Wow wat een gewichten van baby's die jullie kennen en wat een schattingen! En ik vorige week nog vragen aan vk of de 2e baby die toen op eindgewicht van 2500 gram geschat werd er wel door zou kunnen haha. "Hoe meten jullie of er een kind erdoor past?" Komt denk ik ook dat 1e met 2125 gram was bij 39w3 en er grote knip gezet moest worden omdat haar hartslag minder werd. Dus dan heb je het idee dat het daar beneden al snel te klein is. Ben ook petite, dus vond het niet zo gek om dat te denken haha Hoe zijn jullie oudere kindjes nu dan? Ook groter dan gemiddeld? Of als ze klein waren, ook kleiner dan gemiddeld?
Was die van 2125 in het zh geboren? Mijn 2500 dochter wel en kreeg ook een knip terwijl ze eruit kwam. Hartje zakje ook wat. Maar die knip was echt niet nodig geweest. In het zh knippen ze erg snel.
Hier 2 kindjes van 7 pond. Mn oudste werd een echte bollie en is nog steeds groot voor zn leeftijd. Zat in maat 86 toen hij 1 was. Mn 2e werd ook wel een bollie maar tzakte wat af. Uiteindelijk is hij mn schattige kroelkipje die met 1 jaar nog in maat 74 zat. Haha Ben benieuwd wat er nu uitkomt. Vk voelt een gemiddeld kind. Haha En idd wat een gewichten zie ik voor bij komen zeg! Ik moest even wat pagina's bijlezen. Jullie zijn leuk. heb gelachen om jullie woorden. Morgen volle maan dus. Nou ik ben benieuwd! Zou wat zijn als er opeens 10 nieuwe baby aankondigingen zijn. En veel lekker aan de poets. Ik hou alles ook wel redelijk bij. Man heeft vandaag ein-de-lijk de wandplank opgehangen die bij de commode hoort. Pff uiteindelijk echt wel boos geworden omdat ik het al maaaaaaanden vraag. Maargoed, het hangt. Ik weer blij. Euhm ik wou nog op meer reageren maar ik ben het kwijt.
@Lenaroos. Ja, stond ook onder controle van gyn toen vanwege haar groeiachterstand. Ze is halve week eerder gehaald omdat haar groei te veel ging afbuigen. Nu is ze 2,5 en heeft kledingmaat 86. Geen idee of knip echt nodig is geweest, vk uit zk heeft het gezet. Wil dit x assertiever zijn om te vragen waarom ze iets willen doen.
1e kindje een ruime 7 ponder met 36 weken. En maar een kwartier persweeen voordat die kwam (totaal bevalling van 3.15 uur). Hij zat zelfs met zijn handje langs zijn hoofd waardoor die klem zat en hartslag dipte. Ik vond het ff kut om over dat branderige gevoel heen te persen maar ze kwam met een spuit (die ik beter voelde dan de wee) en een schaar. Nou toen werd ik vlug!! Kind eruit zonder knip en 2 kleine hechtingen vanwege kleine scheurtjes. Mja die zijn op de ok gezet dus niks van gevoeld. Verder is die meer dqn 10% afgevallen geweest door opstart problemen en fouten van het zhuis. Dus qua gewicht en opstarten wil totaal niks zeggen!!! Ik had met 2 pond minder problemen. Verder is het een lange jongen bovenste lijn maar gewicht altijd onderaan gebungeld. Ook altijd commentaar op het cb! Toen manlief mee gestuurd een keer, die is 1.97 en haalt inmiddels de 80 kilo maar eerst niet. Vandaar
@Meisje93 geen idee of ze in willen leiden ofzo. Destijds ben ik vanzelf begonnen (weeen) na 4 dagen rond te lopen met een hoge vliesscheur die ze in het zhuis gemist hadden. Maar moet morgen naar de gyn zal eens vragen maar volgens mij vonden hun 8 pond niet meer dan normaal ofzo ze doen er zo laconiek over.
Inmiddels helemaal gemiddeld. Gewicht wel bovenaan de curve maar zolang ze fatsoenlijk eet en voldoende beweegt ga ik me daar niet druk om maken haha. Voordeel van grote kindjes is ook dat ze meer mogen afvallen na de bevalling. 10% van 4000 gram is natuurlijk veel meer dan 10% van 2000 gram
Hier zoon 3,550kg en 50cm en dochter rond 3,5/3,6kg en 50cm. Gyncaeloog heeft onze kleine op 3,7/3,8 kg geschat als ik beval dus ik ben wel heel benieuwd!
8 pond vind ik ook nog wel te overzien. Maar nog zwaarder, zou ik toch wel liever hebben dat ze actie zouden ondernemen.
@Christiana ik heb mijn zorgen daarover uitgesproken en toen hebben we besloten dat ze zoiezo met 40 weken proberen te strippen en daarom ga ik vrijdag al in overleg om met de gyn een inleiding te bespreken voor tussen de 40 en 41 weken. En aangezien mijn klachten hoop ik stiekem op misschien wel een eerdere inleiding alhoewel hopen... Ik hoop nog steeds 't meest dat ie spontaan komt uiteraard!
Ik schrijf al een tijd niet meer mee maar lees nog wel fanatiek mee. Voor de meiden waarvan het kindje groot geschat word, het is een schatting ze kunnen er flink naast zitten. Mijn zoontje werd rond de 3500 gr geschat(meerdere keren zelfs)en woog 4710 gr en was 56 cm.. een joekel dus! Het was pittig en het persen duurde lang(ruim 2 uur)maar na een knip was hij er. O en nu is het een kleine dondersteen haha. Ik word nu trouwens met 38+5 ingeleid(datum staat vast)vanwege dat ook deze baby erg groot geschat word. Nog ruim 2 weekjes wachten voor we ons meisje mogen ontmoeten. Spannend dat het al bij vele rommelt.. Ik ben benieuwd of de komende week nog wat baby's geboren worden. O en vannacht is het volle maan! Succes allemaal meiden en ik blijf jullie volgen!
Mijn beide Meiden wogen net over de 4kg...Puber is nu 180cm en 60kg....Kleuter is 110cm en krap 15kg. Dus ondanks dezelfde start gewichten, zijn ze beide anders. Kleuter gaat overduidelijk niet zo groot worden als Puber. En 4kg is idd normaal tegenwoordig, wij leven en eten zo gezond, daar krijg je grote kids van. Ik ben benieuwd wat Puber gaat baren later...of 5kg dan normaal is XD Ik zal het maar niet tegen haar zeggen, anders word ik nooit oma! Houd vol chickies! Laatste loodjes!
Mijn dochter was 3730gr en 50cm bij precies 39 weken. Geen knip gehad, heb 6uurtjes erover gedaan waarvan 5uurtjed weeëen en 1 uur persen. Wel 3kwart uitgescheurd, redelijk veel bloed verloren dus moest met spoed na de o.k. om gehecht te worden gelukkig kreeg ik daar een ruggenprik voor.. het herstel heeft hier ongeveer 1 tot 2 maanden geduurd als het niet langer was. Waarvan 1 week plat op bed moest liggen en mocht er alleen uit met na de wc gaan en douchen. Hoop dat het dit ik beter gaat we zullen zien. Veel grote baby's zitten er tussen, wat nu word geschat ben benieuwd als de baby's zich aankondigen hoe ver ze qua schatting van het gewicht zaten... Peuter is nu 2,5 zit in maat 98/104 en weegt rond de 15/16kg. Moet 14febr weer met haar na het cb kijken of ze weer wat te zeuren hebben haha @Meisje93 haha lang leve nesteldrang. Hier gelukkig niet zo heel erg last van. Ben benieuwd of er morgen spontane bevallingen bijkomen haha. @Cindy1977 je maakt gewoon grote baby's dus hihi.. zo zie he maar weer dat elke kind zn eigen lijn volgt, verstandig dat je niks tegen puber zegt haha
Hayden was met 41 weken 3410gram en 47cm. Was voor deze zwangerschap bang voor een groter baby.. Ze zouden een preventieve knip zetten als de baby groot zou zijn. Nou daar hoef ik niet bang voor te zijn.. Maar blij zijn als ze 5 pond weegt met de geboorte. Grote wil niks zeggen qua schade zo groot was Hayden niet en de schade was flink
Ik ben ook wel benieuwd hoe ver ze naast de schatting zitten. Ene vk zei namelijk rond de 3800gr en de ander tussen de 3500/4000gr maar ze verwacht eerder 4000gr gezien z'n lange benen en buikje net boven de bovenlijn. Dus die schat ook erg ruim haha. Kleine man is echt enorm druk vandaag.. Hij mag echt wel even gaan slapen nu, dan kan ik dat hopelijk ook ondanks de maagzuur blegh. Merk geen verschil met omeprazol eerlijk gezegd.. Morgen weer op controle bij de vk.
@Pln....omeprazol duurt een paar dagen, het moet van binnenuit komen zeg maar. Welke sterkte slik je? Evt 2 x dgs 40mg 8-17 uur. Truste!