@YellowEyes leuk idee! Misschien op het pensioenfeestje van @Cindy1977 haha. Pff ik ben er echt zo klaar mee! Herken dit echt niet van de 1e zwangerschap. Kan gewoon niet eens met de jongens na de speeltuin en terug! Is toch belachelijk!!!! Denk niet dat ik op dit moment de leukste thuis ben! morgen volle maan hopelijk matst ze me
Ze is met 38 wkn op 3500 gram geschat, ze heeft een flinke vetrand rond haar buikje...heeft ze van der Vader XD @Kiekieboe .... wat schattig van jou Man! @Kippetje88 ... zou ik ook ff niet goed van worden hoor...hoe durft die band zeg! XD
Je derde deze ? Toch 'blij' dat ik niet de enigste ben Bij de 2e liep ik tot het einde gewoon door deed alles en omarmde alles. Ligt er toch aan dat de kinderen wat groter zijn en het ook wat aanvoelen ?
Ik ken een jonge dame, van toen ik nog bij mn ouders woonde, waarmee ik af en toe contact heb via instagram. Ze is laatst bevallen van haar 2e zoon. Die woog 4660 gram. Ze werd ingeleid bij 41+3. En niemand zag dat aankomen. Kindje werd bij 38wkn 3500 gram geschat. Maar de gyn zei dat t kindje bij 42wkn max 4kg zou wegen. Nou... dus niet. Bevalling ging verder goed. Ze is snel hersteld en hechtingen goed genezen. Ik heb dinsdag weer een controle en echo. Ik ben heeel benieuwd hoeveel ze dan wordt geschat. Ik ben een beetje bang dat ze bij de geboorte meer dan 4kg zal wegen.
@Cindy1977 mooi gewicht om het dan te halen ja. @Kiekieboe wow wat een grote beeb zeg! Hoe is je vorige bevalling verlopen? Aangezien je toen ook een 4kg beeb had. Hier ging bevalling vrij goed bij een beeb van 4.1kg Al gaat dit ws. geen grote beeb worden. En daar was de huisarts wel wat blijer mee.
Ja dat is bij mij ook....ze groeit 300/350 gram per week en dan nog de 500 gram fout marge...dan kom ik op 5kg max uit met 40 wkn ....
@Meisje93 wel goed, ik kijk positief terug. Maar goed, elke bevalling is anders. Elke kind is anders. Nu rommelt t ook al een paar dagen. Dan denk: oh jee, het echte werk moet nog beginnen. Ik was helemaal vergeten hoe dat voelde. Dus... angst, of ja, zenuwen... die is er! Ik hoop dat ze eerder komt. Maar ik ga ervan uit dat ik met gemak de 41wkn aantik.
Hier zal het ook wel een 7 a 8 ponder worden als ik eerder beval. Als het 40 of erna wordt zullen we het niet halen met 8 pond maar 10 pond daar wordt ik ook niet blij van hij zal nu rond de 3600 gram zitten.
@Kiekieboe @Meisje93 @Cindy1977 Collega is met 35+5 ingeleid omdat ze ineens veel aankwam (in totaal 38 kg) echter lukte het haar niet en werd het een spoedks kind woog 4800gr maar was dus wel prematuur. Moeder had 3x suikertest gedaan en niets uitgekomen achteraf toch zwangerschapsdiabetes.. Ik ben niet bang dat het me niet lukt maar hoop stiekem dat het gewoon niet groter word als 4 kg.. Dat zit nu eenmaal in m'n hoofd.
Ja daar baalde ze ook wel echt heel erg van. Alle behandelde gynaecologen zijn hun excuus aan komen bieden hoe dit zo heeft kunnen lopen. Ze hadden d'r op dat termijn op 3400 geschat.. Kindje heeft oook nog 3 weken aan glucose infuus je gelegen.
Oef, wat een verhaal zeg! Dat verwacht je ook niet he? Misschien voor je gemoedsrust: mijn eerste was ruim 4 kilo bij haar geboorte (41+3 destijds), was een sterrenkijker en ik heb haar er alsnog met 20 minuten persen uitgekregen. Dat kan dus ook met zo’n relatief groot kind
Haha ja.. Dus toen mijn Beeb ineens bestempeld werd als "groot kind" wilde ik wel even weten hoe en wat en die suiker nog een keer. Maar goed ik ben ook geen 38kg maar 15 kg aangekomen en ben zelfs net wat verder als zij op dat termijn. En daarbij ben ik zelf best flink en manlief superslank dus we hopen dat ie zijn lijntje krijgt haha
Jaa ik hoor op 't moment zoveel positieve verhalen, en ook zoiezo dat er veel "grote kids" zoals ze dat noemen worden geboren. Ik hoor echt vaak rond de 3900/4200gr.
@Meisje93 haha dat zeg ik hem ook wel eens maar dat wordt dan ook op een hoop gemopper onthaald En ja uiteindelijk ook gewoon betaald om geen problemen te creëren omdat zij de enigste familie is dat mijn vriend heeft... Maar zo weten we wel dat we haar in de toekomst niet meer vragen. @Pln wat heftig! Ook geen leuke start op die manier... Krijg zelf ook een beetje schrik door al jullie geschatte gewichtjes. Zoontje woog maar 2kg350 en daar had ik het al lastig mee, hoe zou ik er dan ooit een kleine van 4kg uit moeten krijgen Zo spannend, deze week gaan er weer sowieso enkele baby’s geboren worden
Uhm positief denken! Een 2de gaat makkelijker? Haha Mijn vk zei de eerste keer soms heb ik vrouwen die met gemak een kind van 4.5 kg eruit krijgen en soms heb ik vrouwen met een kind van 2.5kg waarvan ik denk phoephoe gooi 'm d'r is uit haha. Iedereen is anders net als ieder kind en elke bevalling dus laat het op me afkomen. Ik ben deze zwangerschap nog geen moment bang geweest voor de bevalling. Hij komt er hoe dan ook uit, het enige waarover ik weleens zorgen heb is dat ik zo moe ben en de angst uitgeput te zijn. En dat gevoel is nu door de vk ook een beetje bevestigd omdat ze me doorstuurt naar de gyn. Maar dat geeft me ergens ook weer rust en vertrouwen. We wachten af
Woensdag! Begin er nu wel echt naar toe te kijken. Hoop echt dat ik al wat ontsluiting heb en dat het wat gaat doen. Vandaag rommelt het ook al weer lekker. Al liep ik bij de 1ste een week over tijd. Dus dat moet ik ook maar in mijn achterhoofd houden. Maar wordt je dan niet eerder ingeleid? Whow! Wat een megabeeb zeg! @Pln Ja hoor ik had E. er ook met een half uurtje op eigen kracht (geen persweeën) eruit geperst. Wel een dubbele knip, maar bekkenbodem was gewoon te strak. Hoofdje wilde niet zakken. Als het een 3kilo kindje was, had ik ws. alsnog een knip gehad. En alleen gewicht zegt natuurlijk ook niet alles. Lengte speelt ook mee. 4kilo en 50 cm of 4kilo en 55cm is toch wel een aardig verschil qua dikte van de beeb. @Eveliennn89 haha! Of hem een handje helpen. Snap ik, maar inderdaad met zo'n vraagprijs zou ik dat ook niet snel doen. Niet al te druk om maken hoor. Collega beviel makkelijker van een groot kind, dan van een klein kindje.
Hier eentje van 2500 die er uit floepte/vloog zonder moeite. En eentje van 3400 . Dat ging ook prima maar ik moest er wel wat meer voor doen. Nu een nog grotere w.s.. ben benieuwd