Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    @Mini25 lekker blijven klagen hoor! Daar zijn we voor haha. Lijkt me echt ronduit k*t om al zolang met een blaasontsteking rond te lopen waar je nu niet echt iets aan kunt doen, zonder consequenties. Helpen de cranberry tabs een beetje?

@Ting86 hoe is het nu met je?

Ik ben als de dood voor de bevalling. Niet zo zeer voor de weeen, maar juist voor het persen. Ik ben bang dat ik uitscheur of whatever. Gewoon het gevoel dat er een heel kind down under eruit moet. Schuif het nu nog een beetje voor me uit, maar denk dat ik een Aniball ga bestellen. Lees daar veel goede verhalen over. Misschien geeft het mij wat meer zelfvertrouwen. Het is ons eerste kindje, dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

2. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    De suikertest zit er op. Deze is me 100% meegevallen. Ik was alleen in het begin wat misselijk en had het gevoel 20 koppen koffie achter de kiezen te hebben. De frummel, die ik al 3 dagen niet meer had gevoeld, voelde ik na de suikertest ook weer vrolijk spartelen. Haha
    Volgende week krijg ik de uitslag.

Ik ben tussendoor nog gebeld door de consulent van de arbodienst, omdat ik nog steeds ziek thuis ben.
    Hij wist niet waarvoor ik ziek was gemeld en moet woensdag op gesprek komen.
    Ik heb hem uitgelegd dat ik 17 weken zwanger ben en al weken last heb/had van mijn buik na fysieke inspanning, inclusief bloedverlies en mogelijk al wat contracties.
    Eindigde hij het gesprek met: “ misschien is het gesprek de volgende week wel niet nodig, omdat je alweer aan het werk ben”. “ Je weet niet hoe het loopt”:|

Ik snap dat ze me zo snel mogelijk aan het werk willen hebben. Zelf wil ik ook weer graag aan het werk, maar mijn gevoel (en de mensen in mijn omgeving, inclusief de vk raden het me af) zegt me het niet doen.
    Ik had mijn klachten al minstens een week genegeerd omdat ik dacht dat de buik en rugpijn erbij hoorden en zwangerschap geen ziekte is. Een middagje shoppen met dochter resulteert al in twee dagen plat liggen met buik en rugpijn.
    Zo lastig dit!

3. VaMosS

VaMosS Lid

28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier op het forum. En zou me heel graag willen aansluiten bij dit groepje.

Ik ben 14 februari uitgerekend van ons eerste kindje. Tot nu toe gaat alles gelukkig goed. Alleen ik heb weinig tot geen steun van mijn familie. Heb al jaren geen contact met mijn moeder door omstandigheden en met mijn vader gaat het ook niet echt goed. Mijn vriend steunt me wel heel goed, alleen ik zou het ook erg leuk vinden om met dames te praten die rond dezelfde datum zijn uitgerekend. Ook omdat het mijn eerste is en geen ervaring heb met zwanger zijn.

Ik weet niet of ik mee mag schrijven of dat jullie liever met de vaste club blijven schrijven? Maar mocht ik welkom zijn lijkt het me leuk om mee te schrijven! :):)

Groetjes VaMosS

Mini25, itsann, 2de leg en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    @VaMosS : Welkom!
    Klets gezellig mee hoor;)

VaMosS vindt dit leuk.
  5. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Het is een openbaar forum en iedereen is welkom!
    Wat jammer dat je dit niet met met je ouders kumt delen.. heb je misschien broers/zussen met wie je band nog wel oké is en je daar steun van kunt krijgen? Wel fijn dat je vriend je goed steunt!

VaMosS vindt dit leuk.
  6. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @LindaS80
    Ja dan snap ik wel dat je tegen de bevalling op kunt zien.
    Ben zelf ook ingeleid en ging er rustig in maar Pff wat is alles me toen tegengevallen. Ik trok me dat ook behoorlijk aan dat ze zeiden ... de bevalling ben je zo weer vergeten. Nou de eerste weken bij mij echt niet! Dacht echt ... dit nooit weer en bij elk kind die ik zag kreeg in de herinnering aan de bevalling.
    Dus laat de mensen om je heen maar kletsen. Elke bevalling is anders en iedereen ervaar het ook anders!

Hopelijk ontkom je nu aan een inleiding en doordat je nu weet van je autisme, kunnen ze daar iig iets meer rekening mee houden.

LindaS80 vindt dit leuk.
  7. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Welkom @VaMosS

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Jammer zeg dat je contact met je ouders zo slecht is! Juist die kun je toch ook dan zo goed gebruiken!
    M’n eigen moeder leeft al ruim 20 jaar niet meer, maar weet wel dat ik haar juist in zo’n periode extra mis!!

Fijn dat je wel gesteund wordt door je vriend!

VaMosS vindt dit leuk.
  8. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Welkom @VaMosS! Leuk dat je hier aansluit! Wat sh*t van het contact met je familie. Voor mij ook een soort van herkenbaar.. al spreek ik mijn moeder wel nog. Fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend!
    Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

9. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik heb de laatste dagen zo nu en dan soms een lichte menstruatiepijn. Zou dat komen door de groei van mijn baarmoeder? Hebben jullie dat ook?

10. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb ook regelmatig last van menstruatiepijn. Het wordt pijnlijker naargelang de fysieke inspanning die ik verricht.

11. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ja, ik doe alleen niet zoveel de afgelopen dagen. Ben vrij en met deze hitte hang ik een beetje rond in en om het huis haha. Het houdt ook niet aan ofzo. Voel af en toe even zo'n menstruatieachtig gevoel en dan is het weer weg.

12. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik had dat ook 2 weken geleden en toen kon ik ook echt merken aan mijn buik/baarmoeder dat die gegroeid was, dus denk dat dat inderdaad groeipijn is..

Afgelopen weken heb ik juist erg last van bandenpijn.. ik kijk er dus ook een beetje tegenop dat ik vanaf volgende week weer aan het werk moet(vakantie voorbij) ik werk in een verzorgingstehuis en dus veel lichamelijk werk.. ben bang dat het nog erger gaat worden:oops:

13. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Oeh ja, als je veel lichamelijk werk doet en nu al last hebt zou ik ook even oppassen. Luister naar je lichaam en wat niet gaat, gaat niet.

Ik merk ook dat mijn buik nu een beetje begint te groeien. Heb nog geen opvallende zwangerschapsbuik (jammer genoeg) haha. Ze zeggen dat het komt dat het mijn eerste is, maar 2 meiden die ik ken hebben bij 17 weken al een lekkere baby bump. En misschien draag ik meer naar achter, maar toch kan ik onze uk al voelen. Het is eventjes afwachten dan maar haha.

14. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Want2beAmom Het gaat redelijk. Ik heb de neusspray aan de kant gedaan. Ik kreeg er zo'n n hoofdpijn van. En vannacht ook nog eens erdoor gespuugd. Nu is de hoofdpijn bijna volledig weg.
    Nu las ik dat de neusspray ook nog eens invloed kan hebben op de doorbloeding...
    De pijn van de ontsteking is wel flink afgenomen. Dus hopelijk gaat het de goede kant op. En kan ik volgende week gewoon weer werken...

@VaMosS Welkom!

@bevalling Ik zie er ook tegenop. Heb het er al eerder over gehad.

@suikertest Die moet ik helaas ook doen met 27 weken. Dit omdat mijn zoon bijna 9pond bij de geboorte was. Ik laat het gewoon op me afkomen.

VaMosS vindt dit leuk.
  15. VaMosS

VaMosS Lid

28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor het warme welkom! Leuk dat ik mee kan kletsen!

De zwangerschap gaat tot nu toe best goed op de meest voorkomende kwaaltjes na. @Want2beAmom

@HHJ ik heb wel een zus en een broer maar daar is het contact ook niet heel erg sterk mee dus dat is wel heel jammer allemaal. Vooral nu je een zwangerschap meemaakt mis je de contacten/familie wel een stukje meer helaas.

Maar daarom is dit forum wel erg leuk zo heb je toch nog "lotgenoten" die allemaal hetzelfde meemaken in de zwangerschap en super handig alle informatie ook :):thumup:

HHJ en LindaS80 vinden dit leuk.
  16. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    @VaMosS welkom!
    Ik ben ook 14 februari uitgerekend. Leuk, valentijnsdag :p ook voor mij eerste kindje :)

Lastig joh die familiebanden, maar hier kun je lekker alles kwijt.

VaMosS vindt dit leuk.
  17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @bevalling daar zie ik op zich niet tegenop. Ik heb 3 compleet verschillende bevalling gehad. Traumatisch, droom en bijna traumatisch. Dus van alles wat.
    Dat je de pijn vergeet heb ik wel zo ervaren, maar pas jaren later en bij bepaalde gebeurtenissen kwam alles weer terug.
    Zo heb ik bij de 2de mijn verhaal heel duidelijk gedaan bij de vk. Want zo wilde ik niet nog een kind.
    En bij de 3de zat ik (achteraf) in een weeenstorm en toen heb ik tegen mijn man gezegd dat ik dit toch ooit heb kunnen vergeten.

Morgen gaan we kijken of we een jongetje of een meisje krijgen!!

@VaMosS jammer dat het contact zo slecht is. Heb je wel vriendinnen waar je mee kan praten?
    Mijn moeder is 3 jaar terug overleden. Dit wordt mijn 1ste waar zij niet bij beteokken is.
    Ik heb zelf heel bewust 2 jaar terug afstand genomen van mijn zusjes. Eentje zoog zoveel energie en had zoveel aandacht nodig dat het me bijna mijn huwelijk gekost heeft.
    Mijn andere zusje is precies 1 week verder dan mij van haar 1ste. Dat heeft het contact wel wat verbeterd. Maar we hebben het alleen over zwanger en baby dingen.

18. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Weetje wat gek is.. volgens mij voelen mijn man en ik de kleine al aan de buitenkant. Ik had mijn hand op mijn buik en voelde een zacht tikje. Dus ik zei tegen mijn man dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen en hij voelde het ook. Kan dat al zo vroeg?? Nee toch? Wel gek dat we het allebei dan voelen haha.

Spannenddd! @2de leg

19. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ja hoor dat kan best wel. Als de baby er goed voor ligt kan dat prima.

Mijn zwager ligt zijn oor op de buik van mijn zusje en zegt dat hij de baby kan horen. Mijn zusje voelt amper nog wat en die is morgen 18 weken (wel de eerste).

Want2beAmom vindt dit leuk.
  20. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Oh wat grappig dat hij de baby kan horen.. Ja, ze zeggen dat het bij de 1e langer duurt normaal gesproken eer je wat voelt. Daarom sta ik er zo versteld van dat ik hem al zo vroeg voelde. Eerst twijfelde ik nog of het mijn darmen zijn, maar nu niet meer.. is overduidelijk onze kleine man.
    Leuk dat jouw zus en jij bijna gelijk lopen!

Deel Deze Pagina