Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb vannacht gedroomd dat we bij de vk waren voor de geslachtsbepaling, en dat zij ons mededeelde dat het een jongen wordt.:)
    Ik ben dus benieuwd naar wat de echo maandag gaat uitwijzen. Ik neig nu meer naar jongenskleding. Bij mijn dochter moest ik juist niks van jongenskleding weten.

Want2beAmom vindt dit leuk.
  2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Je moet echt goed op jezelf letten hoor.
    Ik vind 2 dagen achter elkaar shoppen en dan savonds ook nog weg echt veel.
    Dat zou ik totaal niet trekken. Na het shoppen heb ik een dag nodig om bij te komen.
    Ik gok dat je echt een stapje terug moet doen daarin.

3. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ah meis toch, dat is geen pretje. Wees alsjeblieft niet zo hard voor jezelf.. je faalt niet als je lichaam door een zwangerschap niet alles kan wat je normaal eventueel wel zou kunnen. Jouw lichaam maakt een mens en zet zich daar volledig voor in!
    Je geeft aan dat je autistisch bent en daardoor soms wat later doorhebt dat je over je grenzen gaat. Een dag shoppen en 's avonds nog weg, zou ik lastig trekken. Als ik, net als vandaag, een uurtje door de stad loop ben ik kapot zodra ik de auto in stap en geef daar dan ook gewoon lekker aan toe. Misschien is het een optie om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, iemand die jou goed kent, die je soms even terug kan fluiten?

Doe het rustig aan en wees vooral niet zo hard voor jezelf!

4. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ik sluit me volledig aan bij de adviezen hierboven.
    Gun je lichaam echt rust, moe zijn mag, jezelf uitputten niet.

Ik moet zeggen dat ik nu ook aardig knock-out ben na een dag werken en een avondje koopavond bij babypark en nog uit eten. Dus morgen een dagje bankhangen om bij te komen :)

5. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Vandaag heb ik een testje laten doen bij de huisarts op infecties down under, zonder eendenbek en ze ging ook niet zo diep met haar wattenstaafje.. toch deed het behoorlijk zeer. Leek wel alsof er naaldjes aan zaten.
    Nu ga ik het naar het toilet en er zat wat roze verlies op het papiertje. Het brand ook nog een beetje tijdens het plassen.. weet niet wat ze gedaan heeft?
    Moet ik me zorgen maken nu denken jullie? Of komt het gewoon door het testje?

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ze heeft een uitstrijkje gedaan. Komt helemaal goed. Alleen dat het zo pijn deed is wel zorgelijk.

7. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ja, ik schrok wel toen ik opeens roze verlies zag. Toen ik vannacht naar het toilet moest was het weg, gelukkig.

Ik denk dat het zo'n pijn deed omdat ik me niet ontspande en het leek alsof ze hem we verkeerd in stak :p.. Ik heb verder geen last daar, geen branderig gevoel oid, alleen tijdens het plassen soms. Ik had geen blaas ontsteking dus we hebben het uit voorzorg gedaan. Al dacht ze niet dat er iets aan de hand was.

8. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Want2beAmom na elk inwendig onderzoek kan je wel wat verlies hebben; het wordt daar allemaal ook veel beter doorbloedt en is daardoor ook gevoeliger. Ik heb elke 4 weken een bmh meting bij de gyn, en die inwendige echo’s voelen toch ook altijd een beetje pijnlijk ;) ook elke 4 weken preventief een wissertje vaginaal en urine onderzoek, gewoon ook om zeker te zijn.
    Is denk ik dus wel normaal hoor, dat het wat pijn deed en dat rozig verlies :)
    Hopelijk resultaten allemaal ok!

9. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Big Wish Veel plezier met de echo vandaag :)

En ik heb mini gevoeld! Zo fijn :)

Marlau vindt dit leuk.
  10. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Poeh! Ik vind het knap dat je het überhaupt hebt volgehouden @LindaS80! Ik had het ook niet volgehouden en ik voel me verder best oké. Lekker rustig aan doen.
    Leuk dat je maandag de geslachtsbepaling hebt! Veel plezier alvast!

@Big Wish, heel veel plezier! Ben super benieuwd!

@Want2beAmom, naar dat je een inwendig onderzoek had. Maar beter even checken! Hopelijk verdwijnt je rozeverlies snel. Dit lijkt echt wel te komen door het onderzoek.

Hebben jullie al wat gekocht voor de baby? Ik nog helemaal niks eigenlijk. O wacht, ik heb sokjes gekocht! Bijna vergeten. Vandaag geshopt en ik heb wel gekeken, maar wacht toch liever tot de geslachtsbepaling. Ik merkte de vorige zwangerschappen dat ik neutrale kleertjes niet zo snel uit de kast pak.

LindaS80 en Want2beAmom vinden dit leuk.
  11. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik had vanmorgen ook (weer) wat bloedverlies, na een aantal dagen al last te hebben van m’n buik. Zwaar gevoel / groeipijn... Ik mocht gelijk even langskomen bij de verloskundige. Op de echo was te zien dat m’n placenta verschoven is, en nu precies voor de uitgang ligt. Dit kan de oorzaak zijn van het bloedverlies... Ze zag ook nog wat meer bloed zitten, wat ik nog ga verliezen als het goed is. Met de 20 weken maar kijken hoe m’n placenta dan ligt. Met de baby gelukkig alles helemaal goed. En fijn dat ik gerustgesteld naar huis kon, was toch weer even schrikken.

12. itsann

itsann Actief lid

20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je vandaag langs mocht komen. Je placenta kan nog alle kanten op verschuiven toch? Het hoeft dus niet te betekenen dat dit zo blijft of wel? Vervelend dat je daardoor bloedverlies hebt af en toe. Lijkt me toch iedere keer weer schrikken als je dat ziet. Gelukkig kon je gerustgesteld worden.

13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    He bah @Mini25 schrikken zeg! Nu schrik je in ieder geval niet zo erg als je weer iets vloed verliest. Hopelijk schuift je placenta mooi op. Bij mij lag hij bij de termijnecho ook nog volledig over de uitgang, maar gelukkig geen bloed gezien.

14. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ja, kan inderdaad nog alle kanten op schuiven hoor. Gelukkig wel! Vind het wel fijn om te weten dat m’n bloedverlies daar vandaan lijkt te komen en dat ik dus ook nog wel wat kan verwachten. Dan ben ik er maar op voorbereid. :)

15. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Het is een...... jongen. Ik heb straks een echt mannenhuis :). Alles zag er goed uit. Daarna lekker geshopt

Meiske22, MamaSelina, Marlau en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Fay91

Fay91 Lid

27 mei 2019
    50
    49
    18
    Vrouw
    Ooohhh waaauw wat voelde je ?

17. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Zoiets als dat iemand je zachtjes aantikt, maar dan van binnen. Echt een heel bijzonder gevoel.

Marlau vindt dit leuk.
  18. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik denk idd ook dat het komt door het uitstrijkje, want heb geen bloedverlies meer gehad gelukkig.

@Mini25 je schrikt toch heel erg. Gelukkig weet je nu waar het vandaan komt!

Hebben jullie ook wel eens last boven in je buik? Net onder je ribben? Het doet niet pijn, maar gewoon zo'n soort drukkend gevoel.. Gaan mijn darmen nu al omhoog?

19. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    @Mini25 oe dat is schrikken. Mijn schoonzus heeft een placenta previa, is zeldzaam hoor. Bij haar is hij helaas wel blijven liggen onderin. Helaas met al aardig wat bloeding tot gevolg. Dat was wel paniek met 31 weken al. Kindje zit er nog, ze proberen het te rekken tot 37 weken, maar blijft spannend. Ze mag absoluut geen weeën of ontsluiting krijgen in ieder geval.

@Want2beAmom ja ik heb wel eens last bovenin de buik. Lijkt toch een soort last van de darmen ofzo. Gek gevoel.
    En soms ook juist onderin, maar dat is denk ik bandenpijn.

En @Marlau ja, ik heb wel stiekem al wat dingen gekocht. Maar idd, alle unisex kleertjes zijn saai.
    Ik heb 1 schattig setje kleren gekocht, een rompertje voor de onthulling van de zwangerschap met onze achternaam erop en ik heb hele kleine schoentjes gekocht en sokjes met i love dad ;)

20. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    ❤️ Uitgerekend 1-15 februari 2020 ❤️

1 februari
    Suethatsme, 33 jaar, 3e kindje

2 februari
    HHJ, 26 jaar, 2de kindje
    LindaS80, 39, 2e kindje, 1e (12 jaar) na mmm en 1 mk
    Princessjesliefde, 30jaar, 2e kindje

3 februari
    Marlau - 33 jaar 3e kindje
    Corynne - 33 jaar, 3e kindje
    Want2beAmom, 26 jaar, 1e kindje

4 februari
    Butterfly20, 27 jaar, 1e kindje
    Ting86 - 33 jaar - 2e kindje
    Big Wish - 38 jaar - 3e kindje

5 februari
    MamaDeluxe - 37 jaar - 12e kindje
    Mamaselina - 25 jaar , 2 e kindje

6 februari
    2de leg, 37 jaar, 4e kindje

7 februari

8 februari
    Mini25, 28 jaar - 2e kindje

9 februari

10 februari

11 februari

12 februari

Kanarie1988, 30 jaar, 2e kindje

13 februari
    itsann, 32 jaar, 2e kindje

14 februari
    Mirremuis, 27 jaar, 1e kindje

15 februari
    Kaaskoekje, 29 jaar, 3e kindje

17 februari
    Mir123, 33 jaar, 2e kindje

⭐️Suuster, Siamara, Mommiiee, Momma2be, Meiske22, Micy

-------------------------------------------------------
    jongen (4) | meisje
    (2) | verrassing (0) | onbekend (1)
    -------------------------------------------------------

Afspraken:

Augustus:
    19 aug - LindaS80 - geslachtsbepaling
    20 aug - Big Wish - controle vk
    20 aug - itsann - geslachtsbepaling
    21 aug - Kaaskoekje - Echo
    21 aug - Want2beAmom - controle vk
    21 aug - Ting86 - controle vk
    23 aug - Ting86 - geslachtsbepaling
    24 aug - Marlau - geslachtsbepaling
    27 aug - LindaS80 - 1e afspraak gynaecoloog
    28 aug - Kanarie1988 - echo 16w
    30 aug - Corynne - controle gyn

September:
    2 sep - mir123 - afspraak vk
    9 sep - Marlau - afspraak vk
    11 sep - Big Wish - 20 weken echo
    12 sep - Marlau - 20 weken echo
    12 sep - Mirremuis - afspraak vk
    13 sept - Corynne - 20 weken echo + controle gyn
    13 sept - princessjesliefde - 20 weken echo
    13 sept - HHJ - 20 weken echo
    16 sept - Mini25 - 20 weken echo
    20 sep - Ting86 - 20 weken echo
    20 sep - itsann - 20 weken echo
    23 sep - Mirremuis - 20 weken echo (geslachtsbepaling?)
    27 sep - mir123 - 20 weken echo

Deel Deze Pagina