Oh echt grote cadeaus moet je bedenken ? Die krijg ik nooit Ik vind zelf de newbornset van stokke onmisbaar (lekker duur) De babybjorn wipstoel vind ik ook fijn hoor. Muziekmobiel voor boven de box? Anders lekker bonnen vragen idd. Je komt vast nog genoeg dingen tegen die je wil en nodig hebt
Ja ze hintte al wel op wat duurders inderdaad maar ik weet het niet meer. Ja inderdaad 50 euro.. maar volgens mij ben jij veel slanker als ik hoor? ik heb XL geloof ik. die zit nu op laatste haakje goed maar er zit nog een verlengstukje bij mocht ik m toch te strak vinden. normaal heb ik 90C/D ligt aan het model. Ben daar heel slecht in en laat altijd meten als ik nieuwe nodig heb. qua cup kon ik nu nog ietsjes groeien maar een maat groter zou echt te groot worden.
@Pln - warme voetenzak - muziekmobiel tiny love (aanrader!) - voorleesboeken - eigen stoeltje - bestekje met naam - bon voor newbornshoot Vanochtend op het werk voelde ik de beeb weer niet. Gelijk weer in de stress natuurlijk. Maar sinds ik thuis ben begin ik het weer te voelen gelukkig.
#oppas. Denk dat dochter wel naar schoonmoeder gaat. Even alleen met baby’s en manlief is ook wel zo fijn. En denkt dat schoonmoeder ook wel begrijpt dat onze dochter ook even eerst alleen mag zijn, voordat mijn schoonmoeder ze mag zien. En anders heeft ze pech. Omdat ik medische indicatie heb ga ik ervan uit dat ik eerder inleiding heb dat spontane bevalling. Ach, het is niet anders. #bh. Heb bhs van Carriwell. Nachtbh is heerlijk, normale bh begint krapjes te worden… #naam. Denk dat we de namen nu drie weken echt vast hebben staan. Daarvoor nog getwijfeld en slechts één naam is veranderd haha. #kraamcadeau. Helaas ook geen ideeën. We hebben nog zoveel en bij een tweeling zijn sommige cadeaus ook te duur om te vragen. Schoonzusje vraagt ook iedere week weer of ik nog iets weet. @Christiana. Ah lekker druk met de verbouwing. Gelukkig het leukste voor het laatst bewaard . Wat fijn dat medische echo goed was! @Eveliennn89. Dat is even een schrik. Hopelijk houdt de baby zich ook rustig! Fijn dat je weer thuis bent! Zou ook balen als de eigen bijdrage zo hoog is. @TigerAngel7. Nog gefeliciteerd. Hoop dat je leuke dag hebt gehad. Leuk dat je gipsbuik hebt laten maken. @Pln, hebben jullie een zelfstandige kraamhulp dat je zeker weet dat zij komt? Ik ben iemand die ’s middags echt geen dutje kan doen. Dus mocht gewoon ’s middags op de bank zitten. was toen natuurlijk ook al weer verder. Eerste week in ziekenhuis inderdaad hele week gelegen vanwege knip (eerste dagen ook slap door fluxus) Pff, gister ergste dag tot nu toe gehad. Die nacht vanaf 2.00 wakker geweest vanwege rugpijn en pijn onder borsten. Heeft hele dag doorgewerkt. Kon echt niets en constante pijn was vreselijk. Gelukkig vandaag weer op het oude niveau haha. Hopen dat het zo blijft! Respect voor de meiden met bekkenpijn of rugklachten waar zij merendeel van de dag/nacht last van hebben! Houden jullie een kraamfeest of los kraambezoek. Vorige keer hebben wij twee kraamfeesten gehouden. Beviel prima (ook vanwege mn lichamelijke toestand) maar was wel wat onpersoonlijk. Denk dat we nu een mix houden van kraamfeest voor groepjes en los.
@Chezzy groot gelijk om even samen te zijn met de tweeling. Wij gaan voor los kraambezoek. Verwacht nu ook minder bezoek bij een 2e. Dus we gaan het wel zien. Is bij jullie de vermoeidheid ook ineens als een bom ingeslagen? Sinds een week voel ik me zo uitgeblust.. Moet nog steeds wat ophalen bij de winkel, wat al sinds zaterdag voor me klaar ligt.
@Chezzy ik heb een hele kleine praktijk van kraamverzorgers geloof dat ze met 4 of 5 man werken, en ja ik weet vrijwel zeker dat zij komt. Mocht ze op dat moment een ander gezin hebben start er iemand anders op maar maakt zij het af. En 2 februari is ze vrij omdat ze 50 jaar word. Zij doet alle intake gesprekken dus is het toeval dat we diegene die bij ons komt bij de intake al hebben kunnen ontmoeten. Vind ik wel fijn. Ik kan heel goed middagdutjes doen, beter dan snachts slapen, al voordat ik zwanger was. Maar afhankelijk van hoe alles gaat vind ik dat we moeten kijken hoe ik mij voel. Ik kan me voorstellen dat ik de eerste dagen voldoende moet rusten maar hele dagen boven bivakkeren pas ik voor. Ik heb niet voor niets zo'n associaal grote comfi bank haha. Wij gaan voor bezoek. Manlief vind kraamfeest absoluut niets. En familie komt toch vaak langs en vriendinnen wil ik ook niet beperken tot een kraamfeest. Maar er zullen wel keuzes gemaakt worden wie eerst komen en de een wat vaker als de ander. @Meisje93 ja ik ben ook erg snel uitgeblust, bijna verlof jeeeej
Nahh hij doet het weer normaal, kon wel op de pagina komen maar verder dan dat deed die niet. Hadden jullie dat ook? @Meisje93 die pijn is heel herkenbaar, heb het ook vooral met te lang staan of teveel lopen. Begin nu ook met autorijden meer pijn te krijgen vooral met remmen schiet de pijn erin. heb jij dat ook? Als je de baby minder voelt dan normaal, dat het patroon qua bewegen is veranderd zal ik toch contact opnemen met je verloskundige of gynaceoloog. @Pln ohh moeilijk is dat he, hier hetzelfde probleem. Wij hebben ook zowat alles al van de eerste nog over. Misschien cadeaubonnen van bepaalde kledingwinkels waar je veel slaagt? @Lenaroos dankjewel! @Chezzy dankjewel, rustige verjaardag gehad want had hem al samen met mn vriend in november gevierd haha. Wij laten gewoon kraamvisite komen. Zoveel mensen sturen we toch geen kaartje. Alleen die echt naast ons staan. En voor degene die wel langs willen komen zijn welkom. We verdelen dan wel beetje de tijden dat niet in een x iedereen tegelijk komt. Kraamfeest vinden we beiden niks.
@Meisje93 mijn man wilt het er niet over hebben en ieders vriendje zijn in dit geval. Aan de 1e kant snap ik dat wel want hij heeft zn moeder ook al verloren dus ik laat het maar! Kom er zo weinig mogelijk of moet weten dat mun schoonzus er ook is of zij werken. Is mn man het ook niet altijd mee eens maar hij snapt me wel! @Pln 4 dagen heb ik niet gered hoor haha. Voelde me heel goed na de bevalling ben 1.5 dag boven gebleven en daarna afentoe beneden. Het was zo warm dat als er visite kwam ik beneden was haha. Heb de geboorte kaartjes zelf op de post gedaan ook! (Samen met manlief)
Ow veel gemist zie ik... #kraambezoek, hier gewoon bezoek. anders komt iedereen naast het kraamfeest alsnog wel haha. We hebben een kleine familie scheelt ook. Verdeel het wel goed. Wij hebben komend weekend ergens anders een kraamfeest, ik ben benieuwd het is niet zo mijn ding kwa gevoel maar heb er nog nooit 1 gehad dus kan straks pas "oordelen" haha. Wel vind ik dat iedereen nmoet doen wat goed voelt, het is jullie baby en tijd. #boven blijven in kraamweek. Ik had geen keuze, 5 dagen boven geweest. Ik kon geen traplopen met mijn bekken... Zat overigens in een heerlijke bubbel en die is gelijk minder wanneer je naar beneden gaat. Ben benieuwd hoe het met een 2e is #vermoeidheid, ik ben super moe. Maarja en ziek geweest en ik slaap ongeveer om de nacht heeeeel slecht #Kraamcadeau. Bonnen zodat je iets groters kan kopen. Of bv iets waar de baby na een half jaar wat aan heeft (bv een babyrollator, weet het woord even niet haha). Anders dingen waar je nooit genoeg van hebt zoals luiers, Hydrofieldoeken, Spuugdoekjes etc Slangetje voor het badje vind ik echt onzin, of je nou een emmer of het badje tilt om leeg te gooien... Hebben we dus nooit gebruikt haha.
@Manna ja ik twijfelde al of ik m überhaupt zou aanschaffen die badslang maaar ik vond m net.. Zat er dus gewoon bij! Hier vanavond na mn dutje ineens energie! Heb m'n kledingkast uitgespit, 2 wasjes gedaan, badkamerkast uitgezocht en alles wat onnodig is weg gedonderd! Laatste kerstcadeautjes ingepakt. Kom maar op met die feestdagen!
Haha nee was jammer geld geweest, net als zo'n waskom of pot voor watten... Althans vind ik dan Kun me ook hier langskomen? Vooral voor de kledingkast haha
Uhm haha nee sorry, lig nu languit in bad was m'n lijf wel aan toe. Soms heb ik een opleving dan pak ik maar gauw alles aan. Mijn kast was ook nodig.. Alles lag door elkaar!
Met pijn en moeite net een super lang bericht getypt en een beetje op alles en iedereen gereageerd.. Laat ik mijn telefoon vallen, die viel gelijk uit. Alle tekst natuurlijk weg. Het is zo niet mijn dag vandaag Ging vanmorgen al mis. Jank om alles. Ben moe en op Vanmiddag 2 uur geslapen en sindsdien voel ik me ook nog eens beroerd! Kleine meisje is denk ik aan het indalen, heb de hele dag al een zeurderige menstruatiepijn. Ik ga naar bed, voor ik helemaal een break down heb. Antwoord morgen hopelijk op iedereen
Dikke knuffel. Morgen voel je je vast beter! Hier gisteren zo'n dag... @Pln heerlijk in bad, zal blij zijn wanneer de badkamer hier klaar is!
Zal je altijd zien! Eind van de middag een mail gestuurd over wanneer ik de intake krijg. En werd zojuist gebeld om een afspraak te maken. @TigerAngel7 vanmiddag was het forum erg traag ja. Hier is links het pijnlijkst. Dus het schakelen is niet zo prettig. na 3 dagen weinig bewegingen heb ik 2 dagen gehad dat het veel bewoog. Nu tot +/- 13.30 geen bewegingen gevoelt. En voel ik weer wat geschuif elk uur. Dan is het geen reden om te bellen toch? @nijntje90 hmm. Lastig & begrijpelijk. Vervelende situatie zo. @Manna och wat vervelend dat je nog zoveel last had van je bekken na de bevalling. Hoelang heeft dat geduurd? @Pln jaloers op jouw energie. @MamavanHayden dikke knuffel meis! ❤
Lekker even aan jezelf denken meis. Haak maar in wanneer je zin hebt nu even aan jezelf en de kleine denken. Morgen hopelijk een betere dag! Liefs
@Meisje93 haha de ene dag is het niks de andere dag wat beter. Maar stort nu een beetje in dus ga zo m'n bedje opzoeken!
@MamavanHayden .... ff chillen, komt goed <3 Ik had ook een opleving...nou ja opleving, er moest ineens gestofzuigd en gedweild worden op beide etages. Alle toiletten meegepakt en Peuter gedesinfecteerd in bad. Toen lag ik gesloopt op de bank XD 32 wkn vandaag, Amazing Amazing!
Ow ik wil ook wat van die schoonmaakwoede haha. Gelukkig komt de schoonmaakster vanmiddag maarja die kan natuurlijk niet alles opruimen en mijn kleding uitzoeken haha @Meisje93 ik zou toch bellen en overleggen, want minder beweging is ook een reden om te bellen... Ja lang last gehad, tot een maand of 9 na de bevalling nog flink last. Daarna ging het wat beter, nooit helemaal klachtenvrij maar kon het meeste wel weer doen (alleen bv winkelen ed bleef pijnlijk en dat vond ik toch al nooit zo leuk haha)