Ja ik Ik bedoelde ook dat ik hetzelf misschien niet goed voelde.. bij iemand anders weet ik het natuurlijk niet
Wat leuk dat er al veel de baby voelen! Als er zoveel zijn die het voelen zou het vast wel kunnen ja. En ja anders het geeft me wel een goed vertrouwd gevoel dus ik geniet er lekker van! Dit is toch al zo’n nietszeggende periode, weinig controles bij vk en veel tijd tussen laatste echo en een keertje hartje luisteren. Mensen vragen mij ook weleens en hoe gaat het met de baby. Tja, goede vraag. Al lang geen controle gehad dus het het gaat vast goed. Volgende week mag ik weer!
Wat leuk dat zovelen al iets voelen. Ik voel ook sinds 2 weken al de baby, zo precies herkenbaar van de vorige keer, toen voelde ik ze bij 15 weken (eerste zwangerschap). Nu voel ik het echt heel vaak op een dag, gekriebel aan de binnenkant van mijn baarmoeder. Zo lief! Ik heb vandaag nog naar de baby gekeken, heerlijk!
Wat leuk dat jullie de baby al voelen. Volgens heb ik de vorige week de baby heel even gevoeld. Het voelde als gefladder. Hoe is het verder met iedereen? En qua kwalen?
Hier ging het tussen 9 en 11 weken een stuk beter. Nu bijna elke dag bij bepaalde geuren (vaatwas vuilbak etc) wurgen en ... pffff Ik voel me ook weer zoooo moe. Nog 3 weken tot vakantie! (Aftellen ) Ps: ik vind dat de foto op mijn banner enorm lijkt op een alien. Zit ik maar steeds naar te kijken
Ik ben nog steeds op vakantie, maar als ik zondag terug ben zal ik alles even teruglezen. Ik kom hier even mijn 12-weken-dansje doen Voel me nog steeds prima en krijg al een mooi buikje
Geniet nog even van je vakantie! Leuk dat je al een buikje krijgt! Ik heb ook het idee dat mijn buik wat meer naar voren is gaan staan, maar het lijkt nog niet echt op een zwangerschapsbuikje vind ik.
Ik was vanmiddag zo verdrietig.... Nog steeds weet niemand dat ik zwanger ben.. . Komt omdat we meerdere miskramen en een kindje verloren zijn. Ik moest de kraamzorg regelen en heb ik me aangemeld. Vandaag een grote roze envelop binnen gekregen met heel groot de naam van de organisatie erop..... en erger nog. De brief is verkeerd bezorgd; bij de buren. Die feliciteerde ons toen ze de brief kwamen overhandigen..... Baal hier echt zo van. Was zo verdrietig.
Fijn @suethatsme ! @Kaaskoekje dikke knuffel voor jou. Het is moeilijk en zo beladen nadat je een kindje bent verloren. Wanneer wil je het gaan vertellen? Misschien dat dat uiteindelijk wat opluchting geeft om het te kunnen delen? De spanningen en emoties zullen misschien toch wel heel de zwangerschap komen en gaan. Zijn je buren stom? En ze zullen het wel voor zich houden toch? Ik begrijp je heel goed en ik heb het pas deze week (vandaag 13+5) tegen mensen verteld en ben ook heel vaak verdrietig omdat onze zoontjes (tweeling) zijn overleden na vroeggeboorte en alle emoties nu door elkaar lopen (blijdschap, veel verdriet over onze zoontjes, angst). Voelde ook een enorme drempel en moet vaak huilen en het is zo dubbel, en bepaalde opmerkingen kwetsen me ook. En ik krijg volgende week een preventieve operatie om herhaling (hopelijk) te voorkomen waar ik ook tegenop zie. Alles bij elkaar voel ik me behoorlijk labiel, maar de baby heeft me deze week wel opgevrolijkt
Ik snap dat het niet leuk is en ik vind dat het kraambureau dat misschien in een andere envelop had moeten doen. Het is natuurlijk erg verdrietig om je kindje te moeten missen. En dat je zwangerschap nu erg beladen en spannend is. Misschien voor mij makkelijk zeggen. Maar je bent nu best wel ver, bijna 3 maanden grens. De kans dat het weer fout gaat is aanzienelijk klein. En stel het zou toch niet zo goed gaat, misschien is het ool wel fijn dat je dan ook mensen hebt die begrip hebben. We gaan hiee uiteraard niet vanuit. Meestal is het echt een keer dat je zulk groot verdriet mee maakt. Probeer er wat van te genieten. En probeer jezelf er van overruigen dat het dit keer wel allemaal goes gaat. Dikke kus en knuff
Klopt wat je zegt.... Maar heb eerder een miskraam gehad met 11 weken (hartje was gestopt en daar kwamen we met ruim 12 weken echo achter), en de echo van ons zoontje met 20 weken was niet goed. Ik krijg 2 september een uitgebreide GUO echo waar ze het ruggetje en schedel al goed gaan bekijken. Ons zoontje had met de 20 weken echo een open ruggetje waardoor ik daar nu extra echo's voor krijg. Als die echo op 2 september goed is, dan ga ik het vertellen. Dan ben ik zo'n 16 weken zwanger.
@Kaaskoekje Ik heb gister een uitgebreide echo gekregen. Hoofdje, hersenen, buikje etc alles werd tot in de detail gekeken. Waarom bij jou pas in sept?
Maar stel (en ik denk dat wel alles goed zal zijn dit keer) dat het niet zo goed is, is het dan niet wat eenzaam, het verdriet is dan alleen voor jullie. Nogmaals ik denk dat het dit keer wel goed zit.
Het heeft zn voor en nadelen, absoluut. Maar wij hebben een hele grote sociale kring , en ik heb een eigen bedrijf met veel mensen om me heen (Veel klanten ook). Ik wil niet iedereen moeten vertellen dat het mis is gegaan.... heb dit al een paar keer meegemaakt en nu gewoon heel zelf beschermend geworden... Iedereen zal het anders doen, door dit nog even te verzwijgen denk ik dat dit mijn manier is...
Wat dat bey Wat dat betreft snap ik je wel. Ik heb mijn eerste kindje verloren met 15 weken. Ik had het net de dag ervoor verteld en de dag erna kregen we een echo in het zkh en toen bleek het hartje niet meer te kloppen. Ik was nog heel jong (lees 20 jaar), maar weet nog goed dat alle steun van iedereen mij heel goed deed. Tijdens de zwangerschap van mijn oudste kreeg ik vanaf 6 weken elke 2 weken een echo. En zelfs ondanks dat was ik het tot het moment dat hij in mijn armen lag angstig. Ik hoop dat je snel je weg hierin kan vinden. En hopelijk geeft het een hoop rust als je straks weet dat alles goed is. Dikke knuffel!!!
@Kaaskoekje wat verdrietig dat de brief verkeerd bezorgd was. Ik zou daar ook echt van balen, al is het alleen maar omdat je het ook graag het eerste met je naasten wil delen. Erg verdrietig dat jullie al zoveel meegemaakt hebben. Net als velen hier. Sterkte en ik hoop dat jullie net als de rest hier in februari een kindje in je armen mogen sluiten. Heb je het een beetje los kunnen laten vandaag? Hoe is het vakantie @2de leg? Wij gaan vrijdag. Kijk er zo naar uit!
@Marlau ik probeer echt te genieten. Helaas nog steeds misselijk als ik iets verkeerds eet. En de vieze smaak in mijn mond is sinds vanmorgen weer terug. Vandaag wel gezellig naar de markt geweest. Dat was echt wel even lekker eruit. Verder elke avond op tijd naar bed. Ik merk dat ik wat moeite heb om mijn werkritme los te laten. Dus elke ochtend om half 6 ben ik wakker Wel een schitterend uitzicht. Daar geniet ik echt van