Hi meiden, Het is al een poosje geleden dat ik hier iets gepost heb en dat is niet zonder reden. Hier gaat het namelijk niet goed. Enkele meiden van hier hebben mijn post in het babynamentopic al voorbij zien komen, die heel lief reageerde. Dankjewel @Mini25 en @Marlau. Drie weken geleden zijn wij erachter gekomen dat ons meisje spina bifida heeft. Er zit een tamelijk grote opening onderin haar rug. Helaas is dit niet het enige, want ze heeft ook een enorm grote hoeveelheid vocht in haar hersenen, waardoor haar kleine hersenen heel erg in de verdrukking komen. Dit betekent dat zij zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt zal zijn. Omdat het ziektebeeld van spina bifida erg complex ligt en het moeilijk te voorspellen is, hebben we de afgelopen weken meerdere onderzoeken en een vruchtwaterpunctie gehad. Zij heeft -gelukkig- geen andere chromosoomafwijkingen, maar wel zien we op iedere echo die we later kregen, dat het vocht in haar hersenen blijft toenemen. Wij wisten al dat we voor een keuze zouden komen te staan; de zwangerschap voortzetten of afbreken. Wij hebben afgelopen weekend, uit liefde maar met heel veel pijn in ons hart, de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken. Gisteren hebben we in het ziekenhuis besproken hoe en wat we willen. Tevens heb ik pillen mee naar huis gekregen die ervoor zorgen dat het zwangerschapshormoon stopgezet wordt. Ontzettend moeilijk om deze zelf te moeten slikken. Morgenochtend zal ik worden opgenomen in het ziekenhuis en zal ik iedere 3-4 uur tabletten inwendig toegediend krijgen die de bevalling op gang zullen helpen. Later die dag of in de loop van het weekend zal dan uiteindelijk ons meisje geboren worden... Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is en wat uiteindelijk haar naam is geworden. Hier zijn we namelijk nog niet helemaal over uit. Misschien schrijf ik het binnenkort wel allemaal van me af en deel ik het in het Vlindergedeelte, maar zal ik -als jullie dit willen- de link met jullie delen. Heb al even niet gelezen hier, maar ik hoop dat alles verder goed gaat met jullie. De meesten van jullie zullen onderhand wel hun 20 weken dansje doen of gedaan hebben. Hoop dat de rest van jullie zwangerschappen goed verlopen en jullie volgend jaar allemaal een mooie zoon of dochter in jullie armen kunnen sluiten. Ik hou jullie tegen die tijd uiteraard in de gaten. Dikke kus voor jullie allemaal.
@itsann Ik kan even de woorden niet vinden om uit te drukken hoe heftig ik je verhaal vind. Ik vind dat jullie een heel moeilijk, maar ook moedig besluit hebben genomen en ik wens jullie heel veel sterkte de komende dagen. Een hele dikke knuffel.
@itsann o wat heftig zeg ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Dapper, maar begrijpelijk besluit, maar wat een nachtmerrie zeg. Heel erg veel sterkte voor jullie
@itsann Wat een vreselijk nieuws. Wat een moeilijke keuze moet dit geweest zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel
@itsann wat een vreselijk nieuws om te lezen. Heel heftig dat jullie zo een verschrikkelijke keuze hebben moeten maken. Veel sterkte gewenst!!
Lieve @itsann, wat onbeschrijfelijk verdrietig dat jullie dochtertje ernstig ziek is en jullie afscheid van haar moeten nemen. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe. Veel liefs
Wat een vreselijk verdrietig nieuws @itsann ... ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte en kracht gewenst voor de aankomende dagen en daarna.. ik hoop dat jullie mooi en waardig afscheid kunnen nemen. Veel liefs
Ik wals er even tussendoor Vandaag 19-weken-dansje! Maandag de 20-weken-echo. En vandaag mijn verjaardags-dansje
Ik durf het bijna niet te zeggen na bovenstaande, maar vandaag de 20-weken echo gehad en alles was goed met ons meisje. Alleen het buikje loopt qua groei iets achter, maar niks zorgwekkends. @Mirremuis Gefeliciteerd met je verjaardag
Mijn zus is gisteren bevallen van een prachtig meisje.. ik kan niet wachten om ons kleintje ook te ontmoeten!
Gefeliciteerd! Wat leuk! En dan wordt het even helemaal echt he dat in februari je zelf ook een baby vasthoudt! Fijn van de goede 20 weken echo’s! Echt een mijlpaal weer! Soms gaat de zwangerschap zo snel voor mijn gevoel. Ook wel heel fijn, ik ben zo nieuwsgierig naar ons meisje. En tegelijkertijd is dit echt mijn laatste zwangerschap dus deze tijd komt nooit meer terug. Hierna zijn wij compleet.
@itsann Wat verschrikkelijk om de keuze te moeten maken. Heel veel liefde en kracht toegewenst. @werkende moeders Ik ben zelfstandig ondernemer en maak nog steeds zo'n 50/60 uur in de week. NIet alleen fysiek op de werkvloer maar ook achter de schermen (veel administratie, social media etc), en ik ben blij dat ik niet ervaar wat jullie ervaren. Lijkt me heel vervelend om in dit stadium al te moeten minderen of te moeten stoppen.
Ik heb om half 3 de 20weken-echo. Ik ben al een dag echt nerveus. Zo gek, bij andere echo's enzo helemaal niet. Heb ook heel slecht geslapen vannacht. Ben heel benieuwd of het een jongen of een meisje is en natuurlijk duimen dat alles goed is. @itsann hoe is het nu met jou? Heb veel aan je gedacht afgelopen week.