Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Trouwens, ik heb 5 keer bv gegeven en de eerste maand is altijd een hell. Ook daaeom heb ik kv in huis. Mocht ik echt denken van omg nee niet alweer eten, dan maak ik toch echt dat. Om mijn borsten dan toch even te ontlasten.

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Daar ben ik het dan niet mee eens.
    Ik vind bv geven heerlijk. Vanaf de allereerste keer aanleggen.
    Bij alle keren kwam mijn bv perfect op gang. En ook kolven ging makkelijk. In een half uurtje had ik 400 ml vol.

Ik heb een flesje in huis uit 1 van die gratis boxen. Maar geen kv. En zal straks een hand kolf en diepvrieszakjes kopen.
    De hand kolf is bewust. Ik ben geen koe en kan het dan zelf bepalen. Ik heb 1x zo een elektrische geprobeerd en dat deed pijn en mijn productie kwam niet op gang.

Het is en blijft een eigen keuze. Wil je het wel, wil je het niet. Komt het op gang of niet. Zet je tot in den treuren door of geef je het snel op.
    Het beste is om naar een paar informatie avonden/middagen te gaan. De vk heeft ze over bv en kv. Probeer een combi te vinden. Als je voorlichting over eentje gaat neigt het nogal eens naar een uur lang alleen maar alle voordelen en geen neutrale insteek.

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ga voor de tweede keer borstvoeding geven. Het is altijd bij de hand en ik denk dat het geven van borstvoeding ook helpt met de bonding.

4. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat fijn dat de bv bij jou meteen op gang kwam.
    Ik vond het ook heerlijk maar het heeft zeker een week geduurd om de bv op gang te krijgen met behulp van een grote gehuurde dubbele kolf.
    Ik grapte soms dat ik Berta heette hihihi
    Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik alles op alles heb gezet om de bv te laten slagen.

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Bertha, hihi.
    Het is inderdaad bij iedereen verschillend. Knap van je dat je toch hebt doorgezet.

Dat is wel wat ik bedoel met alle overwegingen die je voor jezelf wilt maken.

Een vriendin van mij heeft echt 9 maanden lang gekolfd. Dat is slopend, maar ze wilde dat zo graag. En dan heb je echt doorzettingsvermogen nodig.

LindaS80 vindt dit leuk.
  6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik heb het 5 keer gegeven, gevarieerd van 9 tot 19 maanden. De productie hier is prima. Maar ik heb krachtige zuigers. Zoals dat werd gezegd. De oudste was in 1 maand tijd 2 kilo zwaarder. Dus met 1 maand was hij al over de 6 kilo.
    Ik ben gewoon niet van plan om er een ellende van te maken.
    En ik snap dat het niet bij iedereen misschien de eerste maand pijn doet, maar het komt wel voor. Vaak ook.

7. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat snap ik. Vaak is niet mijn ervaring. En ik viel over het woord altijd.
    Ik ken eigenlijk maar weinig vrouwen waarbij de bv niet goed liep, die hiervoor kozen.
    Wel een aantal die gelijk kozen voor kv. Waarbij dit ook goed liep.

Ik ben niet van de bv brigade ofzo. Maar probeer allebei positief te benaderen. En wat de ene als iets vreselijks ervaart hoeft de andere niet zo te ervaren.

Mijn oudste kreeg na 5 maanden ook kv, omdat 16 jaar geleden in het leger kolfruimtes niet bestonden. En mijn sergeant vond dat ik moest stoppen met die onzin, want ik koos ervoor om te werken. Hij moest speciale voeding vanwege allergieën en eczeem. Dat was toen erg duur en werd niet vergoed. Dus blij werd ik er niet van, maar hij deed het op de kv net zo goed als op de bv.

Er is gewoon een hoop verandert en iedereen kan zijn eigen keuze maken.
    Mijn advies: laat je goed informeren, doe waar je jezelf fijn bij voelt en luister niet naar alle enge verhalen van mensen (Ik ken ze van bv en kv).

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @brusje heb je na die maand wel kunnen genieten van de bv?
    Ik wilde nog even zeggen dat ik het wel heel knap van je vind dat je het toch weer gaat proberen. :thumup:Helemaal als je weet dat je het begin echt niet leuk gaat vinden!
    Petje af! Heel eerlijk, ik weet niet of ik er zelf zo in zou staan, als ik dat van te voren al wist

9. Mir123

Mir123 Bekend lid

9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ik hoop weer borstvoeding te gaan geven. Het duurde de vorige keer wel best even voor het goed liep. Heb erg vlakke tepels dus moest altijd met een tepelhoedje werken.
    En toen heb ik na 8 maanden een hele fikse ontsteking gehad waarbij ik nu nog steeds een verdikte huid aan heb overgehouden. Toch wil ik het opnieuw proberen omdat ik toch geloof dat daar de beste voedingsstoffen in zitten en het is natuurlijk gratis.

10. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Bij mijn zoontje heb ik een week borstvoeding gegeven.. het gaf mij heel veel stress dus ben toen gestopt.. het deed ontzettend pijn en het aanleggen lukte mij maar niet..ik huilde vaak als hij moest drinken.. maar ik zat ook echt niet lekker in mijn vel de eerste weken/maanden.. dus dat speelde ook mee denk ik.. maar ik wil het nu wel weer proberen, omdat ik denk dat het nu beter zal gaan

VaMosS vindt dit leuk.
  11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als het niet beter zou worden, had ik het toch niet zo lang volgehouden :)
    Bovendien, voordeel is wel dat ik snachts er nooit uit hoefte. Aanpluggen en voila. Krampjes zijn ook minder hefrig. En als ik een programma wil kijken bijv. Zonder zeurende huilende baby is het ook aanpliggen en de baby valt zo in slaap.
    Er zijn veel voordelen. Ook als je op pad bent heb je daar geen omkijken na.
    Maar ik vind een combi geen slecht idee. Dan ontlast je jezelf ook wat. En tepelpijnen is niet echt wat je blij gaat maken als je baby weer moet eten.

LindaS80 en 2de leg vinden dit leuk.
  12. VaMosS

VaMosS Lid

28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Zo veel verschillende verhalen misschien is de tip van zo'n informatie avond wel heel handig , bedankt. Ik heb er verder 0.0 verstand van aangezien het de eerste wordt dus alle verhalen zijn voor mij in ieder geval erg nuttig

2de leg vindt dit leuk.
  13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Grappig die verschillen! Mijn baby wilde bijvoorbeeld echt niet elke 2 uur drinken en ik vond bv dus echt niet makkelijker dan kunstvoeding. Ik hou er niet van om in het openbaar te voeden en dan ben je buitenshuis al snel veroordeeld tot een ranzig toilet.
    Maar ik vond het wel fijne momentjes. Ik ga het gewoon weer proberen, lukt het lang, is het prima, stoppen we eerder is het ook goed.

14. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Zo sta ik er ook in inderdaad.. en ik ben ook niet een type om overal maar te voeden.. niet dat ik het ongemakkelijk vind als iemand anders het doet, maar zelf.. nee

15. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik wil net als bij de andere 2 weer bv geven. Ging bij beide heel makkelijk. Bij de 1e na 4 maanden gestopt. Kolven ging niet goed. Achteraf lag het aan de kolf. Bij de 2e 8 maanden bv gegeven. Had een betere kolf en hij had koemelkallergie. Waardoor ik ook een extra stimulans had om door te gaan.
    Ben gestopt omdat er teveel speelde met de relatie die niet lekker liep. Werd te vermoeiend.
    Nu hoop ik een jaar vol te houden.

Je moet idd naar je eigen gevoel luisteren. De bijeenkomsten helpen echt om voor jezelf de juiste keuze te maken.

2de leg vindt dit leuk.
  16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik kom met een baby nooit de deur uit. Dus dat zullen dan unieke momenten zijn. Ik ben een strak gelover van dat het beter is om zo min mogelijk buiten prikkels te geven. Wel supermarkt en school enzo. Maar maak geen visite afsprakem of een dagje winkelen. Het eerste half jaar zullen we thuis musjes zijn. Op uitzonderingen na.
    Ik voed ook liever niet in het openbaar. Maar in geval van nood, is het wel super makkelijk.

17. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Interessant om te lezen over de borstvoeding. Ik ben me aan het inlezen en denk dat ik wel borstvoeding wil geven. Sowieso tijdens mijn verlof, daarna even aankijken. Kolven op een basisschool is niet heel hygiënisch en praktisch denk ik.

Oe en vandaag 17-weken-dansje :)

2de leg en VaMosS vinden dit leuk.
  18. Corynne

Corynne Actief lid

30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Ik wil wel bv gaan proberen, geen idee of dat gaat lukken. Vorige keer heb ik heel veel pijn en stuwing gehad wat echt vreselijk was (letterlijk en emotioneel). Het lijkt me wel mooi en fijn voor de eerste maanden (mits het goed loopt), zie mezelf nog niet snel daarna op werk nog kolven etc maar wie weet (eerst maar eens kijken of het wel lukt natuurlijk).

Leuk dat iedereen verschillende ervaringen en ideeen heeft.

VaMosS vindt dit leuk.
  19. VaMosS

VaMosS Lid

28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Ik dans mee 17 weken vandaag

Mirremuis en 2de leg vinden dit leuk.
  20. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    De bubbels in mijn buik zijn overgegaan naar echte schopjes:rolleyes: wat een heerlijk gevoel!

Want2beAmom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina