We waren er beide zo van gesloopt, dat we de rest van de dag voor pap op de bank hebben doorgebracht XD @Meisje93 ... mooiiiiiii die wieg zeg! Zo romantisch! @Pln ... het zijn kruiden stempels in mijn gezicht, ik heb alleen een gezichtsbehandeling geboekt. Ze zei verder niet dat dat niet kon en dat is het laatste weekje, ik denk dat het geen kwaad kan Hier weer een rustige baby, af en toe een duwtje, maar druk is anders. Wat dat betreft zal ik blij zijn als ze eruit is en nog 5 jaar ligt te blèren dat ze bij ons wil liggen hoor
@YellowEyes Ik heb een wiegje te leen, zou ook als cosleeper te gebruiken zijn maar daar moet ik nog achter aan! @Cindy1977 ja 6 maanden vind manlief ook erg lang, na mn verlof vind ik zijn eigen kamertje ook beter denk ik. Sterker nog dan hebben we geen wieg meer want zodra mijn verlof afloopt, gaat mn zus met verlof dus dan moet ie terug haha lekkere timing. Maar goed dan is ie 3 maanden dus opzich moet dat te doen zijn lijkt me. Oh sorry verkeerd gelezen maaar inderdaad in het gezicht is anders denk ik en je bent er bijna ja. Ik denk steeds het kan nog een week of 5/6 duren.. Maar het kan natuurlijk net zo goed morgen gebeuren en jij weet de datum zelfs al! Ik ben er al veel uit geweest vannacht kan nu niet meer slapen en de kleine word ook weer goed wakker. Dan maar even een shot Antagel tegen 't maagzuur en m'n buik kroelen. Blij als ie gewoon op m'n buik ligt om te kroelen