Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik begrijp het wel. Mensen waren alleen nog maar met hun mobieltje bezig ipv te genieten van het moment.

En zo maakt het niet uit, want de foto's en de filmpjes staan dus gelijk op mijn mobiel en ik kan rustig genieten van de kleine freubel op het beeldscherm.

2. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Bij mij is de misselijkheid en extreme vermoeidheid gelukkig al een flink stuk afgenomen. Als ik misselijk wordt, dan na het avondeten. Ik zit ook weer meer in mijn energie. Waar ik wel nog veel last van heb zijn pijnlijke borsten.

3. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Hier sowieso al weinig last van misselijkheid gehad maar momenteel eigenlijk helemaal niet meer. Wel heb ik echt veel eerder trek en moet ik echt vaker iets te eten nemen. Voor de zwangerschap was ik juist bezig met het afvallen en liet ik nagenoeg alle tussendoortjes staan. Dat lukt dus nu sowieso al niet meer.
    En pijnlijke borsten is juist iets erger geworden.

4. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Bij mij is de misselijkheid ook nog nagenoeg hetzelfde @Corynne.. echt verschrikkelijk, ben er zo klaar mee! Het lijkt zelfs niet minder te worden, maar juist iets erger. Ik kan geen vlees zien of eten. Mijn man had lekker gekookt en ik keek er naar en begon gewoon te kokhalzen haha. Het enige wat ik enigzins normaal kan eten zijn ongezonde dingen zoals kipnuggets en frikandellen enz. Maar goed, dat kun je ook niet iedere dag eten. Iedere avond stap ik ook lekker misselijk mijn bed in. Wanneer stopt dit nou? :oops:

5. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Succes @Mir123! Hoe laat mag je?

6. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik ben s avonds alleen nog misselijk. Begint rond uur of 8. Rest van de dag kan ik gewoon eten. Alleen geen melkproducten en brood met vezels, daar krijg ik zo'n last van.

Vanochtend controle gehad. Ze kon het hartje nog niet vinden, dus heeft ze echo-apparatuur aangezet. Ff weer baby gekeken en het hartje klopte super mooi.

Ik heb nu 3 weekjes vakantie. Heerlijk. Was ik zo aan toe.

Fijne dag dames!

2de leg en LindaS80 vinden dit leuk.
  7. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Marlau bedankt!
    Ik mag om 15.40 uur! Dus nog even geduld!

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hier vandaag de intake, helaas deed de fotomaker het niet. Maar een prachtig zwaaiend kindje met mooi kloppend hartje te zien.
    Ik ben super blij.
    Centering pregnancy doe ik niet, is aangeboden, maar ik hou van anonimiteit en de 1 op 1 contact.
    En ook nog goed nieuws, mocht ik ingeleid worden, dan mag ik eerst een ruggeprik en dan de inleidingsvloeistof. De angst is gelijk weg. En ik krijg ook deze zwangerschap extra groeiechos, maar ergens wist ik dat al.

Volgende week vrijdag de termijnecho :) ik ben blij, echt super blij.

2de leg, Ting86 en LindaS80 vinden dit leuk.
  9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb een gênante vraag. Is bandenpijn (steken) en druk
    In de onderbuik normaal na de seks? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij de 1e had.

10. Corynne

Corynne Actief lid

30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Ja dat kan best @LindaS80.

Fijn de goede echo’s bij iedereen, en ook fijn dat de meesten zich fitter voelen. Hopelijk ook snel voor ons @Want2beAmom. Ik heb ook vooral trek in ongezonde dingen!

Uitslag van nipt ook al snel binnen, geen afwijkingen :)

Ting86 en LindaS80 vinden dit leuk.
  11. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Jaa wat fijn een goede uitslag! Toch weer een opluchting.

Bij mij valt of staat het of ik moe ben of niet. Ben ik moe ben ik misselijk, ben ik fit dan voel ik me goed.

Hoe was je echo @Mir123?

12. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Hoelang duurde het voordat jullie de uitslag kregen van de NIPT. Ik krijg maandag alles pas mee om te gaan prikken denk ik, ben benieuwd wanneer ik het dan weet.

13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Bij mij mega vlug! 4e werkdag belde de vk al.

14. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wat rustig hier dames!
    Hoe gaat het met iedereen?
    Ik ben zooooooo klaar met die hitte. Vandaag nog steeds 30C. Pfffffffff.... En in de slaapkamer 28... :cry:. Vandaag voel ik me ook echt niet lekker (gisteren ging het wel goed met 33C :confused:). Morgen gaan we naar de oma van mijn man en gaan we haar het grote nieuws vertellen dat ze voor de 5e keer een achterkleinkind krijgt. Zal ze prachtig vinden :).

Hebben jullie het al rond verteld?

Heb ook mijn echo in het nub-topic gezet en daar zijn ze het niet eens over het geslacht :roflmao:. Dus we moeten echt nog 4 weekjes geduld hebben (heb ik niet :roflmao:).

15. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik ben er ook zo klaar mee. Het is nu buiten in de schaduw koeler dan binnen, maar de beloofde regen wil maar niet komen.

Grappig dat ze het niet eens zijn. Ik vind het heel lastig om uberhaubt te zien hoe de nub loopt.
    Mijn eigen kindje was te beweeglijk om een nub foto te maken. Ik moet nog 7 á 8 weekjes geduld hebben. Ga maandag bellen voor een afspraak.

Spannend haar 5e achterkleinkind. Voor mijn oma ook haar 5e. Ze was zo blij.
    Iedereen mag het nu weten. Op werk weten nu ook ouders en kinderen het.
    Ik ga het denk ik morgen op facebook zetten. Heel benieuwd naar de reacties gezien mijn situatie

Ting86 vindt dit leuk.
  16. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik kijk ook uit naar koeler weer! Delen van Nederland zijn er al wel van verlost, maar daar woon ik niet.

Bij ons weet de familie, werk en een aantal vrienden het. Ik kan het ook echt niet meer verborgen houden. Zoals een collega zei ‘ Nou ik dacht vanmorgen nog toen je binnenkwam, zoo die is dik geworden! Of ze is zwanger’. Hij is niet mister tact :D

@Big Wish weet je omgeving wel van je wens? Echt top hoor dat je het alleen aandurft. Wij krijgen ook de derde, maar alleen had ik dat niet aangedurfd. Mijn jongste is nu 16 maanden en man man, de oortjes laat ze elke dag in bed liggen. Overal aanzitten, opklimmen, zus pesten, pfff. Het is een fase en die mag van mij best snel voorbij gaan!

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Alleen kan ook heel relaxend zijn.
    Soms is het met zn tweeen meer frustrerend.
    Last van de warmte nope hier niet. Ik ben gelukkig van de misselijkheid af en voel me ook in deze warmte prima.

18. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Gisteren de echo gehad.
    Het zag er goed uit! Erg ontroerend om dat kleintje te zien bewegen.
    Mijn datum komt uit op 17 februari. Grappig want heb exact dezelfde cyclus als onze zoon. Ook toen had ik de 6e de laatste menstruatie, uitgerekende datum 17 en ook op een maandag Alleen de maand is anders.

Wij hebben het gisteren ook direct met een foto van onze zoon en de echo bekend gemaakt.

Wij wonen aan de kust dus het was hier vandaag goed te doen met een zeewindje. Heerlijk weer gewone temperaturen!

Bijgevoegde bestanden:

2de leg, LindaS80, Mini25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Jaa wat fijn zeg! Na al die tijd en ellende. Echt super! Duidelijke echo zeg!

Mir123 vindt dit leuk.
  20. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ben vandaag met mijn dochter gaan zwemmen. Mijn zusje en neefje van 5 waren er ook, en het was heel gezellig. Het heerlijke, warme water heeft me erg goed gedaan.
    Mijn neefje vertelde me vol trots dat hij met zwemmen een groep omhoog is gegaan, van 4 naar 5. Hij en mijn dochter hebben zich de hele middag vermaakt met gekleurde stokken die ze moesten opduiken.

Na het zwemmen zijn we nog met zijn allen op bezoek geweest bij mijn ouders.

Oh, ik heb er ook nieuwe verslaving bij: (water)ijs haha
    Ik had al een hele week zin in perenijs. Het grappige is dat ik voor de zwangerschap nooit perenijs at. Sterker nog, ik hou niet eens van peren, omdat ik de structuur niet prettig in de mond vind aanvoelen. Dus.....hahaha

De misselijkheid is helaas weer terug, en dan met name na het avondeten.
    Dat vind ik dan weer minder fijn, evenals de pijnlijke borsten als ik op mijn buik in bed lig. Ik word er soms wakker van omdat mijn borsten zo’n pijn doen als ik er op lig.

Bijgevoegde bestanden:

Kanarie1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina