@Pln. Fijn dat je weer dingen kan wegstrepen! Lekker rusten nu. @Mimi91. Wauw, dat zijn de leukste ego posten om te lezen (misschien voor jezelf niet bedenk ik me nu ). Succes en zet hem op! @Meisje93. Kan je misschien nog langer aan tafel zitten dan dat je weg moet om te voeden? Hihi. @Cindy1977. Dan ben je er lekker op tijd bij! Fijn dat je geen dagdeel hoeft te wachten. @MamavanHayden. Zou ook bellen bij twijfel! Vervolg ego post: Zeg ik gisteren nog: twee weken thuis op bank, zat ik vandaag ineens voor extra check in zk. Heb vanaf gistermiddag tot saafs laat erg veel harde buiken gehad. Juist in avond voel ik normaal beiden erg goed. Voelde links wel, maar rechts niet. Vanochtend nog lang op linkerzij gaan liggen, maar ook alleen links gevoeld. Soms wel rechts maar dat was omdat links naar rechts trapte en ik dus denk dat rechts daardoor niet zelf trapte. Voor zekerheid vanochtend contact opgenomen met zk. Konden ze eerst alleen dezelfde hartslag voelen…. Op gegeven moment zaten er twee verloskundigen aan mn buik te klungelen haha. Lekker dure patiënt ben ik. Gelukkig daarna wel twee hartslagen, maar elke x viel er één weg. Moest langer blijven omdat één hartslag aan de lage kant was, maar dat kon ook mijn hartslag zijn (?). Daarna ging het beter. Voor zekerheid ook nog echo gehad en blijkt dat rechts nu elke keer de linker baby trapt, vandaar dat ik niets voel. Voel nu nog steeds rechts niet, wel eng idee. Ze zeiden dat ik altijd mag bellen, maar kan moeilijk twee weken eerder in ziekenhuis worden opgenomen omdat ik rechts niet voel…. Harde buiken ook duidelijk te zien, maar was niet verontrustend. Voor zekerheid ook bloed laten prikken van de jeuk. Dus vanmiddag uitslag daarvan. Rijd ik weg vanuit ziekenhuis, klapt mn raam weer naar beneden. Had het vorig jaar ook al gehad. Dus ik naar werk van man gereden en hij naar dealer… Pff, kan er ook nog wel bij. Conclusie: best wel wat stress momentjes gekend vandaag. Weer meer moe en harde buiken. Is twee weken rust te veel gevraagd? . Nu weer met beide benen omhoog en zoveel mogelijk niets doen.
@Pln Niet dat ik dan veel eet hoor. Vet en kruiden zijn momenteel mijn ergste vijand. Ah dat is wel balen dat ze het niet zo heeft gedaan zoals jij het wilde. Dat is helaas het gevaar. Oh dus met een lage bloeddruk zou het alsnog kunnen? Zie dagelijks sterretjes en dagelijks het gevoel dat ik ieder moment onderuit kan gaan. Maar verwijt dat nu gewoon aan een te lage bloeddruk. Ach morgen weer controle. @Kiekieboe je kan ook erg misselijk worden door een te lege maag. Hopelijk kan je nog wat slapen. @Chezzy Och wat een spannende ochtend was het voor je! Gelukkig alles goed met de kleintjes. Maar snap dat het je niet lekker zit dat je de rechtse baby niet voelt. En dan ook nog eens je autoraam.
@kiekeboe. Heel veel sterkte. Dikke knuffel! @nijntje90. Houd je rustig kalm en stil . Vervolg ego post, nr. 3: Net gebeld door zk. En ik ben weer eens uniek. Jeuk blijkt toch zwangerschapscholestase te zijn, maar heb geen jeuk aan handen en voeten. Dus nu weer extra medicijnen. Bovenop de tweeling nog een medische indicatie erbij dat ik elke weer controle moet hebben en niet langer door mag lopen tot max. 37 weken. En nog meer alert zijn wanneer ik minder leven voel. Toch fijn dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Nu hopen dat medicijnen helpen! En deze dag heel rap vergeten haha.
Whoeeeeeeeeee dikke vette egopost hier!!! ZE IS GEDRAAID!!! Praise the lord!!! En nu maar hopen dat ze zo blijft liggen hahaha, ik ga de rest van de zwangerschap rechtop slapen hahahaha
Spannend @Chezzy @Cindy1977 @Mimi91 en natuurlijk iedereen en sorry als ik iemand ben vergeten! Ik hou van jullie allemaal hahaha ❤
Balen zeg! @Chezzy Inmiddels mag je wel gaan aftellen gelukkig. Wauw! @Kippetje88 wat een goed nieuws! Blij voor je. En nu zo blijven liggen.
@Chezzy pff wat een spanning deze dag! Gelukkig hoef je niet zo lang meer. @Kippetje88 yes, wat fijn! Grote opluchting, of niet?
@Kippetje88 o yes!! Wat fijn!! Man komt vanavond gewoon naar huis. Hij was al klaar en was dan liever thuis bij ons ♡ toch wel fijn!!
@Lenaroos. Overal jeuk, vooral buik, onderbenen, bovenarmen en rug, maar niet dus de karakteristieke handpalmen en voetzolen. Was sowieso bekend dat ik bij 37 weken moest worden ingeleid, omdat ze bij tweelingen dit niet langer door willen laten lopen ivm mindere werking placenta. Maar ook zwangere vrouwen met zwangerschapscholestase moeten bij 37 weken worden ingeleid. Dus nu twee redenen voor 37 weken inleiden, mocht één niet genoeg geweest zijn . Ga wel hameren op tussentijds bloed onderzoek. Mochten medicijnen niet helpen en waardes stijgen, dan wil ik eigenlijk proberen om eind volgende week te worden ingeleid. Wil geen risico lopen.
@Mimi91. Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat! Hopelijk ben je de 2e van de groep met een mooie en fijne bevalling! @Kippetje88. Fijn nieuws! Succes met rechtop slapen .
Met een lage bloeddruk is het wel onwaarschijnlijker maar stel je hebt altijd een bloeddruk van 90/50 en nu een bloeddruk van 130/70 wat normaal nog keurig zou zijn is het wel ineens flink verhoogd. Als je ik dacht 20 of 30 omhoog ging in je onderdruk dan was 't al te hoog dacht ik. Maar vergeef me als ik het fout heb want dat is 4 jaar geleden dat ik dat heb geleerd. Maar ik wil zeggen dat een hoge bloeddruk niet het enige symptoom is en ook nog kan afwijken dus. Vaak is eiwit in de urine een betere manier van meten en klachten zoals sterretjes/zwarte vlekken zien, erg suf zijn, je heel anders als anders voelen, braken, koorts,en hoofdpijn! Ik ga eens kijken of ik die meting terug kan vinden ergens. Hier net heerlijk gedut, oh dat had ik nodig. Was me zo aan het verzetten toch blij dat ik ben gaan liggen..
@Chezzy balen zeg, maar wel fijn dat je met 37 weken word ingeleid dus als ware kun jij nu ook af tellen. En ik weet hoe verschrikkelijk die jeuk kan zijn. Hopelijk helpen die medicijnen bij je. @Kippetje88 oh beter hopelijk blijft die zo liggen. @Kiekieboe sterkte! Hier net even na de babydump geweest even een leuke zwangerschapsboxje opgehaald ook gelijk geslaagd van een super leuk setje Helaas zoveel pijn en nu veel last van harde buiken. Ook een stekende aanhouden pijn in mn zij, herkenbaar?
Wat fijn! @Pln thnx voor je duidelijke uitleg! Ga iig morgen mijn klachten duidelijk bespreken bij de huisarts. Voel me nu al 4/5 ochtenden/dagen erg beroerd. Oh met 20 dus al! Gehele zwangerschap is onderddruk 60. Zal er even op letten morgen. Al ga ik er niet vanuit dat ik dat heb hoor. Wat een leuk setje! @TigerAngel7 Best wel een leuke doos hebben ze heh. Straks spontaan lekker uit eten. Ben eigenlijk erg moe, maar ach. Als ik me daar iedere dag aan toe geef, kom ik mijn bed niet meer uit..