Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Wat fijn @Corynne! Zo ver ben je ook ongeveer toch?

En wat een naar nieuws voor jou @Micy! Ik kan me nog wel herinneren dat je testen ook lichter waren dan je voor jouw termijn zou verwachten toch? Fijn dat je volgende week weer voor een echo mag. Dit is echt een klote tijd. Heb het zelf ook meegemaakt. Maar je hebt er zelf geen invloed op, je moet alleen de tijd uitzitten. Volgende week weet je meer.

Ik heb een collega en zijn jongste is 5 dagen ouder dan mijn jongste. Heel grappig, ik kwam hem destijds in mijn ziekenhuis tegen, terwijl hij heel ergens anders woont, maar ivm drukte moesten zij uitwijken. En nu vertelde hij dat zijn vrouw weer zwanger is. En ze is echt precies dezelfde dag uitgerekend als ik. Echt te toevallig! Ik heb zelf niks gezegd, pas na de termijnecho wil ik het op werk vertellen.

Mommiiee vindt dit leuk.
  2. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Micy
    Pff snap de teleurstelling en de hoop die je toch graag wilt houden... wat duurt een week dan lang he! Hopelijk mag je over een week toch goed nieuws horen! Hoever dacht je zelf te zijn dan?

@Corynne
    Wat een geweldig nieuws! Fijn dat het ook klopt met je eigen berekening!

3. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ik krijg pas 5 juli m'n eerste echo. Ben dan rond de 8 weken.
    Zie dat heel veel van jullie hem toch al veel eerder krijgen.... is dit allemaal zelf aangevraagd of gewoon een eerdere vitaliteitsecho. Ik ben namelijk gewend dat ze dat altijd rond de 8 weken doen.

nu moet ik wel zeggen dat ik wel echt pas tegen 13 febr ofzo uitgerekend ben.

4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Corynne Wat fijn, een kloppend hartje :)

@Micy Wat spannend allemaal. Hopelijk ben je minder ver dan je denkt en is het vruchtje volgende week mooi gegroeid. Ik duim voor je!

@Marlau Wat toevallig dat je dezelfde datum bent uitgerekend! Toch best wel leuk :)

Ik heb morgenmiddag m'n 1e echo. Vind het zooooo spannend.

@Mir123 Ik heb de echo niet aangevraagd, maar de vk stelde het zelf voor. Bij mijn zoon was eerste echo ook met 8 weken en nu met 7 weken.

Mir123 vindt dit leuk.
  5. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik heb mijn eerste echo met 8+4. Zelf gekozen, omdat ze dan echt goed wat kunnen zien. Meetfoutjes zijn er al iets minder. Het is even doorbijten, maar een echt vroege echo kan ook onzekerheid meebrengen.

Mir123 vindt dit leuk.
  6. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Ting86
    Spannend hoor... morgen de echo.

Ja ik heb de eerste 3 zwangerschappen alleen nog een termijn echo met 10 weken aangevraagd. Aangezien er 2 vd 3 op een miskraam zijn uitgelopen heb ik bij de laatste zwangerschap een 8-weken echo aangevraagd. Helaas liep deze ook uit op een miskraam.

@Marlau
    Ja kan veel onzekerheid geven...
    wij moeten de echo via een echocentrum aanvragen dus krijg dan gewoon een datum door. Maar op zich wel blij dat ik dan wel echt 8 weken moet zijn.

7. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Heel veel succes @Ting86!

@Mir123 ik heb de vorige zwangerschap mijn eerste echo pas bij 12+5 gehad. Het is toch zoals het is. Alleen zit je langer in de onzekerheid of er wel een hartje klopt. Ik heb nog nooit een goede vroege echo gehad, maar ik lees hier zo vaak dat de geruststelling maar van korte duur is. Dus 8 weken is een mooi termijn. Van te voren maken we ons druk en erna ook dus. :roflmao:

8. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Marlau
    Nou de vorige keer liep de groei achter... zelfs 2 weken. Eigenlijk mocht ik toen pas na 5 weken weer een echo, maar vanwege m'n ongerustheid en veel aandringen had een vk in opleiding 2 weken erna nog een echo gemaakt. Toen konden ze geen hartje meer vinden....Daar was ik dus zo ongerust over. Toen heb ik dus wel kunnen besluiten om het met pillen op te wekken... maja anders had je het niet geweten en was het misschien vanzelf gekomen. Voor beide valt wat te zeggen. Maar toch heb ik niet meer het geduld tot 10 weken....

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @Micy Oh wat een vervelend nieuws. Dan duurt een week echt lang. Ik duim voor goed nieuws volgende week.

@Mir123 Bij mij doen ze de eerste echo pas tussen de 10 en 12 weken. En liefst zo dicht mogelijk tegen de 12 weken. Ik ben 5 juli jarig en dit vieren we 6 juli, dus dan wil ik zekerheid om het te kunnen vertellen. Ik heb dus zelf eentje gepland.

10. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @2de leg

O vanwaar zo laat dan? Je hebt toch recht op een vitaliteitsecho??

Nou zou heel fijn zijn als je dan met je verjaardag goed nieuws kan brengen!!

Hier zijn 7 en 8 juli zoon en man jarig. Wij weten 5 juli dus meer. Kan 2 kanten op.... maar we vertellen het als het wel goed is, alleen de ouders dan nog maar denk ik.

11. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    @Micy

Op 13-6 had ik ook een echo en toen bleek ik 4 weken en 4 dagen? Ongeveer.. alleen een vruchtzak en vruchtje(heel mini bijna niet te zien) meer was er niet te zien.. Ik in de stres vanwege vorige miskraam..

Had de hoop opgegeven zelf een echo gepland omdat niemand mee wou werken.. en dat was 17-6 .. 4 dagen later zag deze man een hartje en vruchtje en bleek ik 6 weken en 2 dagen.. heb het zelf ook gezien.

Zou dus ook kunnen dat je a) minder ver bent of je darmen liggen ervoor of dergelijke.. Ik snap het zelf nog niet.

En vorige keer moest ik precies 7 weken zijn en naja ik had toen ook bloedverlies was het vruchtje gestopt bij 5 weken en 1 dag ongeveer.

Ik snap je onzekerheid en ik duim met je mee.

12. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @MamaSelina het is nu nog zo klein dat als ze 1 mm missen dan wijk je al een week af.

@Mir123 Zo een echo doen ze bij ons alleen als er een aanleiding voor is (mk hiervoor of iets dergelijks).
    Omdat ze mensen niet onzeker of nerveus willen maken doen ze de termijn echo tussen de 10 en 12 weken. Je krijgt er dus 2 eentje tussen de 10 en 12 weken en eentje met 20 weken.
    Maar ik wil zekerheid en we gaan in die periode op vakantie en ik kan het niet zo lang voor me houden. Dus heb er zelf eentje ingepland.

Mir123 vindt dit leuk.
  13. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ja dat zal het zeker zijn..

En hoe je het omschrijft inderdaad zo is dat ook ivb miskramen en dergelijke.

14. Micy

Micy Lid

31 mei 2019
    49
    42
    18
    Vrouw
    Heftig! Maar wat fijn voor je dat het toch goed is gekomen!

Ik ben nu redelijk nuchter en ga er vanuit dat we donderdag een mooi kloppend hartje zien!
    Ik had 2 juni pas een test waarnaar je niet hoefde te turen, dus ik denk dat de termijn toch wel overeen komt met wat ze gisteren gemeten hebben

MamaSelina vindt dit leuk.
  15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Zijn jullie ook zo opgeblazen? Ik pas echt amper in mijn broeken nog.
    Heb de eerste kleding maar alvast besteld.

suethatsme en MamaSelina vinden dit leuk.
  16. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen een goede echo gehad:) een kloppend hartje en de meting komt overeen met het termijn:thumup:

suethatsme, Micy, Meiske22 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Whoehoe!! Wat fijn! Gefeliciteerd.

En @Ting86?

18. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik mag pas om 17:15.... Duurt laaaang....

Mommiiee vindt dit leuk.
  19. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ja ik pas gewoon alles
    Maar ben hele dagen misselijk en idd ook gevoel van opgeblazen..

Mommiiee vindt dit leuk.
  20. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een kloppend hartje gezien. En mini loopt mooi op 7 weken (zelfs iets voor). Dus helemaal blij :).

MamaSelina, suethatsme, Marlau en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina