Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    @Mirremuis : Met mij gaat het redelijk. Heb al een paar dagen last van een lichte keelontsteking. Gelukkig niet zo ernstig dat ik ziek op bed lig, maar het is vooral erg vervelend.
    Ik ben me vanmorgen rot geschrokken toen mijn zusje me om half 12 belde met de mededeling dat mijn moeder op het werk onwel was geworden, en afgevoerd was naar de eerste hulp met pijn op de borst en in d’r linkerarm.
    Ik ben als een speer naar het ziekenhuis gefietst, en heb tot 17:00 bij haar gezeten tot ze alle uitslagen had. Alles was in orde en zij hadden verder ook niet echt een verklaring voor de klachten maar mocht ze weer onwel worden dan moet ze meteen aan de bel trekken.

2. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Fijn dat het zo z’n gangetje gaat met iedereen. En wat voelen al veel mensen de kleine. Ik dacht het met 14.6 weken ook te voelen en sinds za weet ik zeker dat dat gevoel goed was. Voelde het toen weer heel goed en nu weleens vaker als ik ‘s avonds ga zitten.

Zojuist de 16 weken controle gehad en alles was heel goed. Mooi kloppend hartje en grootte van de baarmoeder was ook mooi op schema.
    Verder waren m’n bloeduitslagen van zowel ijzergehalte als suiker heel goed. Kon niet beter zei ze dus.

Nu toch steeds meer vertrouwen dat het weer eens goed kan gaan.
    Op naar de 20- weken echo en pas met 25 weken weer een afspraak bij de vk. Zit wel enorm veel tijd tussen vind ik.

@Kaaskoekje
    Fijn zeg dat alles goed was! En erg leuk een meisje na 2 jongens!!
    Geniet van de roze wolk!

3. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Wat schrikken @LindaS80! Gelukkig was er niks aan de hand.

Ik voel me eigenlijk prima. We zijn de zolder aan het verbouwen, zondag hele dag bezig met het behang geweest en we hebben ook nog een logee hond voor twee weken. Alles bij elkaar voel ik me prima, maar wel compleet gesloopt aan het einde van de dag.

Ik doe ook mijn 18 weken dansje vandaag! Op naar de 19.

LindaS80 vindt dit leuk.
  4. Corynne

Corynne Actief lid

30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Super @Kaaskoekje eindelijk wat meer kunnen gaan genieten hopelijk!!

Kaaskoekje vindt dit leuk.
  5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Net een super goed sollicitatie gesprek gehad. Alleen durfte ik niet te zeggen dat ik zwanger was, is dit erg?

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Mocht je voor een tweede gesprek worden uitgenodigd, dan zou ik het persoonlijk zeker wel zeggen. Vertrouwen is toch wel erg belangrijk vind ik, en hoe langer je ermee wacht hoe meer je het vertrouwen op het spel zet.

Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt natuurlijk, iedereen staat daar anders in. :)

7. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Inderdaad bij een 2de gesprek wel aangeven.
    Weet je gelijk hoe het bedrijf ertegenover staat.
    Bedrijf waar ik werk zou er geen problemen mee hebben.

8. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Erg niet, maar denk wel dat voor jezelf de drempel hoger wordt. Ik ben bij mijn huidige baan zwanger aangenomen. Dus het kan zeker hoor!

Hier zijn de scholen ook weer begonnen. Wel even weer geregel om overal op tijd te komen. En onze logeerhond moet tussendoor ook nog uit. Ben benieuwd hoe dat straks met drie gaat!

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Zo voel ik haar dagen niet, zo twee keer op een dag:)

Marlau en VaMosS vinden dit leuk.
  10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik ben voorzichtiger met het vertellen, omdat ik een keer een contract zou krijgen en ik eerlijk ben geweest en toen kreeg ik hem niet. Ik heb er een zaak van gemaakt en gewonnen. Ik heb hiermee ook in nrc next gestaan.
    Ik ga het tuurlijk wel vertellen, maar ik weet ook dat als er 10 kandidaten zijn, ik dan natuurlijk niet in het profielplaatje pas van wat ze zoeken. Ik ben immers straks voor 4 maanden er uit.

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ps, ik denk dat toen in die periode ik meerdere afwijzingen heb gekregen hierdoor. Maar je kunt het meestal toch echt niet aantonen.
    Ik wil horen dat ik ben aangenomen en dan meld ik het op een juist moment.

12. VaMosS

VaMosS Lid

28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Wat leuk dat je haar al voelt! Ik voel nog helemaal niets...

Ik zit de laatste dagen heel erg na te denken of ik nou borst of flesvoeding wil geven. Wat doen jullie? En wat zijn bij jullie de redenen en voor of nadelen van het 1 of het ander. Vind het zo lastig..

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ga voor borstvoeding. Net als bij mijn andere 3. En net als bij de laatste is het doel weer minimaal 1 jaar.

Grootste voordeel: altijd bij de hand en altijd op de goede temperatuur En gratis.
    Nadeel: commentaar van andere mensen (waar ik me overigens weinig van aantrek).

Als je twijfelt zou ik eens kijken of ze van die inloopavonden hebben in de buurt. Daar kunnen ze je volop informeren over de voor en nadelen van beide.

VaMosS en LindaS80 vinden dit leuk.
  14. Kaaskoekje

Kaaskoekje Actief lid

26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Flesvoeding.

Bij alle 2 heb ik het tot huilend aan toe geprobeerd maar het lukte niet. Te weinig productie en uiteindelijk fles geven en daarna kolven. Zat de visite met baby op de bank beneden en ik moest nog 30 minuten kolven. Voelde me echt rot.... Zoveel geprobeerd maar uiteindelijk gesloopt vanwege het continu voeden en kolven dat ik nu zoiets heb... Nee.. Flesvoeding is óók prima.

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Borstvoeding. Dit is mijn laatste, dus wil ik dat toch nog gaan geven. Maar na mijn verlof ben ik niet van plan om te gaan kolven elke keer. Dus ik doe dan een combi. Ik werk parttime en wil ook absoluut niet fulltime gaan werken. Dus dan zou het gaan om 1 voeding.

16. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ben bij m’n eerste zonder twijfel direct begonnen met flesvoeding (bleek achteraf ook de enige optie) en dat voelde goed.

Toch wil ik nu borstvoeding gaan proberen, omdat dat voor nu goed voelt. Als je borstvoeding gaat geven, schaf je dan van te voren toch flesjes en kunstvoeding aan? En een kolf huur/ koop je die pas als het nodig blijkt te zijn? Ik ben er dus ook helemaal niet in thuis en wil zeker naar zo’n informatiebijeenkomst gaan.

17. Kaaskoekje

Kaaskoekje Actief lid

26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Ik heb hem bij mijn jongens gehuurd van de thuiszorgwinkel. Het enige wat je uit hygienisch oogpunt moet kopen zijn de flesjes geloof ik.

Mini25 vindt dit leuk.
  18. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Bij mij is borstvoeding bij de eerste mislukt. Heb toen nog 3 weken gekolfd alleen. Bij de tweede om die reden wel flesjes en kunstvoeding gekocht. Vaak heeft de vk ook wel een proefverpakking, maar ik wilde mijn eigen merk kiezen.
    Bij de tweede is de bv wel gelukt dus de kunstvoeding in eerste instantie niet nodig gehad. Deze keer wil ik weer bv gaan geven. Bij mijn tweede heb ik wel veel moeite gehad om mijn productie op gang te houden en toen ik weer ging werken liep het echt heel snel terug. Dus hoelang ik het deze keer volhou is nog maar de vraag. Maar ik wil het wel graag proberen weer.

VaMosS en Mini25 vinden dit leuk.
  19. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik ben er nog niet helemaal uit of ik kv of bv ga geven. Mijn man is groot voorstander van bv, maar bij mijn zoon was ik na 3 weken de bv helemaal zat. Het aanhappen ging niet top en daar voelde ik me zo slecht bij. Toen gaan kolven, maar dat kostte mij zoveel energie en ik voelde mij net een lopende melkfabriek... Dus tja....

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Kolven maakt mijn productie ook kapot. Ik moet live geven. En dat is in het begin om de 2 uur. Ook snachts, maar ik slaap altijd met de baby, dus dan kom je geen slaap tekort.

Deel Deze Pagina