Hier ook het idee dat de buik nu wel heel hard groeit! Zit ook steeds meer in de weg. Ik zie verder nog niet extreem uit naar de bevalling. Vindt het allemaal nog wel prima en geniet ook echt nog van m’n buikje en van de bewegingen van de kleine!
Hier ook vaak bandenpijn en ook last in men onderrug. Maar ook mijn buik groeit enorm de laatste weken. De kleine man lag al mooie met zijn hoofdje beneden, met als resultaat dat ik wel al regelmatig stampen rond mijn maag en ribben krijg een beetje voorover buigen om te eten is al vaak not Done, protest binnenin
Ik kijk vooral uit naar m’n verlof. Met zwanger zijn ben ik nog niet klaar. Dit is echt de laatste keer dus wil er nog wel even van genieten. Mijn buik is ook al flink gegroeid. Mensen beginnen er echt opmerkingen over te maken. In positieve zin hoor. Ik merk ook dat ze zo enorm sterk is. Dat kan ik me van de andere 2 helemaal niet zo herinneren. Maandag echo. Ben heel benieuwd hoe ze ligt. Ze schuift en draait in ieder geval nog flink. Nog een heel zwembad tot haar beschikking. Heel fijn al die bewegingen. Afgelopen week was ze een dagje veel minder aanwezig. Ik voelde haar wel bewegen, maar veel zachter. Gelukkig de volgende dag was ze weer terug als vanouds.
Hier ook wel eens een dag of dagen dat ze minder aanwezig is, maar rustig beweegt inderdaad. Ik ga er maar van uit dat dat ook wel goed zit. Waarom heb je een extra echo? Of is dit een standaard groei echo ?
Hier ook af en toe een rustige dag. Vannacht was hij heel actief en op kantoor ook nog en sinds ik thuis ben is hij mega rustig. Hoort er ook wel bij.
Ik krijg 2 groei echo’s en heb de suikertest gehad ivm diabetes in de familie. Maandag is de eerste groei echo. De suikertest was gelukkig helemaal goed. Bij mijn vorige zwangerschappen ook nooit suiker of afwijkende echo’s gehad. Wij maken alleen kindjes met kleine hoofdjes. Bij mijn oudste daarom wel een aantal extra echo’s op het einde gehad. Inmiddels bij mijn vorige en deze zwangerschap ook weer kleine hoofdjes gemeten. Maar geen reden tot zorg. Ze kunnen hun mutsen altijd lekker lang op. Ik ben wel heel benieuwd naar de echo maandag, vooral ook om te kijken hoe ze ligt. Mijn jongste lag is stuit namelijk. Nu kan ze alle kanten nog op natuurlijk, maar ben wel heel nieuwsgierig. Ik kan het zelf nog niet helemaal goed voelen.
Ik hoor dit inmiddels vaker.... Komt de gynaecoloog/verloskundige hier zelf mee? Bij mij is het nog helemaal niet aan de orde geweest......... Best apart vind ik, terwijl ik het toch al van meerdere zwangere gehoord heb!
Bij ons kwam de verloskundige ermee. Maar ze bleef heel duidelijk in het midden wat betreft je keuze. Gaf ook aan dat ze er niet nogmaals over zou beginnen.
Verloskundige heeft vorige afspraak wel gevraagd of ik dit zou willen en een folder meegegeven. Zij kwam er inderdaad zelf mee, anders had ik er ook niet aan gedacht.
Ik heb zelf naar de kinkhoestvaccinatie gevraagd. Als ik dat niet had gedaan had ze het rond 26-27 weken op het consult genoemd. Bij ons is de ene vk er positiever over dan de andere. Ik ga hem woensdag halen, kan gelukkig bij de huisarts hier.
Ik ga na 16 dec de vaccinatie halen, vanaf dan wordt hij vergoed. Volgens de vk en de huisarts is het prima om daar even op te wachten
Ja klopt, ik ben dan alleen al 33 weken. Fijn dat je kan wachten. Kan je weer een mooi pakje voor de baby voor kopen voor dat geld.
Ik vind het zo vreemd dat ik het van iedereen hoor en hier lees, maar dat mijn verloskundige er nog géén één keer is over begonnen..... Als ik het hier niet gehoord had, had ik het dus nooit geweten??
Het is vrij nieuw allemaal nog. En aangezien het pas van af half/eind december vergoed wordt kan het zijn dat je dan al te ver bent. Wij hebben het er nog geen 10 minuten vergehad in onze bijeenkomsten van 2 uur. We kregen een folder mee en verder deed ze er geen uitspraken over.
Het heeft ongeveer 2 weken de tijd nodig om volledig door je lichaam te worden opgenomen en om ook bij het kind te komen. Dus om safe te spelen werd mij geadviseerd om de vaccinatie te halen voor de 34e zwangerschapsweek. Zo zit je altijd goed, ook als het kindje eerder wordt geboren. Ik was er trouwens zelf over begonnen een tijdje terug bij de vk.
Ik krijg de vaccinatie op 17 december, dan ben ik 33 + 2 en dit kon nog. Ik moet er alleen wel 3 kwartier voor rijden soms is het balen dat je op het platteland woont
Oh en niet onbelangrijk! Ik mocht gisteren mijn 30 weken dansje doen! Dat klinkt al weer beter dan 29
Hier kreeg ik ook een folder doorgestuurd van kinkhoest. Tijdens de 25-weken controle kwam de vk erop terug. Ze zei idd dat het vanaf half dec. vergoed wordt en dat dus in mijn periode zou vallen. Verder liet ze het vrij.
Pff hier momenteel snot en snotverkouden. Vandaag en morgen dus maar een dagje thuis. Kan het werk altijd moeilijk uit handen geven maar vond dat ik nu geen keus had. Over bewegingen gesproken... voelde er vanmorgen een paar die ik echt niet fijn vond. Heb er maar even mijn hand op gehouden en toen ging het gelukkig beter